abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 december 1999 @ 22:08:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_237970
Ik heb gisterenavond, bij wijze van experiment, mijn column, pakt u hem er even bij, gezeten in de Hangende Vruchtbare Lotushouding, volledig op wilskracht en langs
psycho- kinetische wijze naar Almere-buiten proberen te vibreren, om daar met name rechtstreeks achter in de hersenpan van Ruud en Willem door te dringen. Even op de hoogte brengen van mijn geheime wapen, namelijk permanent over voetbal oudehoeredozen in het gezelschap van Bart. Het lijkt er op dat hij aangekomen is, de boodschap. Wat een superieure uitvoering van de Fatale Nekslag vanavond. Bart, de eigenwijze jonge hond, het denkend hart van Nederland, de playmate veroveraar der lage landen, wordt tijdens een half uurtje televisie, zoals verwacht, volkomen ontmanteld en in de rol gedrukt die het slechtst bij hem past: negatief doen over iets waar hij nu eens geen verstand van heeft.

Het was groots om te zien. Eerst de prachtige voorbereiding, het volkomen in wielren metaforen gebrachte boodschapje aan Bart dat een voorsprong dodelijk kan zijn. “Een peloton op volle snelheid haalt je in, jongen” Daar had hij even niets over te zeggen. En daarna zelden een volmaakter negeren gezien dan vanavond. Allerbelangrijkste facet : tijdens het voetbal waren Ruud en Willem volledig van de wereld, gingen helemaal op in wat zij zagen, er was zelfs emotie en Bart bleef via de andere twee net iets te hard geformuleerd en net iets te nadrukkelijk lonkend naar de camera de Bart spelen zoals wij hem graag zien. Zoals je bij de slager, via je kind, iets duidelijk maakt aan een gehate voordringster. “Ja, Bob, dat zijn wij niet gewend hè, thuis, dat we voordringen. Die grote mevrouw met dat rare haar en die volkomen braakjas met koeienmotiefje voor ons, zie je Bob, die ik nu bijna aanraak met mijn vuist, dat is een gekke mevrouw hè, Bob. Zeker heel erge haast die mevrouw, Bobbemans, maar ze hebben helemaal geen cyaankali hier, nee, he, Bob, doe je jas eens dicht, dat verkoopt de slager niet aan deze MEVROUW VLAK VOOR MIJ”

De vroegrijpe intellectueel met weltschmerz werd iets te nadrukkelijk neergezet. Schreeuwde om regie. Leer hem de kunst van het weglaten. Het was net niet meer geloofwaardig. Applaus ontvangen en dan in je enthousiasme net die ene noot te lang aanhouden. Of net die ene column te veel schrijven, ik zal u voor zijn. Na een potje onbezorgd voetbal over de 2e wereldoorlog beginnen, het lag er allemaal net iets te dik bovenop. Deed me een beetje denken aan wat Clarence Seedorf al vanaf zijn 15e met zich meedraagt. Ging naar de trainingen van Ajax met een sterrenkijker onder zijn arm en deed niets liever dan met zijn goede vriend Frank Rijkaard over de relativiteitstheorie praten. Ook altijd net iets te hard. De Oude Seedorf is zijn treffende bijnaam. Waar de andere voetballers na de wedstrijd snel een pooltje legden of een nutteloos kaartspel speelden, daar was Seedorf al weer op weg naar de cursus “waterbeheer, vak van de toekomst”, de map met de titel van de cursus duidelijk zichtbaar onder de arm. Dat heeft Bart ook aan zijn kont hangen en zoals u merkt begint het me een beetje te irriteren, dat would-be dwars doen, dat vroeg volgroeide show-casen omdat het scoort. (bron van Bart: bijlage in de Telegraaf). Waarschijnlijk onomkeerbaar, maar ik voorspel dat we met zijn allen erge spijt gaan krijgen.

Verder een boeiende uitzending, vanavond. Leuke weetjes over Bettine Vriesekoop die ooit nog een met haar pingpongballetjes in de Playboy heeft gestaan. Je denkt alles over zo iemand te weten, al die heroïsche verhalen over 12 jaar trainen met Gerard Bakker als een levende zak lood op haar rug, het afzien in China, waar de kinderen, direct vanuit de baarmoeder net zolang met een batje op de wang worden geramd tot ze, pavlov reactie, vanzelf in de tafeltennishouding schieten als ze rood rubber zien, zeg maar het omgekeerde van wat Maurice had, namelijk juist een totale spierverslapping bij het aanschouwen van een netje en een batje. Maar, toch nog leuk nieuws. Er is iets met haar gebit. De beet van Vriesekoop bevalt de heren niet. Iets te lange hoektanden, die moeten er uit.

Dat is een mooi verschijnsel, ook inmiddels wel bewezen, dat je je in een relatieve isolatie een mening gaat vormen over volkomen zinloze zaken. Vanavond nog net geen vechtpartijtje in de tuin tijdens de discussie over ganzen en eenden. Dat is een onderwerp waar je blijkbaar een mening over kan hebben, sterker nog, van mening over kan verschillen, de intelligentie van ganzen ten opzichte van eenden. Vanavond op de streams een enorme woordenwisseling over de verwantschap tussen de komkommer en de courgette, die door Bart glashard werd ontkend. Willem met schuim om de mond tegengehouden door Ruud. “Het is familie, hoor je, het is familie van de zaadlijsthoudende groenvrucht, geef het toe, ongelukkige”

Ze waren het er wel over eens dat de Playboy iedereen mooi in beeld kan brengen.
De Hammiltonziekte. Vrouwen soft focus op een fietsje tegen een berg hooi aanzetten en het is al snel goed. Dat is nu weer een stelling waar ik fel tegen zou protesteren. Ik noem een Wieteke van Dort. Ga daar maar aan staan. Maar ook Tara vind ik van een gekmakende droefheid. Het is het net niet. Allereerst zien de foto’s er uit alsof haar hoofd er wat slordig op is geplakt en verder word ik een beetje sentimenteel van de lingerie die ze aanheeft, die bij haar net iets te veel er uit blijft zien als “even geleend, want ik doe geil”.

Kleine wens voor morgen, wie er ook wint. Ik probeer hem vanavond nog bij de hoofdredactie in het lange termijngeheugen te vibreren. Alle interviews, items, huldigingen, gesprek met winnaar volkomen in stijl graag. Iedereen met ontbloot bovenlichaam. Wouters, familie, cameramensen, presentatrices die het programma aankondigen ook. Hoeven alleen de bh uit te doen. Geen stijlbreuk plegen. Deze uitzending hoort halfnaakt onder te felle lampen. Ik weet dat jullie het lezen. Gooi het roer om en jullie schrijven geschiedenis.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

Ps. Morgen uitzending klaar om half 1. Moet drie uur later al op. Waarschijnlijk mijn verwarde laatste column pas in de avond van 31 december. Op zijn slechtst 1 januari. Wij gaan ook emotioneel afscheid nemen. Zullen we samen huilen?

[Dit bericht is gewijzigd door doordevil (Datum 29 December 1999).]

pi_237971
Nico, vanavond huil ik van het lachen. Boekverbranding zal zo erg nog niet blijken zolang er op internet geschreven blijft worden
Morgen zullen we samen huilen; om het einde van BB; om het einde van jouw columns; om het einde van mijn verslaving en vooral omdat we eindelijk weer vrije tijd hebben
Mooie columm (je beste? ik wacht nog tot 1 januari met m'n definitieve oordeel)
Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † woensdag 29 december 1999 @ 22:24:00 #3
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_237972
samen huilen , absoluut nico.
zal je missen!
The future is after you
pi_237973
Bettine met haar balletjes.... "In een woord geweldig" (bronvermelding: BB)
"Don't drink water, fish fuck in it"
pi_237974
Ik huil met je mee Nico...

pi_237975
Heel erg goed Doordevil. Voor het eerst sinds tijden weer in m'n eentje zitten grinniken in m'n cubical
  donderdag 30 december 1999 @ 00:59:00 #7
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_237976
Beste Doordevil,

Wanneer je slotwoord ook komt, ik zal er zijn om hem te lezen! Huilen, waarschijnlijk niet, want we zien elkaar toch weer terug "in de bus"?

pi_237977
Ergens in 2000

Frits Barend: "doordevil, vind jij het ook zo erg van Bart"?

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  donderdag 30 december 1999 @ 01:20:00 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_237978
Sorry, niet je beste.
Inschattingsfout over het voetbal, het zegt iets over degenen die 11 jaar na dato net doen of het nieuw is.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_237979
Nico,
zelfs al wordt het huilen, grommen, of elk zijn/haar reactie,
vergeten zullen we je niet: dat lange-termijn-geheugen heb je al bereikt !
pi_237980
Ik moet geloof ik nu al huilen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_237981
Nico hij was weer om te zoenen . Morgen wordt het echter , ik zal je missen.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_237982
Ik weet niet hoe lang jij bezig bent het maken van je - dagelijkse - analyse, maar ik moet toegeven dat ze erg treffend zijn. Vaak ontbreekt het mij aan tijd ze zorgvuldig door te lezen, gelukkig heb ik deze wel in alle rust tot mij kunnen nemen. Erg scherp!

Heb jij overigens al een idee waar je je energie in gaat steken na vandaag? Ga je het verdere leven van de bb-bewoners volgen en analyseren? Of ga je je bezighouden met het slappe SBS-6 aftreksel, waar reeds ook een forum over gestart is? Misschien is het bundelen van je teksten en eventueel het uitgeven daarvan (al is het slechts in je vrienden-/kennissenkring) een aardige suggestie....

Mazzel

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  donderdag 30 december 1999 @ 09:13:00 #14
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_237983
hahaha, die Bart, inderdaad wat een trut dat ie tegendraads gaat lopen doen tijdens het voetbal!
Goed verwoord Nico!!
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_237984
Tja , het zal toch wennen worden zo zonder Big-Brother, maar goed er komen nog 5 uitzendingen in Januari en de dagen na BigBrother zullen we bedolven worden onder bewoners in de pers, tv radio etc. etc.

in ieder geval Nico zal ik proberen morgen tussen het knallen van het vuurwerk door (ik woon tegenover een vuurwerkverkooppunt dus die beginnen morgenochtend vroeg al) een opname te maken van je laatste column op Radio M, die zou dan in de loop van morgenmiddag, nog voor de milleniumwisseling, op het Net kunnen staan (we moeten de crash wel voor blijven)

Groet

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 30 december 1999 @ 12:53:00 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_237985
quote:
Willem met schuim om de mond tegengehouden door Ruud. “Het is familie, hoor je, het is familie van de zaadlijsthoudende groenvrucht, geef het toe, ongelukkige”

Ook deze nomineer ik voor de Doordevil Quote Award, maar deze zin is ook heel metaforisch voor het einde van Big Brother.

Onze BB familie hier op FOK! spat uit elkaar, en de "zaadlijsten" zullen zich moeten hergroeperen. Jammer, Nico, ik zal je columns erg missen, en ik vind het ook knap dat je soms zelfs zonder inspiratie tot een leesbaar produkt te komen.

Nu heb ik nog maar een metaforische tip voor je: Neem 's wat vaker de Bus !
Ik hoop dat je het op kunt brengen om ons daar ook af en toe te verwennen met een verhelderend column. En bij mij hoef je niet af te stempelen.......

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_237986
Beste Doordevil,

Jouw columns waren de krenten in de pap in het hele BB gebeuren.

80 % of your succes is just showing up
  donderdag 30 december 1999 @ 13:29:00 #18
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_237987
Nico,

Ook vandaag laat je me weer schuddebuiken.

Jij zorgt voor de dagelijkse training van mijn lachspieren, door al jouw ijzersterke columns heb ik een mooi strak buikje gekregen!

Terug uit het enge bos
pi_237988
Nico, ik vond je colums in het begin maar zozo. Maar ook jij bent in de loop van deze maanden gegroeid, en de laatste tijd zijn ze zeer to the point. Deze laatste analyse van Bart slaat alles: ongelooflijk scherp! (dit gedrag zal Bart zeker enige stemmen kosten bij de voetballiefhebbers!)

Doe iets met de ervaring die je deze maanden hebt opgedaan! Ik denk wel dat er een carriere voor je is weggelegd als TV-criticus in de Volkskrant.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_237989
quote:
op 12-29-1999 om 10:08 PM schreef doordevil (onder andere) het volgende:

Ps. Morgen uitzending klaar om half 1. Moet drie uur later al op. Waarschijnlijk mijn verwarde laatste column pas in de avond van 31 december. Op zijn slechtst 1 januari.


Nou oké, voor één keertje dan. Als je dan maar wel belooft daar geen gewoonte van te maken.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')