abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 december 1999 @ 01:14:00 #1
1234 HiZ
Istanbullu
pi_233020
Ik ben 11 dagen in Turkije geweest en heb het daar helemaal zonder BB moeten doen. Ook het forum heb ik niet bekeken. Voordat ik ging was BB het 'hoogtepunt' van m'n dag (nou ja) en besteedde ik veel tijd aan het lezen in het forum. Nu ik terug ben ontdek ik dat BB me eigenlijk helemaal niet zo meer interesseert. Het is nu echt saai geworden in het huis. De generatie-conflictjes tussen Bart en de anderen zijn te voorspelbaar, het huis lijkt meer en meer op een gemiddeld Centerparkhuisje met service aan de deur en de gesprekken gaan ondertussen echt nergens meer over. Vervolgens ben ik maar in het forum gaan kijken of daar nog wel wat aan de hand was. En tot mijn spijt is volgens mij de conclusie dat ook hier BB wel zo'n beetje is uitgewoed. Is BB door een kritische bodem gezakt of zo of is er sprake van een dipje ?
pi_233021
Goed gezien: Big Brother is in een totale dip geraakt. Wat mij betreft tenminste. Ruud is onuitstaanbaar saai, Willem is een enge roddelaar maar dat wisten we ook al dus ook dat is niet boeiend meer. Karin is en blijft hetzelfde - ook nu er alleen nog maar mannen in het huis zitten, let wel: Maurice was naar mijn idee gewoon een vrouw/vriendin - en dan hebben we Bart, Bart mag er wat mij betreft nu al in zijn eentje zitten. Dat is de enige die nog iets laat zien. Nee, als fervent ex-BB aanhanger heeft het programma mijns inziens een vreselijke duikvlucht gemaakt. Ik kijk alleen op zondag nog wel eens naar de samenvatting. En dat terwijl ik vroeger METEEN na mijn werk ('Ga je alweer zo vroeg weg?') naar huis racete en me voor de buis installeerde. Tis voorbij. Een voordeel: het gaat stukken beter op mijn werk.
  zondag 19 december 1999 @ 01:49:00 #3
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_233022
de kaarten zijn een beetje geschud. pas maandag, met de nonimaties, tot en met donderdag (als er iemand - wie? - vertrekt) wordt het weer boeiend.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 19 december 1999 @ 02:27:00 #4
798 voyeur
bemoeit zich
pi_233023
Fijn dat iemand het aankaart; dacht het ook al een tijdje, maar was het zelfs al wat zat om topics te openen. Totale malaise in het huis én in FOK!.

In BB gebeurt niets meer; ik ken die mensen inmiddels door en door. Meer kunnen ze niet van zichzelf laten zien. Meer is er gewoon niet. Willem vind en vond ik een saai burgermannetje; hij is nu wat stokerig, maar zelfs daar niet extreem is. Mijn fascinatie met de missing link is ook voorbij; ik snap de evolutie weer helemaal en hoef Ruud daar niet meer voor te zien. Karin, tsja ook Karin is ten prooi gevallen aan deze malaise. Sterke vrouw die Karin, zeker. Ik heb het te vaak gedacht, te vaak gelezen. Op de keper beschouwd vind ik het gewoon een waardige representant van de Vinex cultuur. Ze ruimt op, ze zorgt, ze houdt van dieren, kinderen en haar Wim en no way laat ze zich gek maken. Zeg maar gewoon saai!
Ik heb nooit iets gehad met mensen die puzzelen, kerststalletjes boetseren en meer dan drie sinterklaasliedjes uit het hoofd kennen, dus wat had ik dan eigenlijk verwacht? Denk toch meer emotie, rauwe onversneden en vooral onverholen gevoelens. Spannende groepsprocessen waarin ik eindelijk bevestigd zou zien dat in al die nieuwbouwlocaties langs de snelweg toch echte mensen wonen. Dat ook deze saaie persoonlijkheden onvermoede diepgang zouden gaan vertonen.
Niets daarvan; ik liet ooit in het VARA-magazine noteren "Ze zitten opgesloten in een caravan. In zo'n situatie trekken mensen hun stekels in, ze halen hun extremiteiten naar binnen en worden adaptief. Wie gedwongen wordt in een groep te leven die past zich aan." Nou dat was dus erg waar! Vlak erachter zei ik "en dat is dus interessant" en da's dus heel erg niet waar.
Inmiddels is me duidelijk dat de bewoners eenmaal buiten dat huis wél iemand zijn; misschien geen smashing karakters, maar toch echte persoonlijkheden. Daarbinnen regeert helaas de leegte.
De enige die wat voorstelt, waarvan je nog wat kan vinden is Bart. Vanaf dag één mijn favoriet en dat niet door zijn leuke geblondeerde koppie, maar doordat hij een wat gelaagdere persoonlijkheid heeft. Hij is meer dan hij lijkt; slimmer dan gemiddeld en rebelser dan verstandig. Hij valt niet met zichzelf samen terwijl de andere overblijvers dat wel doen. Die zijn gewoon wat ze lijken te zijn; saai.
Bart moet dus gewoon maar winnen; maar qua kijkgedrag zou het mij welkom zijn als hij de trofee nu snel kan krijgen. Vrees anders steeds meer uitzendingen te gaan missen en bij de grote finale niet eens meer op te letten.
Big brother is de eerste serie die al in zijn eerste seizoen te lang blijkt te lopen.

