abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64306287
Ik heb een woning op het oog waarbij alle kozijnen en ruiten moeten worden vervangen (de kozijnen zijn namelijk helemaal verrot). Ik wil daarom ook meteen maar de ruiten vervangen voor dubbel glas. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die goeie ervaringen hebben met bepaalde bedrijven. En wat zij in totaal kwijt zijn geweest? De afmetingen zijn ongeveer als volgt.

Raam 2.35x3.00
Raam 2.35x2.00
Raam met deur 2.70x3.00
Raam 1.90x3.00 + deur 1.50x3.00
Raam 4.00x2.00

Even voor de duidelijkheid, ik wil absoluut hard houten kozijnen en geen kunststof (dit vind ik namelijk niet mooi en niet bij het huis passen.) Via de search vond ik eigenlijk alleen topic over kunststof kozijnen, dus ik hoop dat er hier mensen zijn die wel nog gewoon hard houten kozijnen hebben en dit onlangs hebben laten plaatsen..

Is het reeel om alle ramen en deuren voor <10.000 te laten doen?
pi_64306504
Het zijn best grote kozijnen. De prijs hangt van de afmeting en de complexiteit af. Heb je foto's van de kozijnen?

Gezien de grootte en het aantal kozijnen denk ik dat je de puien misschien wel voor minder dan ¤10.000 kan laten maken, maar dan hangen ze er nog niet in.

Edit: Het beste kan je natuurlijk gewoon een offerte aanvragen. Dan weet je zeker hoeveel het moet kosten en je zit nog nergens aan vast.
pi_64308414
Dit is erg lokaal afhankelijk (niet de prijs) maar de service.
pi_64309679
Dubbelglas zetten is vast 2x zo duur als enkel glas zetten....
pi_64314749
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 23:17 schreef Walter-Ego het volgende:
Het zijn best grote kozijnen. De prijs hangt van de afmeting en de complexiteit af. Heb je foto's van de kozijnen?

Gezien de grootte en het aantal kozijnen denk ik dat je de puien misschien wel voor minder dan ¤10.000 kan laten maken, maar dan hangen ze er nog niet in.

Edit: Het beste kan je natuurlijk gewoon een offerte aanvragen. Dan weet je zeker hoeveel het moet kosten en je zit nog nergens aan vast.
Dank voor je reactie. Het probleem is dat ik het huis nog niet heb gekocht, omdat ik eerst een inschatting wil maken wat voor kosten ik ongeveer kwijt zal zijn aan het opknappen van de woning. Als deze namelijk te hoog zijn dan ga ik op zoek naar iets anders. Ik had ook al een aantal offertes opgevraagd, maar alle bedrijven die ik tot nu toe heb benaderd nemen alleen aanvragen in behandeling van een huis dat al in jouw bezit is, erg vervelend dus. Ken jij anders een bedrijf dat deze eis niet stelt?
pi_64316416
Ik zou als aannemer ook niet zo snel een prijs maken voor een woning die nog niet in bezit is. Wat je wel kan doen is een offerte voor enkel de kozijnen opvragen bij een kozijnleverancier. Voor de plaatsing kan je voor jezelf een opslag van 50-100% doen voor de plaatsing van de kozijnen. Het is een extreem grove manier, maar geeft in ieder geval wel een idee waar je op uit gaat komen.

Ohja, en dubbel glas is niet 2 keer zo duur als enkelglas zetten. De hoeveelheid arbeid blijft gelijk, alleen je materiaal is iets duurder.
pi_64316549
minder dan 10.000 zal je niet halen.

Ik heb onlangs nog een offerte laten maken bij verschillende producenten voor een vast raam van 2x3 meter met daarnaast nog een schuifraam van 2x3 meter, en dat kwam al op net geen 4000¤ uit... Als ze dan nog niet-standaard deuren moeten beginnen voorzien loopt het al héél snel op.

Waar je wel rekening mee kan houden is dat je energiebesparende maatregelen zoals ander glas tot een bepaald plafond (ik geloof 6000¤ per jaar) mag aftrekken van je inkomen, waardoor je er dus rond de 30à35% van terugkrijgt. Als je dus een deel op dit jaar laat factureren en een deel op volgend jaar (hoewel de plaatsing desnoods allemaal volgend jaar is) kan je zo'n 30% besparen, wat toch een 4000¤ korting geeft op 12.000¤ (wat je in 2 jaar mag doen, meer mag je niet inbrengen). Weet niet of ze dat in NL ook toepassen, maar dat zal wel.

Als je installateur wat meewerkt & hij schrijft nog een 2de factuur uit (dus deel voor de beglazing, ander deel voor de kozijnen & sloten) kan je eventueel meer inbrengen, aangezien dat diefstalwerende maatregelen zijn. Je zou dus dat bedrag nog wat hoger kunnen trekken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 24 december 2008 @ 10:09:42 #8
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64316757
Volgens mij liggen de prijzen voor kunststof en hout niet zo vreselijk uiteen. Tenminste, dat herinner ik me van toen wij de keuze daartussen moesten maken.

Mij lijkt het reëel, dan je rond de 10.000 euro zit.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64316846
hout is duurder dan kunststof, en kunststof is goedkoper dan alu (wat ongeveer de prijs van hout is).

kunststoffen kozijnen zou ik nooit laten zetten want die verschijnen na een tijdje, en die hebben ook meer de neiging om krom te trekken. Hardhout (maar dan heb je helaas onderhoud) of aluminium zijn de 2 oplossingen waartussen je moet kiezen.
pi_64317738
Athmozz, hoe zit dat met die subsidie? Is dat inkomensafhankelijk en bepaald per gemeente?
  woensdag 24 december 2008 @ 11:39:35 #11
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64319228
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:14 schreef Athmozz het volgende:
hout is duurder dan kunststof, en kunststof is goedkoper dan alu (wat ongeveer de prijs van hout is).

kunststoffen kozijnen zou ik nooit laten zetten want die verschijnen na een tijdje, en die hebben ook meer de neiging om krom te trekken. Hardhout (maar dan heb je helaas onderhoud) of aluminium zijn de 2 oplossingen waartussen je moet kiezen.
Ik ben het met je post niet eens, maar goed, de discussie ging niet over hout/kunststof.
In de offertes die ik heb laten maken liepen de prijzen dus niet zo uiteen.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  FOK!fotograaf woensdag 24 december 2008 @ 12:51:44 #12
17893 Forno
pi_64321674
Is niet reeel om het onder de 10.000 euro te doen.

Als ik een hele ruwe schatting moest doen, denk ik ergens tussen de 15.000 en 25.000 euro. Dan ga ik uit van standaard hardhoutprofielen van 67x114mm en merbau deuren. Enkel of dubbelglas maakt in dit geval nauwelijks uit. Het meeste geld gaat zitten in het hardhout en de arbeidsuren.

Denk dan nog even aan de afwerking; verf, aftimmerlatten en arbeidsuren en tel er weer een paar duizend euro bij op.

Maar goed, je hebt in de (ver)bouw pas duidelijkheid als je een paar offertes in handen hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Forno op 24-12-2008 13:11:33 ]
pi_64323036
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:47 schreef lalie het volgende:
Athmozz, hoe zit dat met die subsidie? Is dat inkomensafhankelijk en bepaald per gemeente?
dit zijn belgische subsidies hoor, maar ik ga er vanuit dat ze die in nederland ook wel zullen hebben. Hier is dat totaal niet inkomensafhankelijk. Je kan een belastingsvermindering krijgen ter waarde van maximaal 2650 euro, en die 2650¤ is 40% van je facturatiebedrag dat je mag nemen, dus om maximaal subsidies te trekken voor je isolerende beglazing mag je eigenlijk gaan tot 6625¤ per jaar aan investeringskost om zo het maximale te kunnen terugkrijgen.

