abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_233924
Hier maar weer verder met de vloed aan reacties op de uitzending. Het is lang geleden dat het zo hard ging.
Here we are now, entertain us.
  maandag 20 december 1999 @ 21:42:00 #2
215 misterDre
Paint it black!
pi_233925
WOW,Willem maakt wel een hoop emoties in ons los en niet bepaald de beste maargoed we gaan vrijdag allemaal naar de Kerstmis om onze zieltjes weer te zuiveren.

En vergeet geen tientje mee te nemen!

  maandag 20 december 1999 @ 21:44:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233926
quote:
op 12-20-1999 om 09:18 PM schreef Eddy het volgende:
Ik wil iedereen even bedanken voor de reacties op deze topic. De frustraties ebben langzaam weg als ik lees dat iedereen Willem
een eikel vindt.

Sorry Eddy, ik hoop dat je nu niet weer gefrustreerd raakt maar ik vind Willem geen eikel, dat vind ik van de andere bewoners trouwens ook niet.

Terug uit het enge bos
  maandag 20 december 1999 @ 21:50:00 #4
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_233927
De overwinning van Bart zal des te klinkender zijn na alle nominatieronden te zijn genomineerd en toch pas als laatste het huis uit te lopen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 20 december 1999 @ 21:57:00 #5
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_233928
quote:
op 12-20-1999 om 09:44 PM schreef Bor het volgende:
Sorry Eddy, ik hoop dat je nu niet weer gefrustreerd raakt maar ik vind Willem geen eikel, dat vind ik van de andere bewoners trouwens ook niet.


Bor , laat me uitleggen waarom ik hem een eikel vind.
In bad de vorige avond heeft Willem zeer duidelijk het maatjes gevoel bij Willem weer aangewakkerd, hij wist heel goed dat Ruud de doorslaggevende stem had.
Dat Ruud zonder dat toch wel gestemd zou hebben zoals hij deed doet dan niet terzake.

Hij probeerde Ruud te besodermieteren, hij gedroeg zich als een ouderwetse matennaaier en dat op een geheel ander wijze dan de methode die Bart heeft gevonden.

Gelukkig kan Willem straks derde worden.
Ruud krijgt wel wat van Bart maar ik hoop de Willem helemaal niets krijgt.

The future is after you
pi_233929
Sorry Bor ik bedoelde eigenlijk, iedereen met een beetje mensenkennis vindt Willem een eikel.
  maandag 20 december 1999 @ 22:15:00 #7
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233930
Otaku-san, toch zie ik Willem niet als een matennaaier, ik geloof dat hij het echt erg vervelend vond dat hij moest kiezen tussen Karin en Ruud, die hij beiden als maatjes/vrienden van hem ziet. Welke van die twee hij ook gekozen zou hebben, achteraf zou hij twijfel- en spijtgevoelens hebben jegens de ander. Zijn keuze viel op het niet nomineren van Karin om haar zo een grotere kans te geven om te kunnen blijven. De bewoners zijn alle vier van mening dat Bart en Ruud het meest populair zijn, ook dat kan bij Willem meegespeeld hebben; de overtuiging dat Ruud er toch niet uitgestemd zal worden.

quote:
op 12-20-1999 om 10:14 PM schreef Eddy het volgende:
Sorry Bor ik bedoelde eigenlijk, iedereen met een beetje mensenkennis vindt Willem een eikel.

Dank je, ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat ik dus veel mensenkennis heb?

Terug uit het enge bos
  maandag 20 december 1999 @ 23:43:00 #8
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_233931
Hoewel W. niet op Karin heeft gestemd viel mij op dat toen Karins naam werd afgeroepen als tweede genomineerde, ze wel even naar Willem keek alsof er een muntje was gevallen (te laat). Een beetje zo'n blik van: 'Hij heeft het gvd ook bij mij voor mekaar gekregen om hem niet te nomineren'
Maar misschien verbeeldde ik het me.
De cliffhanger was ook weer een staaltje 'draai-de-feitjes-nog-eens-rond' van W.: nu gaat Willem tegenover Ruud de gebeten hond uithangen: 'Ik voel dat je anders tegen me doet, en dat vind ik niet leuk'
Net zoals dat gezwets in het bad (over dat 'ie met Martin en Maurice nog een appeltje had te schillen omdat ze hem hadden genomineerd), dat is drie maanden terug!!!! Ik vind dat net zo onsportief als twee weken geleden, toen hij als enige bleef doorzaniken over het feit dat hij 1 nominatie had en weeeer buiten schot was gebleven.
bah, bah, en nog eens bah
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
  Moderator maandag 20 december 1999 @ 23:49:00 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_233932
quote:
op 12-20-1999 om 10:15 PM schreef Bor het volgende:
Otaku-san, toch zie ik Willem niet als een matennaaier, ik geloof dat hij het echt erg vervelend vond dat hij moest kiezen tussen Karin en Ruud, die hij beiden als maatjes/vrienden van hem ziet. Welke van die twee hij ook gekozen zou hebben, achteraf zou hij twijfel- en spijtgevoelens hebben jegens de ander. Zijn keuze viel op het niet nomineren van Karin om haar zo een grotere kans te geven om te kunnen blijven. De bewoners zijn alle vier van mening dat Bart en Ruud het meest populair zijn, ook dat kan bij Willem meegespeeld hebben; de overtuiging dat Ruud er toch niet uitgestemd zal worden.