Here we are now, entertain us.
pi_233024
Maar Voyeur toch en dat voor iemand die de VARA-gids haalde met een verklaring (of poging daartoe) van de mysterieuze hype rond BB en FOK!BB-Forum ?

Ook iemand, die aan het begin zijn alias veranderde in "Voyeur", hetgeen m.i. juist een typering is van het 'meekijken naar juist de meest triviale details'...

En jij praat nu over 'saaiheid' ? Je wilt me toch niet vertellen dat je al die tijd op zoek geweest bent naar sensatie ?
In een setting, die juist vanwege de (gedeeltelijke) sensorische deprivatie en monotoonheid wel tot gelijkvormig en adaptief gedrag moet leiden ?
Als ik je redenering volg, wist je dat echter wel al vanaf het begin, en waarom ben je dan niet eerder afgehaakt ?
Zijn het de topics in BB-Forum ?
En zoja, waarom zien we nooit meer een topic van jou ?

M.a.w., zeggen bovenstaande posts in dit topic niet meer over 'metaal-moeheid' bij de posters ? BB heeft zoals al opgemerkt meerdere dimensies: als je een soap wilt zien, dan kan je idd beter op GTST overschakelen.
Maar van jou, Voyeur, had ik juist géén klachten over 'saaiheid' verwacht !

Teleurgestelde Moor.

pi_233025
Ja, het programma is aan het inkakken. Ik heb de afgelopen week voor het eerst een paar afleveringen gemist. Ik kwam er toen achter dat de wereld vervolgens niet instort, en ook dat het voor de vervolg-aflevering niet uitmaakt of je de voorgaande wel of niet gezien hebt.

Er zijn te veel 'impulsen' van buiten geweest. Pizza, Macdo, krant, telefoon. Alles gesponserd. De bewoners worden steeds meer wandelende reclameborden. Ze hebben geen enkele eigen inbreng meer en zijn verworden van denkende mensen tot marionetten.
Er komt mogelijk nog één spannend moment als Willem per ongeluk niet door de bewoners genomineerd zal worden.
Zodra we maandag voorbij zijn ligt de einduitslag definitief vast. Alle bellers kijkers zullen keurig in Veronica's fuik lopen en Bart tot winnaar kiezen.

De streams zijn niet meer aan te zien. Die reclame vergalt alles.

Ja, dit forum is ook ingekakt. Ik vertik het nog langer tien keer dezelfde discussies te moeten voeren. Nog erger is dat er je geen topic meer kan opstarten zonder dat het vol komt te staan met niet ter zake doende 'lollige' opmerkingen van leeghoofdig gespuis. Serieuze reacties zijn te schaars geworden. Ik mis de vaste posters van weleer.

Eens was dit een site die onthulde wat voor de doorsnee-kijker verborgen bleef. Nu is het niet meer dan een veredelde chat-box.

Het gevoel van eenheid op het forum is weg. De administrateur loopt met zijn hoofd in de roze wolken. De moderators zijn niet zichtbaar meer. De front-page geeft alleen nog maar nieuws dat rechtstreeks van BB of van andere sites is overgenomen.

De enige vaste waarde is nog het dagelijkse streamverslag. Ik check het nog twee maal per dag en zie dat Oliebol nog steeds het leeuwendeel moet doen en dat als ze afwezig is er gaten gaan vallen.

Ik zit in een dip. Wie helpt mij er uit?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_233026
Ja Hunter, nou zit ik in een dip.
Durf eigenlijk deze zin niet eens meer te typen.
Ik ben helemaal sprakeloos, maar er zullen best nog een paar mensen op dit forum zitten, die dit op jouw hoogwaardig niveau met je kunnen bespreken en of je kunnen verwijzen naar de desbetreffende hulpverlening.
Dus wacht af, het komt allemaal wel weer goed.

Dacht dat mijn zondag goed begonnen was, niet dus.( sorry voor deze chatbox opmerking )
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_233027
*gooit een oliebol naar Hunter*

Arme Hunter, je zit in een Dip en reageert telleurgestelt. Ik vindt het wel een beetje ERG overtrokken wat je zegt. In enkele dingen kan ik je geen ongelijk geven. Enkele uitspraken van je kan ik me ook in vinden en wat BB betreft denk ik ook dat het steeds minder interressant zal worden omdat straks er nog maar drie bewoners overblijven en die hebben na mijn idee alles al gezegd en vervallen veel in herhalingen.

Dat hebben ze trouwens zelf ook nu door , want ik hoor ze vaak zeggen dat "huppakkee, godverdikie, hupsakee en potverdiekie joh he" hun ook opvalt dat ze dat veel zeggen en dat het "besmettelijk" is. Bart opperde zelfs om een huppakeelied te maken voor de Carnaval, maar goed dat even terzijde.

Maar ik denk dat dat een logisch vervolg is van zolang met elkaar "opgesloten" te zitten. Het is moeilijk oordelen vanuit ons gezichtspunt als je niet in die situatie zit. Meerdere ex-bewoners geven ook aan dat het kompleet een andere wereld is en dat geloof ik ook wel.

Maar ik ben het met je eens dat het Forum ook wat aan het indutten is, maar met enkele uitspraken van jou ben ik het niet eens. Ik moet zeggen dat er de laatste week weer wat meer toezicht is door de moderators maar dan wel eerst door ingeseind te worden, dat is mijn ervaring maar als dat wel werkt is daar niets mis mee.Als je dat doet reageren ze ook gelijk. Nou ja "ze", eigenlijk zijn het er maar twee die erop inspelen

Wat er gebeud na BB?, ik vraag het mij ook wel eens af maar ik hoop eigenlijk dat het forum nog net zo leuk blijft als het is geweest maar dat kan alleen na mijn idee als er op tijd ingegrepen wordt bij de meest onzinnige topics en members die bewust aan het jennen zijn, ik denk dat we daar allemaal een aandeel in hebben om dat in de gaten te houden, dat is ook onze verantwoordelijkheid denk je niet?

We zullen zien Hunter wat het geven gaat. Vooralsnog geef ik niet op om de streams te volgen en er verslag van te maken. Dat het steeds moeilijker wordt en ook minder deelname is om te verslaan dat is een feit en ik denk trouwens dat het logisch is dat dat gebeurd, er is immers niet altijd wat te beleven in huize BB.

Persoonlijk wil het afmaken tot 30 December als ze het huis hebben verlaten en ik denk meerdere fokmembers met mij.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233028
quote:
op 12-19-1999 om 09:17 AM schreef eli het volgende:
die dit op jouw hoogwaardig niveau met je kunnen bespreken en of je kunnen verwijzen naar de desbetreffende hulpverlening.
Dus wacht af, het komt allemaal wel weer goed.Dacht dat mijn zondag goed begonnen was, niet dus.( sorry voor deze chatbox opmerking


Ik schoot even in de lach eli om deze opmerking... Go on Girl en een heeeeeeeele fijne zondag.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233029
Bedankt Oliebol,
Het zal nu zeker wel lukken, ben blij dat mijn hulpverlening direct ter plekke was.