Of je nu voor meer dan 6625¤ zet aan beglazing maakt niets uit, meer dan 2650 kan je toch niet terugkrijgen. Als je minder zet krijg je echter minder terug, dus het ideale is om (als je meer dan 6625¤ kosten hebt) een stuk in januari te laten factureren en een stuk in december het jaar ervoor. Dan zijn de werken toch in 1x gedaan (al laat je de werken pas in maart uitvoeren), maar je trekt toch 2x de premie ipv 1x. Als je veiligheidssloten en meerpuntsvergrendeling gebruikt kan je ook in aanmerking komen voor die premie, maar dan moet je installateur wel 2 facturen uitschrijven; eentje voor de ruiten zelf (waarop je dus 2650¤ terug krijgt) en eentje voor de sloten & al die zaken, waarvoor je rond de 170¤ terug kan krijgen. Als je dus de factuur op 2 jaar laat zetten en laat splitsen naar 4 facturen toe, dan kan je via je belastingen zo'n 5640¤ terug krijgen.

Naar inkomensgrens toe dacht ik niet dat je meer dan een bepaald iets moet verdienen, maar uiteraard moet je dus wel meer verdienen dan de belastingsvrije schijf (ergens een dikke 10k) plus al je andere aftrek plus die 6625¤, maar dat zal wel lukken lijkt me, aangezien je dat al als 2 werklozen haalt

Dit is een federale premie. Vlaanderen zelf geeft voor zover ik weet geen extra premies daarop, en dan hangt het nog af of je gemeente een cadeautje geeft. Sommige doen dat wel, andere doen dat niet.

Als het vervanging van glas is moet je eens op het volgende letten; veel oud dubbelglas zit met een soort condens/aanslag tussen de 2 glaspanelen die je er onmogelijk uit kan krijgen, en waardoor het glas er dus vuil uit ziet. Dit is minder duur dan gedacht om te vervangen omdat in 99% van de gevallen je brandverzekering dit dekt. Brandverzekeringen dekken normaal gezien isolatieschade, en dit valt onder isolatieschade. Zo hebben wij het geluk gehad om al onze ruiten van de veranda (10 glaspanelen) te vervangen, enkel de franchise van 170¤ per paneel, dus zo'n 1700¤ te verliezen. Voordeel was wel dat we voor net geen 3000¤ aan belastingsvermindering gekregen hebben, dus eigenlijk hebben we er nog 1300¤ op verdiend om nieuw hoogrendementsglas te laten zetten
pi_64324221
In Nederland krijg je geen subsidie op dubbel glas meer, wellicht dat er enkele gemeentes zijn die nog subsidie geven, maar de meeste (zo niet allemaal?) doen dat niet meer. Als er al subsidie wordt gegeven zal dit eerder op HR+ glas zijn.
Het is wel belasting aftrekbaar onder box 1.
pi_64325581
O.. want we hebben wel HR++ glas, dit jaar laten plaatsen, moeten we snel zijn geloof ik...
pi_64332292
Waarom niet de afmetingen op werkspot zetten? Dan krijg je vast wat prijzen.

En zelf kozijnen maken kan ook:

http://www.doehetzelfraam.nl/
http://www.doehetzelfzuiderveld.nl/
http://www.timmerfabriekhalfweg.nl/
pi_65481265
N.a.v. subsidie op dubbel glas...
quote:
CDA pleit voor investeren in woningisolatie
DEN HAAG - Regeringspartij CDA wil 250 miljoen euro steken in het stimuleren van investeringen in woningisolatie zoals dubbel glas. Tweede Kamerlid Liesbeth Spies bevestigde woensdag een bericht hierover in De Telegraaf.
Het mes van deze tijdelijke maatregel snijdt volgens haar aan twee kanten. Het klimaatdoel om de uitstoot van CO2 te verminderen, wordt er gemakkelijker mee gehaald en de economische recessie wordt bestreden. Spies vindt dat het kabinet zelf met maatregelen te weinig tempo maakt en urgentie laat zien. Er bestaan plannen voor een energiebesparingsfonds van 100 miljoen euro, ,,maar de uitwerking moet nog komen''.
Een van haar meest concrete voorstellen is verlaging van de btw op energiezuinige producten zoals dubbel glas en isolatie, van 19 naar 6 procent. De Kamercommissie voor milieuzaken overlegt woensdag met de meest betrokken ministers Jacqueline Cramer (Milieu) en Eberhard van der Laan (Wonen).
Het kwart miljard wil het CDA financieren door investeringen in klimaatprojecten in ontwikkelingslanden ,,naar achteren te verschuiven''.

(ANP)
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')