abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 december 1999 @ 21:35:00 #1
215 misterDre
Paint it black!
pi_228476
Is de Hype voorbij?

Ja, ik denk het wel en volgens mij een week of twee geleden al. De nieuwigheid is er vanaf en je merkt aan de reacties hier op het forum dat BB duidelijk over zijn hoogtepunt heen is.

Even terug in de tijd. Toen BB in september begon was Nederland te klein iedereen sprak erover de media stond er bol van en internet explodeerde bijna.
Ook op Fok!zine was het een gekkenhuis, na iedere uitzending knalde het BB-forum bijna uit z’n voegen met alle topics die aangemaakt werden (overuren voor de admins) .
We voerden verhitte discussies en maakte lol om diverse bb-ers ( als voorbeeld de Tara-lijsten en grappen over Mona en Bianca)

Al deze personen interessant of irritant hebben het huis al dan niet vrijwillig verlaten .

En nu, nu is het allemaal wat tam geworden alles is al eens een keer gezegd grappen worden al snel flauw omdat we deze ook al eens gehoord hebben en topics over een uitzending worden soms niet eens meer aangemaakt. Zelfs gisteren op een nominatiedag de laatste tijd nog de enige interessante uitzending werd er pas na anderhalf uur een topic aangemaakt waar maar lauw en weinig op gereageerd werd. Ook voor Doordevil wordt het steeds moeilijker om origineel te blijven ( en begrijp me niet verkeerd ik ben een groot fan van Doordevil).
Nog een reden waarom het allemaal wat tammer is geworden is dat de virtuele gemeenschap Fok! Ook een homogene groep is geworden die het in de breedte gezien erg met elkaar eens is waardoor een discussie al snel doodbloedt. En als er dan een Bartje om de hoek komt kijken dan jagen we hem/haar gezamenlijk weg. ( en begrijp me wederom niet verkeerd dit is geen verwijt aan jullie adres het is gewoon natuurlijk gedrag ik doe hier net zo hard aan mee ik ben namelijk ook homogeen.).
Ik heb Fok! als voorbeeld genomen omdat ik denk dat we een realistische afspiegeling zijn van onze samenleving. Dus denk ik dat je dit wel herkend in je omgeving.
Ik zal de laatste weken nog wel volmaken na zoveel weken lukt dat nog wel maar lukt het jullie ook?

Mijn stelling is dus: BB is over zijn hoogtepunt heen en daarmee ook het BB Fok!forum!

Zijn jullie het daarmee eens/oneens?

  dinsdag 7 december 1999 @ 21:41:00 #2
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_228477
quote:
op 12-07-1999 om 09:35 PM schreef misterDre het volgende: (...)Zijn jullie het daarmee eens(...)?
Ja, op een ding na.

Doordevil is ziek. De griep rules. Volgens mij kun je die vent elke dag een column over de rechter oorlel van ZKH Prins Claus laten schrijven en blijven lachen.

Fok blijft overigens volgens mij wel bestaan.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_228478
Ik zat toevallig net hetzelfde te denken MisterDre. De nieuwig- en leukigheid is er denk ik van af. Ik heb de laatste tijd het FOK!forum flink gevolgt (en inderdaad niets gepost) maar de laatste tijd boeit het steeds minder, net als BB. Alle postings zijn meer van hetzelfde, meer Anti-willem, anti-Bart en pro-Ruud verhalen etc. (vandaar geen postings van mij, ik had toch niets nieuws toe te voegen naar mijn mening...)
Maar Doordevils stukjes blijf ik top vinden hoor!!! WOW, wat kan die schrijven

Ik vraag me af of opvolgers van BB (Gouden kooi, BB2) nog wel interessant zullen zijn en of ide nog wel kijkcijfers zullen trekken. Ikzelf heb het gemanipuleer van John de Mol en zijn kornuiten nu wel gezien. Maar je weet nooit misschien maken ze er wel iets boeiends van .

En nu maar hopen dat ik niet TE veel spelfouten heb gemaakt...dan wordt ik als alle andere Bartjes weggejaagd (bedankt Liz)

[Dit bericht is gewijzigd door B-Art (Datum 07 December 1999).]

pi_228479
quote:
op 12-07-1999 om 09:49 PM schreef B-Art het volgende:
En nu maar hopen dat ik niet TE veel spelfouten heb gemaakt...dan wordt ik als alle andere Bartjes weg gejaagd



Ik wordt is met een d.
Eigenlijk wilde ik hiermee zeggen dat ik het jammer vind dat je niet meer post.
Er zijn er weinig met maar 2 spelfouten.


