Je geeft zelf al antwoord op je vraag.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:38 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Gegroet,
Mijn leraar wiskunde vertelde dat hij naar Venlo ging omdat zijn neef dit jaar de bruidegom is tijdens de jaarlijkse ''boerenbruiloft'' . Hij vertelde ook dat ze allemaal boerenpakken aanmoeten en dat ze naar het gemeentehuis gaan om daar de bruiloft te vieren met een ceremonie. Wat ik eruit heb begrepen is dat zijn neef met een andere vrouw trouwt , dus niet met zijn vriendin , en dat het een hele eer is.
Mijn vraag is wat is een boerenbruiloft nou precies?
Dat staat ook nergens hoor.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:45 schreef Homdeck het volgende:
Het heeft echt geen zak met carnaval te maken volgens mij hoor
quote:
quote:Op zondag 22 februari 2009 13:42 schreef eleusis het volgende:
het is gerelateerd aan het carnavalsgebeuren.
Dan moet je mij eens uitleggen waarom prins carnaval in vol ornaat dansmariekes zat lastig te vallen. En wel heel toevallig dat het 2 weken ervoor is. Maar toegegeven, ik heb geen keihard bewijs.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:45 schreef Homdeck het volgende:
Het heeft echt geen zak met carnaval te maken volgens mij hoor
nou ja, misschien dat het in het zuiden aan carnaval gekoppeld wordt. Maar ik woon in Drenthe en hier wordt je ook doodgegooid met boerenbruiloften en we zijn nou niet echt een carnavalvierende provincie.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:50 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dan moet je mij eens uitleggen waarom prins carnaval in vol ornaat dansmariekes zat lastig te vallen. En wel heel toevallig dat het 2 weken ervoor is. Maar toegegeven, ik heb geen keihard bewijs.
Bij ons zijn de boer en de bruid uit hetzelfde dorpquote:Op zondag 22 februari 2009 13:42 schreef eleusis het volgende:
De vader van mijn vriendin was 2 weken terug de bruidegom in zo'n boerenbruiloft. Het was een traditioneel dagprogramma met koffie, een koets, een ceremonie, wat stukjes, en daarna aan het bier. Iedereen (veel ouderen) in boerenpakjes. De bruid en bruidegom komen vlgs mij uit aangrenzende dorpen en zo wordt traditioneel de band ertussen versterkt. Prins carnaval liep er trouwens ook rond, het is gerelateerd aan het carnavalsgebeuren.
Nice, weer wat geleerdquote:Op zondag 22 februari 2009 14:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij ons zijn de boer en de bruid uit hetzelfde dorp.
Een vriendinnetje van mij was ook eens de boerenbruid. Het is gewoon hetzelfde als een echte bruiloft, alleen is iedereen dan verkleed als Boer of Boerin.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerenbruiloft_Venlo
Waarschijnlijk omdat hij gewoon pedofiel is, misschien dat dat gewoon toegestaan is met carnaval of zo.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:50 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dan moet je mij eens uitleggen waarom prins carnaval in vol ornaat dansmariekes zat lastig te vallen. En wel heel toevallig dat het 2 weken ervoor is. Maar toegegeven, ik heb geen keihard bewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |