abonnement Unibet Coolblue
pi_65537468
hallo,

momenteel zit ik in 3 havo en merk dat mijn cijfers zodanig slecht zijn dat ik niet eens een profiel vak kan kiezen terwijl ik ( zegt iedereen en den ik zelf ) makkelijk havo aan kan.
nou was mijn vraag
hoe pakken jullie huiswerk aan ? Want ik ga als ik thuis ben al snel achter de tv zitten en spring dan over op de computer en zo blijft het de hele avond.
ik wil zo graag mijn huiswerk goed maken maar ik kan mijzelf nooit overhalen om eens goed mijn best te doen.

mvg,

DjD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:57:39 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65537518
Ga ergens zitten waar geen tv of computer is, zoals de bibliotheek.
pi_65537603
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:57 schreef TNA het volgende:
Ga ergens zitten waar geen tv of computer is, zoals de bibliotheek.
Dat dus. Of zet alleen een muziekje op, op de achtergrond.
pi_65537613
ken je nagaan hoe moeilijk informatica studenten het hebben aangezien 90% van al het huiswerk op een pc is
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:04:38 #5
185631 Guncta
En un momento dado
pi_65537746
Alsof het door de tv of computer komt.
Als die er niet waren was het wel wat anders geweest.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_65537851
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:04 schreef Guncta het volgende:
Alsof het door de tv of computer komt.
Als die er niet waren was het wel wat anders geweest.
klopt maar dat zijn de voornaamste redens , anders ga ik wel iets doen wat ik eigenlijk nooit zou doen gewoon omdat ik geen huiswerk dn moet doen..
  Leukste jonkie 2022 donderdag 29 januari 2009 @ 18:13:24 #7
213457 engine
pi_65537983
Ik moest van mn ouders verplicht een uurtje huiswerk gaan maken na het avondeten. Dat betekent dus geen tv en geen computer Maar dat werkte wel. Ik ging heus niet iedere dag braaf een uur aan de slag maar als ik van dat uur 20 min. iets gedaan had waren mn ouders ook vaak al tevreden.

Maar probeer zoiets eens met jezelf/ouders af te spreken
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65538009
Breng discipline op, en ga gewoon eerst aan je huiswerk zitten. Stop daar pas mee als je klaar bent.

Kun je dat niet, dan kun je beter direct door naar het VMBO.
pi_65538093
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:14 schreef Philip10 het volgende:
Breng discipline op, en ga gewoon eerst aan je huiswerk zitten. Stop daar pas mee als je klaar bent.

Kun je dat niet, dan kun je beter direct door naar het VMBO.
dat wil ik dus helemaal niet. ik had toen ik havo ging doen het gevoel dat ik vwo kon doen .
en ik voel zelf ook wel dat ik havo kan doen maar die discipline moet er ingestampt worden bij mij
pi_65538175
Misschien een schema voor jezelf maken?..
Vaak werkt dat bij mij wel, meestal heb je als je je aan dat schema houd ook nog een tevreden gevoel als je klaar bent.
Gewoon elke dag een half uur of uurtje zonder dat je msn aanstaat, of je muziek.
Dan kan je daarna gewoon met een goed gevoel lekker onnozele dingen doen .
Schaapies zijn Lief!!
pi_65538176
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:16 schreef denkjedat het volgende:

[..]

dat wil ik dus helemaal niet. ik had toen ik havo ging doen het gevoel dat ik vwo kon doen .
en ik voel zelf ook wel dat ik havo kan doen maar die discipline moet er ingestampt worden bij mij
Meld je dan aan voor de huiswerkklas!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_65538247
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:19 schreef Seam het volgende:

[..]

Meld je dan aan voor de huiswerkklas!
ik denk dat ik nu gewoon even een klasgenoot ga vragen die zoiets doet of zij met mij in de mediatheek wilt gaan zitten om bijv een uur huiswerk te gaan maken.
pi_65538380
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:22 schreef denkjedat het volgende:

[..]

ik denk dat ik nu gewoon even een klasgenoot ga vragen die zoiets doet of zij met mij in de mediatheek wilt gaan zitten om bijv een uur huiswerk te gaan maken.
En je denkt dat dat genoeg discipline opwekt ? Dan moet je wel echt iemand hebben die het echt gaat maken en geen echte vriend ofzo, want anders schiet het waarschijnlijk nog niets op.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_65538432
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:26 schreef Seam het volgende:

[..]

En je denkt dat dat genoeg discipline opwekt ? Dan moet je wel echt iemand hebben die het echt gaat maken en geen echte vriend ofzo, want anders schiet het waarschijnlijk nog niets op.
hm daar heb je wel een punt ja. dus dan gewoon maar een uur alleen in de mediatheek gaan zitten?
en dan maar het alleen naar huis fietsen voor lief nemen?
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:28:30 #15
165512 MASD
Music is dead.
pi_65538441
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:26 schreef Seam het volgende:

[..]

En je denkt dat dat genoeg discipline opwekt ? Dan moet je wel echt iemand hebben die het echt gaat maken en geen echte vriend ofzo, want anders schiet het waarschijnlijk nog niets op.
Dat dus, anders ga je kloten en schiet je nog niets op. Tevens is het echt het fijnst werken in een media- of bibliotheek. De afleiding is nihil en de omgeving zet je onderbewust aan tot werken.
Long live music.
pi_65538540
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:28 schreef MASD het volgende:

[..]

Dat dus, anders ga je kloten en schiet je nog niets op. Tevens is het echt het fijnst werken in een media- of bibliotheek. De afleiding is nihil en de omgeving zet je onderbewust aan tot werken.
plus raden jullie aan om dan gewoon die dag van te voren daar te gaan zitten en dan te leren of hebben jullie daar nog andere richtlijnen voor?
want voor bijv. morgen heb ik geen huiswerk dan heb het toch geen nut om daar evengoed te zitten of heb ik dat mis?
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:33:23 #17
165512 MASD
Music is dead.
pi_65538578
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:31 schreef denkjedat het volgende:

[..]

plus raden jullie aan om dan gewoon die dag van te voren daar te gaan zitten en dan te leren of hebben jullie daar nog andere richtlijnen voor?
want voor bijv. morgen heb ik geen huiswerk dan heb het toch geen nut om daar evengoed te zitten of heb ik dat mis?
Maak alvast dingen voor een andere dag, kijk je boeken door, overhoor een aankomend proefwerk...
Long live music.
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:34:33 #18
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_65538618
Discipline kweken!
Stel regels voor jezelf: "Dan en dan ga ik huiswerk maken, en dan heb ik tijd voor mezelf"
Als je dat een beetje volhoudt, dan ga je je er beter bij voelen
Zoiets had ik tenminste als ik huiswerk had
Nu heb ik dat nooit meer
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_65538800
Niks aan de hand. Je hebt gewoon een HAVO-mentaliteit.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 29 januari 2009 @ 18:46:37 #20
213457 engine
pi_65539023
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:40 schreef tho_Omas het volgende:
Niks aan de hand. Je hebt gewoon een HAVO-mentaliteit.
het zou toch triest zijn als je naar VMBO moet omdat je helemaal niks gedaan hebt. Sommige kunnen het gewoon niet aan ondanks de bergen huiswerk die ze maken maar een klein beetje moeite er voor doen is niet zo'n ramp.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65539661
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:33 schreef MASD het volgende:

[..]

Maak alvast dingen voor een andere dag, kijk je boeken door, overhoor een aankomend proefwerk...
en natuurlijk morgen al beginnen?
pi_65540243
Huiswerkklas is de oplossing ja.
pi_65540885
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:19 schreef duncannn het volgende:
Huiswerkklas is de oplossing ja.
zoiets kan je jezelf niet aanleren?
pi_65544424
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

het zou toch triest zijn als je naar VMBO moet omdat je helemaal niks gedaan hebt.
Geloof me, dat is niet leuk.

Nu maak ik mijn huiswerk gewoon! Ik heb nogal veel ingeroosterde tussenuren en dan maak ik meestal wel een beetje huiswerk voor de dag erna enzo, zodat ik thuis alleen hoef te leren enzo. Thuis maak ik zelden huiswerk. Maar maak je huiswerk wel, want als ik nu leer ken ik 't veel sneller als toen ik geen flikker uitvoerde! (toen leerde ik eigenlijk ook niet... maar ALS...)
Striving to be more than average.
pi_65545088
Heb je veel tussenuren? Zo ja, vraag aan een willekeurige docent of je erbij mag zitten of in een leeg lokaal, en ga daar werken (in je eentje dan wel, anders werkt het nog niet). Daar is geen reet te doen dus dan ga je wel aan je huiswerk en hoef je thuis niet zo veel meer te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')