abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65646139
Hallo
Ik heb een vraagje, ik wil graag met de trein van Rusland naar China, waar kan ik het beste een ticket regelen voor de transmongolie express?
Groeten Michèle

[ Bericht 0% gewijzigd door mi-tje op 02-02-2009 09:11:46 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 08:34:07 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_65646142
Aldaar regelen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 08:37:40 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65646200
Reisbureau?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65646230
In Rusland. Dat is veel cheaper.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 08:41:58 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65646243
Ik neem aan dat je een visum hebt geregeld voor China?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65646259
Mongolie ook doen (als je tijd hebt)
pi_65646281
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:41 schreef Netsplitter het volgende:
Ik neem aan dat je een visum hebt geregeld voor China?
En Rusland?

En ik zou gewoon eens langs een reisbureau en daar informeren. En Google heeft vast ook nog wel zinnige informatie Leuk idee in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65646589
heeft iemand hier ervaringen mee, ik heb geen zin om heeel lang in rusland vast te zitten omdat de treinen voor de aankomende dagen volgeboekt zitten. Ben zeker van plan om ook in mongolie uit te stappen en daar een week ofzo te blijven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 09:15:58 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65646645
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:11 schreef mi-tje het volgende:
heeft iemand hier ervaringen mee, ik heb geen zin om heeel lang in rusland vast te zitten omdat de treinen voor de aankomende dagen volgeboekt zitten. Ben zeker van plan om ook in mongolie uit te stappen en daar een week ofzo te blijven.
REISBUREAU?????
  maandag 2 februari 2009 @ 09:32:21 #10
59009 paullo
vini vidi vici
pi_65646945
Ik heb toevallig 2 weken geleden een offerte opgevraagd bij JOHO travel in Adam. Zij kunnen vanalles voor je regelen (tickets, visum, hotels, vluchten). Je hebt ook nog Djoser, Tiaratours. JOHO is een vd goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien.

Is wel een schitterende reis overigens..
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2009 @ 10:02:45 #11
73911 ultra_ivo
pi_65647664
Hier regelen is ontzettend duur. DE Transmongolië Express bestaat net zo min als DE Transsiberië Express. Vooral op het eerste stuk (tot Centraal-Siberië) zijn er veel treinen die op deze route rijden. Zeker als je af en toe een Russische stad wilt bezoeken kun je prima je tickets in Moskou regelen. Zolang je niet hartje zomer of in de 1e week van mei gaat reizen zijn tickets (zeker voor kupé) prima te krijgen de dag voordat je vertrekt. En in Moskou kun je dan al 1-2 weken van te voren je ticket van bijv. Novosibirsk naar Ulaanbator kopen. Dat is ruim van te voren. Tegenwoordig kopen vele Russen hun treintickets online bij een van de websites van de Russische spoorwegen. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.
Als je persé 1-2 weken achter elkaar in een doorgaande trein wilt zitten wordt het een ander verhaal maar dat zou ik je sowieso niet aanraden.
pi_65649238
Als je buiten het hoogseizoen wilt treinen kan je het misschien beter ter plekke kopen. Echter, dit is volgens mij niet heel eenvoudig en in het Russisch misschien niet helemaal te volgen. Ik weet natuurlijk niet hoe je Russische skills zijn.

Als je op safe wilt spelen zou ik het via de Treinreiswinkel boeken, dat heb ik in december ook gedaan. Zij zijn momenteel degenen met de beste prijzen voor deze tickets.
Een andere optie is om te boeken via seat61.com, daar heb ik geen ervaring mee.
TRV
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2009 @ 16:28:50 #13
73911 ultra_ivo
pi_65660801
In de praktijk valt het allemaal best mee met het kopen van Russische treintickets. Je zoekt van tevoren op op bijv. www.bahn.de welke verbinding je wilt hebben. Die verbinding noteer je. Aan het loket geef je gewoon een papiertje aan de lokettiste met de datum, het tijdstip en de verbinding. Daarbij zeg je naar keuze ljuks, kupe of platzkart (de 3 klasses). Russische lokettistes zijn inmiddels eraan gewend dat er af en toe buitenlanders die amper of geen Russisch spreken voor hun loket verschijnen. Zorg ook dat je je identiteitskaart of paspoort bij de hand hebt, je moet namelijk een identiteitsdocument laten zien bij het kopen van een kaartje, het nummer daarvan wordt ook op je kaartje vermeld.
pi_65720872
ik heb even hier gekeken http://www.chinatraintickets.net/Trans-Siberian.html en daar heb een delux coupe voor 747 dollar.

wat is de mooiste periode om met de trein van moscow naar peking tegaa of andersom?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_65733913
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:24 schreef daanski82 het volgende:
ik heb even hier gekeken http://www.chinatraintickets.net/Trans-Siberian.html en daar heb een delux coupe voor 747 dollar.

wat is de mooiste periode om met de trein van moscow naar peking tegaa of andersom?
747 dollar
Da's erg veel. Veel te veel. Bovendien is delux veel minder gezellig dan kupe en vooral platzkart (alhoewel platzkart niet aan te raden is voor meer dan 48 uur).
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 15:49:41 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_65734644
Kaartautomaat op het station
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_65734900
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:49 schreef 2cv het volgende:
Kaartautomaat op het station
www.poezda.net
pi_65740091
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

www.poezda.net
* daanski82 kan die site net lezen:-S zag de engelse vlag te laat
pi_65741851
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:57 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

www.poezda.net
Of hier: gewoon bij de NS
pi_65743503
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:26 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Of hier: gewoon bij de NS
Die verkoopt geen Russische kaartjes

ff ontopic, ik kijk morgen even of ik hier nog een RUssisch treinkaartje heb liggen, kan ik gelijk uitleggen wat wat is.
pi_65776109
maakt het trouwends nog uit of je peking als begin punt neemt of moscow?
pi_65776877
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:00 schreef daanski82 het volgende:
maakt het trouwends nog uit of je peking als begin punt neemt of moscow?
Vooral waar je je kaartjes koopt. Als je bij de Russische spoorwegen je enkeltje koopt zul je in Rusland moeten beginnen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:17:40 #23
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_65785515
In ieder geval Platzkart reizen, is echt heel veel gaver dan Kupe, en de helft goedkoper. Omdat je niet met twee andere mensen maar met een heel treinstel vol andere mensen zit opgescheept is dit gek genoeg ook minder krap en claustrofobisch.

Ik heb deze reis samen met 'n vriend gemaakt in Augustus vorig jaar, van st. Petersburg naar Ulaan-Baator. We hebben alle treintickets terplekke gekocht. Je moet echt bij aankomst in een stad meteen, nog voor je een slaapplaats zoekt, het volgende ticket kopen en dan is het best te doen. Alleen in Moskou waren alle betaalbare tickets voor drie dagen erop al verkocht en moesten we of flink extra betalen of vier dagen in Moskou blijven, wat we dan ook gedaan hebben.

Vergeet niet je paspoort bij de hand te hebben, alle treintickets gaan op naam en legitimatie is verplicht. Het visum voor Rusland is het makkelijkst te verkrijgen via een burootje als http://www.visum.nl/ omdat die dan ook meteen de benodigde 'officiele uitnodoging' voor je regelen. Visum voor Mongolie is gewoon te halen bij de Mongoolse ambassade in Brussel, visum voor China, geen idee, die waren vorig jaar ivm de olympische spelen onmogelijk te verkrijgen. Verder stelt het papierwerk, tegen alle berichten in, echt niets voor. Officieel moet je als je langer dan twee nachten in een stad verblijft je laten registreren, er is alleen niemand die dit ooit controleerd. Als je in hostels/hotels verblijft dan maken zij wel een mooi registratie-formuliertje voor je die moet bewaren zodat je bij het uitreizen kunt laten zien waar je per nacht geweest bent maar deze formuliertjes waren wij al lang weer kwijt en er is nooit naar gevraagd, al zal dit anders zijn als je vanuit Rusland terugvliegt, ipv per trein het land verlaat.

Wat mij in ieder geval is opgevallen is dat Rusland wbt Supermarkt, Uit-Eten, en barretjes erg duur is, zeker een stuk duurder dan Oost Europa en minstens net zo duur als Nederland.

Verder zou ik iedereen adviseren om het stuk tussen Moskou en Irkutsk zo snel mogelijk af te leggen, hoogstens Omsk is de moeite waard, verder zijn alle steden langs de route erg het zelfde. Ook de natuur, voornamelijk heel veel bomen, is op dit stuk behoorlijk saai. Kijk ook zeker niet al te veel naar het inwonertal van een stad, Siberische grote steden hebben vaak een klein maar leuk centrum ala Leiden/Haarlem en daaromheen enorme flatwijken waar echt niets te beleven is.

Tot slot, de echte hoogtepunten voor mij waren: st. Petersburg, Moskou, Irkutsk, Ulaan-Baator en de natuur in Mongolie. Onder andere Ekatrinburg & Tomsk hadden voor mij zeker geen 'wow' factor. Over het algemeen doet Rusland zowieso erg westers aan, het centrum van een Siberische stad bestaat meestal uit een winkelstraat met een Mac, een Russische Mac, een groot warenhuis en een hoop drankstalletjes. st. Petersburg, Moskou & Irkutsk zijn daarintegen echt wel hele gave steden met in volgorde, een hoop kunst en mooie architectuur, veel pracht, rijkdom en praal tegenover een hoop ellende, en een veel meer 'oosterse feeling'.Pas in Mongolie krijg je echt het gevoel in een andere cultuur beland te zijn, zeker als je buiten de hoofdstad kijkt.

Een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, en vooral doen!

Nog enkele tips: Ga toch in de rij staan voor het Lenin-mousoleum, duurt lang maar ik was erg blij dat we er toch in zijn geweest. Kremlim zelf is niet veel bijzonders, 'The Armory', (in het Kremlin & extra betalen) wel. Sla je door de crowds voor de Hermitage heen, binnen is het zo groot en mooi dat je er niets meer van merkt.
Oasis Guesthouse in Ulaan-Baator is prijzig maar echt super. Platzkart ipv Kupe! En niet je Lonely Planet kwijtraken zoals wij...
  FOK!fotograaf vrijdag 6 februari 2009 @ 06:56:54 #24
73911 ultra_ivo
pi_65788956
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:17 schreef 0033 het volgende:
Verder zou ik iedereen adviseren om het stuk tussen Moskou en Irkutsk zo snel mogelijk af te leggen, hoogstens Omsk is de moeite waard, verder zijn alle steden langs de route erg het zelfde. Ook de natuur, voornamelijk heel veel bomen, is op dit stuk behoorlijk saai. Kijk ook zeker niet al te veel naar het inwonertal van een stad, Siberische grote steden hebben vaak een klein maar leuk centrum ala Leiden/Haarlem en daaromheen enorme flatwijken waar echt niets te beleven is.
Dat ben ik niet met je eens. Op het eerste stuk zijn steden als Nizhnij Novgorod en zeker Kazan goede stop-overs die het bezoeken waard zijn. Verderop vidnt ik Omsk ook een mooie stad om te bezoeken. Novosibirsk daarentegen is een stuk minder.
pi_65792494
Super bedankt voor alle tips......
treintickets zijn dus best goed ter plekke te regelen begrijp ik.....
ook vanaf Ulaan-Baator naar Peking?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')