abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68517418
Hallo,

Ik wil eerst even zeggen dat ik erg onervaren ben op het gebied van reizen. Ik ben in mijn leven hooguit twee keer op vakantie geweest. Ik ben de laatste tijd echter al zeer gefascineerd door Zuid-Afrika. Het lijkt mij het verstandigst om dit dan ook in groepsverband te doen waar ik reis met mensen van mijn leeftijd (21) en waarbij er gezamenlijk gereisd wordt. Heeft iemand ervaring op het gebied van zulk soort reizen en kan die mij wat aanbevelingen geven?

Mijn persoonlijke interesse gaat voornamelijk uit naar de wilde dieren die daar leven, het Kruger park lijkt mij echt geweldig om met eigen ogen te zien. Maar natuurlijk wil ik me daar niet op blindstaren, ik wil graag ook andere delen van Zuid-Afrika zien, ook van de cultuur.

Wellicht heeft iemand een dergelijke reis gemaakt en kan mij wat tips geven,

Ik ben erg benieuwd!
  donderdag 30 april 2009 @ 00:43:15 #2
147650 based
my very own drum!
pi_68518675
ik ben er een jaar geleden geweest maar ik zag nooit mensen die met een soort reisorganisatie gingen rondreizen. wel rijdt daar de baz bus www.bazbus.com/ waarmee je goed door het land kan reizen met lotgenoten.
I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown
  donderdag 30 april 2009 @ 02:22:32 #3
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_68519944
De bazbus is op zich een goede manier om met mensen van dezelfde leeftijd te reizen, maar het is niet georganiseerd. Als je echt geen reiservaring hebt is het misschien niet gek om eerst met een groep(je) te gaan. In TRV zijn specifieke topics over ervaringen met reisorganisaties en over Zuid-Afrika. Even zoeken.
Ik ben zelfstandig naar ZA geweest, mijn reisverhaal vind je op mijn site (en ook ergens hier)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_68521167
Ik heb zelf een aantal jaar terug met Koning Aap een georganiseerde rondreis door zuidelijk afrika gemaakt.
Er is zelfs nog een (heel oud) topic over dezr rondreis: Rondreis Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Was mijn eerste echte lange, verre reis, vandaar dat het een georganiseerde groepsreis werd.
We hadden een leuke jonge groep (maar ik weet niet of ze die expres zo samen stellen), maar met de (veel oudere, Afrikaanse reisleider was het contact door het leeftijds- en cultuurverschil wat minder, maar dat moet je altijd afwachten.
Een ander nadeel van een georganiseerde groepsreis vind ik dat je altijd met een hele groep mensen vaak alleen de drukke touristische trekpleisters bezoekt.

Maar een groepsreis is ook wel weer gezellig om nieuwe mensen te leren kennen.
En bij Fox stellen ze geloof ik zelfs ook internationale groepen samen, dus reis je ook samen met andere Europeanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')