abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_232085
Goedeavond allemaal,

Dag 92

De Avon en nachtstreams zijn weer aangemaakt, veel leesplezier!!

Inleiding:
Aan alle posters in dit topic: allereerst dank namens iedereen die niet kan kijken.

Screenshot v/d dag
15.25 Bart in gedachten verzonken nadat hij een brief van Sjoerd heeft gelezen.

Uit vele positieve reacties blijkt dat de verdeling van de Dag en Avond/Nachtstreams goed werkt. Het is duidelijk en overzichtelijk. In onderling overleg hebben we besloten op deze voet door te gaan. Elke dag zal voor 9.00 de Dagstreams en voor 18.00 de Avond/Nachtstreams Topic worden aangemaakt door mijzelf (oliebol2000). Dit om te voorkomen dat dingen onduidelijk verlopen en streams dubbel worden geopend. Voor de nieuwkomers is het dan tevens duidelijk. Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potloodgifje rechtsboven in je reactie ) , zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven. Last but not least schrijven we samen letterlijk de geschiedenis van BB.

Algemene opmerking:
Citeren buiten Fok! alléén toegestaan met bronvermelding

NOG EVEN DIT:

Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt. Daarbij is er een standaard Topic die "Commentaren bij de livestream verslagen" heet, daar kun je alles kwijt wat je wilt. Gebruik aub die optie omdat anders deze verslagen zo gauw "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Laatste streamverslag was:
op 12-16-1999 om 05:28 PM schreef Quenda het volgende:
17.10
De mannen zitten te kaarten en Karin zit te fröbelen.
B:"moet ik dan in een kistje gaan liggen?"
K:"ja, ben er gelijk eentje aan het maken voor je"
W:"je moet er wat aan doen jùh, moet je kijken waar ie staat, Bartelemeus.
De stem heeft het over iets uit/in de DBK .
(?)
K:"ik dacht dat er een leuke verassing kwam.....gaat het over een zender die het niet doet
K:"in die series hebben ze het vaak over die afluisterapparatuur, ik vind dit best een groot ding"
K:"jij hebt nog steeds een speciaal bolletje"
GW
17.21
K:"dat ze zo weinig over de familie schrijven, bij mij"
GW
tussen de sneeuwman en de kerstman staat een legojongetje, en iets verderop een legomeisje
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232086
Ze zitten aan tafel en praten wat met elkaar. Bart is buiten aan het balletje trappen.

Karin is iets aan het knippen, zwarte stof.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232087
Ruud, Bart en Willem zitten in de woonkamer en Karin is nog wat aan het knutselen in de keuken. Ze is aan het neurien.

18.10 Willem begint met het voorbereiden voor het avondeten. Ze krijgen kip met rijst.

W: "jij had goede en leuke informatie van thuis he, dat doet je goed te horen"

K: "klopt ik vondt het echt leuk"

W: "leuk te horen ook bij mij wat ze van sinterklaas hebben gekregen en te weten dat ze het thuis goed maken en dat is prettig. Ze schrijft ook heel slim, verder geen informatie maar wel weten hoe het met ze is"

W: "je moet het toch ook proberen iets te relativeren want anders krijg je het natuurlijk moeilijker"

K: "ik heb ze ook beloofd toen ik het huis inging dat als ik terug kom dat er een feest gegeven wordt dat is ook wel een feestje waard"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232088
Ze hebben het over de weekboodschappen en als ze wat over hebben van het budget zou Willem graag een flesje rode wijn willen hebben.

B: "ik een pakje shag maar die heb je toch besteld willem?"

W: "ben je zo klaar karin dan kunnen we de tafel dekken"

K: "ik ben klaar"

Ze helpen met het opruimen en dekken samen de tafel. Het eten is zo klaar.