Je kunt niet én 'Karin een grotere kans geven om te blijven', en tegelijkertijd de overtuiging hebben dat Ruud er niet uitgestemd wordt, én (gesprek DBK) denken dat Bart het populairst is. Er zal toch iemand het huis moeten verlaten.

Willem komt al met al niet erg sympathiek over. Toch hoop ik niet voor 'm (haha, seth gaaikema) dat hij hier nog eens terechtkomt en leest wat er allemaal over hem geschreven wordt. Phew.. wat een haat!

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  dinsdag 21 december 1999 @ 00:05:00 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_233933
Bor, ik vind het jammer dat ik het alleen maar met jou eens ben in dit topic. De rest staat nagenoeg op een lijn.

Dit topic geeft voor mij perfect aan waarom BB zo'n ontzettend succes is. Het uitschelden, uitkotsen van een volwassen iemand, en dat in massaal groepsverband, leidt altijd weer tot steeds minder gefundeerd taalgebruik, en schandelijk vermaak . Moet het nu echt zo?
Zo schijnt het alleen nog maar te kunnen.

Staat het Voer voor Psychologen topic nog open? The only place i'll go to now..

bogus.


------------------
***Moreel besef van stervelingen ligt hierin:
Wij moeten boeten voor fatale schoonheidszin.***
-- Vladimir Nabokov, Lolita --

[Dit bericht is gewijzigd door bogus (Datum 21 December 1999).]

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 21 december 1999 @ 00:21:00 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_233934
Mr. Dre, jouw opmerking over 'kerst', as vrijdag verwoordt precies wat Bart zijn probleem met kerst is.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_233935
Wat mankeert er nu toch aan de tactiek die Willem volgt? Iedereen die dat huis binnenging wist van te voren toch dat hij (M/V) begon aan een spel dat aan het einde van de rit slechts één winnaar kon opleveren. En als een van hen het spel het slimst speelt, dan is dat toch de terechte winnaar? Zeker als alle deelnemers over dezelfde "wapens" beschikken en dezelfde regels moeten volgen. Oké, Willem mag dan een roddelaar zijn, maar dan blijkbaar wel een roddelaar die het zó slim speelt dat hij zijn tegenstanders nèt lang genoeg zand in de ogen weet te strooien.
Big Brother blijft per slot van rekening een spelletje met een (forse) hoofdprijs. Het is geen dating-show waaraan je meedoet in de hoop dat het je een romance of een vriendschap voor het leven oplevert.

En zeg nu eerlijk, wie heeft nooit de neiging gehad om vals te spelen als dat zo uitkomt? "Per ongeluk" verkeerd tellen in Monopoly, in de hoop dat niemand in de gaten heeft dat je eigenlijk op de Kalverstraat met een hotel had horen uit te komen? Of, om wat dichter bij computers te blijven, een cheat gebruiken voor infinite weapons of onkwetsbaarheid, of als je eenmaal hebt ontdekt dat wanneer je nu maar precies in dat ene hoekje blijft staan je de tegentanders stuk voor stuk kunt afknallen zonder zelf geraakt te kunnen worden?

En nee, ik ben geen fan/tegenstander van Willem. Net zomin als ik dat was van een van de andere deelnemers. Wíe er wint vind ik namelijk minder interessant dan de manier waarop de buit wordt binnengehaald.

pi_233936
Het gekonkel van Willem leidt wel de aandacht iets af van Bart's rol:

quote:
op 12-20-1999 om 08:53 PM schreef imagine het volgende:
Even wat tegengas.Bart,die met een DBK stemmetje zei ,kunnen we dat wel uitgeven voor zo'n kerstdiner.
<snip>
Verder is hij een ander mens geworden deze dagen in het huis,kwalificeerde hij zich vanaf het begin zich als winaar, nu gunt hij Ruud de hoofdprijs.

Hier geloof ik dus geen snars van, van dat "gunnen".. Dat "zonder twijfel" kwam mij ook iets te snel in de DBK van Bart. De vragen die na nominatie gesteld werden, waren zeer suggestief, voor iedereen anders, en kwamen van VOO !

En wat, als gisteren die 'nieuwe Bart' nou eens uitgebreid aan de orde is gekomen in dat half uurtje DBK ?
De nieuwe strategie: gun het Ruud maar. Zelfs als je verliest, hebben we voor jou nu al aanbiedingen waar je net zo goed 250K mee opstrijkt, alleen op iets langere termijn...
De altruïstische Bart dus...

Dit is een heel andere lijn, ik weet het, dan het onbewuste en pathetische machts-spelletje van Willem, maar wel véél effektiever want geleid door de Regie, die uiteindelijk zelfs stemmings-resultaten kan manipuleren (géén notarieel toezicht!).

In diezelfde lijn: bij wie heeft VOO het meest voordeel dat samen met Bart eindigt ?
Juist - niet een on-populaire, maar een populaire bewoner: dus Karin (of Willem).
Zodat het 'winnen met een haar-breedte' nóg overtuigender werkt, en alle sturing maskeert.
Wie kwam dus eerst in aanmerking om te verdwijnen ? Ruud !

