had je verwacht dat ze het "even" komen fixen voor 100 euro?quote:Op woensdag 24 december 2008 19:30 schreef Reddiablo het volgende:
in kan me voorstellen dat het moeilijk is zonder het daadwerkelijk te zien, maar misschien zijn er mensen met ervaring of soortgelijke 'problemen' wat betreft het aanschaffen van een nieuwe CV ketel, wat vinden jullie van deze prijs (een beetje extreem, of niet?) --- hoor graag jullie advies en eventueel andere aanbieders etc.
Lease van een Bosch 25VRC
- verwijderen oude CV en geiser, deze worden ook afgevoerd (cv bevat asbest.. uhh PARDON?)
- plaatsen nieuwe CV in de keuken, inclusief plaatsing van een nieuwe geveldoorvoer
- het aanleggen van een nieuwe 22mm koperen gasleiding vanaf de gasmeter voor de CV
- het aanleggen van een 15mm koperen koud en heet waterleding vanaf geiser naar de cv
- het plaatsen van een expansievat, inlaatcombinatie (wat?) en overstortventiel, aansluiten CV leidingen en bestaande thermostaat
Dit voor een prijs van 2700 EUR, of een totaal maandbedrag lease van 47EUR p/m gedurende 10 jaar.
Dit lijkt mij absoluut belachelijk???
De 'werkelijke' winst wordt vaak uit de materialen gehaalt. Stel dat die ketel 1000,- Euro inkoop kost, dan 'verkopen' ze die aan jou bv. voor 1300,- Euro. Hier zit ook een deel risico in.. want als de monteurs die ketel bv. beschadigen, wie gaat dat dan betalen? Juist...quote:Op woensdag 24 december 2008 19:56 schreef Reddiablo het volgende:
die ketel kost ongeveer 800 EUR...
De regering heeft hier verdomd weinig mee te maken. Wees blij dat je hier geen (ervaren) ICT-ers voor hoeft in te huren, dan was je nog een paar honderd Euro extra kwijt.quote:Op woensdag 24 december 2008 22:01 schreef Reddiablo het volgende:
ik vind het heldere uitleg, maar echt schofterige prijzen.... wordt tijd dat de regering er iets aan doet, maar ja...
ok, dus iets goedkopere ketel en mankrachten en het wordt 2000 EUR... daar doe ik het voor.
cv ketelquote:
Troost je, op cv ketels zit vrijwel geen winst, tussen de groothandel en warmteservice bijvoorbeeld zit hooguit ¤ 50 verschil, vaak minder dan ¤ 30.quote:Op woensdag 24 december 2008 21:57 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
De 'werkelijke' winst wordt vaak uit de materialen gehaalt. Stel dat die ketel 1000,- Euro inkoop kost, dan 'verkopen' ze die aan jou bv. voor 1300,- Euro.
Een hoop is inderdaad acceptabel, maar er kan wel wat af :pquote:Op woensdag 24 december 2008 22:28 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
De regering heeft hier verdomd weinig mee te maken. Wees blij dat je hier geen (ervaren) ICT-ers voor hoeft in te huren, dan was je nog een paar honderd Euro extra kwijt.
Die 60,- Euro (als voorbeeld) is gewoon opgebouwd uit een aantal zaken. Bv. kosten van de auto van de zaak (van de monteurs en van de baas + brandstof), werkkleding, gereedschap, risicodekking, enginering, mensen die bv. de materialen moeten bestellen en de facturering afhandelen, opslag, koffieautomaat (), schoonmaakster op de zaak, de secretaresse, de winst voor het bedrijf en dan de monteur zelf nog.. Zo bijzonder is die prijs niet als je er over na gaat denken.
Dan is zoiets per bedrijf erg verschillend. Bij het bedrijf waar ik werk (elektrotechnisch) wordt bij kleine klusjes juist winst gemaakt op materialen.quote:Op woensdag 24 december 2008 22:40 schreef klipper het volgende:
Troost je, op cv ketels zit vrijwel geen winst
heb je op die 2700 euro al afgepingeld?quote:Op woensdag 24 december 2008 22:42 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Een hoop is inderdaad acceptabel, maar er kan wel wat af :p
En had de regering er maar wat mee te maken, warmte... en andere zaken zoals water en zo, laat de regering daar maar lekker het eea mee doen - daar betaal ik m'n belasting wel voor niet voor zo'n achterlijk pleuris vliegtuig waar we geen kut aan hebben, maar goed --- ik dwaal af
Nou ja, misschien maakt die Raymann me weer wat vrolijker
Daarbij bevat het cv toestel asbest, wat voor het bedrijf extra kosten met zich meebrengt.quote:Op donderdag 25 december 2008 11:31 schreef Vonkenboer het volgende:
De bestaande situatie is een cv + geiser, dus een cv ketel zonder warmwater.
De nieuwe situatie word bij ts een cv met warmwater vooorziening.
Daarom had ik het ook alleen over de ketel, en niet over de andere onderdelen.quote:Op woensdag 24 december 2008 22:48 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
Dan is zoiets per bedrijf erg verschillend. Bij het bedrijf waar ik werk (elektrotechnisch) wordt bij kleine klusjes juist winst gemaakt op materialen.
En is niet meer te repareren neem ik aan. Uit alles wat ik zo lees is het waarschijnlijk een redelijk oud toestel. Is het een staand model? Als dat zo is en ook nog een gietijzeren dan kan er eigenlijk maar weinig aan kapot of het moet lek zijn dan is het over. Is dat niet zo dan zou ik het ding lekker laten maken. De kwaliteit die dat toestel heeft krijg je namelijk nooit meer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |