abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2009 @ 20:13:28 #176
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70713999
Ik ga morgen weer
  maandag 6 juli 2009 @ 22:16:00 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70719923
Vandaag weer geweest

Ik word altijd wel gek van dat commentaar over mijn bloeddruk
pi_70720015
heb je zo'n aparte bloeddruk?

mijn moeder verbaast zich wel altijd als ik mijn Hb vertel, die is meestal rond/boven de 9, en dat vind zij altijd wel heel apart...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 6 juli 2009 @ 22:29:09 #179
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70720592
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:18 schreef teigan het volgende:
heb je zo'n aparte bloeddruk?

mijn moeder verbaast zich wel altijd als ik mijn Hb vertel, die is meestal rond/boven de 9, en dat vind zij altijd wel heel apart...
Heb ik ook. Ik ben zelfs een keer naar huis gestuurd omdat ze mijn HB te hoog vonden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 6 juli 2009 @ 22:41:01 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70721189
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:18 schreef teigan het volgende:
heb je zo'n aparte bloeddruk?

mijn moeder verbaast zich wel altijd als ik mijn Hb vertel, die is meestal rond/boven de 9, en dat vind zij altijd wel heel apart...
Vandaag 98 over 58, icm een pols van 60
pi_70746459
Dat is wel aan de lage kant..

Nou, ik ben weer thuis...
Mijn bloedplaatjes gaan vandaag nog gegeven worden aan iemand met kanker, wiens beenmerg plat ligt waardoor hij/zij zelf geen bloedplaatjes aanmaakt..

Het afnemen van de bloedplaatjes duurde lang, ik heb er geloof ik 110 minuten aan gezeten..
Dat kwam wel doordat ik na 1,5 minuut helemaal bleek wegtrok, ik wazig begon te zien en alles wat vlekkerig werd... Nadat ik achterover werd gezet kwam het weer helemaal goed, maar ze hebben het tempo toch wat lager gezet.. VAn het antistollingsmiddel wat was toegevoegd merkte ik ook wat, bij het teruggeven van het plasma en de bloedcellen had ik last van tintelingen rond mijn mond, en aan het einde van het teruggeven kreeg ik het elke keer flink koud... Uiteindelijk hebben ze een handdoek gevonden, en zo heb ik ingepakt de 7 keer aftappen en teruggeven uitgezeten.

Het viel mij uiteindelijk mee, en ik heb een mooie handdoek als souvenir nu.... Ik zou in principe over 2 dagen alweer bloedplaatjes mogen geven, al hoop ik eigenlijk dat ik dat niet hoef te doen... De 299 mL die ik nu af heb gestaan is genoeg voor 2 dagen, dus dat is niet erg veel....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:14:02 #182
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70748749
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:15 schreef teigan het volgende:
Dat is wel aan de lage kant..

Nou, ik ben weer thuis...
Mijn bloedplaatjes gaan vandaag nog gegeven worden aan iemand met kanker, wiens beenmerg plat ligt waardoor hij/zij zelf geen bloedplaatjes aanmaakt..

Het afnemen van de bloedplaatjes duurde lang, ik heb er geloof ik 110 minuten aan gezeten..
Dat kwam wel doordat ik na 1,5 minuut helemaal bleek wegtrok, ik wazig begon te zien en alles wat vlekkerig werd... Nadat ik achterover werd gezet kwam het weer helemaal goed, maar ze hebben het tempo toch wat lager gezet.. VAn het antistollingsmiddel wat was toegevoegd merkte ik ook wat, bij het teruggeven van het plasma en de bloedcellen had ik last van tintelingen rond mijn mond, en aan het einde van het teruggeven kreeg ik het elke keer flink koud... Uiteindelijk hebben ze een handdoek gevonden, en zo heb ik ingepakt de 7 keer aftappen en teruggeven uitgezeten.

Het viel mij uiteindelijk mee, en ik heb een mooie handdoek als souvenir nu.... Ik zou in principe over 2 dagen alweer bloedplaatjes mogen geven, al hoop ik eigenlijk dat ik dat niet hoef te doen... De 299 mL die ik nu af heb gestaan is genoeg voor 2 dagen, dus dat is niet erg veel....

Als je dat ooit weer gaat doen. Dan moet je om chocolademelk vragen voor de afname begint.
Die tintelingen krijg je omdat er calcium wordt afgebroken door het antistollingsmiddel.
1 slok van de chocolademelk en het is weg.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_70748976
Dat was ik nog vergeten te vertellen, na de vierde cyclus heb ik een calciumbruistablet gekregen om het tegen te gaan..

En toevalligerwijs had ik tijdens het proces ook een beker melk gehad...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:25:10 #184
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70749104
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:21 schreef teigan het volgende:
Dat was ik nog vergeten te vertellen, na de vierde cyclus heb ik een calciumbruistablet gekregen om het tegen te gaan..

En toevalligerwijs had ik tijdens het proces ook een beker melk gehad...
Ik wou dat ze in Vlaardingen ook gewone melk hadden. Ik hou helemaal niet van chocolademelk, maar ik neem het noodgedwongen omdat ik anders ook van die tintelende lippen krijg.
Wel vreemd dat het bij jou niet hielp. Hielp die bruistablet ook niet?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:56:19 #185
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70750266
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:18 schreef teigan het volgende:
heb je zo'n aparte bloeddruk?

mijn moeder verbaast zich wel altijd als ik mijn Hb vertel, die is meestal rond/boven de 9, en dat vind zij altijd wel heel apart...
Ik zat op 9.8 de vorige keer. Vandaag heb ik er niet op gelet.
pi_70779087
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik zat op 9.8 de vorige keer. Vandaag heb ik er niet op gelet.
Voor vrouwen is boven de 9 redelijk hoog. Bij mannen is het mooi gemiddeld.

Hb vrouwen: 7.0-10.0 mmol/L
Hb mannen: 8.0-11.0 mmol/L

(doneren mag niet onder de 7.8 mmol/L)
pi_70804738
Gister gegeven en alles ging goed! Was vorige keer afgekeurd vanwege een te laag HB van 7.2.
Was nu 8.0 en bloeddruk van 120/80.
Was ook nog een mevrouw en die was na haar afname draaiierig en misselijk geworden en die mocht nog een tijdje blijven, want haar bloeddruk was heel erg laag geworden...geen pretje.
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:33:38 #188
208890 June.
Seriously?
pi_70805317
Ik ben gewoon afgekeurd laatste keer, Hb: 6,5 Volgende keer even wat meer spinazie eten dan
Shine bright like a diamond.
pi_70805380
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:33 schreef June. het volgende:
Ik ben gewoon afgekeurd laatste keer, Hb: 6,5 Volgende keer even wat meer spinazie eten dan
Je weet dat spinazie niet zo'n heel goede bron is voor ijzer? De beste bron is vlees, daaruit kun je het veel beter opnemen omdat dat ook dierlijk ijzer is. Andere dingen waar het in zit: appelstroop, gedroogde abrikozen/vijgen, peulvruchten, brood, sojaproducten. Ook wordt het aan bepaalde vegetarische producten toegevoegd, moet je even op de verpakking kijken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_70806987
Ha, ik zie het topic omhoogpoppen in MyAt, even gekeken op de website van het Rode Kruis, en wat blijkt: je kunt je nu online opgeven en dan bellen ze je (eerst moest je er gewoon zelf langs en dat vergat ik steeds ).