Ben benieuwd hoe die de komende dagen in de TV-uitzendingen geprofileerd wordt door VOO..

  dinsdag 21 december 1999 @ 00:52:00 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_233937
Misschien is de anti-Willemhouding meer het gevolg van meeleven met de hoofdrolspelers van deze soap (en ja, ook ik maak mij daar schuldig aan). Of is het een uiting van de frustratie dat 'die sukkels' hem niet doorhebben. Ook ik zat vandaag hardop 'NEE TRUT' te roepen tegen Karin, toen zij de mogelijkheid had om het 2-2-2-2 te laten worden.
Hoe dan ook, elke soap/film moet zijn valserik hebben, en ik ben dol op valseriken, MITS ze een beetje klasse hebben, en dat mist Willem m.i.. Hij doet het zo weeig en smaakloos (zeker omdat hij zelf bij de eerste de beste (bewoners)nominatie over de zeik gaat (dan zou IK dus heeeeel graag willen meemaken dat hij eruitvliegt, sorry )
Nee, Willem speelt het goed (dat blijkt), maar hij mist toch de kwaliteit om het met stijl te doen (en als hij wint, dan moet hij ook niet zeuren dat hij niet uitgekotst wil worden, dat hoort dan ook bij het spel... maar ik ga er zeker geen geld op inzetten dat hij dat zo accepteert).
V
Ja inderdaad, V. ja.
pi_233938
quote:
op 12-20-1999 om 10:15 PM schreef Bor het volgende:
Otaku-san, toch zie ik Willem niet als een matennaaier, ik geloof dat hij het echt erg vervelend vond dat hij moest kiezen tussen Karin en Ruud, die hij beiden als maatjes/vrienden van hem ziet. Welke van die twee hij ook gekozen zou hebben, achteraf zou hij twijfel- en spijtgevoelens hebben jegens de ander. Zijn keuze viel op het niet nomineren van Karin om haar zo een grotere kans te geven om te kunnen blijven.

Ja, en tijdens de vorige nominatieronde viel zijn keus op Karin om haar een grotere kans te geven om te kunnen vertrekken. Misschien ligt het aan mijn gebrek aan mensenkennis, of noemt men dat naiviteit?
Gooi het maar in mijn pet, jongens.

..vol verwachting klopt mijn hart..
  dinsdag 21 december 1999 @ 01:59:00 #16
995 PeteRp
What a decade!
pi_233939
Ik had Willem zooooo graag zien afdruipen in een stemronde. Op 30 december kan dat alsnog, maar dan is de afgang die hij verdient er niet. Kan alleen maar hopen dat hij dit allemaal ooit onder ogen krijgt...


Tell the others!
pi_233940
quote:
op 12-21-1999 om 12:52 AM schreef Verbal het volgende:
<snip>
Hoe dan ook, elke soap/film moet zijn valserik hebben, en ik ben dol op valseriken, MITS ze een beetje klasse hebben, en dat mist Willem m.i.. Hij doet het zo weeig en smaakloos (zeker omdat hij zelf bij de eerste de beste (bewoners)nominatie over de zeik gaat (dan zou IK dus heeeeel graag willen meemaken dat hij eruitvliegt, sorry )
Nee, Willem speelt het goed (dat blijkt), maar hij mist toch de kwaliteit om het met stijl te doen (en als hij wint, dan moet hij ook niet zeuren dat hij niet uitgekotst wil worden, dat hoort dan ook bij het spel... maar ik ga er zeker geen geld op inzetten dat hij dat zo accepteert).

Verbal,
dit 'lauwe' van W.'s strategie komt vlgs. mij, omdat het een 'onbewuste' oorzaak heeft.
(Zie ook Voer voor Astrologen)
Maw., W. weet zelf niet eens hoe verslaafd hij is aan komplimenten/waardering/aardig gevonden worden,
hij strijdt niet van harte, maar uit angst.
Dit geeft de 'wezel-achtige' indruk eraan.

pi_233941
quote:
op 12-21-1999 om 02:14 AM schreef Moor het volgende:
<snip>
W. weet zelf niet eens hoe verslaafd hij is aan komplimenten/waardering/aardig gevonden worden, hij strijdt niet van harte, maar uit angst. Dit geeft de 'wezel-achtige' indruk eraan.

Ik vermoed ook dat hij strijdt uit angst en onzekerheid, maar het blijft jammer dat hij het zo geniepig doet. Strijden uit angst kan ook zonder je medemens zo onderuit te halen.
Uiteindelijk zal zijn strijd hem hierdoor het tegenovergestelde opleveren en nog wel precies hetgeen waarvoor hij vanavond zei zo bang voor te zijn: minachting van het publiek. Ik zou bijna medelijden met hem krijgen. Zeker is wel dat hij hulp nodig zal hebben als hij doorkrijgt hoe hij over is gekomen, want zijn grootste angst blijkt werkelijkheid te zijn geworden. Het lijkt me geen makkelijke opgave om daar psychisch ongeschonden uit te komen.


  dinsdag 21 december 1999 @ 03:39:00 #19
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_233942
quote:
op 12-21-1999 om 12:32 AM schreef Max het volgende:

En zeg nu eerlijk, wie heeft nooit de neiging gehad om vals te spelen als dat zo uitkomt?


Ik zeg het eerlijk Max, die neiging heb ik nog nooit gehad, echt niet! Waarschijnlijk heb ik dus geen echte 'killer-mentaliteit' en weet je, ik ben er nog trots op ook. Ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die vals spelen, ik heb er geen woorden voor.
"Wie goed doet, goed ontmoet", het klinkt oubollig, maar ik geloof er in.

