abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67735688
Sinds een jaar sport ik regelmatig, ik ren/zwem en squash.. Uit squash en zwemmen kan ik helaas niet mijn ding halen..(je bent gelimiteerd, en het is niet buiten).. Rennen mag ik helaas niet meer omdat ik teveel last van mij knie krijg..

Fietsen heb ik altijd al wel leuk gevonden, en ben van plan me er een beetje op te oriënteren.. Mijn idee is eigenlijk om een beetje door de bossen te crossen/fietsen.. maar heb dus echt geen idee waar te beginnen:

- Watvoor fiets? materiaal, wat ben ik kwijt?
- Nadelen/voordelen
- Trainingsschema? Of gewoon gaan fietsen..en zien waar het schip strand
pi_67736699
Als je met rennen al last hebt van je knie, hoe wil je dat met crossfietsen gaan doen dan?
pi_67736915
Is het zo belastend dan? Ik weet er weinig over, vandaar dit topic..
pi_67738493
Fietsen is juist perfect voor de mensen met een knieblessure. Ik mocht zelfs niet meer van mijn dokter voetballen of hardlopen, maar wielrennen mocht wel omdat dat minder belastend was.
pi_67738554
Crossfietsen lijkt me toch wel belastender voor je knie dan gewoon wielrennen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_67742117
maar goed, ik ga van de week naar de Dokter ivm me knie, dus dan hoor ik dat wel.. Rest me vraag nogsteeds
  zondag 5 april 2009 @ 22:11:41 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67742343
wat betreft trainingsleer, zie pm
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_68239333
Voor je knie is mountainbiken niet zo belastend. Ik zou als ik jou was eerst wat spinninglessen pakken bij een goeie sportschool en dan met name wat "Hill" lessen volgen. Dan krijg je een goed idee van jouw kunnen op een fiets.
Zelf hoor ik regelmatig op mijn eigen sportschool van heren met versleten knieën, die in het fietsen wel goed vooruit kunnen.
Let wel op het toerental/belasting. Voor je knie is het minder slecht om sneller te fietsen bij lichtere belasting, dan zwaarder moeten duwen bij een lage omwentelingssnelheid van je voeten.
Met andere woorden: Lichtere versnellingen zijn minder slecht voor je kniegewrichten dan zwaardere versnellingen.
pi_68242010
Recreatief Wielrennen #14: 't Seizoen in volle gang!

Wielrennen is ook niet zo belastend voor je knie. Zaak is om niet met een te zwaar verzet te rijden maar op souplesse te rijden. Soepele ronde bewegingen zijn minder belastend voor de knieën dan steeds die klap op het wegdek te moeten opvangen bij het hardlopen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')