abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69281807
Nespresso is andere Koffie.

Mijn eerste praktijkervaring met Nespresso was bij de Bijenkorf in Utrecht. Ik mocht daar proeven.
Ik was positief verrast want de koffie was lekker.
Het smaakte naar mijn oude zelf gezette filter koffie.
1 Schepje koffie is voor mij gelijk aan 1 capsule Nespresso.

De Padmachine had ik al een jaar geleden de deur uit gegooid want vind dat geen koffie. Wat het wel is... is mij nog onduidelijk.

Daar ik wel interessen had gekregen in de Nespresso, ben ik op zoek gegaan naar een Nespressomachine. Het is de DeLonghi Latissima EN680 M geworden.
Vanaf dat moment was ik afhankelijk van Nespresso.

De koffie zit in een capsule en kan alleen bij Nespresso verkooppunten zoals b.v. De Bijenkorf en via Internet/telefoon worden gekocht. Om bestellingen te doen had ik wel eerst (gratis) lid te worden van de Nespresso club.
Nespresso houdt dus deze koffie binnen eigen deuren.
Heb mijn eerste bestelling geplaatst via de telefoon bij de Nespressoclub en komt binnen 2 dagen binnen.. althans dat werd door de telefoon belooft. Maar helaas .. 2 dagen thuis gebleven maar geen koffie. Uiteraard even gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat ze het veel te druk hadden en niet eerder dan midden volgende week zullen leveren. Ik heb daar begrip voor.. en begrijp inmiddels dat ik nog meer afhankelijker ben geworden van mijn kopje koffie en de Nespressoclub.
Vroeger liep ik dan even naar de hoek om bij mijn buurtsuper een pakje koffie te halen.. Misschien in de toekomst als de patenten voorbij zijn. Dan kopen we de Nespresso Capsules in een plastic zakje en ligt het naast de cups, puc's en pads in de vakken.

De koffie capsules kosten meer dan 30 euro cent per stuk en dat is best een pittige prijs in vergelijk met andere koffie.
Is de Nespresso koffie dan zo bijzonder?
Ik vind van niet. Het lijkt op mijn zelf gezette filterkoffie en die was lekker.
Bij Nespresso gaat het in grote belangrijkheid om de verpakking en entourage rond deze koffie.

Bij mij gaat het niet om de verpakking maar om de inhoud.
Ik heb wel geleerd de verpakking mooier en beter te maken als de inhoud zichzelf niet goed kan presenteren.
De verpakking maakt voor mij de Nespresso bijzonder en niet de koffie zelf. Het is dus prettig om naar deze koffie in verpakking te kijken.

Na informatie blijken de capsules een jaar houdbaar en dat was voor mijn aanschaf ook een goed argument.
Achteraf is het wat genuanceerder want ik kocht het welkomstpakket van maar liefst 250 capsules (¤86,00) in tweede helft van de maand mei en eenmaal thuis blijkt dat de houdbaarheid datum geldig is tot Oktober- December 2009.
Dus nog maar een half jaar. Maar snel opdrinken dan.
Ik besef mijn afhankelijkheid des te meer.

Uiteraard heb ik nog even met klantenservice gebeld en daar is mij uitgelegd dat de Shops een andere stock hanteren dan zij. Bij de Shops kan het wel eens een paar maanden ouder zijn omdat het minder snel verkocht wordt.
Dus in het vervolg heb ik goed op te letten, of niet in de NespressoShops te kopen maar telefonisch of via internet te bestellen. Het boekje wordt nog nagestuurd duur mijn Club.

Zoals ik al eerder meldde, gaat het ook om de verpakking en entourage..

Een voorbeeld...
… Het welkomstpakket werd niet volgens telefonisch afspraak met de Nespresso hobby club bezorgd, dus ben ik het maar zelf gaan halen in de PC Hoofdstraat Amsterdam.
Een mooie zaak en de bediening leek wel een duur 5 sterren restaurant. Net als een ober die met een dure Champagne bij de tafel komt en laat zien wat een mooie fles het is..
Ik bestel glazen en ja hoor.. daar komt de ober. Staand naast mij vragend om aandacht en als ik die geef.. gaat de doos mooi, gracieus en soepel open. Hij wacht en ik knik tevreden..
Dan gaat hij verder om die prachtige doos in een nog mooiere tas te verpakken.. Dat is pas klasse! Dat is Nespresso !
O.k. Ik geef toe.. het heeft niets met koffie te maken maar het heeft toch wat? Daar betaal ik toch voor ? Mag ik?

Dan ook maar een standaard besteld waar je vier soorten capsules in kan opslaan en ze zijn zo gemakkelijk te pakken..
Ik stond al vol verwachting te wachten en ja hoor.. daar kwam de ober... vroeg mijn aandacht en ik knikte bevestigend. Het was maar een standaardje maar toch.. Het lijkt nu exclusief en veel duurder. Het laatste klopt helaas wel.
Even was ik gelijk aan hun terwijl ik weet dat morgen mijn spaarpot aan diggelen gaat..
Gaat het hier over koffie? Welnee.. het is meer... véél méér.. ….. Het lijkt wel goud!

Uiteraard had ik ook koffie besteld n.m.l. het welkomstpakket. Maar liefst 250 capsules en gratis een kist waar 32 capsules in kunnen. De Ober kwam het nu niet presenteren. Het werd achter de toonbank in een tas geplaatst.
Ontrokken aan het oog.
Ik begrijp het best. De Nespresso koffie weten we inmiddels wel maar hier was weinig te presenteren.. of toch wel?
Ach.. het gaat om de verpakking en niet om de inhoud... toch?
De koffie was al een half jaar verlopen..
En het beloofde boekje zat er niet eens bij.
Zal de huidige crisis al parten spelen bij Nespresso in de PC hooftstraat?

Het was een hele belevenis.
PC hooftstraat in Amsterdam heb je één keer bezocht te hebben. Daarna ga je weer op zoek naar lekkere Nespresso koffie. Je staat dan weer bijna, met twee benen op de grond.

Nespresso heeft mijn leven veranderd.. ik hoor er nu ook bij!

K, N, Ipoog

[ Bericht 0% gewijzigd door miniad op 24-05-2009 06:34:21 ]
pi_69281818
Spam .
pi_69281826
Hoezo SPAM ??

Als je een beetje tussen de regels leest, is het met een knipoog bedoelt.
Het gaat eigenlijk om gewone koffie in een kupje.
Voor een te hoge prijs en service is éénzijdig..

@oftopic:

Ik zie dat ik dit verkeerd heb geplaatst.
De bedoeling was bij de topic .. Nespresso, ervaringen gezocht
Misschien is het mogelijk dat het verplaatst wordt

[ Bericht 95% gewijzigd door miniad op 22-05-2009 07:08:48 (aanvulling) ]
pi_69281947
Als je tussen de regels door leest, kun je idd beter een standaard koffiezet apparaat kopen van een paar tientjes en wat snelfiltergemalen koffie, dat scheelt tenminste in je portomonee.

Maar Nespresso is wel lekker.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 07:43:21 #5
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_69281970
lap tekst
*Hosselcopter*
pi_69281989
Nespresso
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:06:00 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69282077
Nespresso is idd lekker maar het is alleen jammer dat het alleen bij de Bijenkorf of via internet te verkrijgen is. Het gebeurde vaak dat ik mis greep en niet even snel kon gaan halen
Wij zijn nu over gestapt op de Dolce Gusto dat gewoon in de winkels te krijgen is. Als het nu op is loop ik naar beneden en ik heb weer een pak.
Naar mijn mening heeft de Dolce Gusto een betere aanbod aan smaken en heeft het als voordeel dat er ook melkcupjes zijn voor bijvoorbeeld de capuccino. Bij de Nespresso hadden we een aparte melkschuimer naast de koffieapparaat staan wat ik op zich een gedoe vond.

Tot nu toe wint de Dolce Gusto het bij mij van de Nespresso.
Ik neem er nog één.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:40:11 #8
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_69282327
Dat Dolce Gusto verkrijgbaar is in de supermarkt doet dus afbreuk aan de exclusiviteit.
Nespresso
Dolce Gusto
opgezegd@fok.nl
pi_69282364
ik heb een jaar een nespresso gehad, maar als je af en toe in zuid europa echte espresso drinkt is nespresso toch een beetje te min. heb hem dus ook sinds kort ingeruilt voor een echt espresso apparaat. en dat bevalt 10x beter, dan lijkt nespresso ineens een soort senseo van de espresso.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:52:13 #10
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69282451
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:40 schreef FoXje het volgende:
Dat Dolce Gusto verkrijgbaar is in de supermarkt doet dus afbreuk aan de exclusiviteit.
Nespresso
Dus het kan alleen lekker zijn als het exclusief is?
quote:
Dolce Gusto
Lekker onderbouwd ook. Volgens mij heb je er nog nooit een slok van genomen.
Trouwens, ze komen allebei van dezelfde fabrikant.
pi_69282620
Lang verhaal, maar is het nu lekker of smaakt het naar slootwater?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:06:29 #12
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_69282622
Dolce Gusto is overduidelijk een Nespresso rip-off. Dezelfde fabrikant? Dat zegt toch niets Een VW Fox en een Phaeton zijn ook van dezelfde fabrikant
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:10:28 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69282688
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:06 schreef FoXje het volgende:
Dolce Gusto is overduidelijk een Nespresso rip-off. Dezelfde fabrikant? Dat zegt toch niets Een VW Fox en een Phaeton zijn ook van dezelfde fabrikant
Heb je het een keer gedronken? Nee he?

Auto's met koffie vergelijken. Niveautje hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2009 @ 09:27:59 #14
34726 Fratz
Max
pi_69282955
Voor wie werk je ad?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 09:36:10 #15
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_69283098
Heul veul geld betalen voor een koffiezetter en dan ook nog heul veul geld betalen voor koffiepads, of tins om vervolgens een heul klein kopje koffie te kunnen maken waar dan tot overmaat van ramp een laag drabbig schuim op drijft. Goed bezig!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 10:10:41 #16
5428 crew  miss_sly
pi_69283739
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:06 schreef cheqy het volgende:
Nespresso is idd lekker maar het is alleen jammer dat het alleen bij de Bijenkorf of via internet te verkrijgen is. Het gebeurde vaak dat ik mis greep en niet even snel kon gaan halen
In deze tijd dat steeds meer aankopen via internet gebeuren, zie ik dat niet echt als een nadeel, eigenlijk. Ja, je moet opletten wanneer je opnieuw moet bestellen, maar dat moet je ook wanneer je boodschappen moet doen.
quote:
Wij zijn nu over gestapt op de Dolce Gusto dat gewoon in de winkels te krijgen is. Als het nu op is loop ik naar beneden en ik heb weer een pak.
Naar mijn mening heeft de Dolce Gusto een betere aanbod aan smaken en heeft het als voordeel dat er ook melkcupjes zijn voor bijvoorbeeld de capuccino. Bij de Nespresso hadden we een aparte melkschuimer naast de koffieapparaat staan wat ik op zich een gedoe vond.
Ik heb nog geen Dolce Gusto gedronken, wel nespresso. Wij hebben ook de Latissima met melkcontainer aan het apparaat waardoor je dus een cappuccino of latte maakt met verse melk ipv melkcups. Dat wint het wat mij betreft bij voorbaat al!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:32:00 #17
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69284158
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In deze tijd dat steeds meer aankopen via internet gebeuren, zie ik dat niet echt als een nadeel, eigenlijk. Ja, je moet opletten wanneer je opnieuw moet bestellen, maar dat moet je ook wanneer je boodschappen moet doen.
Wij bestelden steeds grote partijen en als mijn vrouw of ik het kistje aanvulden hadden we wel eens de slechte gewoonte om aan elkaar vergeten te melden als de laatste doosjes aangebroken waren, vandaar.
quote:
Ik heb nog geen Dolce Gusto gedronken, wel nespresso. Wij hebben ook de Latissima met melkcontainer aan het apparaat waardoor je dus een cappuccino of latte maakt met verse melk ipv melkcups. Dat wint het wat mij betreft bij voorbaat al!
Wij lopen te kloten met verse melk omdat we het weinig drinken. Vaak zaten we met melk dat over datum was.
Voor ons zijn de melkcups veel praktischer. Plus dat het wat lobbiger is.
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 10:39:02 #18
5428 crew  miss_sly
pi_69284304
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:32 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wij bestelden steeds grote partijen en als mijn vrouw of ik het kistje aanvulden hadden we wel eens de slechte gewoonte om aan elkaar vergeten te melden als de laatste doosjes aangebroken waren, vandaar.
Haha, ja, dat herken ik dan wel. Maar goed, dat heb je natuurlijk net zo goed als je vergeet door te geven dat het met de boodschappen meegenomen moet worden
quote:
Wij lopen te kloten met verse melk omdat we het weinig drinken. Vaak zaten we met melk dat over datum was.
Voor ons zijn de melkcups veel praktischer. Plus dat het wat lobbiger is.
En daarom nemen wij kleine pakjes (200 ml) lang houdbare melk als vooraad nu mijn vriend alleen drinkt (ik ben zwanger en hoef even geenkoffie). Als we samen drinken, nemen we een halve liter verse melk en dat gaat prima
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:07 #19
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_69284547
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:10 schreef cheqy het volgende:

[..]

Heb je het een keer gedronken? Nee he?

Auto's met koffie vergelijken. Niveautje hoor.
Ik houd het simpel, zodat jij het ook snapt.
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 22 mei 2009 @ 10:51:38 #20
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69284553
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, dat herken ik dan wel. Maar goed, dat heb je natuurlijk net zo goed als je vergeet door te geven dat het met de boodschappen meegenomen moet worden
Ons voordeel is dat we recht boven een supermarkt wonen die dat elke dag tot 9 uur open is.
De ingang zit naast onze liftdeur.
quote:
En daarom nemen wij kleine pakjes (200 ml) lang houdbare melk als vooraad nu mijn vriend alleen drinkt (ik ben zwanger en hoef even geenkoffie). Als we samen drinken, nemen we een halve liter verse melk en dat gaat prima
Ah, je trek in eten en drinken is verdwenen?
In ieder geval gefeli.

[ Bericht 2% gewijzigd door cheqy op 22-05-2009 11:08:29 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2009 @ 10:58:38 #21
5428 crew  miss_sly
pi_69284730
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ons voordeel is dat we recht boven een supermarkt wonen die elke dag tot 9 uur open is.
De ingang zit naast onze liftdeur.
ja, dat is vast sneller dan bestellen
quote:
Ah, je trek in eten en drinken is verdwenen?
In ieder geval gefeli.
Neuh, niet echt
Alleen geen trek in koffie.
Ook dan is een nespresso (of dolce gusto of al die apparaten voor maar 1 kopje lekkere koffie ipv senseo) dus wel interessant. Je hoeft geen hele pot koffie te zetten voor maar 1 persoon
pi_69288583
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:27 schreef Fratz het volgende:
Voor wie werk je ad?
Helaas niet..
Maar onderbouw je vraag dan kan ik misschien beter antwoorden.
pi_69288705
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 09:06 schreef Bloemkool het volgende:
Lang verhaal, maar is het nu lekker of smaakt het naar slootwater?
Zoals ik al schreef... ik vind het naar mijn zelf gezette snelfilter koffie smaken en die vind ik erg lekker.
De smaak is prima.. maar dat gedoe er omheen hoeft voor mij niet maar is wel goed bedacht.
Zo lijkt het of de koffie meer is... dan het is..
pi_69288928
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:06 schreef cheqy het volgende:

Tot nu toe wint de Dolce Gusto het bij mij van de Nespresso.
Ik neem er nog één.
Ik heb de DeLonghi Latissima EN680 M en dat is een automaat.
Geen aparte melk opschuimer nodig. Hier ben ik zeer tevreden over.
1 Druk op de knop en de cappuccino komt er vanzelf uit... met mijn eigen gekozen melk.
pi_69319572
Lange lap tekst, maar je schrijft prettig dus heb alles gelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')