* Jane says it's karma, man.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_233943
Jane,
als je het dan toch over Karma hebt:
Willem komt hier in wezen precies hetzelfde tegen als met Tessa:
Hij probeert alles om zijn eigen instinctieve drang te ontkennen/verbergen/repareren wat gebroken is, en het effekt is dat hij zich alleen maar ongeliefder maakt. Zoals de familie ook al duidelijk aangaf.
Kortom: hij probeert altijd te hard, te fanatiek, met de wanhoop van iemand die weet dat hij verliest.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 21 December 1999).]

  dinsdag 21 december 1999 @ 05:00:00 #21
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_233944
quote:
op 12-21-1999 om 03:39 AM schreef Jane het volgende:
Ik zeg het eerlijk Max, die neiging heb ik nog nooit gehad, echt niet! Waarschijnlijk heb ik dus geen echte 'killer-mentaliteit' en weet je, ik ben er nog trots op ook. Ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan mensen die vals spelen, ik heb er geen woorden voor.
"Wie goed doet, goed ontmoet", het klinkt oubollig, maar ik geloof er in.
* Schanulleke says it's karma, man.



Helemaal mee eens, en om in dezelfde lijn te blijven: 'Wat u zelf niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'.
Valsspelen is liegen tegen jezelf. Je wint, door geluk, of omdat je de beste bent, maar door valsspelen? Nee, dan verlies je dubbel.
In het spel, en in je karakter.

Life is what you make it.
pi_233945
Sorry een beetje off-topic.

Als het karma is, waarom komt die dan altijd zo laat opdagen, en niet wanneer je het nodig hebt?
Op je sterfbed heb je er ook niet zoveel meer aan.
Als we al om ons heen kijken, zien we toch dat mensen die over lijken gaan, het verst komen.
Neem het simpele, edoch harde beleid van de tv bonzen.
Karma, jazeker, misschien in een volgend leven.
Hm. vraag me nu af, wat ik in godsnaam in mijn vorig leven allemaal wel niet voor dingen uitgespookt moet hebben.( wil het niet weten )
Jezus en nu maar hopen dat ik wel onder een goed gesternte ben geboren.
Dadelijk schijn ik nog een serial-killer te zijn.
Ja nou kan ik helemaal niet meer slapen.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  dinsdag 21 december 1999 @ 05:29:00 #23
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_233946
Dat mensen die over lijken gaan het meest bereiken, ben ik niet met je eens. Ze zullen wellicht wat meer stijgen op de maatschappelijke (=commerciële) ladder, maar ze sterven toch zonder ooit echt mensen te hebben gekend, en hen hebben te weten waarderen. OP hun bankrekening na zijn zij toch echt de verliezers. In mijn ogen dan, maar misschien ben ik niet objectief.
Life is what you make it.
pi_233947
Helemaal met je eens Schanulleke, ook helemaal met je een na je laatste posting.
Het is alleen zo jammer dat juist die mensen, er absoluut geen last van hebben, maar wel al degene om hun heen, die ze duperen.
Maar dat is mijn simpele kijk op het leven.
Het doorgronden ervan heb ik allang opgegeven.
groetjes eli
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  dinsdag 21 december 1999 @ 05:46:00 #25
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_233948
Foutje
Beschouw dit bericht als niet geplaatst.

[Dit bericht is gewijzigd door Schanulleke (Datum 21 December 1999).]

Life is what you make it.
pi_233949
quote:
op 12-21-1999 om 02:37 AM schreef Athena het volgende:
Uiteindelijk zal zijn strijd hem hierdoor het tegenovergestelde opleveren en nog wel precies hetgeen waarvoor hij vanavond zei zo bang voor te zijn: minachting van het publiek. Ik zou bijna medelijden met hem krijgen. Zeker is wel dat hij hulp nodig zal hebben als hij doorkrijgt hoe hij over is gekomen, want zijn grootste angst blijkt werkelijkheid te zijn geworden. Het lijkt me geen makkelijke opgave om daar psychisch ongeschonden uit te komen.


En kun je je voor stellen dat het wel heel tragisch is dat hij overkomt zoals hij nu doet wanneer dat tegelijkertijd zijn grootste angst is.
Het geeft volgens mij nog maar eens te meer aan dat de Willem geen idee heeft hoe hij wordt neergezet. Ik denk dat Willem het grootste slachtoffer wordt van de regie, de meeste schade gaat oplopen als hij nu buitenkomt, en dat met een gebrekkige begeleiding.

wat me ook opvalt hoe bikkelhard er wordt gereageerd op willem. Hij wordt betucht van vals spel, maar om dat bikkelhard te concluderen vind ik dat je toch eerst in het huis moet hebben zitten. Hier ken je nog niet eens de helft van wat er gebeurd, en dan toch wordt er door veel eerlijke mensne bikkelhard gereageerd.

Dan worden hier andere argumenten gebruikt als zou Willem de 2 populairsten eruit willen stemmen. Weken lang is hier gediscusiieerd dat dat de beste tactie zou zijn maar nu Willem het in praktijk brengt krijgt hij iedreeen over zich heen (en karin niet, terwijl diedezelfde keuze heeft gemakt). En dan verwoordt Willem het nohg wel op zo'n manier dat hij Karin wilde beschermen, ze is minder populair dan B en R en ik gun het haar om erin te blijven.

Dan hoor ik ook dta hij de laatste week bewust Ruud wer heeft opgezocht om met hem op 1 lijn t ekomen zodat Ruud niet op hem zou stemmen. Zoals ik het zie vonden Bart en Karin die weekopdracht het leukst, zaten daardoor veel bij elkaar, en Willem en Ruud vondne er niks aan waardoor zij weer meer met elkaar deden. Maar nee, dat zal wel geen mogelijkheid zijn, want Willem is zo'n matennaaier.

En als Willem Karin had gestemd ipv Ruud (wat de meesten hier dan hadden gevonden). Dan had hij een vriendin genaaid (een vriendin kan psvr nooit een maat zijn), maar dta zal blijkbaar minder erg zijn. Maar dan nog was hij zelf niet genomineerd.

Ik moet zeggen dat ik begon met lezen om wat inhoudelijke reacties te krijgen op de uitzending. Het is 1 grote scheldpartij geworden. En dan toch denk ik dta er nog hoop is, dus blijf ik nuanceren en proberen duidelijk te maken hoe zeer er gemanipuleerd wordt. Willem daarentegen maakt geen kans om te reageren op wat er over hem gezegd wordt, en al wist hij het, dan nog kan hij niks doen omdat ons beeld van hem voornamelijk door de regie wordt bepaald.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_233950
[quote]op 12-21-1999 om 12:43 AM schreef Moor het volgende:
Het gekonkel van Willem leidt wel de aandacht iets af van Bart's rol:

Hier geloof ik dus geen snars van, van dat "gunnen".. Dat "zonder twijfel" kwam mij ook iets te snel in de DBK van Bart. De vragen die na nominatie gesteld werden, waren zeer suggestief, voor iedereen anders, en kwamen van VOO !

Dat gunnen van Bart bedoelde ik ook met een paar vraagtekens. Ik vond het wel erg frappant dat hij in korte tijd van mening verandert was.Ik vond de anderen op die vraag een stuk 'echter' overkomen.


Well,we all shine on...

  dinsdag 21 december 1999 @ 11:27:00 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_233951
even om sacrastisch over te komen... wie pleegde er ook alweer zelfmoord in Zweden?

Wat is iedereen toch hypocriet ineens, zelfs de Fok voorpagina schopt Willem in het stof (wel 2 artikeltjes)
Het is makkelijk om Willem te verketteren, zijn we allemaal weer tevreden want hij is slecht en moet gestraft worden... laten we weer op V gaan schelden ipv de bewoners, en hopen dat Willem niet zo beschadigd wordt dat we herhaling krijgen van wat de Psychologen voor het programma van start ging vreesde

1984 remember

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 december 1999 @ 11:45:00 #29
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_233952
quote:
op 12-21-1999 om 01:59 AM schreef PeteRp het volgende:
Ik had Willem zooooo graag zien afdruipen in een stemronde. Op 30 december kan dat alsnog, maar dan is de afgang die hij verdient er niet. Kan alleen maar hopen dat hij dit allemaal ooit onder ogen krijgt...



Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Ik heb dit ook al geschreven in het Toppic i/s/Forum21/HTML/002901.html Het ongefundeerde gescheld neemt af en toe hele nare vormen aan. Ook is hij mijn favoriet niet, maar om iemand zo neer te sabelen gaat in mijn ogen af en toe wel erg ver.....

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_233953
Ik ben het met de laatste posters eens, mijn favoriet is Willem ook niet maar ik vindt dan nog wel dat hij niet zo door de slijk gehaald hoeft te worden, zelfs komen er al dreigopmerkingen voor in dit forum, dat gaat me echt tever. Grapje is leuk maar dan moet het wel leuk blijven.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 21 december 1999 @ 11:55:00 #31
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_233954
quote:
op 12-21-1999 om 11:27 AM schreef Re het volgende:
even om sacrastisch over te komen... wie pleegde er ook alweer zelfmoord in Zweden?


Op zich helemaal waar, Re. Maar: wanneer hoorde jij dat diegene in Zweden zelfmoord had gepleegd? Ik wist het in ieder geval ruim voordat BB van start ging. Wat je ook van Willem zeggen kan, echt dom is hij niet dus ik ga ervan uit dat hij dat ook wist. Tcoh is hij BB in gegaan. Hij heeft ervoor gekozen om bekend te worden. En dat kan een prijs hebben. Wel eens gehoord van Eigen Schuld Dikke Bult? Bovendien denk ik dat het allemaal erg mee gaat vallen. Over Sabine werd ook erg negatief gedaan de laatste week dat ze der in zat, en dat sloeg ook om op het moment dat ze eruit ging. Let maar op, straks valt het allemaal wel mee. Alleen zal hij erg beteuterd zijn als blijkt dat ie niets wint, en dat lijkt me idd erg leuk om te zien..

Groetjes, Casey

  dinsdag 21 december 1999 @ 12:02:00 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_233955
zonder nu deze topic te gaan veranderen zou ik toch willen zeggen dat Willem erin is gegaan met het idee van een spelletje, en de rust te vinden die die schijnbaar nodig had, als hij eruit komt en leest en hoort wat er van hem gezegd wordt zal dat niet in de koude kleren gaan zitten

hij heeft mischien een verkeerde strategie gekozen in dat opzicht maar ook hij wist niet hoe berucht hij zou worden neergezet door V.

Valt niet mee om door een paar miljoen mensen te worden verketterd

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 december 1999 @ 12:03:00 #33
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_233956
Moet je mensen dan gaan beschermen tegen hun eigen domheid? Dat is pas Big Brother....
  dinsdag 21 december 1999 @ 12:09:00 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_233957
ik denk om mensen te beschermen tegen dit soort hetze niet echt verkeerd is hoor, of wou je hem liever de dood in sturen ?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 december 1999 @ 12:15:00 #35
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_233958
Jane en Schanulleke, ik ben blij dat er nog meer mensen zijn die zo over eerlijkheid denken als ik.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  dinsdag 21 december 1999 @ 12:17:00 #36
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_233959
Hohoho, beetje rustig aan,
de dood insturen? Let je wel even op waar je me van beschuldigt? Ik neem aan dat je het zo niet bedoelde, maar het komt wat extreem over. Om te beginnen stuur ik helemaal niemand de dood in, nooit gedaan ook. Ten tweede impliceer jij dat Willem een zielig watje is dat niet weet wat ie doet en bij het minste of geringste van d'olle grieze springt. Ik blijf bij mijn stelling dat Willem qua intelligentie en emotionele stabiliteit een normaal persoon is. Dit itt de podiumgasten van mensen als Jerry Springer, die echt niet weten qwat ze doen, veel beroerder neergezet worden en over het algemeen geen zelfmoord plegen. Laten we even van een mug geen olifant maken oke?

Groetjes, Casey

  dinsdag 21 december 1999 @ 12:23:00 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_233960
niet persoonlijk natuurlijk Casey.... Willem was niet zo stabiel denk ik toen hij het huis in ging... zijn pogingen om maar in het huis te blijven met kerst of zelfs tot 1 april zijn nou geen kenmerken van een sterke persoonlijkheid, in zijn poging om alles op alles te zetten om te blijven heeft hij, door het neerzetten van V als Willem de verrader, dus een verkeerde strategie ontwikkeld die mischien niet is goed te keuren maar ik hoop dat als hij eruit komt dat hij beschermd wordt ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_233961
Gelukkig gaat het met dit topic nu een beetje de goede kant op. Blijkbaar is iedereen op dit moment even uitgescholden.
Dat er op Willem gescholden zou worden, was voor mij duidelijk voordat ik het forum bezocht. Wel viel het mij tegen dat de Fok!-redactie hard mee wenst te doen met deze karakter moord.
Even een paar puntjes: Willem een matennaaier? Dacht het niet. Deze nominatieronde was de moeilijkste voor de bewoners: ze mochten maar een persoon uitkiezen met wie ze over willen blijven. Bart was de enige die daar geen moeite mee had. Willem zou sowieso Bart nomineren, maar wie dan nog meer? Vooral sinds het vertrek van Maurice ontfermde hij zich erg over Karin. Is het misschien in iemand hier opgekomen dat hij besloten kan hebben Karin niet te nomineren om haar te sparen? Niet voor niets zij hij na het vertrek van Maurice dat ze Karin een beetje moesten ontzien de komende tijd. En daar houdt hij zich aan: hij vindt het sneu genoeg voor Karin, dus wil hij haar het liefst een nominatie besparen. Het feit dat hij daarvoor Ruud moet nomineren vindt hij niet leuk, maar hij kan niet anders! Allicht dat hij zich lullig voelt tegenover Ruud; een echte matennaaier zou er geen enkele moeite mee gehad hebben.
En waarom hoor ik niets over Ruud? De meest lovende woorden tijdens de nominaties kwamen van Bart, over Ruud. Ruud nomineert echter Bart zonder blikken of blozen, daar leek hij weinig moeite mee te hebben. Is Ruud dan niet net zo'n matennaaier als Willem? Maar nee, Willem op Fok! is als een jood in nazi-Duitsland, die kan geen goed meer doen.
Maar voordat ik hier voor Willem-fan uitgemaakt word, waar je niet naar hoeft te luisteren: denk wat meer na, mensen. Pas als je Willem erg goed kent, kun je een oordeel over hem vellen. En als hij aangevallen wordt op gedrag dat de hele mensheid vertoond, heb ik hier allen maar dit voor over: de hypocrisie regeert.
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  dinsdag 21 december 1999 @ 12:29:00 #39
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233962
Casey,
Ik denk dat de vergelijking met gasten van Jerry Springer niet helemaal opgaat. Daar gaat het om één uitzending, Willem wordt hier drie maanden op een negatieve manier neergezet, dit blijft veel langer hangen dan gasten die een half uur in beeld zijn geweest en de dag erna vervangen worden door nieuwe mensen.
Terug uit het enge bos
pi_233963
quote:
op 12-21-1999 om 12:09 PM schreef Re het volgende:
ik denk om mensen te beschermen tegen dit soort hetze niet echt verkeerd is hoor, of wou je hem liever de dood in sturen ?

Re, ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen hier op het forum laten zich wel heel erg meeslepen in hun anti-Willem gevoelens. Ik vind het bijna eng worden. Helemaal nu de BB internet-redactie er nog een schepje bovenop meent te moeten gooien. Dat mensen hem niet mogen, is te begrijpen, maar dat kun je toch ook ventileren zonder hem voor alles en nog wat uit te maken? Ik zeg het nog maar eens: het is maar een dom tv-programma, geen zaak van leven of dood!


  dinsdag 21 december 1999 @ 12:37:00 #41
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_233964
De vergelijking was nodig om het verschil aan te geven tussen iemand in Nederland die wellicht in een vervelende periode van zijn leven zat maar verder gezond en 'bij' is, en mensen die in Nederland in een gesloten inrichting zouden vertoeven maar in VS als aapjes in de dierentuin gebruikt worden. Verdere vergelijkingen gaan zeker mank.
Ik blijf bij mijn mening dat:
-Willem emotineel en geestelijk gezond is,
-genoeg informatie had om na te gaan wat de negatieve gevolgen zouden kunnen zijn,
-dus weloverwogen het risico genomen heeft, wellicht met 250.000 in gedachten,
-als Willem beschermd moet worden dit de taak is van VOO.

Verder weten de oplettende lezertjes dat ik de afgelopen tijd niet/nauwelijks negatief over Willem gepost heb, ik wordt er alleen eenbeetje moe van dat als iemand zijn/haar mening verkondigt -hetgeen zijn/haar recht is - er meteen mensen bovenop springen om die persoon van allerlei verschrikkelijke dingen te beschuldigen, tot aan karakter- en zelfs echte moord aan toe (lees maar een paar topics hierboven). Maar ook dat valt onder de vrijheid van meningsuiting natuurlijk... gelukkig maar!!

Groetjes, Casey

pi_233965
Door er alleen al over te praten is het wel een zaak van leven en dood geworden en BB is allang geen spelletje meer en zeker geen dom spelletje. De angstaanjagende werkelijkheid heeft BB achterhaald en de psychologen die VOO gewaarschuwd hebben krijgen gelijk.
Het feit dat de internet redactie van VOO hieraan meewerkt zal ze nog zuur opbreken. Zoiets kan je als programmamakers ethisch niet verantwoorden.
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


  dinsdag 21 december 1999 @ 12:47:00 #43
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_233966
quote:
op 12-21-1999 om 12:37 PM schreef Casey het volgende:
<knip>
Ik blijf bij mijn mening dat:
-Willem emotineel en geestelijk gezond is,
-genoeg informatie had om na te gaan wat de negatieve gevolgen zouden kunnen zijn,
-dus weloverwogen het risico genomen heeft, wellicht met 250.000 in gedachten,
-als Willem beschermd moet worden dit de taak is van VOO.
<knip>


Ik vraag me af of iemand vooraf had kunnen vermoeden hoe groot de hype zou worden en dus hoe enorm groot de (negatieve) gevolgen kunnen zijn. Verder denk ik ook niet dat de bewoners er enig idee van hadden hoe ze door VOO neergezet zouden worden en hoe ze op tv overkomen. Ze zullen er wel over nagedacht hebben, iedereen weet dat je moet knippen en plakken om een uitzending van 25 minuten te maken van materiaal van een hele dag, maar dat het zo zou worden... ik heb mijn twijfels of ze dat voorzien hadden.
Dat het de taak van VOO is om voor begeleiding te zorgen ben ik met je eens, ik vind het zelfs een plicht maar heb het vermoeden dat ze daar erg laks in zullen zijn.

Terug uit het enge bos
pi_233967
quote:
op 12-21-1999 om 12:37 PM schreef Casey het volgende:
Verder weten de oplettende lezertjes dat ik de afgelopen tijd niet/nauwelijks negatief over Willem gepost heb, ik wordt er alleen eenbeetje moe van dat als iemand zijn/haar mening verkondigt -hetgeen zijn/haar recht is - er meteen mensen bovenop springen om die persoon van allerlei verschrikkelijke dingen te beschuldigen, tot aan karakter- en zelfs echte moord aan toe (lees maar een paar topics hierboven). Maar ook dat valt onder de vrijheid van meningsuiting natuurlijk... gelukkig maar!!

Er zit toch wel een groot verschil tussen je mening geven en iemand totaal afbranden zoals dat hier op Fok gebeurt. Ik snap ook niet dat mensen niet genuanceerder zijn. Willem is ook maar een mens en heeft dus, net als iedereen, zijn negatieve kanten. Als iemand hem daardoor niet mag, prima, niets mis mee, maar dat betekent niet dat Willem een slang, een fascist, een vuile rat, en weet ik veel wat allemaal niet, is. Dat hij meedoet in een spel waardoor hij door heel Nederland gevolgd kan worden, is inderdaad zijn eigen, en ik neem aan, weloverwogen besluit geweest. Dat geeft echter niemand het recht om hem zo neer te sabelen. (Dit is dus niet specifiek tegen jou gericht, Casey. Ik weet namelijk niet wat jij al dan niet over Willem gezegd hebt.)

  dinsdag 21 december 1999 @ 13:00:00 #45
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_233968
Als we ervan uit gaan dat op een paar simpele zielen na, iedereen begrijpt dat de Willem die we zien niet de echte Willem is maar het personage Willem in de door Voo uitgezonden soap, heb ik er geen problemen mee dat mensen hun absoluut ongefundeerde keiharde mening geven. Ik heb dat gedaan zal dat blijven doen, met in mijn achterhoofd dat het een spel is en dat ik het heb over personage Willen en niet over persoon Willem, die iknl. niet ken. Om mij vervolgens van moord te beschuldigen vind ik buiten alle proporties, maar gelukkg maakt het me niet al te veel uit, ik sta daar boven namelijk.


Groetjes, Casey

  dinsdag 21 december 1999 @ 13:10:00 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_233969
ik zei al Casey dat het niet persoonlijk was... het gaat mij er alleen om dat door de haat die ontwikkeld wordt voor een persoon geen verschil maakt tussen de echte Willem en de Karakter Willem die neergezet wordt... als iemand over de schutting roept dat Willem een Hufter is dan denkt Willem dus niet.. ohh ze menen het niet ze schelden tegen mijn TV image...

Aangezien het aantal vrij grove uitingen aan Willems adres denk ik dus niet dat mensen nou eenmaal nadenken maar gewoon het voorgeschotelde volgen met wie weet fatale gevolgen

ik sprak niet van Moord maar van iemand de dood in jagen, das wat anders

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 1999 @ 13:13:00 #47
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_233970
Is het niemand opgevallen dat door de vraag van VOO Bart de kans kreeg aan de kijkers een stemadvies te geven?
Als hij ruud de prijs gunt dan moet er op Karin gestemd worden.