Mijn dip is over, alhoewel, terwijl ik dit typ begin ik alweer te twijfelen.
Ik weet n.l nooit waar ik nou wel iets mag plaatsen, en waar niet.
Nou ja, ik hoor het wel.
Mijn zondag is in ieder geval weer gered.
Bedankt
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  zondag 19 december 1999 @ 10:18:00 #11
215 misterDre
Paint it black!
pi_233030
quote:
op 12-19-1999 om 02:27 AM schreef voyeur het volgende:
Fijn dat iemand het aankaart; dacht het ook al een tijdje, maar was het zelfs al wat zat om topics te openen. Totale malaise in het huis én in FOK!.


BB is inderdaad al een tijdje ingekakt ik heb daar twee weken geleden zelfs een Topic voor geopend zie mijn betoog hier: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/002670.html

pi_233031
quote:
op 12-19-1999 om 02:44 AM schreef Moor het volgende:

In een setting, die juist vanwege de (gedeeltelijke) sensorische deprivatie en monotoonheid wel tot gelijkvormig en adaptief gedrag moet leiden ?


Ik geloof dat ik het met je eens ben Moor....of toch niet?? (Mijn alias is niet voor niets MissAverage!!)
Maar je bent nooit te oud om te leren, dus ik pak gewoon het woordenboek erbij!!


Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  zondag 19 december 1999 @ 12:24:00 #13
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_233032
Heb zelf geen "last" van de reclame, maar ook ik geef toe dat ik afleveringen "mis", maar dat heeft meer te maken met het knip en plakwerk van VOO, en de voorzichtigheid waarmee de overgebleven kandidaten met elkaar omgaan, uit angst om maandag genomineerd te worden.
Zodra er op de streams wél iets gebeurt, gaan de streams op non actief, of zoals vannacht, geen geluid
En ik kan het niet echt waarderen dat ik bijvoorbaat op vrijdag zit te kijken naar de uitzending, waarin halverwege plots iets gebeurt wat zich een week daarvoor heeft afgespeeld.


  zondag 19 december 1999 @ 12:45:00 #14
1464 ART
FOK!member
pi_233033
Ik kan mij de metaalmoeheid bij Voyeur en Hunter wel voorstellen. De bewoners zijn niet driedemensionaal genoeg om honderd dagen over ze te schrijven. In VvP zijn alle onderwerpen wel zo'n beetje behandeld, zodat het op dit moment op het forum vooral een zaak lijkt geworden van 'wie vind ik onsympathiek en wie niet en hoe vind ik de scherpst mogelijke bewoordingen daarvoor'. Ik geef toe, ik doe daar zelf soms ook aan mee.

Dat het op het forum zo saai is geworden, mag iedereen ook zichzelf aanrekenen. We maken het forum met zijn allen (zo werd duidelijk in het 'Waar was Danny'-topic). We zorgen er dus met zijn allen voor dat het zo saai is. Ik hoop Voyeur en Hunter dat jullie in de komende dagen een topic weten te verzinnen, waarin we weer 'ouderwets' verbaal de degens kunnen kruisen om nieuwe inzichten te krijgen. Ik zal proberen mee te denken.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_233034
Dank voor je entousiaste woorden, Art, en je goede moed. Ik herken wel degelijk ook de "dip" waarover Hunter, Voyeur en MisterDre spreken, heb die zelf veel eerder gehad ten tijde van de 'overstroming' van het Forum door sluiting van het officiële BB-Forum + de storm van protesten na de 2-deling.

Hunters woorden:
"Ja, dit forum is ook ingekakt. Ik vertik het nog langer tien keer dezelfde discussies te
moeten voeren. Nog erger is dat er je geen topic meer kan opstarten zonder dat het vol
komt te staan met niet ter zake doende 'lollige' opmerkingen van leeghoofdig gespuis.
Serieuze reacties zijn te schaars geworden. Ik mis de vaste posters van weleer."

zijn mij uit het hart gegrepen, ikzelf kon het toen alleen niet zo rustig verwoorden (hormonale storingen vlgs. Voyeur's diagnose ). Dat neemt niet weg dat ik moest concluderen dat het geen zin heeft, te klagen over afwezigheid van goed materiaal, als ik zelf geen bijdrage blijf (proberen te) leveren. Dat is waarom ik nog steeds post en af en toe de vloeken dan maar tegen m'n geduldige beeldscherm aan schreeuw.
Vanavond is er weer een kans om het beeld over Willem te nuanceren, dankzij een analyse van Lilith in Voer voor Psychologen. Het interesseert mij en daar hou ik me maar bij. Wat een ander doet, daar heb ik me al te vaak door laten raken, uiteindelijk ten koste van mijn eigen enthousiasme. Die vergissing probeer ik niet meer te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 20 December 1999).]

pi_233035
Voyeur, Moor, in onderstaand stukje is door Doordevil aardig verwoordt dat de bewoners zich bewust zijn waar zij nu staan in dit plaatje en wat ongeveer (met de natte vinger) hun waarde is. Dit geldt zeker OOK voor karin. Voyeur heeft eigenlijk geen significante veranderingen bij Karin waargenomen. Niet goed gekeken de laatste tijd Voyeur? Pas nu op het allerlaatst zien we wie Karin werkelijk is. Of althans we gaan die kant op. Een onzeker mensje. Wim regelt de 'echte zaken'. Dat is duidelijk nu. Karin houdt zich vooral bezig met het huishouden en 'leuke woonideeën'. En was/is (tot aan dit avontuur???)bang haar Wim met zijn poen te verliezen. Denkt dat haar Wim niet kan leven met een vrouw met één borst en daarom haar borst niet laat amputeren.
Nadat Maurice het huis uitging heeft Karin al weer een paar keer verteld hoe erg het voor haar is om op zo'n jonge leeftijd te horen dat er eigen lijk geen toekomstperspectief meer voor haar is. Komt de angst nu boven om terug te keren naar die situatie van voor het BB-huis.
Mijn vrouw zegt vaak als zij Karin over haar borstkanker hoort "dat mens is gek". Mijn vrouw heeft ook borstkanker 38 jr. en hoefde geen vijf seconden na te denken over het wel of niet amputeren van haar borst. Chemokuur, bestralingen maar nu voor 200% overtuigd dat er wel degelijk perspectief is. Wat wil Karin bereiken met deze instelling? Ik ben er ook van overtuigd dat als het 'mis' gaat met een van de bewoners, als zij een tijd het huis uit zijn, dat het Karin is. Haar eventuele toekomstige financiële onafhankelijkheid zal haar in ieder geval de vrijheid geven meer en meer los van Wim zijn maatschappelijke, sociale en morele gedachten te gaan leven.


Dit moest ik even kwijt.


<<quote Doordevil>>
Ander voorbeeld. Het in stukken zagen van de bank, of in ieder geval de dreiging vandaag op de streams. De bewoners hebben zeer ondubbelzinnig de volgende informatie binnengekregen en zijn zich, lijkt het, daar nu pas van bewust: zij zijn bekende Nederlanders en de programmamakers niet. Zij laten zich niet meer koeioneren door vermanende stemmen. Zonder hen geen programma. Zij gaan tonnen binnenslepen over een paar weken en die vogels van de redactie zitten tot aan hun dood volkomen kut programma's te monteren. De verhoudingen liggen opeens iets anders. Gaat nog spannende televisie opleveren.
Tot zover de wereld volgens Dr. Dijkshoorn.


pi_233036
quote:
op 12-19-1999 om 09:03 AM schreef Hunter het volgende:
Ja, het programma is aan het inkakken. Ik heb de afgelopen week voor het eerst een paar afleveringen gemist. Ik kwam er toen achter dat de wereld vervolgens niet instort, en ook dat het voor de vervolg-aflevering niet uitmaakt of je de voorgaande wel of niet gezien hebt.

