Die plastic bussen van tegenwoordig zijn kennelijk toch aanmerkelijk steviger dan je bij eerste gedachtequote:
Gezien de kwaliteit van die eerste Amba's zou dat best 's kunnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Turken bouwen hun bussen met net zo veel liefde als Brabanders, Friezen, Duitsers of Polen....
Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:43 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die plastic bussen van tegenwoordig zijn kennelijk toch aanmerkelijk steviger dan je bij eerste gedachte
zou denken. Of 't moet zijn dat die Skoda's van tegenwoordig van bierblikjes staal worden gebouwd.
Soms begin je je af te vragen hoe sommige bussjoofs hun papieren hebben verdiend c.q. gekocht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker.
In Groningen is trouwens door een Amba even een bushokje verbouwd. Chauffeuse nam de bocht wat te krap, waardoor de achterkant van de bus het hokje raakte en er ruiten sneuvelden zowel in de bus als van het bushokje
Toevalig heb ik een jaar gewerkt bij een Nederlandse ambulancebouwer (die ook minibussen bouwt) en ik kan je vermelden dat in ieder geval in ambulances onderdelen zitten die ook daadwerkelijk bij de Gamma vandaan komen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteit van die eerste Amba's zou dat best 's kunnen.
Waar ik (onderandere) op doelde is het roostertje aan de straatkant wat zo uit de bouwmarkt lijkt te zijn
gekomen en als een soort nagedachte erop is geschroefd en het rooster achter op de bus met afdakje
ter bescherming tegen overtollig regenwater. Dat oogt toch echt zo verschrikkelijk amateuristies.
Misschien de regio KAN, aangezien de plaatselijke besturen niet zo vooruitstrevend zijn qua OV-beleid.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:26 schreef J_TM het volgende:
De laatste dag van de Alliances, of zullen er een paar hun noodlot weten uit te stellen ?
Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:26 schreef J_TM het volgende:
De laatste dag van de Alliances, of zullen er een paar hun noodlot weten uit te stellen ?
Wat een domme opmerking. Iedereen kan fouten maken, ook al heb je je papieren. Voor hetzelfde geld rijdt de chauffeuse in kwestie al jaren schadevrij en is dit haar eerste schade.quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Soms begin je je af te vragen hoe sommige bussjoofs hun papieren hebben verdiend c.q. gekocht.
Heerlijk dan dat onrealisme wat lokale overheden nog hebben, heeft een ambtenaartje weer een hip woord gehoord waar hij de betekenis maar half weet. Over gevolgen wordt natuurlijk weer niet gedacht...quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef JeePee83 het volgende:
Dat ligt geenszins aan Arriva hoor. Het was een eis uit het bestek.. Alle vervoerders moesten het e-ticketing aanbieden.
Leuke pics idd!quote:Op zondag 14 december 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden. Geen enkele CXX Lion City gezien overigens.. Uiteraard wel Qbuzz:
[ link | afbeelding ]
Aankomst van Qbuzz's 2037 als Lijn 10 uit Heerenveen en Drachten op het busstation van Leeuwarden
[ link | afbeelding ]
Speciaal voor de chauff =D
[ link | afbeelding ]
Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350.
[ link | afbeelding ]
Stukje stadinwaarts ter hoogte van de Blokhuispoort met iet wat tegenlicht maar wel een mooie wolkenlucht is Qbuzz lijn 10 weer vertrokken naar Drachten en Heerenveen.
trekt vast nog wel bijquote:Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.
-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
-Eenmaal aangekomen op station Eindhoven - met lijn 157 - blijkt daar voortaan alleen nog maar informatie over Hermes verkrijgbaar. Wil je met een Arriva- of Veolia-bus reizen vanuit Eindhoven, dan kan het dus gokken zijn wanneer de bus in kwestie precies vertrekt.
-Als klap op de vuurpijl werd ik, toen ik met de Arriva-bus terug naar huis wilde, naar een totale uithoek van het station gedirigeerd. Dat schijnt de nieuwe centrale verplekplaats voor Arriva-bussen te zijn. Geen bankjes, geen beschutting, niets. Terwijl de Hermes-reizigers nog wel 'gewoon' op het station mogen wachten.
Nee, hier word ik niet blij van. Zeker niet als het zo blijft. Helaas kan ik niet autorijden.
Die komen als het goed is later deze week.quote:Op maandag 15 december 2008 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op lijn 14 vertrok Qbuzz 2021 vanaf de buffer. Zie ook het groot aantal oude bussen van Connexxion op de achtergrond. Ik zag in een klein uurtje gigantisch veel Alliance B95'en in Leeuwarden. Waar de MAN's van Connexxion uit Utrecht zijn, geen idee.. Maar des te beter
Ook opvallend deze bus, want de bestickering van de nachtbus is er afgehaald, dus die zal binnenkort wel opgelegd worden.quote:[ link | afbeelding ]
Ook Connexxion was natuurlijk ruim aanwezig op de buffer. Eerst Duvedec 9004 als lijn 50 naar Lauwersoog.
quote:Die komen als het goed is later deze week.
D'r stonden d'r een hele bende van die dingen in een hoekje op de stalling in Alkmaar, vanmiddag.quote:Op zondag 14 december 2008 13:41 schreef J_TM het volgende:
Helaas lijkt die buitendienststelling van hogevloerbussen niet voor de Berkhof Premier op te gaan; er zijn er een paar doorgestroomd naar Hoofddorp (zie OV Boskoop), en van daaruit is het maar een korte stap naar Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |