abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2009 @ 11:24:50 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68866113
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

KD Lang zingt het anders ook aardig met gevoel.
Huu, ik haakte binnen 10 secs al af .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 mei 2009 @ 11:26:24 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_68866140
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:31 schreef Kidney_Bean het volgende:
okee ik heb heel vaak van de naam Jeff Buckley gehoord, en ken ook wel wat nummers van hem, maar deze versie van hem nog niet. Ik heb het net zitten luisteren, en sorry, ik heb daar gewoon helemaal niks mee. Natuurlijk krijg ik hiermee de Buckley fans over me heen, maar ik vind het een aan drugs verslaafde gast die wat Hallelujah eruit jengelt! De versie die Lisa doet vind ik veel mooier, alhoewel ik na alle versies die ik in dit topic heb gehoord, al echt dat nummer niet meer kan horen!!!!! En al zeker niet het woord Hallelujah!!!

Hoe kom jij er in godsnaam bij dat Jeff Buckley aan drugs verslaafd was?
Hij is niet overleden aan een overdosis hoor .

.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 mei 2009 @ 11:26:51 #78
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68866147
Grappig dat men de versie van Alexandra Burke zo slecht vindt in dit topic, want imo is de tekstbeleving in de versie die ze direct na het winnen van X-factor zong, als ze bijna flauwvalt van emotie en huilend en hyperventilerend staat te zingen, een van de puurste. Life imitates art, een ultiem voorbeeld van wat Leonard Cohen bedoelt met het nummer Hallelujah. Weliswaar onbedoeld van Alexandra, maar desalniettemin een prachtige illustratie van hoe Leonard Cohen in staat is om rauwe emotie te vertalen in poetische, melancholieke, mysterieuze tekst.

Imo is Hallelujah helemaal geen nummer dat over religie gaat, maar over lust, seks, liefde, wanhoop, obsessie en uiteindelijk - in de Cohenversie althans, Jeff Buckley laat juist het couplet waardoor Cohen het een "joyous, uplifting song" noemt weg - overwinning en berusting.

De versie van Lisa vond ik jammer, want zij is gewoon niet tot tekstbeleving in staat. Ik heb het idee dat ze nogal dommig is, omdat ze in geen enkel nummer de essentie lijkt te snappen. Alsof het alleen maar woorden zijn, en geen verhalen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 10 mei 2009 @ 11:27:32 #79
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68866164
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe kom jij er in godsnaam bij dat Jeff Buckley aan drugs verslaafd was?
Hij is niet overleden aan een overdosis hoor .

.
Hij is toch gewoon verdronken? Nuchter, ook nog?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 10 mei 2009 @ 11:28:25 #80
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68866180
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer veel minder mee. Al is het voor Cohen zijn doen best aaridg. Maar dat koortje
Beetje kort door de bocht idd, dat jij vindt dat Jeff Buckley het wel mag coveren...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68866208
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:28 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht idd, dat jij vindt dat Jeff Buckley het wel mag coveren...
Waarom? Jeff Buckely heeft het nummer imo onsterfelijk gemaakt, het nummer is ook klassiek geworden door hem en niet zozeer door Cohen.
  zondag 10 mei 2009 @ 11:35:15 #82
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68866299
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Jeff Buckely heeft het nummer imo onsterfelijk gemaakt, het nummer is ook klassiek geworden door hem en niet zozeer door Cohen.
Beetje teveel eer voor Jeff Buckley. Voor zijn cover was het al een klassieker, en werd het niet voor niks ook al door Bob Dylan gecoverd bijvoorbeeld. Bob Dylan's versie is trouwens ook joyous and uplifting. Het is gewoon een van Cohens meesterwerkjes.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_68866365
quote:
Op zondag 10 mei 2009 04:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Meisje dat auditie deed bij Mora

mora??
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 10 mei 2009 @ 11:46:41 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_68866487
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef Shitney het volgende:
Grappig dat men de versie van Alexandra Burke zo slecht vindt in dit topic, want imo is de tekstbeleving in de versie die ze direct na het winnen van X-factor zong, als ze bijna flauwvalt van emotie en huilend en hyperventilerend staat te zingen, een van de puurste. Life imitates art, een ultiem voorbeeld van wat Leonard Cohen bedoelt met het nummer Hallelujah. Weliswaar onbedoeld van Alexandra, maar desalniettemin een prachtige illustratie van hoe Leonard Cohen in staat is om rauwe emotie te vertalen in poetische, melancholieke, mysterieuze tekst.

Juist dat hyperventilerende en jankende kan ik echt niet hebben. En dan vonden ze hier dat Rachel zich al te veel liet gaan met haar tranen. Mijn god, alles wat ik van die Alexandra heb gezien was gejank. Ja, daar kan ik dan dus niet tegen. Sorry, om met Eric van Thijn te spreken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 mei 2009 @ 11:53:24 #85
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68866624
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom? Jeff Buckely heeft het nummer imo onsterfelijk gemaakt, het nummer is ook klassiek geworden door hem en niet zozeer door Cohen.
Maar Lisa doet het slecht idd. Niet eens uitgeluisterd, terwijl ik wel een beetje een Lisa fan ben
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68866649
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:26 schreef Shitney het volgende:
Grappig dat men de versie van Alexandra Burke zo slecht vindt in dit topic, want imo is de tekstbeleving in de versie die ze direct na het winnen van X-factor zong, als ze bijna flauwvalt van emotie en huilend en hyperventilerend staat te zingen, een van de puurste. Life imitates art, een ultiem voorbeeld van wat Leonard Cohen bedoelt met het nummer Hallelujah. Weliswaar onbedoeld van Alexandra, maar desalniettemin een prachtige illustratie van hoe Leonard Cohen in staat is om rauwe emotie te vertalen in poetische, melancholieke, mysterieuze tekst.

Imo is Hallelujah helemaal geen nummer dat over religie gaat, maar over lust, seks, liefde, wanhoop, obsessie en uiteindelijk - in de Cohenversie althans, Jeff Buckley laat juist het couplet waardoor Cohen het een "joyous, uplifting song" noemt weg - overwinning en berusting.

De versie van Lisa vond ik jammer, want zij is gewoon niet tot tekstbeleving in staat. Ik heb het idee dat ze nogal dommig is, omdat ze in geen enkel nummer de essentie lijkt te snappen. Alsof het alleen maar woorden zijn, en geen verhalen.
Grappig. Ik hoor weinig van die tekstbeleving bij Burke, die doet haar best het zo hard mogelijk te zingen en denkt dat er daardoor emotie in komt. Ik hoor eigenlijk niks hier dat kan tippen aan Jeff. Behalve die Shrek-vertolking, die is technisch gewoon heel erg goed.
pi_68866755
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Die is echt erg

Kurt Nilsen, die destijds de World Idols of zo won, heeft het ook al gedaan



Ook met koortje helaas. En hij leeft nog. Jeff is dood, dat hoort bij dit nummer

Dus Lisa
jammer.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  zondag 10 mei 2009 @ 12:00:13 #88
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_68866788


dit is de grace versie, vind ik beter dan de versie die SCH postte
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_68866849
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:00 schreef One_conundrum het volgende:


dit is de grace versie, vind ik beter dan de versie die SCH postte
Klopt, had in de snelheid niet de goede genomen, deze is ook heel mooi, alhoewel iets geproduceerder.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:15:09 #90
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68867106
quote:
Op zondag 10 mei 2009 02:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg eens uit


Buckley legt en andere lading in de tekst, eentje die niet bedoelt was door Cohen en gek genoeg werkt dat beter.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:17:20 #91
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68867160
quote:
Op zondag 10 mei 2009 04:10 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat is toch wel dé opmerking van het jaar. Cohen schrijft het nummer en jij meent te moeten melden dat iemand anders de tekst beter begrijpt dan de schrijver zelf. L O L
Ja daarom staat er ook 'Cohen zelf' knuppel. Ik ben me bewust van het feit dat Cohen het heeft geschreven, dat maakt het zo frappant en is tegelijk een compliment voor de kwaliteiten van Cohen als tekstschrijver. Blijkbaar valt e meer uit het nummer te halen dan hij zelf in gedachten had, dat zie je wel vaker met populaire nummers.

[ Bericht 0% gewijzigd door kingmob op 10-05-2009 12:26:35 ]
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 12:20:08 #92
21636 Feestkabouter
pi_68867234
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Graceland was het landgoed van Elvis .
Je bedoelt Grace . O, en wel de Legacy Edition dan, want dan krijg je er nog een cd bij met het prachtige Forget Her dat op de originele Grace moest wijken voor So Real.

Ik vind overigens dat Lisa het prachtig heeft gedaan. Kreeg er helemaal kippenvel van!
Jasses, echt ultiem slordig van me!!!
Grace natuurlijk ja, weet ik donders goed.
Zal te maken hebben met de aflevering van Classic Albums (Canvas) van afgelopen week die ik vrijdag of zaterdag heb gezien, ging over Graceland van Paul Simon
  PR/Manusje van alles zondag 10 mei 2009 @ 12:21:56 #93
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68867284
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 10 mei 2009 @ 12:25:08 #94
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68867370
[edit] Het is nog vroeg voor mij quote knop is NIET de edit knop
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 10 mei 2009 @ 12:25:23 #95
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68867378
foutje
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 12:30:20 #96
21636 Feestkabouter
pi_68867474
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:49 schreef Ireth het volgende:
Ik ben deze uitvoering gewend van dit nummer


lijkt Hans Teeuwen wel!
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 12:32:44 #97
21636 Feestkabouter
pi_68867527
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:02 schreef NatteBever het volgende:
Iemand ooit de versie van Bono (van U2) gehoord? Die is ook tof!
als U2-fan ben ik meteen gaan zoeken, maar vind hem erg tegenvallen. simpelweg niks aan.

wie toch nog nieuwsgierig is:


en die van sjerrel krauw moet je echt absoluut niet aan beginnen!!
  zondag 10 mei 2009 @ 12:36:39 #98
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68867615
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Grappig. Ik hoor weinig van die tekstbeleving bij Burke, die doet haar best het zo hard mogelijk te zingen en denkt dat er daardoor emotie in komt. Ik hoor eigenlijk niks hier dat kan tippen aan Jeff. Behalve die Shrek-vertolking, die is technisch gewoon heel erg goed.
Ik zei niet voor niks "onbedoeld". Bij die allereerste vertolking als ze net heeft gewonnen komt er door haar emotie - vanwege het winnen, niet vanwege het nummer - een lading in wat ze zingt. Met name het couplet Maybe there's a God above.. etcetera daarin vóel je gewoon de ontlading die imo passend is bij de essentie van Cohen. Ik vond het bijna ironisch, maar dat komt wellicht doordat het een van mijn favoriete nummers is. Ik weet nog dat ik het zag tijdens die finale zelf en dacht dat hoe ze erbij stond de perfecte illustratie was van mijn lievelingsstrofe "I'll stand before the Lord of Song, with nothing on my lips but Hallelujah".

Maar ik geef toe, dat was volgens mij niet echt Alexandra's bedoeling, maar daarom vind ik haar versie wel erg endearing.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 10 mei 2009 @ 12:41:54 #99
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68867741
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Juist dat hyperventilerende en jankende kan ik echt niet hebben. En dan vonden ze hier dat Rachel zich al te veel liet gaan met haar tranen. Mijn god, alles wat ik van die Alexandra heb gezien was gejank. Ja, daar kan ik dan dus niet tegen. Sorry, om met Eric van Thijn te spreken.
Dat kan ik me wel voorstellen, dat je dat irritant vind. Is het ook wel een beetje. Austin Drage was daarin trouwens nog erger, die werd meestal compleet hysterisch en bij een man is dat nog pijnlijker om aan te zien. Maar then again, ik kan me ergens ook wel weer voorstellen dat er voor dit soort kandidaten enorm veel van afhangt. Zo'n show winnen kan in Engeland betekenen dat je leven voor altijd anders is, kijk naar Leona of Cheryl Cole zelf. In Nederland zijn de stakes wat minder high, dus Rachel werkte mij ook wat op de zenuwen. Zelfs als je in Nederland wint zal je er nooit een supercarrière aan overhouden.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 10 mei 2009 @ 12:50:29 #100
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68867940
quote:
Op zondag 10 mei 2009 12:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:


die is er ook nog

Beste cover wat mij betreft
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')