abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68114558
=======================De Post is voor Updates vatbaar=========================

Ik weet niet of dit een TRU gerelateerd topic is omdat het gewoon te onderzoeken is maar ik vond het toch altijd een fascinerend onderwerp;

Menselijke monsters . Mensen geboren met zulke afzichtelijke afwjikingen dat je ze bijna geen mensen meer kunt noemen. Maar onder de facade van iets gruwelijks gaat ook weer iets menselijks en heel zachts schuil. In de volksmond ook wel "Freaks" genoemd, doch meestal volledig bij verstand.
The Human Marvels!

Elk mens moet gerespecteerd worden toch al jarenlang een duidelijk gezegde in de harten van vele TRU-bezoekers maar ik ben benieuwd in hoeverre openminded zijn opbokst wanneer je deze mensen onder ogen ziet. Houd de stelling nog staande? Zullen we ze meenemen naar de disco of naar je werk en stel je ze voor aan de meid die je graag als vriendin wil hebben zoals je met vrijwel ieder ander mens wel zou doen? TRU word NU op de proef gesteld dus veel geluk !

Ik stel je voor aan een paar giganten;

Joseph "John" Merrick AKA The Elephant Man

Sources:

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Merrick

Grace McDaniels - The Mule-Faced Woman -

Sources:

www.phreeque.com/grace_mcdaniels.html
http://thehumanmarvels.com/?p=37

En ja... ze had een kind Dat is nou pas openminded zijn

Eugene Berry

Koko - The bird girl

Source: http://phreeque.com/koo-koo.html

Goede sites

http://phreeque.com
http://thehumanmarvels.com

===================================================================================
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:16:41 #2
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68114638
phreeque.com ken ik nog uit de tijd dat het:
http://phreeques.tripod.com was, een hele mooie encyclopedia met allerhande human oddities.
Leuk om te weten is dat de X-files ook aan het onderwerp aandacht schonk (Seizoen 2, Humbug) en dat
Grace Mcdaniels voordat ze in het circus terecht kwam een "ugliest woman alive" contest won.(eugene daarintegen had elephantiasis, een aandoening waarbij ledematen tot buiten normaal grote proporties groeien, een zeldzame aandoening die momenteel nog wel eens een keer in Afrika wilt voorkomen )
Interessant onderwerp!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:26:29 #3
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68114903
Dede Kosawa oftewel The Treeman

Meer info vind je hier.
Primum non nocere
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:27:09 #4
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68114925
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:26 schreef Florian_ het volgende:
Dede Kosawa oftewel The Treeman

[ afbeelding ]

Meer info vind je hier.
yes, een hedendaagse "freak"is dede Kosawa inderdaad
Ik was al aan het wachten totdat iemand hem zou posten
pi_68115715
die laatste
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:23:11 #6
230727 sjoep
a new day!
pi_68116380
Ik zou die mensen geen monster noemen. Dat valt me zo op eigenlijk, dat dat in de TT/OP staat.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_68116485
Zo worden ze in de volksmond genoemd. Ik zou ze zelf ook niet aanspreken met hallo meneer monster ofzo.

Er zijn hele circusacts gebouwd om veel van deze mensen (HUMAN MONSTER COME SEE!!) en een film met de titel "freaks".
Nogmaals ik zou ze ook niet aanspreken met monster maar het is een algemene naam en veel mensen zouden dat helaas wel doen (zie reacties op the elephant man door toeschouwers ) .
Overigens noemen zij zichzelf (die uit de 20ies) wel freaks zonder schaamte en gaven zij zelf toestemming om in die gelijknamige film mee te spelen

Ter verduidelijking:

De threadnaam is gekozen omdat het een algemene naam is gegeven en veel mensen deze mensen gewoon zo zien en omdat het de lading dekt
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:30:10 #8
230727 sjoep
a new day!
pi_68116546
Ja, in mijn omgeving dus niet. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die mensen zo noemde.
Ik zou me rot schrikken als iemand dat zo zou zeggen.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_68116592
Yeh ik ook. Mensen zijn hard tegen elkaar Jij noemde me eerder vandaag laagbegaafd
Het is nou eenmaal zo dat mensen erg fel voor elkaar kunnen zijn

In mijn directe omgeving lopen geen mensen rond van zulke proporties overigens, niet in Thailand en niet in Nederland. Het zijn echt uitzonderlijke gevallen met nieuwswaarde. De random geestelijk gehandicapte word geen "monster" genoemd maar een slachtoffer, maar zodra het onmenselijker word en minder alledaags dan veranderen de zaken voor veel mensen

Dan word het al snel als sightseeing gezien en erger.
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:49:10 #10
230727 sjoep
a new day!
pi_68119220
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:31 schreef Flammie het volgende:
Jij noemde me eerder vandaag laagbegaafd

Ja, en hoe kwam dat eigenlijk?
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:56:50 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_68119523
dank je wel, heb er een blogje van gemaakt: Anders dan anders mensen

[ Bericht 0% gewijzigd door Klonk op 17-04-2009 21:19:19 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_68121919
tvp. Wat dit betreft: lang leve de plastische chirurgie..
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:27:42 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68123126
Ik zou ze niet echt anders gaan benaderen, maar wel een natuurlijke voorzichtigheid ingebouwd hebben. Wie weet hoe ze er psychisch aan toe zijn toch?

