abonnement Unibet Coolblue
pi_63807051
Ok ik snap er niks meer van
Ik woon op dit moment in een spacebox en heb daar al een 2pits kookplaatje, onder het aanrecht zit een stopcontact en daar plug je dat ding in.
Ik ga straks verhuizen en daar is een perilex aansluting aanwezig, maar in de eerste plaats zijn 4 pits mij te duur in de 2e plaats heb ik voldoende aan een 2 pits. Maar hoe kan ik deze gebruiken, er zit dus een gewone stekker aan waar 16A-250v opstaat. Maar een normaal stopcontact heeft toch een vermogen van 230v
Iemand anders die ik ken en in hetzelfde gebouw is gaan wonen als waar ik ga wonen heeft zelfs een 2 en 1 pits kookplaat los van elkaar maar die kun je dan toch nooit tegelijk gebruiken dan, dan is er toch een veel te groot vermogen
  Moderator zaterdag 6 december 2008 @ 17:17:01 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63807225
Je haalt zo ie zo al enkele dingen door elkaar

De spanning wordt gemeten in volt, de spanning die in Nederland uit het stopcontact komt is ongeveer 230 V, dit mag 10% afwijken. Je kunt dus tussen de +/- 200 en 250 volt uit je stopcontact krijgen.

Je kunt op één groep maximaal 3680 watt aansluiten (dat is het vermogen), hoe kom je aan dat vermogen zou je zeggen ? Nou je spanning is 230 volt, de zekering is 16 ampere =

230 volt x 16 ampere = 3680 watt.

Je kunt een normale stekker, niet zomaar aansluiten op een perilex aansluiting, je apparaat moet hier wel voor geschikt zijn.
pi_63807293
ik heb er sowieso ook geen verstand van ik ben een enorme alpha maar die kookplaat kan dus wél in een gewoon stopcontact
De ene pit is 1000watt de ander 1500 watt, dat zou dus op 1 groep kunnen

en hoe zit het dan eventueel met 1 losse pits kookplaat erbij? vppr het meeste heb je zoals ik al zei aan 2 voldoende maar als je echt groente. aardappelen en vlees wilt bereiden is een los pitje erbij wellicht nog handiger. (niet een must ofzo gewoon nieuwsgierig)

(ter zijner tijd komt er wel een 4 pits met periflex aansluitoing maar er moet eerst veel meer komen in dat nieuwe appartement (een vloer bijv) dus dan die ik nu heb zo meenemen en dan evt nog 1 los pitje a 20 euro bij kijkshop nu erbij kopen, 4 pits die ik bij mediamarkt zag waren 200+ euro
pi_63808304
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:20 schreef Memento-Mori het volgende:
ik heb er sowieso ook geen verstand van ik ben een enorme alpha maar die kookplaat kan dus wél in een gewoon stopcontact
De ene pit is 1000watt de ander 1500 watt, dat zou dus op 1 groep kunnen

en hoe zit het dan eventueel met 1 losse pits kookplaat erbij? vppr het meeste heb je zoals ik al zei aan 2 voldoende maar als je echt groente. aardappelen en vlees wilt bereiden is een los pitje erbij wellicht nog handiger. (niet een must ofzo gewoon nieuwsgierig)

(ter zijner tijd komt er wel een 4 pits met periflex aansluitoing maar er moet eerst veel meer komen in dat nieuwe appartement (een vloer bijv) dus dan die ik nu heb zo meenemen en dan evt nog 1 los pitje a 20 euro bij kijkshop nu erbij kopen, 4 pits die ik bij mediamarkt zag waren 200+ euro
een 3de losse zou kunnen mits deze niet meer dan 1000 watt neemt

1500 + 1000 = 2500 + 1000 = 3500

net kan op 1 eindgroep

je koelkast etc zou ik dan op een andere groep zetten anders heb je kans dattie nogal eens gaat vliegen
pi_63808762
maar het kan dus in eeng ewoon stopcontact he? ik neem wss geen losse erbij namelijk. of kan ik noig iets met die periflex aansluting doen? bestaat er iets als een perifelx contactdoos ofzo heb geen flauw benul
pi_63808807
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:49 schreef Memento-Mori het volgende:
maar het kan dus in eeng ewoon stopcontact he? ik neem wss geen losse erbij namelijk. of kan ik noig iets met die periflex aansluting doen? bestaat er iets als een perifelx contactdoos ofzo heb geen flauw benul
van die perilex zou ik lekker afblijven

3500 watt kan prima op 1 groep!


* Ou-Tannu stookt elk weekend 2 frituur ketels van 2200 watt per stuk warm op 1 16A automaat
pi_63809495
prima dan is het 2500watt dus samen van die kookplaat hoeveel is een koelkast eigenlijk?
  Moderator zaterdag 6 december 2008 @ 20:22:23 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63810742
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:31 schreef Memento-Mori het volgende:
prima dan is het 2500watt dus samen van die kookplaat hoeveel is een koelkast eigenlijk?
Gemiddeld (dus geen amerikaanse koelkast of dergelijke reuze koelkasten) tussen de 50 en 200 watt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')