------------------
Een stoplicht springt op rood, een andere op groen.
In Almere is altijd wat te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door liz (Datum 07 December 1999).]

  dinsdag 7 december 1999 @ 22:01:00 #5
215 misterDre
Paint it black!
pi_228480
GHaven, B-Art ik wil Doordevil absoluut niet ter discussie stellen zoals ik al schreef ben ik nog steeds een groot fan van hem en kan zijn schrijfstijl zeer waarderen ik probeerde in mijn voorbeeld alleen aan te geven dat door de lange duur van dit "project" het verrassings effect een beetje weg is.

Wat betreft het Fok!forum dat zal zeker blijven bestaan maar dat het BB-gedeelte over zijn hoogtepunt heen is!

pi_228481
misterDre; er zit absoluut een grote kern van waarheid in je betoog, maar dan bekijk ik het puur vanuit mijn eigen positie.

Toen Big Brother enkele maanden geleden begon, was ik razend enthousiast. Ik mistte geen enkele aflevering, verslond alle kranten/tijdschriften waar BB in genoemd werd en kwam via via bij FOK! terecht.
Nachtenlang was ik op het forum te vinden; op mijn werk en privé was het onderwerp van gesprek vaak BB en de actie OMB was voor mij een geweldig leuke ervaring.

Waar ging het dan mis?
Ergens in de tijd van de komst van Anouk en Cyrille, begon mijn interesse af te nemen, mijn bezoek aan het BB-forum af te nemen en mistte ik af en toe eens een aflevering.

Waarom ging het mis?
Het antwoord op deze vraag weet ik niet eens, ik heb slechts vermoedens. Waarschijnlijk was de komst van nog eens twee nieuwe bewoners voor mij niet meer te rijmen met de -toch al flexibele- opzet van het programma en de druppel die de BB-emmer voor mij deed overlopen.
Misschien kwam het omdat ik minder tijd had om BB te volgen en de razendsnelle ontwikkelingen op het BB-forum bij te houden.
In ieder geval verslapte mijn aandacht.

Momenteel kijk ik hooguit twee afleveringen per week. Er gebeurt misschien ook weinig, maar in het begin vond ik zelfs de 'saaiheid' in het BB-huis spannend. Voor mij is de "thrill" voorbij.

FOK! laat ik in die zin niet in de steek. Nog steeds vind ik het hardstikke leuk om in de andere rubrieken te neuzen en te posten. FOK! blijft een speciaal plekje houden en zal voor mij na BB zeker een plek zijn, waar ik mijn schaarse vrije uurtjes zal doorbrengen.

Marieke

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  woensdag 8 december 1999 @ 04:18:00 #7
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_228482
Met het bovenstaande kan ik mij in hoge mate identificeren, maar, wil ik daar graag aan toevoegen, sinds die inval-doosjes weer fijn opgerot zijn, en sinds ik weer regelmatig de FOK! pagina's kan bereiken (Danny, ligt dat aan mijn provider, of aan FOK!?) ben ik opeens weer warm aan het lopen. Die laatste weken, ik zie het opeens weer helemaal zitten. Dus, kom op, FOK!kers van het eerste uur (en ietwat later), laat je niet kennen. Het VOO-forum is weer open, dus in potentie is het hier weer ok te krijgen.
Gewoon een kwestie van reclame voor de juiste doelgroep
Niet dat ik de afgelopen week alle afleveringen heb gezien, maar 4 genomineerden, ik vind het wel weer leuk.
Nou, dat was het eigenlijk wel voor mij. MIEP MIEP.
Life is what you make it.
  woensdag 8 december 1999 @ 08:42:00 #8
1360 Lady Mara
home is .......
pi_228483
Zoals ik al eerder zij,
"een hype is een hype zolang de hype een hype is"
Maar deze hype was al voorbij voordat hij begonnen was.
BB is na 3 weken een zachte dood gestorven.
V probeert de hype instand te houden.
En wij, met doordevil voorop, helpen daarbij.
Negeren dus.
Maar wel Nico blijven lezen. Mag ook over een andere hype. Want dan wordt Nico een Hype.

Lady Mara

home is where......
  donderdag 9 december 1999 @ 14:55:00 #9
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_228484
Hoezo hype voorbij?
ik heb BB nooit iets aan gevonden, maar het BB forum hier is dd leuk dat ik toch verslaafd ben.

Over de relatieve rust op t forum: iedereen kent de bewoners intussen wel. Discussies over de verschillende bewoners zijn daardoor ook steeds hetzelfde. Maarkvinnut nog steeds leuk... Ik ga door!

pi_228485
quote:
op 12-07-1999 om 09:35 PM schreef misterDre het volgende:
Is de Hype voorbij?

Mijn stelling is dus: BB is over zijn hoogtepunt heen en daarmee ook het BB Fok!forum!

Zijn jullie het daarmee eens/oneens?


In het begin postte ik af en toe wel eens wat en las de topics wel eens. Maar nu loopt het al over de 40.000 postings! Het is gewoon niet te doen. Zelfs deze thread was ik te lui om volledig te lezen.

Ik volg BB al maanden niet meer. Net wat je zegt, in het begin was het leuk, nieuw, spannend en vooral niet zo druk op dit forum. De flair is er een beetje af.

pi_228486
quote:
op 12-09-1999 om 11:46 PM schreef Semenstick het volgende:
Ik volg BB al maanden niet meer.

Zolang is 't toch nog niet bezig

  vrijdag 10 december 1999 @ 13:17:00 #12
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_228487
Zo eens in de zoveel tijd open ik alle threads in een nieuw venster en loop ik ze een voor een af, zo ook nu. Kom ik deze tegen met de vraag of de hype over is. Mooie stelling, goed onderbouwd, kritische noot aan het adres van de tamme FOK!-posters. En ja hoor, mijn Spicegirl flashback komt terug. (Wat vaker is met flashbacks natuurlijk.) Even uitleggen? Weten jullie nog, in een nog niet zo grijs verleden dat er ineens de Spicegirls waren? Vanuit niets bestormden ze de hitlijsten, werden werkelijk larger than life, en dat alles met een aanlooptijd van pak 'm beet 2 of 3 maanden. Hun eerste hit Wannabe (zigazig aah) kwam weleens op TMF of MTV voorbij, en ik vond het een erg leuk liedje, maar dacht zoals iedereen uit mijn nabije omgeving dat het hierbij zou blijven. Soit, een paar maanden later, op het hoogtepunt van alle roem riep iedereen op zijn hardst dat ze de Spicegirls vanaf het begin GeWeLdIg hadden gevonden, dat ze nimmer getwijfeld hadden aan het inmens verdiende succes. Alsof er punten te verdienen waren met het hardst roepen dat jij deel was van de harde kern die het inzicht in de hype al maanden geleden voorspeld had. Mijn sleutelhangertje van Geri lag toen van weeromstuit snel in de la, want 'mijn' Spicegirls waren ineens publiek bezit.
Okee, terug naar dit topic. Het omgekeerde min of meer. MisterDre constateert (terecht?) dat de hype over is, en ineens komen er verhaaltjes van mensen die zeggen dat dat inderdaad zo is, want: ...ieder zo zijn eigen reden...
Snapt iemand ook maar een Beetje waar ik het over heb? Ik geef toe, de vergelijking slaat kant noch wal, maar hetzelfde idee bekruipt me weer. Als straks de hype over is en de verschillende carnavalshits alweer uit de hitparade zijn verdwenen- (worden jullie ook al bang van het idee dat er vast en zeker, zekersteweten afschuwelijke krakers worden gemaakt over Ruud, op z'n Flip Fluitketel's?!?!)- zijn er in ieder geval mensen die kunnen zeggen: Huh, ik voorspelde het al half December. En dat is niet slecht, niet fout, niet naar of vervelend, maar dan is mijn betoog wat ik hier nu alweer veel te lang zit te houden wellicht wat meer op z'n plaats. Heeft het een plaats nodig dan? Nee, dat niet. Genoeg geluld nu voor dit topic, en ik typ toch al niet zo heel snel.
Ben te zaai voor een signature
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')