W: "we hebben ook een lekker toetje"

Willem giet de rijst af in de gootsteen. Ze zingen met zijn alleen wat, de stemming lijkt zo te horen goed te zijn.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232089
R: "ik heb een leuke maat gehad, ik heb leuke dingen meegemaakt in de kroeg, allemaal harstikke prachtig allemaal en die zaak heeft hij toen verkocht en is naar amsterdam vertrokken. Daar heeft hij de winkel gekocht in de Utrechtstraat. Ik ben hem een paar keer op komen zoeken en binnen een paar jaar is hij naar Egypte gegaan en we zijn overal geweest. Mijn vader was toen overleden ik had een rottijd achter de rug en ik ging toen vaak uit. Hij had toen een vrouwtje versiert en ik dacht wat hij kan kan ik ook. Zeker 10 jaargingen we uit en hij heeft me eigenlijk aangezet tot xoveel uitgaan. Hij heeft een deel van mijn leven veraangeaamt, ik ben hem nu uit het oog verloren, ik heb hele leuke dingen meegemaakt, dat was echt een kamaraad. Als ik hem zie heb ik nog een zwak voor hem. Hij is 6 jaar ouder dan ik. Maar een toffe peer, Keesie heette die, paar jaar geleden is hij vader geworden."

Stelling: "vader"

B: "mijn vader is net zoals ik ben denk ik, wat uiterlijk betreft ook. Hij heeft altijd hard gewerkt hij is banketbakker geweest. Hij heeft veel ongeluk meegemaakt, heeft in dienst gezeten. Hij heeft jarenlang voorzitter geweest, hij was altijd veel weg van maandagochtend tot zaterdagavond en zondag was een dag voor ons allemaal. Hij heeft altijd hard gewerkt.

W: "Mijn vader is ontzettend trots op zijn gezin. Hij zorgde voor zijn gezin en de levensbehoefte die dat nodig had, hij heeft zich altijd krom gewerkt. Hij kreeg een hartaanval en toch doorwerken daarna. Ik herinner me nog dat hij met een boot naar een eiland moest en heeft hij weer een lichte tik gehad en op een gegeven moment kon hij niet meer werken, wel daarna altijd klaarstaan voor zijn medemens, ik heb echt respect voor die man. Hij had altijd uitspraken over het leven. Hij is een rasechte fries, stugge man maar een ongelofelijke lieve man geweest, ik heb echt respect voor hem, altijd klaarstaan, hij wordt 66 jaar."

K: "mijn vader die is ietsjes jonger als jou vader Willem en ook altijd actief. Een echte vader. Hij is altijd handig met dingen en helpt dus veel met schroefjes indraaien en klussen in huis. Hij kan goed koken en strijkt altijd voor mijn moeder. Leuke ouders heb ik"

R: "mijn vader is in 1978 overleden aan een hartinfact. maar het was een man van hard werken, van smorgen vroeg tot s'avonds laat. Hij was echt een vriend, ik ging vaak met hem naar voetbal, was een echte maat van me"

Ze stoppen met de stelling en ze ruimen de boel op. Ruud gaat de kamer rond met dat nepmielerolding.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232090
Het water kookt voor de afwas en Bart gaat een sopje maken , hij maakt de tafel schoon. Hij brengt de restjes naar de kippen.

Ruud is wat aan het muziekspelen op zijn gitaar maar legt die weg omdat hij Bart gaat helpen met het afwassen. Hij droogt af.

Karin en Willem liggen op de bank.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232091
Ze zijn even buiten geweest en ze zitten nu met zijn vieren op de bank. De ene leest en de andere staart wat voor zich uit. Ze hebben het over de weekopdrachten die de reveu zijn gepasserd.

W: "wil jij even een naadje in mijn trui maken Karin?"

K: "ja hoor ik maak het wel, zal ik gelijk even doen"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232092
Ze hebben het over het voetballen.

R: "de kracht van iemand kun je pas zien als de bal hoog aankomt en hoe die op wordt gevangen, dat kun je ook zien als ze aan het wielrennen zijn dat kun je aan de spierkracht van de benen zien. Die tijdritten dat is zo mooi he, godverdikie joh he"

Verder hebben ze het over BB, dat er een BB-kalender misschien wel bestaat of een andere BB artikele, ze moeten er samen om lachen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232093
De stem roept of Karin even naar de DBK wil komen om nieuwe batterijen op te halen.

K: "jawel hoor ik kom eraan, hier jongens hupakee"

Ze doen allemaal de zender weer om en ze zijn voorzien van nieuwe batterijen.

K: "Zullen we een spelletje doen , Jenga?"

B: "ja dat kunnen we wel doen, heb ik wel even zin in"

mensen ik ga ermee stoppen voor vandaag het is genoeg geweest voor mij, tot morgen bij het openen van de dagstreams.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 16 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_232094
22:10
Bart heeft buiten met de bal van Willem de spiegel kapot getrapt. Hee, een camera !!
Nu beeld op stream 4 van bart in de dagboekkamer. Hij schrijft een brief aan zijn broer. De redactie zegt dat ze verzekerd zijn voor dit soort dingen als die spiegel.

In de Kamer zitten Ruud en Willem te lezen. drinen wat appelsap.

Blijft zich verbazen
pi_232095
22:10
Bart heeft buiten met de bal van Willem de spiegel kapot getrapt. Hee, een camera !!
Nu beeld op stream 4 van bart in de dagboekkamer. Hij schrijft een brief aan zijn broer. De redactie zegt dat ze verzekerd zijn voor dit soort dingen als die spiegel.

In de Kamer zitten Ruud en Willem te lezen. drinken wat appelsap.

Blijft zich verbazen
pi_232096
Ze zaten de advertenties te lezen en af en toe werd er een voorgelezen terwijl Bart de telefoon belklaar maakte. Helaas, nu vier keer testbeeld. VOO wil het telefoontje zeker voor de uitzending van morgen bewaren.
pi_232097
En nog steeds niks dan 4 streams testbeeld.
pi_232098
Karin net terug uit de dagboekkamer na het voeren van een telefoongesprek: ,,Het ging allemaal goed, Wim is in Japan geweest, ik moet het volhouden. Ze hadden een wedje gemaakt op wie ik zou bellen het weerbericht of het journaal. Michael nam op.''
R: ,,Die man van jou he die vertrouw ik voor geen cent''
K: ,,O het wast niet te geloven. ...heeft een baby gekregen, met els gaat het goed.. Dennis had vandaag griep. Ehm hij (Wim) hield het nog wel even zonder mij uit. Maurice had al een paar keer gebeld, hij komt logenre.''
,,Hij had het pakje nog niet opengemaakt.''
pi_232099
Ze lezen elkaar nu uit de krant voor. Bart heeft de puzzel ontdekt ,,die ga ik morgen meteen maken''
Een van de advertenties is van iemand die zowel met Willem als met Karin te maken heeft - die connectie hadden ze zelf al ontdekt.
pi_232100
Weer beeld. Karin vertelt over haar gesprek met Wim. Wim zei dat NAC naar de tweede divisie is gegaan (ik weet helemaal niets van voetbal, dus of het klopt?). Ene Sylvia heeft een dochter gekregen, alles gaat goed thuis en ze moet gewoon volhouden. Nu zijn ze weer advertenties aan het doorlezen.
"Ruud, heb je nog genoeg handdoekjes?"
"Big Brothers, houd vol. Vooral Bart en Ruud toen ze bij het vuur zaten en over moslims zaten te praten. Heel positief."
Karin heeft het stukje over de nominaties ontdekt (wie wie heeft genomineerd).
"Op de afdeling speurders kwamen vele duizenden reacties binnen waaruit deze selectie is gemaakt." (of zoiets)
Ze zijn er heel blij mee in ieder geval.
pi_232101
ze lezen elkaar schaterend de advertentiesvoor.
K moet je nagaan dat jouw naam in een advertentie in de krant staat
Ze ontdekken de pagina grote telefoonadvertentie met enkel Oh Bart en Oh Sabien
B Wat een kick eigenlijk joh
B Ik ga morgen al die gekke dingen lezen
lees er nou niet al te veel van
W morgen lees ik het weer en overmorgen ook
B ik heb eerst aan alle BB bewoners gelezen

pi_232102
B: hee, NAC speelt niet eens meer voetbal ze zijn allemaal postbode geworden


Karin leest opvallend veel advertenties voor Bart voor:

K: Hee Anita wacht op je achter de schutting bart.

K: ken je miranda?

B: ja die ken ik

K: Die schrijft bereid je maar voor op een grote hype, heel nederland is leip

pi_232103
Ruud: Ik wil graag twee kaarten van Doe Maar schenekn aan Ruud hij weet namelijk nog niet dat ze gaan optreden

B: WAAT! Doe maar gaat optreden? Dat meen je niet

pi_232104
Ruud: Ik wil graag twee kaarten van Doe Maar schenekn aan Ruud hij weet namelijk nog niet dat ze gaan optreden

B: WAAT! Doe maar gaat optreden? Dat meen je niet

Ze spreken af er heen te gaan

pi_232105
In de krant staat:
BB is het meest spraakmakende programma van de eeuw.
Reactie bewoners: dat zal Veronica er wel ingezet hebben .
pi_232106
Bart: zullen we bij de volgende nominaties een balletje opgooien?
Dan gaan we gewoon allemaal naar huis. Ik heb er zin in, als ik dit allemaal lees.

Karin: jeetje ik heb Willem gebeld. Ik heb echt Wim gebeld.
Zegt alles gaat goed, ben een beetje grieperig.
Michael pakte op: vraagt hoe gaat het? Goed! Vreselijk die kinderen aan de telefoon.

  vrijdag 17 december 1999 @ 01:03:00 #23
1464 ART
FOK!member
pi_232107
Bart leest een advertentie voor van iemand die hem vraagt nog een keer een rondleiding te doen als Chriet Titulaer junior.

Karin, argwanend: "wanneer heb je dat dan gedaan"

Bart: "Oh, een tijdje geleden 's ochtends." Vervolgens doet hij verrassend letterlijk een stukje opnieuw.

De rest geeft geen reactie.

Het is het Gesprek waar het om draait
  vrijdag 17 december 1999 @ 01:18:00 #24
728 Dutch Musicman
Oh NOO, Not again .....
pi_232108
01.17

Ruud en Bart zijn buiten balletje aan het trappen en mutsen aan het vergelijken.

Karin en Willem zijn al lachend de advertenties aan het doornemen

01.36

Karin zou graag een dag zonder camera's willen zijn, bart en ruud zijn inmiddels binnen. Ruud rammelt van de honger en maakt wat te eten klaar voor zichzelf.

Het stel lacht zicht rot om de advertenties die ze nog steeds aan het doorworstelen zijn. De twee damens van de Telegraaf worden bedankt voor hun kleine persoonlijke stukje en het invoeren van alle advertenties

01.50
Karin leest advertentie hardop
" Bart, je moet eens wat liever zijn voor Karin"
Bart reageert hierop. "Ahh daar kijken we overheen "!

01.56
Ruud is nog steeds hongerig en maakt weer wat te eten klaar voor zichzelf

01.59
In een van de advertenties wordt gevraagt wie de bewoners nog eens graag in het huis zouden willen zien. Leontien en Marco B worden geopperd maar echt duidenlijk antwoord komt er niet

Later wordt de vraag nog een keer gesteld,
Karin wil Maurice terug, Bart , Sabine
------------------
Dolgedraait van muziek

[Dit bericht is gewijzigd door Dutch Musicman (Datum 17 December 1999).]

Daaag, ik ben van de Duyvis....
  vrijdag 17 december 1999 @ 02:27:00 #25
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_232109
2:02 Bewoners zijn nog steeds vol verbazing over de krant.. Karin mompelt continu 'Tjeetje' .

Een vraag:

Wie van de bewoners wil je terug hebben? Antwoord: Maurice (oh jee, hij staat er niet bij) nou dan toch wel Bianca, Sabine, Cyrille, Mona.

Bewoners lachen zich rot over de onbenullige vragen van een kwis.. 'Wat deed Bart met zijn matras?' Luid gejuich, 'Een molton!!! 'Welk instrument speelt Ruud, en voornamelijk vals?
erhm.. ehh ..
"Waar kunnen de bewoners praten met de psycholoog?" Karin "de dagboekkaaaaaaamer".

2:10 Krantengeritsel - de krant wordt helemaal letter voor letter uitgespeld, volgens mij zitten die gasten hier morgenochtend nog. Bewoners zeggen het
zelf ook nog.. we zitten hier nog wel een
paar uur. 'Ach' zegt Karin, 'Ik heb nog geen slaap.. '

2:17 vraag: zouden jullie het nog een keer doen, maar dan met andere, nieuwe bewoners?
Voltallig antwoord: eens, en noooooooit meer.

2:26 Nog steeds lekker bezig, bewoners leveren commentaar op advertenties


I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')