abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 april 2009 @ 20:39:59 #1
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67772213
Even een crosspost vanuit een ander gedeelte van het forum. Ik weet namelijk niet precies waar ik deze vraag kwijt kan.
quote:
Een vriend van mij is afgelopen jaar op vakantie geweest naar de Cook Eilanden. Bij terugkomst is er natuurlijk het bekijken van de foto's en de gemaakte video's. Ik was meteen verkocht -wie zou dat niet zijn?- aan dit prachtige eiland. Eigenlijk meerdere eilanden, maar goed.

Hij vertelde me dat er een grote werkloosheid heerst op deze eilanden, omdat iedereen met een diploma vertrekt naar Nieuw-Zeeland of Australië om aldaar een baan te zoeken. Nu begon ik mij af te vragen of het dan niet juist gemakkelijk zou zijn om te wonen en werken op de Cook Eilanden. Aangezien ik geen idee heb waar ik moet beginnen om al mijn vragen te stellen doe ik dat hier.

Als iemand iets weet over deze eilanden inzake mijn post, zou ik dat graag horen

Mocht het in een verkeerd subforum staan, bij deze mijn excuses.
De Cook Eilanden

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyzio op 06-04-2009 20:45:08 ]
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 6 april 2009 @ 20:45:53 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67772449
ik denk dat je meer hebt aan je topic in KAA
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 april 2009 @ 20:48:31 #3
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67772576
Daar reageert geen hond
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 6 april 2009 @ 20:49:56 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67772646
geduld is een schone zaak. niet iedereen op FOK is op die eilandjes geweest
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 april 2009 @ 20:53:44 #5
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67772799
True enough. Mocht er iemand zijn die hier vaak komt hoor ik het wel
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_67773075
Als er werkloosheid heerst zou ik er dus juist NIET gaan wonen, want het betekent dus dat er geen werk te vinden is!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 6 april 2009 @ 21:01:21 #7
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67773137
Niet zozeer werkloosheid, meer het feit dat de bewoners van de Cook Eilanden een betere toekomst zien in Nieuw-Zeeland of Australië. Ik ga er in de eerste plaats ook niet naartoe om rijk te worden. Een gewone baan in de horeca is meer als genoeg.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 6 april 2009 @ 22:17:13 #8
17729 SP
I hate my interests
pi_67776675
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:01 schreef Lyzio het volgende:
Niet zozeer werkloosheid, meer het feit dat de bewoners van de Cook Eilanden een betere toekomst zien in Nieuw-Zeeland of Australië. Ik ga er in de eerste plaats ook niet naartoe om rijk te worden. Een gewone baan in de horeca is meer als genoeg.
Dus op het eiland heerst grote werkloosheid, denk je nu echt dat ze op een buitenlander zitten te wachten die een biertje kan tappen, denk je niet dat iedere willekeurige autochtoon die tot tien kan tellen dat ook kan doen?

Misschien dat ze op mensen met een fatsoenlijke opleiding staan te springen, een barman lijkt me echter geen moeilijk in te vullen vacature.

Dus het idee is natuurlijk hartstikke leuk, maar wees een beetje realistisch.
  maandag 6 april 2009 @ 22:24:18 #9
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67776990
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:17 schreef SP het volgende:

[..]

Dus op het eiland heerst grote werkloosheid, denk je nu echt dat ze op een buitenlander zitten te wachten die een biertje kan tappen, denk je niet dat iedere willekeurige autochtoon die tot tien kan tellen dat ook kan doen?

Misschien dat ze op mensen met een fatsoenlijke opleiding staan te springen, een barman lijkt me echter geen moeilijk in te vullen vacature.

Dus het idee is natuurlijk hartstikke leuk, maar wees een beetje realistisch.
Als de mensen aldaar vertrekken om elders aan werk te -willen- komen, dan zit de kans er natuurlijk in dat ze daar juist wel op zitten te wachten. Ik wil het in ieder geval proberen, en als het niks wordt is het ook prima. Live the dream.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 6 april 2009 @ 22:37:55 #10
17729 SP
I hate my interests
pi_67777555
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:24 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Als de mensen aldaar vertrekken om elders aan werk te -willen- komen, dan zit de kans er natuurlijk in dat ze daar juist wel op zitten te wachten. Ik wil het in ieder geval proberen, en als het niks wordt is het ook prima. Live the dream.
Het zijn, zoals je zelf zegt, de slimme mensen die vertrekken (brain-drain). De reden is hoogstwaarschijnlijk slechte sociale omstandigheden als werkloosheid en armoede, de banen die ze achterlaten (if any....) zijn dan zeker niet de banen waar geen opleiding voor nodig is (b.v. barman), mochten die banen zich voordoen dan zijn het de lager opgeleiden autochtonen mensen (de achterblijvers) die deze zullen opvullen.

Kudos voor het volgen van je dromen, maar misschien dat een goede voorbereiding (opleiding?) je kans van slagen vergroot.

toevoeging: werkvergunning?

[ Bericht 1% gewijzigd door SP op 06-04-2009 23:05:56 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:26:53 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67783176
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:24 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Als de mensen aldaar vertrekken om elders aan werk te -willen- komen, dan zit de kans er natuurlijk in dat ze daar juist wel op zitten te wachten. Ik wil het in ieder geval proberen, en als het niks wordt is het ook prima. Live the dream.
Dan is daar toch geen werkeloosheid?
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:49:08 #12
17729 SP
I hate my interests
pi_67785017
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan is daar toch geen werkeloosheid?
http://indexmundi.com/cook_islands/unemployment_rate.html

13.1%
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:43:05 #13
188728 Lyzio
why do we fall
pi_67786741
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:37 schreef SP het volgende:

[..]

Het zijn, zoals je zelf zegt, de slimme mensen die vertrekken (brain-drain). De reden is hoogstwaarschijnlijk slechte sociale omstandigheden als werkloosheid en armoede, de banen die ze achterlaten (if any....) zijn dan zeker niet de banen waar geen opleiding voor nodig is (b.v. barman), mochten die banen zich voordoen dan zijn het de lager opgeleiden autochtonen mensen (de achterblijvers) die deze zullen opvullen.

Kudos voor het volgen van je dromen, maar misschien dat een goede voorbereiding (opleiding?) je kans van slagen vergroot.

toevoeging: werkvergunning?
Ik maak ook eerst mijn opleiding af hier in Nederland. Zonder meer, het liefst met een buitenlandse stage. Daarna ga ik echt concreet kijken om me daar te vestigen. Op dit moment ben ik op zoek naar achtergrondinformatie en ga ik niet in de weer met werkvergunningen en dergelijke. Als de kans er is om het daar te rooien, hoe groot of klein die is even buiten beschouwing gelaten, pak ik hem.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 16 april 2009 @ 15:08:32 #14
188728 Lyzio
why do we fall
pi_68073545
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 16 april 2009 @ 21:40:45 #15
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_68087736
quote:
Snap ik, maar de redenatie van ts is: als er mensen weg gaan vanwege de werkloosheid, komt er werk vrij...
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')