En nu mijn 2 bits over de verontwaardiging over Willem.
Het gaat niet eens zo heel erg over Willem zelf, wat VOO veel liet zien dat Willem met de naderen omging niet als Willem de persoon maar Willem die bang was genomineerd te worden. Willem met de dubbele agenda. Van de andere bewoners was daar niets van te bespeuren. Kan de beeld manipulatie zijn maar soit.
De voornaamste grond voor onzze verontwaardiging is dat we allemaal wel eens geconfronteerd zijn met in onze ogen gemene spelletjes. En waar we kwaad over worden is het feit dat iemand er succes mee heeft, dat past niet in ons gevoel van orde. Het kwaad hoort gestraft te worden en als dat niet zo is dan wordt dat bedreigend.
De toon zou hier heel anders zijn geweest als er 4 waren genomineerd ipv 3.

The future is after you
pi_233971
Volgens mij verdwalen we nogal off-topic, maar het is voor een 'goed doel'.

quote:
op 12-21-1999 om 12:41 PM schreef PLANIX het volgende:

Door er alleen al over te praten is het wel een zaak van leven en dood geworden

Dit vat ik even niet. Hoe bedoel je?

quote:

en BB is allang geen spelletje meer en zeker geen dom spelletje.

Nee, erger nog, het is maar een dom tv-programma.

quote:

De angstaanjagende werkelijkheid heeft BB achterhaald en de psychologen die VOO gewaarschuwd hebben krijgen gelijk.
Het feit dat de internet redactie van VOO hieraan meewerkt zal ze nog zuur opbreken. Zoiets kan je als programmamakers ethisch niet verantwoorden.

Dat is waar. Maar tussen ethisch en juridisch ligt nog een wereld van verschil. Zo gaat de Raad van de Journalistiek (niet juridisch, maar wel toonaangevend) ervan uit dat mensen die er zelf voor hebben gekozen om een 'publieke figuur' te worden, zich ook veel meer bemoeienis van de pers moeten laten welgevallen. Hummie kent die regels als geen ander, dus de internetredactie kan wat dat betreft gerust zijn gang gaan.

Anyway, voorlopig ga ik er nog vanuit dat de hetze tegen Willem wel weer inzakt als hij eruit is. Toch blijkt het nodig te zijn om af en toe wat tegengas te geven aan de echte Willem-haters, zodat even beseffen wat ze eigenlijk allemaal roepen.


pi_233972
hallo Athena,
dat wat ik nogal gechargeerd probeer te zeggen is dat zodra er een bepaald idee in de wereld komt er een zeker risico bestaat dat dit idee vroeg of laat verwerkelijkt zal worden.
Als hoe ongelukkig geformuleerd en onbedoeld ook er een vreselijke stemmingmakerij ontstaat rondom een bepaald personage in BB, in casu Willem, dan kan dit onvoorziene consequenties hebben.
De ernst van deze consequenties kunnen in het ergste geval een zaak van leven en dood zijn.
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_233973
quote:
op 12-21-1999 om 01:20 PM schreef Athena het volgende:
<snip>
Zo gaat de Raad van de Journalistiek (niet juridisch, maar wel toonaangevend) ervan uit dat mensen die er zelf voor hebben gekozen om een 'publieke figuur' te worden, zich ook veel meer bemoeienis van de pers moeten laten welgevallen. Hummie kent die regels als geen ander, dus de internetredactie kan wat dat betreft gerust zijn gang gaan.

Anyway, voorlopig ga ik er nog vanuit dat de hetze tegen Willem wel weer inzakt als hij eruit is. Toch blijkt het nodig te zijn om af en toe wat tegengas te geven aan de echte Willem-haters, zodat even beseffen wat ze eigenlijk allemaal roepen.


Athena,
en dat laatste maakt nu juist mijn verontwaardiging los. Met je eens dat het allemaal juridisch niet tegen VOO op te nemen is: ze kunnen zelfs hun Internet Site op 31 december al 'uit de lucht halen', en een knappert die dan nog kan aantonen dat er 'smaad' op gestaan heeft...

Over het 'inzakken van de hetze':
Dat de hatelijke scheldpartijen naar Willem of welke andere bewoner toe, hier zulke vormen aannemen, dat verbijstert mij elke keer weer. Soap-karikatuur of niet: denken we nou werkelijk dat het Willem of een ander minder zou kwetsen als hij/zij dit naderhand leest ? Dat het om de TV-rol ging ? Alsof VOO had aangekondigd dat ze die en die zouden gaan 'verketteren', en anderen ophemelen ?
Hoezo vrijwillig aangegaan risico ?

We lijken verdomme zélf wel advocaten als we ons nog verschuilen achter het goedkope smoesje dat het 'een mening' is, en dat we die alleen over 'het soap-karakter' hebben !
Zullen we dan maar meteen 'ns 'n scheld-topic openen over de "FokForum-karakters" hier ?
Kijken of we dat dan ook allemaal zonder protest accepteren als 'een mening' ?

Gatverdamme, nou ga ik eens 'chargeren': wat hier 'mening' genoemd wordt is in het geval van de scheld-topics en -posts niets anders dan frustratie en projektie, PUNT ! Vanuit de makkelijke leunstoel en lekker annoniem uitgegoten over een ander die zich niet kan verweren ertegen.

Willen we soms zo graag het scheldwoord van 'lafaards' verdienen, dat de grootste hypocriet van allemaal VOO, ons een keer toeschoof ?

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')