Ik wacht af!
pi_70807249
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:25 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik wou dat ze in Vlaardingen ook gewone melk hadden. Ik hou helemaal niet van chocolademelk, maar ik neem het noodgedwongen omdat ik anders ook van die tintelende lippen krijg.
Wel vreemd dat het bij jou niet hielp. Hielp die bruistablet ook niet?
de bruistablet hielp wel wat vond ik.. MAar ik zat ook recht onder de airco, dus daar kon ik het ook wel eens koud van hebben gekregen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:42:44 #192
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70815884
Ik krijg net een brief van Sanquin dat er zo'n gebrek aan anti-D plasma is, dat er dit najaar geen Rhesusprikken meer beschikbaar zullen zijn.
Of ik een keer extra wil geven deze maand.
Volgende week maar eens kijken of ik tijd heb. Deze week mag ik toch nog niet, want ik ben nog geen twee weken geleden geweest.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:45:04 #193
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_70815973
Morgenavond gaan we weer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_70818411
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:37 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je weet dat spinazie niet zo'n heel goede bron is voor ijzer? De beste bron is vlees, daaruit kun je het veel beter opnemen omdat dat ook dierlijk ijzer is. Andere dingen waar het in zit: appelstroop, gedroogde abrikozen/vijgen, peulvruchten, brood, sojaproducten. Ook wordt het aan bepaalde vegetarische producten toegevoegd, moet je even op de verpakking kijken.
Hier in Suriname wordt aan werkelijk álles extra ijzer (en een enorme hoeveelheid extra vitamines) toegevoegd! Chocopasta, pindakaas, melk, koekjes, overal zit extra ijzer in
pi_70824681
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:33 schreef June. het volgende:
Ik ben gewoon afgekeurd laatste keer, Hb: 6,5 Volgende keer even wat meer spinazie eten dan
Oh balen . Wanneer mag je weer? (ik zat vorige keer iets boven de 7 en mocht op zn vroegst 3 maanden later pas weer, onder de 7 zou het nog langer zijn)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:08:07 #196
208890 June.
Seriously?
pi_70829713
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:56 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oh balen . Wanneer mag je weer? (ik zat vorige keer iets boven de 7 en mocht op zn vroegst 3 maanden later pas weer, onder de 7 zou het nog langer zijn)
Gewoon over drie maanden denk ik. Het is me ook nog niet eerder overkomen, dus ik zie wel .
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:37:56 #197
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_70855157
Vandaag nog even snel voor de vakantie plasma wezen doneren. Ik was niet de enige die dat dacht, ik heb het nog nooit zo druk gezien bij de bloedbank. Gelukkig gaat plasma op afspraak dus ik hoefde niet lang te wachten.

Het was tevens mijn 20e keer. Dat gaat flink hard sinds ik ben overgestapt op plasma.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 12 juli 2009 @ 12:46:24 #198
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_70897616
Ik heb morgenavond een afspraak voor mijn keuring

Alleen een vraagje: Ik ben flink verkouden, wel aan de beterende hand. Nu heb ik gelezen dat je geen bloed mag geven als je ziek denkt te zijn. Hoe zit dat met de keuring? Moet je dan ook topfit zijn, of maakt een verkoudheid voor de resultaten niet zoveel uit?
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_70898500
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:46 schreef Electrocute het volgende:
Ik heb morgenavond een afspraak voor mijn keuring

Alleen een vraagje: Ik ben flink verkouden, wel aan de beterende hand. Nu heb ik gelezen dat je geen bloed mag geven als je ziek denkt te zijn. Hoe zit dat met de keuring? Moet je dan ook topfit zijn, of maakt een verkoudheid voor de resultaten niet zoveel uit?
Als je verkouden bent dan gaat het niet door. Als ik jou was zou ik even bellen, anders kom je voor niets opdagen...
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zondag 12 juli 2009 @ 15:50:51 #200
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_70903240
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:17 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Als je verkouden bent dan gaat het niet door. Als ik jou was zou ik even bellen, anders kom je voor niets opdagen...
Oh, klote. Enig idee hoe lang ik 'beter' moet zijn voordat ik me wel kan laten keuren? Ik denk dat het over een dag of 4 wel over is, dus dan zou ik morgen bij het afbellen meteen een nieuwe afspraak kunnen maken.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')