abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf vrijdag 31 juli 2009 @ 23:51:59 #26
18921 freud
Who's John Galt?
pi_71505306
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
question.

mij is gevraagd door een redelijk grote artiest (buitenlands) of ze wat foto;'s van mij mogen gebruiken voor een cd hoes. Nu weet ik echter niet wat ik daarvoor kan vragen. Iemand een idee. Ik ken de richtprijzen wel, maar wat zouden jullie doen?
Ik zou vragen om een goeie naamsvermelding, fotopas bij concerten en ene doosje CD's voor jezelf (misschien met handtekening oid).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_71553471
Wat je moet vragen voor een foto, ja moeilijk! Tot nu toe was ik eigenlijk altijd blij met de eer om met een foto op een cassette/cd/dvd/tshirt te komen dus hebben ze die zo van mij gekregen (wel met naamsvermelding uiteraard!) maar eigenlijk zou je er wel wat voor moeten vragen. Er is wel een website met richtprijzen voor fotografen ergens.

En nu we toch hier zijn: Marike Jager op het totaalfestival Bladel:


http://www.flickr.com/photos/whaley/3781974231/


http://www.flickr.com/photos/whaley/3781970935/


http://www.flickr.com/photos/whaley/3782782828/

Ik ben ook dit weekend voor Fok! op Raw Rhythm festival geweest, maar die foto's heb ik gemailed naar de (foto-)redactie en hoop ze terug te zien op de FP (geen idee hoe dat gaat eigenlijk)
pi_71553651
Die tweede is cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:26:08 #29
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71553867
ghehe . nice ones Marco.

en ja die richtprijzen heb ik al. Nu ook de nieuwe that is, want had alleen die van 2005... anyway, ik heb ergens een bedrag genoemd en nu is het afwachten op een reactie. naamsvermelding moet sowieso. en die cd.. ach boeit verder niet. fotopas... mwa voor die paar optredens, nee daar kan ik los ook nog wel aan komen. Geld, dat moeten we hebben. de tijd van gratis is voorbij... (voor de meesten dan. vriendenprijsjes daargelaten)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:13:13 #30
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_71571712
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef FP128 het volgende:
Nog een vraag:: gebruiken jullie allemaal telelenzen of zijn jullie allemaal Pers dat je de foto's van zo dichtbij kan nemen.?
Ik heb geen telelens Heb nog gewoon een standaard objectief. Maar heb vaak wel een fotopas
Krijg toch nog vaak wel mooie foto`s, maar alleen loop ik vaak nog te stoeien met licht.
Gelukkig heb ik nu eindelijk m`n auto betaald, hopelijk kan ik volgende maand een lichtsterkere objectief kopen
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_71572074
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef FP128 het volgende:
Nog een vraag:: gebruiken jullie allemaal telelenzen of zijn jullie allemaal Pers dat je de foto's van zo dichtbij kan nemen.?
35mm en 50mm. Verre van tele dus Geen pers, maar ik sta wel bijna altijd vooraan (met of zonder camera).
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_71572563
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef FP128 het volgende:
Nog een vraag:: gebruiken jullie allemaal telelenzen of zijn jullie allemaal Pers dat je de foto's van zo dichtbij kan nemen.?
Mijn favoriet is 70-200/2.8 (in mijn geval een Sigma EX voor Canon), de laatste tijd wat vaker de EF24-70/2.8L. Als er echt weinig licht is heb ik ook nog een EF85/1.8 en 30/1.4EX. Soms kun je zoomen met je voeten, en een beetje croppen achteraf kan ook nog, zeker voor foto's die alleen op het web gebruikt worden. En vaak fotografeer ik in zaaltjes waar je gewoon dicht op de artiesten kunt gaan staan en een 70-200 niet werkt
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:49:22 #33
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_71572697
Laatst in Ahoy bij Kings of Leon geweest.





Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:28:57 #34
233287 RockYara
Rock and Roll baby!
pi_71602325
Hallo mensen!
Ik ben een groentje zowel op het fok!forum als met concertfotografie. Ik bezoek heel veel (kleinere) festivals en concerten en ik word meestal door mn vrienden gecharterd om foto's te maken. Ik zou graag wat meer tips willen om in een wat donkerdere omgeving toch nog aardige foto's te maken. Ik heb een Panasonic DMC Fz8 en ben er op zich heel erg blij mee. Overdag lukt het me aardig, zeker met die flinke zoomcapaciteit (ok, het is geen professionele camera, maar toch), maar zodra ik in een tent sta of in een concertzaal moet ik het voornamelijk hebben van lucky shots. Zou iemand me misschien wat tips kunnen geven. Ik eindig altijd met foto's met heel veel ruis of zo donker dat ik niet kan zien wat het is of enorm bewogen.

