abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 april 2009 @ 23:04:02 #1
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_67963654
Na het zien van kwamen er wat heldere momenten in mijn hoofd.

Zoals het filmpje uitlegt zijn er in totaal 10 dimensies. Vervolgens wordt er gesproken over een een lijn in de 4e dimensie welke wij beleven als tijd. Wat ik hieruit haal is dat wij een wijze van waarnemen hebben welke zich een beeld van de 4de dimensie geeft. Maar zijn al onze zintuigen niet om te navigeren door een dimensie.

Laat ik het anders proberen uit te leggen. In de 5e dimensie komen er aftakkingen van de 4e dimensie. En met de 6e dimensie kunnen we de 5e dimensie vervormen. Wat op zich niet interessant is want dat kunnen we niet. Maar we kunnen zeker wel de 4de dimensie aanpassen, dit zijn onze keuzes niet alleen die van ons maar van iedereen om ons heen.
Het waarnemen van tijd zie ik dus dan ook alleen als navigatie middel om door de 5e dimensie te bewegen. Helaas is dit waarnemen gelimiteerd tot 1 moment in de tijd anders leefde we in de 6e dimensie waar we heen en terug kunnen en zien wat er gebeurd indien we andere beslissingen nemen.

Met andere woorden onze beslissingen vinden plaats in dimensie 5, wat een totaal ander plaatje geeft van hoe wij leven en dit geeft ons dus ook de mogelijkheid om controle te hebben van de uitkomst van dit leven en hoe we deze waarnemen. Met als sidenote je weet niet wat de uitkomst van een beslissing is tot je deze waarneemt als een deel van de 4e dimensie.

[ Bericht 0% gewijzigd door DragonFire op 13-04-2009 00:59:16 ]
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_67965614
Er wordt tegenwoordig zelfs gesproken over een 11de dimensie:

http://en.wikipedia.org/wiki/11th_dimension

Past dit topic niet beter in WFL?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 13 april 2009 @ 07:22:13 #3
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_67968954
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:00 schreef teknomist het volgende:
Er wordt tegenwoordig zelfs gesproken over een 11de dimensie:

http://en.wikipedia.org/wiki/11th_dimension

Past dit topic niet beter in WFL?
Past prima hier
  maandag 13 april 2009 @ 07:32:56 #4
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_67968962
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:04 schreef DragonFire het volgende:
Laat ik het anders proberen uit te leggen. In de 5e dimensie komen er aftakkingen van de 4e dimensie. En met de 6e dimensie kunnen we de 5e dimensie vervormen. Wat op zich niet interessant is want dat kunnen we niet. Maar we kunnen zeker wel de 4de dimensie aanpassen, dit zijn onze keuzes niet alleen die van ons maar van iedereen om ons heen.

Het waarnemen van tijd zie ik dus dan ook alleen als navigatie middel om door de 5e dimensie te bewegen. Helaas is dit waarnemen gelimiteerd tot 1 moment in de tijd anders leefde we in de 6e dimensie waar we heen en terug kunnen en zien wat er gebeurd indien we andere beslissingen nemen.
Zeg niet dat het niet kan! Ik weet niet precies in welke dimensie ik momenteel zit/leef, echter ik heb de 6de dimensie mogen ervaren. Even kort. Er kwamen bepaalde momenten voor in mijn leven waar ik terug keek in mijn vorige leven en ook bewust reageerde op deze momenten. Dat resulteerde er bijv. in dat ik met de fiets een andere weg fietste. Je moet je voorstellen dat deze dimensie altijd de meest, naar reactie handelende keuze is. Zo zal een dief die wegrent vaak het pad naar de rechter kant nemen. Echter vertoeft hij/zij in de 6e dimensie dan kan deze persoon zijn pad zien en er bewust vanaf wijken. Het resulteerd uiteindelijk in een vrijer gevoel omdat de grenzen van het universum worden bereikt. Het aanraken van deze "grenzen" laat je ontwaken en zorgt ervoor dat je begrip van vrijheid wordt geherdefiniërd.
  maandag 13 april 2009 @ 10:00:06 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_67969709
quote:
Op maandag 13 april 2009 07:32 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Zeg niet dat het niet kan! Ik weet niet precies in welke dimensie ik momenteel zit/leef, echter ik heb de 6de dimensie mogen ervaren. Even kort. Er kwamen bepaalde momenten voor in mijn leven waar ik terug keek in mijn vorige leven en ook bewust reageerde op deze momenten. Dat resulteerde er bijv. in dat ik met de fiets een andere weg fietste. Je moet je voorstellen dat deze dimensie altijd de meest, naar reactie handelende keuze is. Zo zal een dief die wegrent vaak het pad naar de rechter kant nemen. Echter vertoeft hij/zij in de 6e dimensie dan kan deze persoon zijn pad zien en er bewust vanaf wijken. Het resulteerd uiteindelijk in een vrijer gevoel omdat de grenzen van het universum worden bereikt. Het aanraken van deze "grenzen" laat je ontwaken en zorgt ervoor dat je begrip van vrijheid wordt geherdefiniërd.
Dimensies zijn met elkaar verweven dus je zit niet in 1 dimensie je tapt in op verschillende niveau's.

Op het moment dat jij je daadwerkelijk zal verplaatsen tussen dimensies dan veranderd onze werkelijkheid doordat je het continuem verstoort.


althans dat is mijn idee
  maandag 13 april 2009 @ 14:03:01 #6
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_67975422
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:00 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dimensies zijn met elkaar verweven dus je zit niet in 1 dimensie je tapt in op verschillende niveau's.

Op het moment dat jij je daadwerkelijk zal verplaatsen tussen dimensies dan veranderd onze werkelijkheid doordat je het continuem verstoort.


althans dat is mijn idee
Zeker bepaalde delen zitten op verschillende niveaus. Misschien zou je kunnen zeggen dat ons bewustzijn op het hoogste niveau zit. Dit omdat hoe wij onze realiteit interpreteren en dus ook bepalen hoe wij deze ervaren.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_67976248
Bewustzijn kent ook verscheidenheid. Iemand die helemaal in zijn eigen wereldje leeft tussen de oren heeft een minder ruim bewustzijn dan iemand die de hele wereld intenser meemaakt. Zo vaker gehoord van mensen dat ze soms het gevoel hebben dat het bewustzijn ineens super groot ervaren wordt. Ook bij gebruik van verruimende middelen neemt het bewustzijn in omvang toe. Hoe hoog kan het bewustzijn dan stijgen vraag ik me af, misschien in een aantal gevallen zo ver dat die mensen buiten zichzelf uitstijgen en dan vanzelf ook dat gevoel van vrijheid ervaren zonder dat het direct met die 5e dimensie te maken hoeft te hebben. Weet dus niet goed of bewustzijn en dimensie nauw verbonden zijn met elkaar.
Genieten is toegestaan!!!
pi_67983955
Wat een aannames..
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  dinsdag 14 april 2009 @ 03:27:54 #9
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_67994394
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:00 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dimensies zijn met elkaar verweven dus je zit niet in 1 dimensie je tapt in op verschillende niveau's.

Op het moment dat jij je daadwerkelijk zal verplaatsen tussen dimensies dan veranderd onze werkelijkheid doordat je het continuem verstoort.


althans dat is mijn idee
Ja dat dus, alleen best wel ingewikkelde materie
  dinsdag 14 april 2009 @ 03:30:01 #10
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_67994397
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:36 schreef Topspin het volgende:
Bewustzijn kent ook verscheidenheid. Iemand die helemaal in zijn eigen wereldje leeft tussen de oren heeft een minder ruim bewustzijn dan iemand die de hele wereld intenser meemaakt. Zo vaker gehoord van mensen dat ze soms het gevoel hebben dat het bewustzijn ineens super groot ervaren wordt. Ook bij gebruik van verruimende middelen neemt het bewustzijn in omvang toe. Hoe hoog kan het bewustzijn dan stijgen vraag ik me af, misschien in een aantal gevallen zo ver dat die mensen buiten zichzelf uitstijgen en dan vanzelf ook dat gevoel van vrijheid ervaren zonder dat het direct met die 5e dimensie te maken hoeft te hebben. Weet dus niet goed of bewustzijn en dimensie nauw verbonden zijn met elkaar.
Die zijn heel nauw met elkaar verbonden. Deze 2 komen samen in 1 geheel
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:25:11 #11
230727 sjoep
a new day!
pi_68013927
tvp
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
pi_68159344
Zoals ik het zie kunnen we de 4e dimensie niet aanpassen, deze kunnen wij alleen doorleven in 1 rechte lijn zoals werd uitgelegd met de "Flatlanders" op de Moebius-strip, omdat wij 3-dimensionale wezens zijn. Ook de externe invloeden - de keuzes van anderen etc., welke zeg maar de obstakels op deze lijn zijn, kunnen wij over het algemeen niet veranderen. De meeste in ieder geval sowieso niet.

Onze beslissingen vinden niet plaats in de 5e dimensie zoals jij zegt, maar de uitkomsten zijn gewoon allemaal daar. Het hangt er alleen van af welke obstakels op ons pad liggen en hoe je ermee omgaat. Dat leidt uiteindelijk tot een van de uitkomsten die in de 5e dimensie opgeborgen liggen. En die obstakels komen we allemaal tegen in de 4e dimensie: op het moment zelf.

Disclaimer: Ik kijk even strict naar de bron hier en reageer even wat meer op "WFL-niveau" om het even zo te noemen, bronloze reacties schuif ik even weg.
Mrrrr.
  maandag 20 april 2009 @ 11:08:32 #13
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_68196143
tvp
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  maandag 20 april 2009 @ 11:14:47 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68196320
Ondanks dat het filmpje in de OP enige wetenschappelijke pretenties heeft, wil ik graag even onderstrepen dat deze manier om 10 dimensies te bekijken heel weinig raakvlak heeft met natuurkundige theorieën met vele dimensies.

Het is weliswaar niet per se ‘fout’ maar het is niet een manier om je de 11 dimensies van bijvoorbeeld M-theorie (deels) voor te stellen. Het is meer een gedachtespinsel van iemand, die dat heeft uitgewerkt, waarbij er vooral tijdsdimensies worden toegevoegd.

Dit filmpje schuift ruimtelijke en tijdsdimensies op één hoop, en daarbij, het aftakken en de alternatieve geschiedenisverlopen zijn natuurlijk heel speculatief.

Al met al is het m.i. hooguit een grappig gedachteexperiment te noemen, maar het berust niet op een bestaande, goed onderbouwde, natuurkundige theorie.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68197502
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:00 schreef teknomist het volgende:
Er wordt tegenwoordig zelfs gesproken over een 11de dimensie:

http://en.wikipedia.org/wiki/11th_dimension

Past dit topic niet beter in WFL?
Die is verzonnen om de snarentheorie te laten kloppen.
pi_68249647
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:14 schreef Iblis het volgende:
Ondanks dat het filmpje in de OP enige wetenschappelijke pretenties heeft, wil ik graag even onderstrepen dat deze manier om 10 dimensies te bekijken heel weinig raakvlak heeft met natuurkundige theorieën met vele dimensies.

Het is weliswaar niet per se ‘fout’ maar het is niet een manier om je de 11 dimensies van bijvoorbeeld M-theorie (deels) voor te stellen. Het is meer een gedachtespinsel van iemand, die dat heeft uitgewerkt, waarbij er vooral tijdsdimensies worden toegevoegd.

Dit filmpje schuift ruimtelijke en tijdsdimensies op één hoop, en daarbij, het aftakken en de alternatieve geschiedenisverlopen zijn natuurlijk heel speculatief.

Al met al is het m.i. hooguit een grappig gedachteexperiment te noemen, maar het berust niet op een bestaande, goed onderbouwde, natuurkundige theorie.
Ik vind het wel een plausibele verklaring; meer dan omhoog, omlaag en opzij kennen we niet, dus waarom zouden de dimensies niet verder gaan in tijd? Tijd blijft ook uitdijen, een beetje zoals de ballon in het filmpje bij de flatlanders doet (alleen dan even een oneindig lange ballon voorstellen).
Verder valt de theorie goed te combineren met de theorie over parallel dimensies/universa, waardoor het in mijn ogen nog "realistischer' wordt - alle combinaties komen uiteindelijk een keer voor. Natuurlijk is niets bewezen en kunnen we alleen maar speculeren, maar dat is juist een stap op weg naar wetenschap.
Mrrrr.
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:26:49 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68250107
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:15 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Ik vind het wel een plausibele verklaring; meer dan omhoog, omlaag en opzij kennen we niet, dus waarom zouden de dimensies niet verder gaan in tijd?
Hoezo kennen we die tijddimensies wel?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68250515
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:52 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Die is verzonnen om de snarentheorie te laten kloppen.
En die andere dimensies dan niet?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:48:39 #19
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_68250900
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Hoezo kennen we die tijddimensies wel?
Dit is onzin. Ik laat je een afbeelding zien. Bla bla the wine kicks in! Deze afbeelding gaat alle dimensies te boven:



teneerste zelf ontworpen shit.

tentweede check de randen: buiten de pyramide is er oneindigheid! Dus ik bedoel buiten de grenzen kun je uitwijken. Je bent niet gebonden aan de pyramide! Elke optie is mogelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spellmeista op 21-04-2009 20:58:44 ]
pi_68251056
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:48 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Dit is onzin. Ik laat je een afbeelding zien. Als deze afbeelding is het en niet ander. Deze afbeelding gaat alle demensies te boven:

komt i
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:57:38 #21
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_68251192
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 20:53 schreef teknomist het volgende:

[..]


hehe ja eigenlijk weet je wel dat ik gelijk heb
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:45:19 #22
244403 Mefistoteles
www.gnosticteachings.org
pi_68332179
Volgens de leer van Gnosis zijn in onze slaap altijd in de vijfde dimensie.
Maar omdat ons bewustzijn slaapt dromen we in die dimensie (zoals we hier in de physieke dimensie ook altijd aan het dromen zijn)

Dit is een zeer goede website met een hele uitgebreide cursus die je kan helpen bewust te worden in de 5de dimensie, oftewel, de droomwereld.

http://www.dream-yoga.org/

Link naar de cursus:
http://gnosticteachings.org/courses/dream-yoga/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')