abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_229092
Goedemorgen allemaal,

Dag 85, Vertrekdag v/d genomineerde bewoner.

De Dagstreams zijn weer aangemaakt, veel leesplezier!!

Screenshot v/d dag
10.39 Karin is zich aan het opmaken voor de spiegel terwijl op Maurice na de rest nog in bed ligt.


Inleiding:
Aan alle posters in dit topic: allereerst dank namens iedereen die niet kan kijken.

Uit vele positieve reacties blijkt dat de verdeling van de Dag en Avond/Nachtstreams goed werkt. Het is duidelijk en overzichtelijk. In onderling overleg hebben we besloten op deze voet door te gaan. Elke dag zal voor 9.00 de Dagstreams en voor 18.00 de Avond/Nachtstreams Topic worden aangemaakt door mijzelf (oliebol2000). Dit om te voorkomen dat dingen onduidelijk verlopen en streams dubbel worden geopend. Voor de nieuwkomers is het dan tevens duidelijk. Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potloodgifje rechtsboven in je reactie ) , zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven. Last but not least schrijven we samen letterlijk de geschiedenis van BB.

Algemene opmerking:
Citeren buiten Fok! alléén toegestaan met bronvermelding

NOG EVEN DIT:

Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt. Daarbij is er een standaard Topic die "Commentaren bij de livestream verslagen" heet, daar kun je alles kwijt wat je wilt. Gebruik aub die optie omdat anders deze verslagen zo gauw "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Laatste streamverslag was:

quote:
op 12-09-1999 om 02:40 AM schreef renaisy het volgende:
2.47
iedereen lijkt naar bed te zijn gegaan. goed idee.

------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229093
Er heerst rust in huize BB, het volle licht is nog niet aan. Verder nog niets te beleven.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229094
Alle lichten zijn aangegaan in het huis en het is dus weer volop dag, alleen is er nog niemand op. De kippetjes zullen de enigsten zijn denk ik.
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229095
goedemorgen oliebol
ik werp ook even een vroege blik en val meteen in een ontzettend gezellige lege huiskamer.

Er is wel enig slaapkamer geluid te bespeuren, wat gekuch af en toe. maar verder word je er niet wijzer van. de camera staat wel al hoopvol gericht op de slaapkamerdeur.
de puzzel ziet eruit of hij vandaag makkelijk af gaat komen.
Zullen ze nu niet extra blij zijn dat er *geen* kat is? die vinden het namelijk erg leuk om met dingen zoals losliggende puzzel stukjes te spelen

pi_229096
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229097
Willem is op en is naar de toilet geweest, hij loopt door de kamer en kijkt even naar buiten. Vervolgens gaat hij terug naar de slaapkamer.

9.40 je hoort uit de slaapkamer wat "snurk" geluiden.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  donderdag 9 december 1999 @ 09:31:00 #7
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_229098
08.55

Hoor de kippen

09.23

Willem is wakker en loopt in de tuin op jacht naar de eieren

  donderdag 9 december 1999 @ 09:44:00 #8
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_229099
Mogguh, Margot, succes vandaag....
De rest ook natuurlijk!
pi_229100
Er klinkt opera muziek en de stem zegt goedemorgen en verzoekt om op te staan Stem zegt: "het wordt een drukke dag vandaag, het is 10.00 en tijd om op te staan ne te gaan ontbijten".

Ze worden langzaam wakker en praten wat met elkaar, ze besluiten om op te staan.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229101
Karin en Maurice zijn zich aan het wassen. Karin is bezig met zichzelf aan het opmaken en Maurice met het scheren.

10.55 Ze zijn aan het ontbijten in de woonkamer omdat de puzzel nog steeds op de tafel ligt in de keuken. De puzzel ziet er aardig vergevorderd uit.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229102
Maurice trekt zijn schoenen aan en karin is bezig de was te doen, ze draagt twee emmer naar buiten.

M: "mijn schoenen zijn niet eens meer waterdicht wat gek joh"

K: "de naden zijn ook los kijk maar"

K: "misschien van het voetballen dat je hebt gedaan ermee"

Maurice wringt de was uit in die oudewetse wringer die buiten staan en hij is Karin behulpzaam.
-----------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229103
Ze hebben de was klaar en zijn nu aan het puzzelen. Van Bart, Ruud en Willem heb ik nog niets gezien, ze zijn ook niet in de woonkamer.

Maurice maalt nu de koffie voor een bakkie te zetten.

K: "we mogen de schermen wel ophalen want die waaien er zo nog af, wat een wind zeg"

K: "weet je deze past hier in, maar vindt die donkere stukjes echt moeilijk te zien"

M: "toch zit deze niet goed, zie maar de lijnen lopen zo en dat stukje heeft geen lijnen, dus die zit niet goed"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229104
M: "het is alweer half twaalf en ze liggen nog in bed:

K: "ze moeten er eigenlijk uitkomen"

Het water kookt en Maurice schenkt de koffie op en zucht erbij.

K: "Maurice wat is er, ben je wat uit je doen?"

M: "best wel eigenlijk, het is ook een spannende dag"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229105
De anderen zijn er ook uit en drinken nu koffie. W: "ik heb verschrikkelijk vast geslapen, ik kon er niet uitkomen ondanks ze het omriepen"

W: "ik was ook wat laat voor mijn doen gisteren"

W: "hoeveel graden was het hier vanmorgen nu?"

K: "het was warm maar niet onbehagelijk warm"

Willem is ook aan het puzzelen geslagen, zo te zien zijn er allemaal nog donkere stukjes die geplaatst moeten worden.

12.22 W: "er is een wereldwonder gebeurd ik heb er weer eentje gevonden"

Er staan nu nog twee bladen met puzzelstukjes op de tafel en een bord met stukjes, die moeten er dus nog ingelegd worden.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229106
M: "de puzzel bewaren is mooier denk ik, dat kun je misschien doen door er een plaat overheen te doen en het om te draaien, dan vastplakken en heelhouden dat lijkt me wel lachen"

K: "er is er ook geen andere techniek voor?"

W: "nee techieken zijn hier niet echt, ik zou ook niet weten hoe het anders moet.

Ze zijn met elkaar aan het praten hoe ze het nu het beste kunnen doen zodat de puzzel niet in elkaar valt. M: "dan zijn we nog verder van huis". Maurice zit boven op tafel in een kleermakerzit en pakt het blad met de reststukjes die netjes in rijen liggen. Hij is op zoek naar een specifiek stukje.

12.51 Maurice staat nu bij de keuken en is wat aan het drinken en kijkt naar buiten. Hij zegt: "de kippen zijn echt nieuwsgierig he en ook zie ik dat de bomen nu wel erg kaal worden, het wordt echt winter"

Buiten hoor je honden blaffen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229107
Bart is ook uit bed en komt in zijn boxershort aanlopen en loopt eerst naar de toilet.

Ze begroeten hem en wensen hem goedenmiddag.

En daar is Ruud ook, in zijn witte onderbroek en rekt zich wat uit. Karin haalt twee matrassen op uit de mannekamer en brengt deze naar het drooghok (voormalig meidenkamer), waarom is me nog even onduidelijk. Bart kijkt even bij de kippen buiten.

W: "verdorie ik heb weer een stukje gevonden opnieuw een wereldwonder"

Bart is aan het fluiten en heeft zijn gele shirt maar aangetrokken. Hij doet zijn zenderom en het kastje in zijn broekzak. Hij vraagt of hij iemand moet aflossen met het puzzelen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229108
W: "het wordt een drukke dag zei de stem vanmorgen, ik ben benieuwd wat" , ze moeten er om lachen.

R: "die puzzel natuurlijk, die moet af zeg joh he, klereding. Het is leuk maar het is enorm priegelig werk"

13.19 Ruud gaat even naar buiten en Bart smeert zich nog een boterham.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229109
Alle vijf zijn nu met de puzzel bezig en ze hebben de bladen met de stukje bij elkaar gezet, zo te zien zijn ze met zijn allen bij het laatste deel van de puzzel bezig. Rechts in de hoek is nog een groot gat te vinden.

In de verte hoor ik een vliegtuigje overkomen

Ze neurien samen het bananenlied.

14.15 Ruud heeft eindelijk wat stukjes gevonden en is er zichtbaar blij mee. Karin en Maurice zitten in de woonkamer en drinken daar thee.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229110
Karin ligt op een bank en Maurice ligt op de andere bank en praten wat met elkaar.

M: "ik was een keer naar de kapper geweest met mijn zus en heb het haar helemaal zwart geverft, het beviel me niets."

M: "we hadden een huis met een lift, kan kon mijn Oma ook naar boven in de lift, raar eigenlijk dat dat allemaal al zolang geleden lijkt"

K" Ik ben blij dat het trouwens waait en de zon wat schijnt dan is de was ook nog een keer droog"

Vanuit de verte hoor je Bart, Ruud en Willem schreeuwen dat ze opschieten met het puzzelen en wat stukjes in elkaar hebben gezet.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229111
Willem en Karin zijn aan het afwassen. Maurice gaat zich scheren hij heeft warm water opgezet. verder is Ruud en Bart geconcentreerd stukjes aan het zoeken.

K: "schier het lekker op Ruud met de puzzel nu?"

R: "godverdiekie joh ik geloof het wel ja, het is priegelwerk maar je hebt wel voldoening."

De bladen met de reststukjes zijn er nu nog twee geworden, dus het bord wat ze vanochtend hadden is weggehaald en die stukjes hebben dus een plaatsje gekregen.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 09 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229112
Oliebol, vanmorgen schreef je ook al dat maurice zich aan het scheren was. !

14:58 maurice is iets aan het maken om te eten en zet het net in de oven. wast vervolgens twee borden af en maakt het aanrecht schoon.

De andere 4 zitten nog met de laatste stukjes om de puzzel heen.

15:02 W: Weer 1, Wieder ein.
15:04 W: ja, weer 1, R: Yes, onvoorstelbaar !, M: Ruud als je zo doorgaat ben je over een uur klaar.
R: Yes, wowohohoh, drie achter elkaar
W: Hatsikidee, weer 1.

15:07 M: ja, je kunt eigenlijk ook niet meer met 3 of 4 man aan die tafel zitten. (Omdat er 4 op een heel klein stukje aan het werken zijn)
K, cynisch "Staan jullie lekker op, het is een drukke dag en kunnen jullie lekker de puzzel klaarmaken" Altijd weer hetzelfde hier.

Iemand: "Het zou verboden moete worden, altijd weer die otodrop."

15:15 Godverdomme wie doet dat nou. Maurice trok de koelkastdeur open en er vielen twee eieren uit. karin rent meteen als huismoeder met een rol keukenpapier.

Ineens zie ik op stream drie een handschudden tussen Willem en Ruud. Er za wel weer een stukje passen.

15:17 Bart: hee, hee weer 1

R: Nou, ik heb zelden zo goed geslapen als gisteren. Goooodverdikkeme.

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 09 December 1999).]

Blijft zich verbazen
pi_229113
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_229114
Nog steeds gezellig aan het puzzelen. het lijkt erop dat ze hem vandaag af gaan krijgen.

"9 in 45 minuten!" roept ruud. Dat geeft zo'n beetje het puzzeltempo aan

Maus is druk bezig in de keuken.
M:"ik zal het zout alvast hier neerzetten karin, voor straks"
B vertelt dat hij vaak het zout vergeet.

ondertussen enthousiaste uitroepen van hoeveel stukjes er al passen. Er zijn ook nog maar zo weinig stukjes over dus logisch dat ze nu sneller gaan

K is bezig met een hand te puzzelen "hier is een palm, hier een vinger, hier een vinger, en hier een duim"

Het puzzelen gaat sneller en sneller. de "JA!"'s en "hij past!" volgen elkaar steeds sneller op.

m: als het zo gaat ruud dan ben je over een uurtje klaar!
r: YESSS 3 achterelkaar!

