abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_241752
http://www.bigbro.cx/

Veronica bereidt een versie van Big Brother voor waarin bekende Nederlanders zich vijf dagen laten opsluiten in een huis vol camera's en microfoons. Dat maakte producent Paul R”mer gisteren in Huizen bekend tijdens een persconferentie ter afsluiting van de eerste editie van Big Brother, waarvan de bewoners in korte tijd nationale bekendheden werden.. R”mer denkt dat een variant met bekende mensen precies andersom werkt. "Door de kijker te laten zien hoe sterren 's ochtends zonder make up uit hun bed komen, worden het snel weer 'gewone' mensen." Omdat de kijker niet hoeft te wennen aan de bekende deelnemers en de kandidaten elkaar ook niet uit het huis hoeven te stemmen, worden zij niet zo lang opgesloten als de bewoners van Big Brother. Het is de bedoeling dat het programma vier weken loopt en dat er elke week vijf 'verse' bekende Nederlanders aan meedoen. Romer denkt niet dat het een probleem is om kandidaten voor het project te vinden. Hummy van de Tonnekreek, hoofdredacteur van het programma, liet gisteren weten wel te willen meedoen. [bron: Brabants Dagblad / MediaNed]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_241753
19.56 - Niet tevreden over Rolf [03/01]
BB-producent John de Mol is niet tevreden over de wijze waarop Rolf Wouters (vanaf woensdag weer te zien in Televisione di Rolfo) het programma heeft geproduceerd, aldus het AD. Als presentator van Big Brother te kil, te weinig betrokken. Te veel dedain, te afstandelijk. Zelfs winnaar Bart viel dat in het feestgedruis na zijn 'vrijlating' op. De Mol, ietwat hulpeloos: "Vraag mij niet wat mijn werkelijke mening is! Ik kan mijvoorstellen dat kijkers van Rolf de indruk hebben gekregen dat hij Big Brother afstandelijk en een beetje distantierend heeft gepresenteerd." [bron: AD]

--- Toen Rolf Wouters vorige week donderdag rond middernacht het licht van het BB-huis uitdraaide, was er een zucht van verlichting te horen. De presentator had de hele avond al zijn nieuwe spelshow "Televisione di Rolfo" in zijn hoofd, welke wordt gemaakt door zijn eigen productiemaatschappij RedForest. Nou Rolf, vanavond mag je!

John de Mol in het Algemeen Dagblad: "Vraag mij niet wat mijn werkelijke mening is over Rolf! Ik kan mij voorstellen dat kijkers van Rolf de indruk hebben gekregen dat hij Big Brother afstandelijk en een beetje distantiërend heeft gepresenteerd." De kritiek op "Meneer Wouters" is niet van de lucht: als presentator van Big Brother werd hij te kil, te weinig betrokken, te veel dedain en te afstandelijk gevonden. Zelfs winnaar Bart viel dat in het feestgedruis na zijn 'vrijlating' op. Het was kortweg opmerkelijk dat de normaal toch best uitbundige Rolf Big Brother op een, volgens BB-fans, "Catherine"-achtige manier presenteerde. Inclusief de vele versprekingen en fouten. Soms tot in het herhaaldelijke toe.

Toch heeft de presentator, die doorbrak in Sandra Reemers "Showmasters", in het verleden veelal furore gemaakt met programma's als "Now or Never", "Wedden dat", "Euh... vergeet je tandenborstel niet" en "Bulldozer". Stuk voor stuk programma's die hij niet alleen op originele wijze presenteerde, maar ook nog eens mede-ontwikkelde. Waarschijnlijk heeft Rolf zijn rol in Big Brother te gering gevonden om werkelijk wat van zijn presentatie te maken. Of miste hij Meneer John gewoon?

Als dat zo is, zullen we Rolf vanavond weer helemaal in zijn element kunnen zien. Om half negen presenteert hij voor het eerst de bewuste spelshow "Televisione di Rolfo", zoals Rolf tijdens de BB-uitzendingen meermaals heeft aangekondigd. In acht afleveringen zal 'Rolfo' in de stijl van de Italiaanse varietyshows een aantal bekende en minder bekende gasten ontvangen. Zo komt zangeres en fotomodel Sabrina Salerno de eerste aflevering meer kleur geven. Sabrina kennen we allemaal natuurlijk van de wereldhit uit 1987, "Boys, Boys, Boys!". En wellicht ook nog van haar goed gevulde boezem. Daarnaast is er elke week tien miljoen lire (tienduizend gulden) te winnen. Tevens zijn er diverse reportages uit Rome te zien.

Het meest bijzondere is nog wel de live studio-commercial, hetgeen nog nooit eerder op de Nederlandse TV is vertoond. Rolf wandelt over de studiovloer van het ene setje naar het andere en maakt aldaar reclame voor Nescafé. En ook in de volgende zeven afleveringen komt dit merk telkens aan bod. Het idee, door Wouters zelf geopperd, is gebaseerd op een verschijnsel dat in Italiaanse TV-shows al gemeengoed is.

"De mediawet zit in Italië heel anders in elkaar dan bij ons," vertelde hij aan NRC. "Het is daar geoorloofd dat een presentator door een sponsor wordt omgekocht om rechtstreeks reclame te maken. Bij ons mag dat niet, maar omdat de shows zich helemaal in Italiaanse sfeer afspelen, hebben wij naar een manier gezocht om toch in diezelfde sfeer te blijven. Ik ga, als het ware, in de commercial break een kopje koffie drinken en daar iets over zeggen. Het is in feite dus een reclameblok, met een pingeltje, maar het loopt allemaal redelijk naadloos door."

Over deze reclame-intermezzi zegt een woordvoerder van het Commissariaat voor de Media "dat wij op voorhand geen uitspraken kunnen doen over de vraag of iets geoorloofd is of niet". Elke uitzending wordt getoetst aan de wettelijke eis dat reclame 'als zodanig herkenbaar en duidelijk onderscheiden van de andere programma-onderdelen' moet zijn. "We zullen deze opzet dus zeker bekijken", luidt het commentaar. Het Commissariaat legde eerder Big Brother 80.000 gulden boete ten laste, wegens ongeoorloofde sluikreclame. (RL)

bron: http://www.showwereld.nl/bb/index.html


19.59 - Volgende keer nog beter [03/01]
"Terugkijkend op ruim 100 dagen Big Brother ben ik van mening van we met zorg en in achtneming van normen dit hebben gemaakt," zegt John de Mol in het AD, "Big Brother was een nieuw programma. Het wiel moest op alle onderdelen worden uitgevonden. We hebben dat voorzichtig en kalm gedaan. We hebben stabiele karakters uitgezocht. Achteraf kun je zeggen dat er in karakter te veel overeenkomst was bij de negen bewoners. In het vervolg op Big Brother, in september, gaan we zeker een stapje verder. De formule stond voor 80 procent vast. Die overige 20 procent zijn als een touw in je handen, dat laat je naar gevoel vieren of trek je strakker aan. Een van de fouten die we daarbij hebben gemaakt is dat we de bewoners te snel een onderhandelingspositie hebben gegeven. Ze konden vragen om dingen en wij moesten daar weer over nadenken. Fout. Volgende keer is het 'you are on your own', zodra de deur dichtvalt, en zullen we van de bewoners een borgsom vragen. De drempel om het huis te verlaten gaan we fors verhogen. Bij ons stond het welzijn van de mensen altijd voorop. Ze moesten het Big Brotherhuis toppie-toppie weer uit. Dat hebben we bereikt." [bron: AD]

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 05 Januari 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  donderdag 6 januari 2000 @ 00:26:00 #3
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_241754
En dat vind ik dan weer zo jammer. Waarom niet nomineren? Waarom maar een week. Je hoeft niet bekend te zijn om te snappen dat zoiets alleen maar tot popularisatie van jezelf leidt.

Ik zie de reacties al voor me:
Hummie (na een 'zware' week): zonder tv en scheerapparaat vond ik echt heel moeilijk. Ga er maar eens aan, een week zonder!

Flikker toch op. De zoveelste krop sla die ze uit BB gaan slaan, en succes is gegarandeerd. Ik hoop dat ze Theo van Gogh uitnodigen, die de boel flink gaat verstieren. En Hummie probeert te versieren.

Ik snap het allemaal wel, maar ik word er zo moe van. Doe je het, doe het dan goed.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  donderdag 6 januari 2000 @ 02:35:00 #4
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_241755
*grin*
als ik de roddels mag geloven hebben rolf en theo dezelfde hobbie.
Theo is op een donderdagavonduitzending bij rolf geweest, en ook toen schreef ik al, dat het zeeeeer opvallend was dat Theo vrij tam was.(misschien moet er een dezer dagen een contract verlengt worden , en verklaart dit zijn meegaande houding?
pi_241756
Test
pi_241757
quote:
op 01-06-2000 om 11:26 AM schreef Johan het volgende:
Test

Hoe kan het in godsnaam dat ik in de
ene topic geregistreerd bent en bij andere
weer niet.

Hoe kan dat nou


pi_241758
quote:
op 01-06-2000 om 11:27 AM schreef Johan het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat ik in de
ene topic geregistreerd bent en bij andere
weer niet.

Hoe kan dat nou


Heb je een 'cookie cruncher' aanstaan?

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')