Groetjes RockYara

[ cimg ]http://noah5.hyves.nl/album/28552164/Zeus/MDSkelcZ/fotos/638686271/0/4UuO/#media_navigator_1=8&media=9.432278353.zuyL&__state__=96.jpg[ /cimg ]

[ cimg ]http://noah5.hyves.nl/album/41591449/Graspop_27_06_09/m2ygPxUk/fotos/632219828/0/u8eE/#media_navigator_1=8&media=15.632220745.zq6X&__state__=8.jpg[ /cimg ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:35:09 #35
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_71602527
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:28 schreef RockYara het volgende:
Hallo mensen!
Ik ben een groentje zowel op het fok!forum als met concertfotografie. Ik bezoek heel veel (kleinere) festivals en concerten en ik word meestal door mn vrienden gecharterd om foto's te maken. Ik zou graag wat meer tips willen om in een wat donkerdere omgeving toch nog aardige foto's te maken. Ik heb een Panasonic DMC Fz8 en ben er op zich heel erg blij mee. Overdag lukt het me aardig, zeker met die flinke zoomcapaciteit (ok, het is geen professionele camera, maar toch), maar zodra ik in een tent sta of in een concertzaal moet ik het voornamelijk hebben van lucky shots. Zou iemand me misschien wat tips kunnen geven. Ik eindig altijd met foto's met heel veel ruis of zo donker dat ik niet kan zien wat het is of enorm bewogen.

Groetjes RockYara

[ cimg ]http://noah5.hyves.nl/album/28552164/Zeus/MDSkelcZ/fotos/638686271/0/4UuO/#media_navigator_1=8&media=9.432278353.zuyL&__state__=96.jpg[ /cimg ]

[ cimg ]http://noah5.hyves.nl/album/41591449/Graspop_27_06_09/m2ygPxUk/fotos/632219828/0/u8eE/#media_navigator_1=8&media=15.632220745.zq6X&__state__=8.jpg[ /cimg ]
Je pics doen het niet
upload ze anders ff op www.tinypic.com ofzo

Die ruis komt door je ISO instellingen. Met een lage ISO heb je minder last van ruis, maar nadeel is dat je camera wat minder lichtgevoelig daardoor word. Als je dat niet met je sluitertijd en diafragma kan verbeteren moet je een wat hogere iso waarde nemen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_71603586
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:28 schreef RockYara het volgende:
zodra ik in een tent sta of in een concertzaal moet ik het voornamelijk hebben van lucky shots. Zou iemand me misschien wat tips kunnen geven. Ik eindig altijd met foto's met heel veel ruis of zo donker dat ik niet kan zien wat het is of enorm bewogen.
Dat is de realiteit van concertfotografie Om er toch het beste uit te halen, uitgaande van de camera die je al hebt:

- Flitsen gaat/mag lang niet altijd en is ook lang niet altijd mooi. Als ik het toch doe is het meestal bij een erg energieke band (springende punkers bijvoorbeeld) en dan in combinatie met een opzettelijk 'lange' sluitertijd en 2nd curtain flits.
- Naast het juiste kader op het juiste moment is het vooral belangrijk om een behoorlijk scherp onderwerp op de foto te hebben. vaak dus het gezicht (nog preciezer: dichtstbijzijnd oog) van een artiest. Als het niet anders kan schroef je dus je ISO waarde omhoog. Dan maar meer ruis, daar kun je meer creatief mee zijn dan met een compleet onscherpe (bewogen) foto.
- Groothoekfoto's zijn minder kritisch qua scherpte en sluitertijd dan ver ingezoomde foto's. Een foto op '200mm' van alleen het gezicht is bij dezelfde sluitertijd eerder 'bewogen' dan een overzicht van het hele podium.
- Staat het juiste onderwerp en het moment er op, maar ziet de foto er op het eerste gezicht niet uit, gooi die dan toch niet zomaar weg. Met creatief nabewerken valt nog best wat te redden. En dan bedoel ik niet psychedelische kleuren of zo'n plastic emboss of tegeltjesfilter maar speel eens met je contrast, zwartpunt, verzadiging (doet heel veel bij het soort kleuren spots die je vaak ziet). Maak de foto eens zwart-wit, of net niet. Kortom: kijk wat al die schuifjes in je programma voor effect hebben.
- Let op wat het licht doet, kijk wanneer de man/vrouw achter de lichttafel meer licht van voor open zet. Andersom kan het ook mooi zijn om juist tegen een spot achter het podium in te fotograferen, zodat je een soort silhouet krijgt.

Succes en veel plezier! Probeer vooral veel uit, leer wat de instellingen op je camera doen, wat het aanwezige licht doet, waar je moet gaan staan, hoe je je foto kadert, en wat je achteraf op de computer nog kunt 'fixen'. En vergeet niet af en toe nog te genieten van de muziek als die goed is ;-)

Nog een laatste ding wat ik vaak zie: dat een band op dat moment een mooi liedje speelt, wil niet zeggen dat die foto ook mooi wordt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:13:50 #37
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71610431
jaaaaaaaaaja. ze vinden het wel veel geld (ik zit verdomme ver onder de richtprijs), maar de foto's zijn dan ook wel moeilijk goed .... ze willen hem alleen ook in Duitlsand uitbrengen en daar had ik nog geen prijs voor gegeven ....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:46:18 #38
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_71611604
afdingers
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_71614832
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:05 schreef whaley het volgende:
Wat je moet vragen voor een foto, ja moeilijk! Tot nu toe was ik eigenlijk altijd blij met de eer om met een foto op een cassette/cd/dvd/tshirt te komen dus hebben ze die zo van mij gekregen (wel met naamsvermelding uiteraard!) maar eigenlijk zou je er wel wat voor moeten vragen. Er is wel een website met richtprijzen voor fotografen ergens.

En nu we toch hier zijn: Marike Jager op het totaalfestival Bladel:

[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/whaley/3781974231/

[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/whaley/3781970935/

[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/whaley/3782782828/

Ik ben ook dit weekend voor Fok! op Raw Rhythm festival geweest, maar die foto's heb ik gemailed naar de (foto-)redactie en hoop ze terug te zien op de FP (geen idee hoe dat gaat eigenlijk)

http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2009.pdf

dat is de site die jij bedoelt denk ik
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:25:55 #40
233287 RockYara
Rock and Roll baby!
pi_71644991
Hey bedankt voor de tips. Ik heb hier nog wat foto's om te laten zien dat het bij mij in t donker nooit zo goed lukt. Maar ik ga de tips zeker uitproberen en dan zal ik het resultaat eens laten zien ;-).

Groetjes Yara

Zeus:


Volbeat:


Volbeat:


De Staat:
pi_71684877
The Mahones















't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:09:05 #42
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_71685340
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:18 schreef icemotion het volgende:
Niet veel concerten, maar het festival seizoen breekt weer aan, vorige week mn eerste gehad voor dit jaar, Fortarock in Nijmegen.

Heidevolk:
[ afbeelding ]

Delain:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dillinger Espace Plan
[ afbeelding ]

Keep of Kalessin
[ afbeelding ]

Candlemass
[ afbeelding ]

Satyricon
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meshuggah
[ afbeelding ]

En als laatste, Moonspell
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bij een paar shots heb je net naast mij gestaan zie ik al http://blog.tomroelofs.nl/2009/07/12/fortarock-festival/ leuk festival, iets minder mijn ding qua muziek.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:21 schreef FP128 het volgende:
Nog een vraag:: gebruiken jullie allemaal telelenzen of zijn jullie allemaal Pers dat je de foto's van zo dichtbij kan nemen.?
Ik heb wel altijd de beschikking over een perskaart. Gebruik zelf maximaal 100mm (@ fullframe), het liefst schiet ik alles met groothoek.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:35 schreef Matty___ het volgende:
Van Rolo Tamassi heb ik ook nog een:
[ afbeelding ]
Jammer dat je net haar gezicht niet ziet, daardoor mis je de emoties... anders was het echt een hele toffe plaat geweest.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:45:17 #43
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71687960
hmzzz. dat laatste ben ik het niet mee eens. Ik mis helemaal geen emotie, die druipt er sowieso vanaf. very nice.

ennuh.. the mahones... waar spelen die nog meer? We just HAVE to shoot them
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_71755091
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:45 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmzzz. dat laatste ben ik het niet mee eens. Ik mis helemaal geen emotie, die druipt er sowieso vanaf. very nice.

ennuh.. the mahones... waar spelen die nog meer? We just HAVE to shoot them
The Mahones komen af en toe in Nederland spelen. Het zijn vrienden van de eigenaar van O'Ceallaigh Irish Pub in Groningen. Ik was werkzaam in de pub en heb ze in april in één week 3 keer zien spelen, waaronder twee keer in de pub. Erg gaaf, punkrock in een heul klein zaaltje. Hoewel redelijk onder invloed heb ik er toch nog foto's van weten te maken:





't Is een goed jaar voor de tijd van het weer...
pi_71967732
Room Eleven afgelopen zondag op het Zomerplein te Alkmaar:



When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:03:35 #46
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_71977350
Die eerste van The Mahones in z/w vind ik heel erg tof.

Ikheb hier:
The Subways:


Friska Viljor:


I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:50:14 #47
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_71998585
Ellen ten Damme stal alle harten tijdens het Zeeheldenfestival


pi_72000705
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:41 schreef -Marjo- het volgende:
Room Eleven afgelopen zondag op het Zomerplein te Alkmaar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die eerste is het fijnst, Marjo Blijft een fotogenieke zangeres vind ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:18:44 #49
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72000963
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 07:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die eerste is het fijnst, Marjo Blijft een fotogenieke zangeres vind ik
persoonlijk: frontaaltjes van zingen zijn nooit geslaagd, op een enkele uitzondering na.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_72005424
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 08:18 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

persoonlijk: frontaaltjes van zingen zijn nooit geslaagd, op een enkele uitzondering na.
Klopt, maar ik ben 1m63, korte pootjes dus en het was retedruk...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')