M is ondertussen druk bezig met de afwas.

m: je kan nou echt bijna niet meer met 3 of 4 man aan die tafel zitten.

pi_229115
16:13 Er is afgelopen uur werkelijk niets spannends gebeurd. Af en toe hoor je Joepie van Bart, Karin of Willem die nog aan het puzzelen zijn.

Maurice en Ruud hebben zich even van het puzzelen onttrokken.

16:15 joepie, joepeie, nog even jongens. het gaat rap.

W: Hier ?, nee, hier ? nee, dan proberen we hem hier, ja ! Joepie..

R: (roept van ergens verweg), gaat het snel.?
Ja, klinkt het in koor. Maus is met spullen aan het slepen. Zijn koffer aan het inpakken ??

Stream 3 geeft weer dat blauwe VOO beeld. Alvast voor de uitzending aan het oefenen ? ?

Willem is in een behoorlijke goede bui, en zingt konstant liedjes waarbij hij meestal een eigen text verzint. (oa. op Dolf brouwers, willeke albertie etc)

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 09 December 1999).]

Blijft zich verbazen
pi_229116
Karin, Willem en Bart aan tafel, aan het puzzelen.
ruud komt binnen in zijn hemd met boxershort. waar hij vandaan komt zag ik niet maar ik denk dat hij aan het fietsen is geweest. hij loopt weer het beeld uit.

het gesprek gaat nog steeds over puzzelstukjes. K. en W. zitten samen aan een stuk en bart zit op een ander stuk.
hij rent nu ineens het beeld uit na de uitroep: "ok ,die 5 heb je"

dus nu karin en willem gezellig met z'n tweetjes.

w: je hebt aardig het spul dicht gedaan
k: ja het begint te komen
k: moet die hier?
w: nee, nee
k: hij lijkt zo goed

bart is weer terug. hij staat z'n broek op te hijsen.

w: wat een konstateringen zeg
(het lijkt soms wel of ze reageren op het verslag hihi)

k: ik heb hem hoger gezet
b: het is 15 graden, ijskoud
k: ze kunnen wel een huis bouwen maar niet een verwarming aanleggen

bart gaat er weer bij zitten, hij heeft een zwarte trui aangedaan nu.
hij blaast even op zijn handen, zo koud heeft hij het.

16:40
bart begint erg blij te worden nu het eind in zicht komt. het lijkt erop dat "zijn" stuk van de puzzel bijna af is.

b: reken maar dat het wel af komt, al moet ik vannacht om 5 uur niet slapen, ik zal dit afmaken.

ruud komt binnen en vraagt of hij iemand af kan lossen. karin vind dit een heel goed idee. Maar ze blijft toch zitten omdat het zo lekker gaat nu.

b: het moraal van dit verhaal: als het lukt, is het niet vervelend.

ruud heeft z'n gitaar gepakt en gaat op de bank pingelen. bart kan het wel waarderen en vraagt of ruud niet daar wil komen.
Nee dus, want ruud blijft lekker op de bank zitten.

dit maakt het gesprek wel moeilijker te volgen.

b: gek he willem, dat je al 2 en een halve maand onder 2 raampjes(?) slaapt

willem checkt even het brood in de oven.
hij speelt even luchtgitaar op weg terug naar de tafel

wel een knus plaatje zo, 3 mensen aan het puzzelen met op de achtergrond gitaarmuziek.

16:50
maus komt de keuken binnengelopen
hij vraagt iets in het kader van hoelaat er wordt omgeroepen wie eruit moet. helaas floept nu het beeld eruit

maus gaat gezellig bij ruud in de woonkamer zitten. En toch maar niet. hij staat weer op en loopt weer de slaapkamer in.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')