abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 april 2009 @ 16:09:01 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68042629
quote:
PVV distantieert zich van achterban
Door: Marcia Nieuwenhuis
Gepubliceerd: gisteren 23:36
Update: vandaag 11:47

De fractie van Geert Wilders’ Partij voor de Vrijheid neemt afstand van een aantal van de controversiële uitspraken die potentiële PVV-kiezers uit Den Bosch deden.


‘Marokkaanse straatterroristen ontwrichten de hele Nederlandse samenleving’, zegt PVV-Kamerlid Sietse Fritsma stellig. Maar zover gaan als een 68-jarige Bossche mevrouw gisteren in deze krant deed, dat wil zelfs de PVV-woordvoerder vreemdelingenbeleid en integratie niet. ‘Wij zullen nooit zeggen dat mensen die niet werken op een lekke boot terug moeten’, verwijst hij naar de uitspraak van een potentiële PVV-stemmer.

Het PVV-Kamerlid benadrukt wel dat zij vinden dat migranten uit Marokko de eerste tien jaar geen beroep mogen doen op een uitkering en dat een verblijfsvergunning kan worden ingetrokken als iemand niet werkt. ‘Dus dat is wel in de filosofie van die gedachte: wij vinden de ongelofelijk zware uitkeringsafhankelijkheid een probleem.’

Mitrailleur erover

De suggestie van een PVV-aanhanger om de dader van een roofoverval met zijn rug tegen de muur aan te zetten en er ‘met een mitrailleur overheen te gaan’, wijst de fractie zonder twijfel van de hand. PVV-Kamerlid en oud-politie-inspecteur Hero Brinkman: ‘Natuurlijk doen wij afstand van zulke opvattingen, dat is strafbaar.’ Fritsma beaamt dat. ‘Onze fractie is niet voor de doodstraf, maar aannemende dat de dader een verblijfsvergunning of dubbele nationaliteit heeft, willen wij zijn Nederlanderschap intrekken en hem uitzetten.’

Deze krant toog naar Den Bosch om de aanhang van de PVV te portretteren. Wat opviel is dat woede, angst en afgunst begrippen zijn die keer op keer naar boven komen bij stemmers van de PVV. Velen van hen zijn boos op de buitenlanders.

Maar het cliché dat alleen laag opgeleiden en armen vallen voor Geert Wilders werd niet bevestigd. De PVV-fractie zegt zich te herkennen in het beeld. ‘Wat wij merken is dat we een heel brede volkspartij worden’, constateert Fritsma. ‘Van een fabrieksarbeider tot een ondernemer met een miljoenenbedrijf, alles zie je op de partijbijeenkomsten in het land.’

Ondanks de breder wordende achterban zegt Fritsma dat de PVV bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 slechts in vier steden (Rotterdam, Den Haag, Den Helder en Venlo) mee zal doen. ‘Maar als we bijvoorbeeld uit Almere dertig mailtjes krijgen van mensen die iets willen doen op lokaal niveau, dan sluiten we niets uit.‘
http://www.depers.nl/binn(...)zich-van-kiezer.html

Het behoeft weinig fantasie om in te zien wat er gaat gebeuren als zij mee gaan regeren: de kiezers raken teleurgesteld en het wachten is op een nóg rechtsere splinterpartij.

Op zich niet erg, hoe verdeelder rechts is, hoe beter.

Sommigen zullen zich af vragen: wat is de nieuwswaarde van dit topic? Nou, voor zover ik weet is dit de eerste keer dat de PVV van het populistische stramien af stapt. Eerder schaamden ze zich er helemaal niet voor dat zij doen wat de mensen denken (zeg maar 'jullie vragen, wij leveren') en vonden ze de term 'populistisch' een compliment. Dit is alvast de eerste aarzeling.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 15 april 2009 @ 16:27:52 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68043373
De PVV moet duidelijk zijn grenzen afbakenen als het niet een tweede CD wil worden die zichzelf compleet onmogelijk maakt. Wat dat betreft is dit niet onverstandig. Zeker ook omdat het voor de PVV onwenselijk is dat allerlei Stormfront-types met hem gaan koketteren. Zeker ook omdat hij als ledenloze partij ook niet zonder vrijwilligers kan. De kans is groot dat dit het vaste lokale tuig aantrekt dat al 25 achter iedere populistisch partijtje aanloopt.

Het lijkt er ook op dat Geert serieus wil gaan regeren. De SP had in 2006 ook door de ze daarvoor wat achterlijke populistische standpunten moesten laten varen.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:30:43 #3
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68043459
De PVV kon ook niet anders dan bepaalde standpunten te betwisten, je kan moeilijk meegaan in het neermaaien van criminelen met een mitrailleur of asielzoekers op een lek bootje terugsturen.
pi_68043464
KlopKoek en zijn PVV/Wilders obsessie
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68043653
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:30 schreef thewishmaster het volgende:
De PVV kon ook niet anders dan bepaalde standpunten te betwisten, je kan moeilijk meegaan in het neermaaien van criminelen met een mitrailleur of asielzoekers op een lek bootje terugsturen.
Exact
  woensdag 15 april 2009 @ 16:41:33 #6
167595 mirved
Infobesitas
pi_68043827
Als jij gaat roepen dat alle werklozen 2000euro uitkering extra moeten krijgen dan zal de SP/PVDA daar ook afstand van nemen. Ondanks dat de achterban dit graag zou willen zien.

Een voorbeeld om te laten zien dat je topic nergens over gaat.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_68043853
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:27 schreef Hexagon het volgende:
De PVV moet duidelijk zijn grenzen afbakenen als het niet een tweede CD wil worden die zichzelf compleet onmogelijk maakt. Wat dat betreft is dit niet onverstandig. Zeker ook omdat het voor de PVV onwenselijk is dat allerlei Stormfront-types met hem gaan koketteren. Zeker ook omdat hij als ledenloze partij ook niet zonder vrijwilligers kan. De kans is groot dat dit het vaste lokale tuig aantrekt dat al 25 achter iedere populistisch partijtje aanloopt.

Het lijkt er ook op dat Geert serieus wil gaan regeren. De SP had in 2006 ook door de ze daarvoor wat achterlijke populistische standpunten moesten laten varen.
Stormfront-types willen überhaupt niets met de PVV te maken hebben, Wilders is namelijk een vuige zionist. .
  woensdag 15 april 2009 @ 17:07:15 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68044689
Ik heb dat artikel gelezen waarin de genoemde uitspraken gedaan werden. En kwam zonder het te controleren tot de conclusie dat
a) het door een vrouw geschreven moet zijn, en
b) de Pers onderdeel van de Volkskrant moet zijn.

Goedkope linkse propaganda, veel meer is dit niet. En ik verwacht ook niet dat dit de PVV zetels gaat kosten. Immers, tegen Pim Fortuyn werkten dit soort linkse riooltechnieken ook niet.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68044725
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:41 schreef mirved het volgende:
Als jij gaat roepen dat alle werklozen 2000euro uitkering extra moeten krijgen dan zal de SP/PVDA daar ook afstand van nemen. Ondanks dat de achterban dit graag zou willen zien.

Een voorbeeld om te laten zien dat je topic nergens over gaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 15 april 2009 @ 17:21:26 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68045118
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:07 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb dat artikel gelezen waarin de genoemde uitspraken gedaan werden. En kwam zonder het te controleren tot de conclusie dat
a) het door een vrouw geschreven moet zijn, en
b) de Pers onderdeel van de Volkskrant moet zijn.

Goedkope linkse propaganda, veel meer is dit niet. En ik verwacht ook niet dat dit de PVV zetels gaat kosten. Immers, tegen Pim Fortuyn werkten dit soort linkse riooltechnieken ook niet.
Och ik heb de Pers niet nodig om te weten dat dit soort kiezers zich tot de PVV aangetrokken voelen
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 15 april 2009 @ 18:03:12 #11
206731 Mortaxx
Doomer
pi_68046208
En ga nu nog eens die wijk in vraag de SP stemmers wat zij van bankiers vinden? Ga eens een kansenwijk in en vraag en vraag de gekleurde PvdA stemmers daar wat zij van Wilders vinden?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 15 april 2009 @ 18:11:24 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_68046413
quote:
PVV-Kamerlid en oud-politie-inspecteur Hero Brinkman: ‘Natuurlijk doen wij afstand van zulke opvattingen, dat is strafbaar.’
Oftewel: als deze opvattingen niet strafbaar zouden zijn, zou Brinkman wel pleiten voor het tegen de muur zetten van overvallers? Of lees ik dit citaat dan verkeerd?
pi_68046659
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:11 schreef freako het volgende:

[..]

Oftewel: als deze opvattingen niet strafbaar zouden zijn, zou Brinkman wel pleiten voor het tegen de muur zetten van overvallers? Of lees ik dit citaat dan verkeerd?
Volgens mij is het een constatering dat de opvattingen strafbaar zijn en dat zij er afstand van nemen. Niets meer of minder.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68046775
GroenLinksers en SP'ers nemen op tv toch ook altijd afstand van gewelddadige activisten?
  woensdag 15 april 2009 @ 18:50:03 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68047509
Lemmeb Wat moet ik vaak lachen om hem
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68048403
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:42 schreef Illuminator het volgende:

[..]

Stormfront-types willen überhaupt niets met de PVV te maken hebben, Wilders is namelijk een vuige zionist. .
Die stemmen (N)SP.
Het lijkt er overigens op dat Koek het jammer vindt dat de PVV afstand neemt van oproepen tot geweld en vergaand racisme..
pi_68050688
Best een interessant artikel dat van de Pers trouwens. Wel redelijk representatief voor de achterban gok ik.
pi_68051186
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij is het een constatering dat de opvattingen strafbaar zijn en dat zij er afstand van nemen. Niets meer of minder.
Strikt genomen wel. Maar ook ik lees het "dat is strafbaar" als onderbouwing van het "natuurlijk".
  woensdag 15 april 2009 @ 21:19:28 #19
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68053011
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.depers.nl/binn(...)zich-van-kiezer.html

Het behoeft weinig fantasie om in te zien wat er gaat gebeuren als zij mee gaan regeren: de kiezers raken teleurgesteld en het wachten is op een nóg rechtsere splinterpartij.

Op zich niet erg, hoe verdeelder rechts is, hoe beter.

Sommigen zullen zich af vragen: wat is de nieuwswaarde van dit topic? Nou, voor zover ik weet is dit de eerste keer dat de PVV van het populistische stramien af stapt. Eerder schaamden ze zich er helemaal niet voor dat zij doen wat de mensen denken (zeg maar 'jullie vragen, wij leveren') en vonden ze de term 'populistisch' een compliment. Dit is alvast de eerste aarzeling.
Kijk naar onze buren. Vlaams Blok werd Vlaams Belang. "Eigen volk eerst" mag niet "achter aansluiten" mag wel. Het verschil zit in details, maar het doel blijft uiteindelijk hetzelfde.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_68054929
Wat een communisten zijn het toch ook, die PVV'ers...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')