Er zijn te veel 'impulsen' van buiten geweest. Pizza, Macdo, krant, telefoon. Alles gesponserd. De bewoners worden steeds meer wandelende reclameborden. Ze hebben geen enkele eigen inbreng meer en zijn verworden van denkende mensen tot marionetten.
Er komt mogelijk nog één spannend moment als Willem per ongeluk niet door de bewoners genomineerd zal worden.
Zodra we maandag voorbij zijn ligt de einduitslag definitief vast. Alle bellers kijkers zullen keurig in Veronica's fuik lopen en Bart tot winnaar kiezen.

De streams zijn niet meer aan te zien. Die reclame vergalt alles.

Ja, dit forum is ook ingekakt. Ik vertik het nog langer tien keer dezelfde discussies te moeten voeren. Nog erger is dat er je geen topic meer kan opstarten zonder dat het vol komt te staan met niet ter zake doende 'lollige' opmerkingen van leeghoofdig gespuis. Serieuze reacties zijn te schaars geworden. Ik mis de vaste posters van weleer.

Eens was dit een site die onthulde wat voor de doorsnee-kijker verborgen bleef. Nu is het niet meer dan een veredelde chat-box.

Het gevoel van eenheid op het forum is weg. De administrateur loopt met zijn hoofd in de roze wolken. De moderators zijn niet zichtbaar meer. De front-page geeft alleen nog maar nieuws dat rechtstreeks van BB of van andere sites is overgenomen.

De enige vaste waarde is nog het dagelijkse streamverslag. Ik check het nog twee maal per dag en zie dat Oliebol nog steeds het leeuwendeel moet doen en dat als ze afwezig is er gaten gaan vallen.

Ik zit in een dip. Wie helpt mij er uit?


HELEMAAL MEE EENS HUNTER!!!!!!!

  maandag 20 december 1999 @ 02:47:00 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_233037
Veel en veel te veel impulsen van buitenaf, dat is wat Big-Brother saai gemaakt heeft. Ik zei het al van de week in het topic over de mp3 die ik had opgenomen van de streams over het bellen en de krant.""De magie is verdwenen"". M.I kunnen ze nu meteen stoppen met Big-Brother. De bewoners weten hoe populair ze zijn dus zullen geen ruzie meer maken. Ruud weet dat Paul de Leeuw hem imiteert dat zegt genoeg lijkt me. De bewoners slepen zich naar het eind en zo doen wij (althans ik). Zelf zal ik blij zijn als het afgelopen is. ik hou de mp3's nog wel even vol, maar ik ben Big-Brother moe. Zelfs de nominaties kunnen mij niet echt meer boeien. Respect voor oliebol die de hele dag die streams blijf volgen, na 5 minuten haak ik gillend af. Het leukste item blijft Maatje Ruud maar dat is wel te merken op mijn page. Toch ga ik na Donderdag maar weer mp3's maken van het slachtoffer dat moet gaan vertrekken (hoop op Willem die zal lekker teleurgesteld reageren)

Rob uit
Alkmaar- zuid http://go.to/nl.actueel.big-brother

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_233038
Bericht weggehaald door poster.

[Dit bericht is gewijzigd door zazie (Datum 20 December 1999).]

pi_233039
quote:
op 12-20-1999 om 12:29 AM schreef Moor het volgende:
Ik herken wel degelijk ook de "dip" waarover Hunter, Voyeur en MisterDre spreken, heb die zelf veel eerder gehad ten tijde van de 'overstroming' van het Forum door sluiting van het officiële BB-Forum + de storm van protesten na de 2-deling. zijn mij uit het hart gegrepen, ikzelf kon het toen alleen niet zo rustig verwoorden (hormonale storingen vlgs. Voyeur's diagnose ). Dat neemt niet weg dat ik moest concluderen dat het geen zin heeft, te klagen over afwezigheid van goed materiaal, als ik zelf geen bijdrage blijf (proberen te) leveren. Dat is waarom ik nog steeds post en af en toe de vloeken dan maar tegen m'n geduldige beeldscherm aan schreeuw.


Lieve Moor, zoals jij het zegt herken ik het ook wel, ik zie die "dip" bij mijzelf ook wel maar ik denk dat ik dezelfde reden heb als jij waarom ik nog post en zoals je weet geeft mij het verslaan van de streams enorm veel energie en kan ik andere vervelende dingen om mij heen even vergeten. Ik voel me nuttig en dat is de reden dat ik blijf posten.

Het schreeuwen en vloeken waar je het over heb daar kan ik me dus wel aan opwinden maar ook dat helpt niet veel, alleen je gal spuwen bij feedback helpt soms en de laatste tijd wordt er ook wel wat aan gedaan. Om het forum goed en leuk te houden zal er na mijn idee "toezicht" moeten zijn en blijven zodat er wel een lijn in blijft anders ben ik wel bang dat het één grote rommel wordt. Het is nu eenmaal zo dat iemand dingen moet rechttrekken, dus ik hoop dat dat blijft en wellicht wat scherper in de gaten gehouden wordt. Verder is het natuurlijk ook een stuk verantwoordelijkheid van ons zelf hoe we ermee omgaan.

Maar goed Moor, ik blijf zeker tot 30 December komen en daarna wacht ik af hoe het hier zich gaat ontwikkelen.

Moor kunnen we na 31 December niet een BB verslaafden Topic openen ?
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 20 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_233040
Absoluut, Oliebol, ben al dagen aan 't broeden over ideeën voor "na BB".
Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat we een officieel verzoek aan VOO richten, ondertekend door wie het steunen, om in contact te komen, op één of andere manier, met de bewoners persoonlijk. Van alle fan-sites etc. acht ik de Fok!Forum-lezers en -posters toch de aangewezen mensen (zij die willen dan) om van VOO een speciale aandacht te mogen verwachten, gezien het af en toe uitnodigen van mensen in de Do-avond-uitzendingen. Misschien gaan ze erop in, 'nooit gemist is altijd raak' enzo,
en persoonlijk zou ik zo'n kans niet willen missen. Het probleem daarbij is natuurlijk dat VOO nog contractueel een 'slot op hun mond' zal willen handhaven.
Het idee om via Sjoerd iig Bart uit te nodigen, op het Forum te verschijnen, ligt misschien iets makkelijker (wij kunnen zelf voldoende wegen vinden om iemand wèl zelf te herkennen en toch een zekere anonimiteit te handhaven via een alias).

Hoe dan ook, ik zal ook nà 31 dec. hier nog inloggen en hoop dat ook anderen zich eens over dit soort ideeën gaan buigen. Met onze gezamelijke inventiviteit komt er vast wel iets uit.

  maandag 20 december 1999 @ 10:52:00 #22
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_233041
De bewoners zijn zich er nu van bewust dat ze wel heeeeeel bekende Nederlanders zijn, en voorlopig zullen een aantal van hen nog volop in de belangstelling staan, maar ik denk als een aantal van hen (vooral Willem, want dat is echt ons Nationale Piesplaatje geloof ik) lezen wat er op Internet over hun geschreven is, dat ze absoluut geen behoefte hebben om de schrijvers hoe dan ook te ontmoeten.

Niettemin vind ik het een heel goed idee Moor, misschien dat de zwartgalligen onder ons het schaamrood op de kaken staat bij een ontmoeting. Ik vind de typering van de bewoners op het forum soms wel heel erg ver gaan, ze worden soms finaal afgemaakt. Natuurlijk hebben ze er zelf voor gekozen om "publiekelijk bezit" te worden, en daar horen deze randverschijnselen absoluut bij, maar soms denk ik dat het wel een beetje minder kan.

Ik heb ook m'n voorkeuren voor bepaalde bewoners, maar iemand zo vreselijk afbranden vind ik vaak meer zeggen over de schrijver, dan over de persoon die het betreft. Maar goed gefundeerde meningen, daar is natuurlijk niets mis mee, en over smaak valt niet te twisten, dus misschien dat VOO idd een soort Internet panel kan samenstellen ( en ik denk idd dat de Fokkers daar een prima vertegenwoordiging van zouden zijn) die de bewoners een avond lang op een faire manier het vuur aan de schenen zou leggen.

Dus Moor, ik juich je initiatief van harte toe !
Oliebol2000: Sterkte !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')