abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 december 1999 @ 21:47:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_233974
Het diepste eigen graf ooit gegraven, de beslissing van Ruud om niet Willem te nomineren. Gaat hem voor 100% zeker de kop kosten. Paul de Leeuw kan gerust zijn. Ruud kan gewoon vrijdag- of zaterdagavond in de studio semi-live vernederd worden. Ruud meldde al dat hij daar met volle teugen van gaat genieten. Het plan om met Willem naar de show te gaan zal wel voor onbepaalde worden uitgesteld, of het moet om een live uitgezonden kooigevecht gaan. Ruud en Willem in de Thunderdome met Anneke Grönlo (?), inmiddels weer verplicht aan het schnabbelen, als de Nederlandse Tina Turner.
Ik vond het toch weer reten spannend, het nomineren. Mooi gemonteerd, beetje in slaap gesukkeld door het lome saunasfeertje en opeens als een mokerslag, in hoog tempo, daar waar het in dit programma om draait. De nominaties, nu, nieuw, met Beschaamd Vertrouwen. En als extraatje Het Grote Liegen, omdat iedereen die in de dagboekkamer zegt dat hij die en die nomineert omdat hij dan een betere kans maakt om te winnen weet dat hij genadeloos wordt weggestemd door het publiek. Want alweer openbaart zich de rare paradox. De bewoners zijn geobsedeerd door de hoofdprijs en de glorende beroemdheid en handelen daar naar. Pure tacktiek, al weken lang, in het huis, en wij naïeve Nederlanders willen nog steeds graag geloven dat we diegene laten winnen "die het meest zichzelf is gebleven". Fascinerende situatie.
Ik waag me ook eens aan een voorspelling. Ruud verlaat aanstaande donderdag het huis. Ongeveer met 60 % van de stemmen. Bart wint. Wel nek aan nek race met Karin. Willem mag de borden leeglikken.
Als ze tenminste het einde halen. Ruud was levensgevaarlijk in de weer vanavond. Verzamelde tijdens zijn vier schuttingen tocht tussen iedere teen een ons kippenstront die vermengd met het hete water stoomsgewijs de luchtwegen van de bewoners is binnengedrongen. De komende dagen prachtige beelden van hevig naar de borst klauwende bewoners met keihard daar als muziek onder gezet: "Do the funky chicken"

Willem en Ruud maakten een niet al te beste beurt bij The Young One door als twee gillende keukenmeiden, met de voetjes in de lucht, op het bankje te blijven liggen. Dat gedrag kent de gemiddelde Veronica kijker te goed van zijn ouders. Op de kermis nog eens lekker gek doen. Ja, die papa en mama van jou die kunnen ook best nog onwijs uit hun treiter gaan. Met al je vrienden er bij gillen ze heel hard in een lullige attractie en je vader komt blauw van opwinding uit het spiegelhuis. Geen één keer ergens tegen aangelopen! Maar het kan altijd erger. Feestje en opeens de enorme drang bij je ouders om eens lekker ouderwets een potje te jiven. Dat was nog eens dansen vroeger. Klassieke filmscène ontvouwt zich. Je ouders de dansvloer op en iedereen wijkt als een Christelijke zee uit elkaar om deze twee topzware lichamen alle ruimte te geven. Je weet: over enkele seconden kijk ik rechtstreeks tegen de te grote onderbroek van mijn moeder aan.
Ben een beetje in een dood en verderf bui. Laat ik eerlijk zijn. Ik hoopte een beetje op het jammerlijk breken van allebei Ruuds enkels toen hij met aanloop houtje aan het splijten was. Had een mooie dramatische laatste week geworden, met prachtige beelden op de rode loper. Ruud, hulpmiddelen namelijk ongeoorloofd, doet er drie en een half uur over om zich, steeds enkele centimeters met de handen vooruit trekkend, naar de studio te verplaatsen. Oude islamitische boetedoening, maar dan in Almere.
Maar ik had beter moeten weten. Dat soort dingen gebeuren Ruud niet. Hij is de persoonlijke Toffe Discipel Gods in dit huis. Ongelofelijke beelden tijdens de discussie over het kerkbezoek in Nederland. Kijk vanacht nog eens. Op het moment dat Ruud spreekt begint er vanuit zijn voorhoofd Een Licht te schijnen. Een Goddelijke Gloeilamp wordt gratis en voor niets aangeknipt. Het was erg ontroerend. Moet je nu nog eens aan komen kakken met een huilend houten Mariabeeld als je De Verlichting in eigen persoon al 100 dagen in Almere in de rondte hebt lopen.
Ruud en Bart reageerden ook erg leuk op de mensen buiten de schutting. Niet. We hoeven ons minder zorgen te maken over The Jungle Out There, denk ik . Precies de juiste arrogantie die nodig is om het bekende Nederlanderschap met eer te kunnen dragen.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn

pi_233975
Om maar in Ruud zijn termen te blijven: "In 1 woord geweldig"

Toppie Nico

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233976
Ze blijven ijzersterk Nico!
Greetz Tina

  maandag 20 december 1999 @ 22:12:00 #4
242 Pinball
Electric Monk
pi_233977
Auw!
Wederom pijnlijk treffend!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 20 december 1999 @ 22:18:00 #5
215 misterDre
Paint it black!
pi_233978
Ik doe weer eens vier sterren vandaag!

pi_233979
Ben ik dan de enige die het altijd een beetje slappe stukjes vindt????
  maandag 20 december 1999 @ 22:46:00 #7
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233980
Scherp en leuk. Bedankt!
Terug uit het enge bos
  maandag 20 december 1999 @ 23:12:00 #8
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_233981
Hee NIco,

je wordt beschouwend, da's effen wennen hoor: voorheen was iedere slak het haasje qua zout, nu alleen nog maar in het algemeen.....

Erg verfrissend en niet gespeend van humor, deze schrijfstijl.

je kan het dus wel!!

Keep it up!

  maandag 20 december 1999 @ 23:24:00 #9
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_233982
quote:
op 12-20-1999 om 09:47 PM schreef doordevil het volgende:
Maar ik had beter moeten weten. Dat soort dingen gebeuren Ruud niet. Hij is de persoonlijke Toffe Discipel Gods in dit huis. Ongelofelijke beelden tijdens de discussie over het kerkbezoek in Nederland. Kijk vanacht nog eens. Op het moment dat Ruud spreekt begint er vanuit zijn voorhoofd Een Licht te schijnen. Een Goddelijke Gloeilamp wordt gratis en voor niets aangeknipt. Het was erg ontroerend. Moet je nu nog eens aan komen kakken met een huilend houten Mariabeeld als je De Verlichting in eigen persoon al 100 dagen in Almere in de rondte hebt lopen.
Ruud en Bart reageerden ook erg leuk op de mensen buiten de schutting. Niet. We hoeven ons minder zorgen te maken over The Jungle Out There, denk ik . Precies de juiste arrogantie die nodig is om het bekende Nederlanderschap met eer te kunnen dragen.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn


G..verdikkie Nico, Je...nogantoe zeg, ik ben er Heilig van overtuigd dat je het weer goed gezien hebt. G..verdikkie.

met een glaasje tjendol erbij...

  maandag 20 december 1999 @ 23:57:00 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_233983
quote:

Want alweer openbaart zich de rare paradox. De bewoners zijn geobsedeerd door de hoofdprijs en de glorende beroemdheid en handelen daar naar. Pure tacktiek, al weken lang, in het huis, en wij naïeve Nederlanders willen nog steeds graag geloven dat we diegene laten winnen "die het meest zichzelf is gebleven". Fascinerende situatie.

Klasse observatie Nico!

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 21 december 1999 @ 08:34:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_233984

Hallo Nico

Lekker scherp en een heerlijk begin van de dag

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 1999 @ 08:48:00 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_233985
Lieve Nico, heb je je verhalen nu al uitgegeven zodat ik het boekje voor onder de kerstboom kan kopen?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_233986
quote:
op 12-20-1999 om 10:39 PM schreef Eddy het volgende:
Ben ik dan de enige die het altijd een beetje slappe stukjes vindt????

Nee hoor, daar vergis je je in!
Ik vind ze zelfs slapper dan slap!

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  dinsdag 21 december 1999 @ 09:50:00 #14
2022 Hobie
geitebreier
pi_233987
Heerlijk, dankjewel
  dinsdag 21 december 1999 @ 10:38:00 #15
2004 sunshine
Still shining!
pi_233988
Net wat ik nodig had, na mijn Wipo-dip .
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_233989
Leuk stukkie Nico, maar Karin gaat!
Ik ben online
  dinsdag 21 december 1999 @ 11:51:00 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_233990
quote:
op 12-21-1999 om 09:00 AM schreef NERO het volgende:
Nee hoor, daar vergis je je in!
Ik vind ze zelfs slapper dan slap!


Maar dat zegt veeeeeeel meer over jou dan over Nico.......

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 21 december 1999 @ 11:55:00 #18
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_233991
Wat is er goddelijk aan een gloeilamp?

Kom je soms uit Eindhoven?

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')