Maar als ze normaal communiceren en als ik die boomkerel zie is het best een ok gozer denk ik zou ik er geen probleem mee hebben om een terrasje met m te pikken zeg maar, maar ik denk dat ie dat zelf niet zo ziet zitten!

En dan later geintjes proberen te maken natuurlijk he. "heb je al wortel geschoten?" als je net terug komt van een toiletbezoek.
The truth was in here.
pi_68125495
Ook een prachtige film over Joseph Merrick gemaakt.

verkapte tvp
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:05:54 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68129412
tvp overigens, in mijn paranormale periode was ik helemaal weg van deze bijzondere mensen en had er diverse prentenboeken e.d. over..
pi_68132940
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:49 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ja, en hoe kwam dat eigenlijk?
Yeh en hoe zou het toch komen dat "normale" mensen deze mensen als monsters zien dan slimmerik
Je maakt je er zelf ook nogal schuldig aan hoor, je hebt ook echt niet heel veel nodig voor een glasharde belediging en dat is dus precies mijn punt, mensen zijn erg hard voor elkaar en niet alleen de evil sceptici
Ik vraag me dan ook serieus af waarom je zegt dat je geschokt bent als iemand MONSTER roept maar goed back on topic:

Verder Bastard. Ik ben het helemaal met je eens maar ik denk dat het toch allemaal anders word als het zover komt. Ik kan nu wel hoog en laag schreeuwen; zeker die elephant man neem ik mee naar mijn favoriete discotheek maar ik ben eerlijk nu en ik schaam me (irl dus, niet afgaande van mijn forum persona) nogal gauw. Ik denk dat dat niet anders zal zijn wanneer puntje bij paaltje komt hoe stom dat ook moge klinken.
Ja flammie GROW SOME BALLS MAN. Ik heb het hier echt niet over de normale geestelijk gehandicapte maar over mensen die je bijna (afgaande op hun uiterlijk dus) niet meer als mensen kunt zien, zo afzichtelijk.
Maar deze mensen, zijn geestelijk gewoon in orde en dat maakt de zaak des te kwalijker voor hun. Nogmaals de wereld is hard voor elkaar en ik denk dat tot nu toe nog niemand situaties als deze ook maar gezien heeft.

Verder zeg je natuurlijk dat je natuurlijke voorzichtigheid "enabled" word omdat je niet weet hoe ze er psychisch aan toe zijn. Dat is natuurlijk ook afgaande op hun rare uiterlijk. Je bent voorzichtig omdat ze er anders uitzien of heb je dat bij jan en alleman ? Zo makkelijk als men het doet lijken word het nooit denk ik. Zo openminded als je denkt te zijn ben je ook nooit in extreme gevallen. Elk mens heeft zijn keerpunt. Elk mens bereikt wel een punt waar al je openmindedheid in al haar volle glorie je gewoon keihard in de steek laat. Tuurlijk hebben we dat, daarom zijn we mensen

De film over the elephant man is echt prachtig inderdaad Ik raad je ook "Freaks" aan maar ik denk dat je hem komt aan het downloaden. Waar het om gaat is natuurlijk het respect tegen "anders denkenden" maar hoe gaat men om met mensen die er anders uitzien? Dat is de hamvraag. Extreme gevallen zoals deze zijn een unicum maar het feit dat ze volkomen bij verstand zijn maakt het interessant. Hoe kun je zo leven?

Mooie BLOG overigens en bedankt voor de bijdrages

[ Bericht 7% gewijzigd door Flammie op 18-04-2009 06:52:02 ]
  zaterdag 18 april 2009 @ 17:09:10 #17
47102 Elvi
miemkwien
pi_68143317
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:27 schreef Bastard het volgende:
En dan later geintjes proberen te maken natuurlijk he. "heb je al wortel geschoten?" als je net terug komt van een toiletbezoek.

Dan moet je al wel héél goedbevriend zijn
pi_68179614
Skelet van Joseph Merrick:
  zondag 19 april 2009 @ 22:50:58 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68187088

The volledige film Freaks uit 1932
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 april 2009 @ 22:57:55 #20
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68187359
Even iets anders ...

Hoe zit het precies met trollen en kabouters. Ik dacht dat de oorsprong heeft doordat mensen in de 16/17 eeuw lelijke/misvormde kinderen hadden en die in de bossen hebben achter gelaten.
Iemand daar knappe informatie over...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 19 april 2009 @ 23:14:12 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68188000
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:50 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
The volledige film Freaks uit 1932
ik heb de film zeker 10x gezien

de quote tegen die half man half vrouw vond ik cool
"i think she likes you... but he does not "
briljant
  zondag 19 april 2009 @ 23:14:49 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68188019
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:57 schreef Lambiekje het volgende:
Even iets anders ...

Hoe zit het precies met trollen en kabouters. Ik dacht dat de oorsprong heeft doordat mensen in de 16/17 eeuw lelijke/misvormde kinderen hadden en die in de bossen hebben achter gelaten.
Iemand daar knappe informatie over...
dat zou echt een goede verklaring zijn inderdaad. Zullen we eens wat "google" werk verrichten?
  maandag 20 april 2009 @ 21:39:51 #23
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_68218098
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 20 april 2009 @ 22:30:49 #24
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_68220728
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:39 schreef Hanoying het volgende:
[ afbeelding ]
hehe elephantiasis
  dinsdag 21 april 2009 @ 03:03:05 #25
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_68226329
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:30 schreef Michielos het volgende:

[..]

hehe elephantiasis
Deze is ook mooi:

Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties