ik wilde weten wat de status van mijn nieuwe telefoon is (verlenging), wanneer ik hem krijg. Vraagt die knakker om een wachtwoord. (dat heb ik jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden ooit afgesproken op mijn oude abonnement wat al lang niet meer loopt) dus ik zeg dat ik geen wachtwoord weet behalve dan dat van jaren geleden en dat ik dat niet meer weet maar dat ik nooit een wachtwoord heb afgesproken voor dit abonnement.
Ja zegt ie dan wordt het lastig, dan kan ik u niet helpen.
Dus ik zeg, da's ook raar, kan je me geen hint geven? Ik kan je al mijn informatie geven maar ik heb echt geen wachtwoord afgesproken. Bovendien heb ik daar toen ik bestelde ook geen problemen mee gehad.
Ja zegt ie, ik kan niks want als u geen wachtwoord weet dan liegt u waarschijnlijk.
Ik zo: Pardon? Nogmaals, ik kan al mijn gegevens doorgeven maar ik weet echt geen wachtwoord.
Hij: dan liegt u zeker (ofzoiets, het was in ieder geval iets waardoor ik boos werd en hij beschuldigde mij van liegen)
Ik: Hier ben ik niet van gediend, ik wil alleen de status van mijn bestelling weten, ik kan je al mijn gegevens geven en jij vraagt om een wachtwoord dat ik niet heb afgesproken en vervolgens maak je me uit voor leugenaar? (nog rustig zei ik dat)
Hij: oh bent u hier niet van gediend? Belachelijk! nu weet ik zeker dat u liegt!
Ik: (boos nu) Pardon?
Hij: WIE BEN JIJ??? (en een hoop gevloek en gescheld, ik meende hoer te horen voordat ik ontplofte)
Ik: Dit is echt te gek voor woorden! Ik bel met mijn eigen telefoon, met mijn eigen nummer vanaf mijn eigen huis om te vragen hoe het met mijn eigen bestelling staat en jij behandelt me zo? Ik heb zelf ook op een callcentre gewerkt en ik weet hoe lastig het is als mensen boos worden maar dit slaat echt alles, wat is jouw naam?
Hij: dat denk je toch niet dat ik ga geven he?
Ik: wat is je naam?
Stilte
Ik: wat is je naam?
Stilte
toen heb ik opgehangen en de klantenservice gebeld, verhaal gedaan, bleek inderdaad om een wachtwoord van een jaar of 5 geleden te gaan, ze heeft wat extra gegevens gevraagd, ww weggehaald en een klacht ingediend, de afdeling verkoop omzeilt, andere medewerker kon nakijken dat mijn telefoon vandaag komt en ze hebben een klacht ingediend.
Ze zei heel eerlijk: Ik denk niet dat de betreffende medewerker een notitie heeft achtergelaten dus ik hoop dat ze het gesprek op een andere manier kunnen achterhalen.
Kijk ik snap dat je argwanend wordt als er een wachtwoord in je systeem staat en de klant weet het wachtwoord niet, maar check dan ff wat dingen, zoals hoe oud is het wachtwoord, wat zijn de andere gegevens etc. Overleg desnoods met je leidinggevende of geef aan dat je de klant niet te woord kan staan en wat deze moet doen om het ww op te heffen ofzo. Maar dit gaat toch nergens over?
O ja, hij sprak nog slecht nederlands ook.
Ik vind trouwens wel dat die 2 andere dames het heel netjes hebben opgelost. Ze hebben hun excuses aangeboden en dus een klacht aangemaakt. Ik ben benieuwd...
Zo... en nu ga ik wachten op mijn
blackberry