abonnement Unibet Coolblue
pi_68204217
Hoi allemaal,

Even een vraagje over vloerverwarming.
In ons nieuwe huis willen wij graag stenen en ik wil graag weten of jullie vinden dat er vloerverwarming onder moet ja of nee. Er zitten 2 radiotoren in de woonkamer. Zouden de stenen niet een beetje de omgevingstemperatuur aannemenen? Heb nu een laminaatvloer met daaronder plavuizen en heb hier ook geen vloerverwarming en ik mis het ook niet, loop ook altijd op slippers/pantoffels.
Graag jullie mening en alvast bedankt.

Groetjes Gizmo332
pi_68204277
Zeker doen onder een stenen vloer. Comfort verhogend, waarde verhogend en is voordeliger in de stookkosten.
pi_68204376
Zeker doen.
pi_68205584
Stenenvloeren worden steenkoud zonder vloerverwarming. De warmte is aangenamer en je stookkosten gaan omlaag vergeleken met radiatoren. Alhoewel het hangt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur af.
pi_68206092
Zeker doen! Wij hebben een vloer laten leggen, vloerverwarming eronder, maar die mag nog niet aan (ivm een droogtijd van de tegellijm en voeg.) Het is nu zelfs nog gewoon koud aan de voeten als je op sokken rondloopt terwijl het binnen warm genoeg is (we kunnen nog bijverwarmen met radiatoren gelukkig )

Vanaf woensdag mag de vloerverwarming eindelijk aan. Vanaf dan geen koude voeten meer dus.

En je vergelijking met laminaat, dat wordt echt veel minder koud dan tegels / plavuizen
  maandag 20 april 2009 @ 16:43:23 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_68207361
Zeker doen! Is een stuk aangenamer, ook met je slofjes aan
En het is natuurlijk ook wel een waardevermeerdering van je huis (mits je een beetje mooi tegels op de vloer legt...)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 16:57:00 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68207835
Altijd doen !, een stenen vloer trekken worden anders wel erg koud. En met vloerverwarming stook je voordeliger!
En als de capaciteit groot genoeg berekend word kun je zelfs de radiators in die ruimte weg laten
  maandag 20 april 2009 @ 17:17:43 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68208539
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:07 schreef sna1ke het volgende:
Vanaf woensdag mag de vloerverwarming eindelijk aan. Vanaf dan geen koude voeten meer dus.
Wel rustig opbouwen he!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68209226
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Altijd doen !, een stenen vloer trekken worden anders wel erg koud. En met vloerverwarming stook je voordeliger!
En als de capaciteit groot genoeg berekend word kun je zelfs de radiators in die ruimte weg laten
Zou ik niet doen. In de buurt van gevelopeningen wordt het dan snel onaangenaam door de koudeval.

Hou er ook rekening mee dat vloerverwarming een traag systeem is. Als de temperatuur snel oploopt of daalt, houdt vloerverwarming dat niet bij.
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 17:47:15 #10
17893 Forno
pi_68209470
Dat 'probleem' is op te lossen door een timer (programmeerbare thermostaat) of door continue te stoken. Wel in combinatie met thermostaatknoppen in de andere ruimtes natuurlijk, anders kost het (te) veel energie.
pi_68209570
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:47 schreef Forno het volgende:
Dat 'probleem' is op te lossen door een timer (programmeerbare thermostaat) of door continue te stoken. Wel in combinatie met thermostaatknoppen in de andere ruimtes natuurlijk, anders kost het (te) veel energie.
Aan een timer heb je alleen iets voor de zaken die je van tevoren weet. We zitten nu in een aardige periode: overdag lekker warm, maar 's avonds kan het nog flink afkoelen. De vraag is of je vloerverwarming dat bijhoudt.
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 18:08:56 #12
17893 Forno
pi_68210125
Dat is waar.

Maar als je huis goed is geisoleerd, is dat met een kleine radiator te verhelpen. Die hoeft dan alleen de overgangsperiode te overbruggen tot het moment dat de vloerverwarming op temperatuur is. Of met een openhaard, lekker knus. Of beide (in ons geval).
pi_68210793
Hmm als ik zo jullie reacties lees moet ik het gewoon zowiezo doen...
Vind het alleen zo verschrikkelijk duur, 1000 euro voor een 2groeps als bijverwarming, zitten net nieuwe radiatoren in dus die laat ik lekker zitten, vensterbanken zijn ook wel prettig
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Gizmo332
  FOK!fotograaf maandag 20 april 2009 @ 18:53:21 #14
17893 Forno
pi_68211465
Je laat het doen zeker? In dat geval is de helft ongeveer arbeidskosten.
pi_68214172
Yep ik wil niet het risico lopen dat er iets fout gaat en het dan alsnog moet laten doen.
Even afwachten, oom van mijn man is tegelzetter, misschien doet ie ook iets met vloerverwarming...
pi_68214326
Ook van hieruit: Zeker doen.

Zelf heb ik geen radiatoren meer, en een pui van 7 meter breed en over de volledige hoogte van glas. Je hebt wel iets kouval, maar niet storend. Overigens kan je de vloerverwarmingsleidingen bij de pui dichter bij elkaar leggen. Scheelt ook weer iets.

Enige nadeel wat ik nu heb is dat de slaapkamers vrij koud kunnen worden (enkel glas, en in de woonkamer is het al snel op temperatuur). Ik zou weersafhankelijk kunnen gaan stoken, maar zie een beetje op tegen het goed inregelen. WA stoken hoeft namelijk niet (veel) duurder te stoken dan normaal, maar er zijn er maar weinig die de boel GOED inregelen. mijn huidige CV monteur heeft al snel zoiets van "het werkt toch?" en dat is niet wat ik zoek.

Andere optie is een zoneverdeling met 2 zones: bgg en 1e/2e verdieping. Dan is het probleem ook opgelost.
Elektronisch per kamer zou ook kunnen, maar dat is een andere discussie (die ik nog wel eens zou willen voeren)

Probeer overigens de vloer wel te isoleren. (aan de onderzijde). Uitgaande van een betonnen vloer is de grote massa beton een warmtebuffer, en in de zomer een koudebuffer.
  maandag 20 april 2009 @ 20:54:42 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68216017
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Aan een timer heb je alleen iets voor de zaken die je van tevoren weet. We zitten nu in een aardige periode: overdag lekker warm, maar 's avonds kan het nog flink afkoelen. De vraag is of je vloerverwarming dat bijhoudt.
Mijn ervaring is van wel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68269181
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Wel rustig opbouwen he!
Weet je ook hoe dat rustig opbouwen werkt? Ik heb begrepen dat ik begin met ongeveer 20 graden, maar in welke stappen en in hoeveel tijd kan ik hem dan verder opvoeren?
  woensdag 22 april 2009 @ 14:50:36 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68271519
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:35 schreef sna1ke het volgende:

[..]

Weet je ook hoe dat rustig opbouwen werkt? Ik heb begrepen dat ik begin met ongeveer 20 graden, maar in welke stappen en in hoeveel tijd kan ik hem dan verder opvoeren?
Wij deden iedere week 5 graadjes erbij

Echter, gezien de temperaturen buiten, zal dat niet werken omdat hij eenvoudig weg niet zal aanslaan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:28:35 #20
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_68284255
doen
it's nice to be important, but it's more important to be nice
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')