abonnement Unibet Coolblue
pi_65179325
Ik ga ook weer beginnen met gitaar spelen. Ik was eigenlijk al een jaar gestopt omdat ik er geen zin meer in had en nu ben ik bijna alles vergeten. Wat mij echt gaaf lijkt om te kunnen is fingerpikking of tokkelen of hoe het ook heet. Net zoals Reinhard Mey. Heb dus net een tab op Ultimate Guitar gevonden met een stukje uit dit lied:



Maar ik vind het echt een moeilijk lied. Ik speel hem echt 5 keer zo traag als hem.
pi_65181419
TVP
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_65200010
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:01 schreef Gewas het volgende:
Ik ga ook weer beginnen met gitaar spelen. Ik was eigenlijk al een jaar gestopt omdat ik er geen zin meer in had en nu ben ik bijna alles vergeten. Wat mij echt gaaf lijkt om te kunnen is fingerpikking of tokkelen of hoe het ook heet. Net zoals Reinhard Mey. Heb dus net een tab op Ultimate Guitar gevonden met een stukje uit dit lied:



Maar ik vind het echt een moeilijk lied. Ik speel hem echt 5 keer zo traag als hem.
Kijk anders eventjes hier naar; volgens mij helpt dat wel een eind:
pi_65433459
hallo,

ik heb jullie raad opgevolgd door te oefenen en kan al met veel moeite de intro van seven nation army omdat die makkelijk te onthouden is.
kent iemand nog een nummer waarbij je maar snaar hoef te raken ( zoals seven nation army intro dus)

groeten
djD
pi_65434526
Eric Clapton - Tears in Heaven vind ik goed te doen.
pi_65434630
Smoke on the Water van Deep Purple
Come as you Are van Nirvana
Iron Man van Black Sabbath

Dat waren mijn eerste probeersels. Succes!
pi_65434779
smoke on the water kon ik ook:D
ik ga zeker goed proberen het is echt leuk!
pi_65435229
TVP en gelijk een vraagje: ik wil graag een instrument spelen, ik heb alleen de motoriek van een bejaarde. Nou misschien een beetje overdreven, maar ik heb dyslexie en mijn motoriek is niet zo heel fijn. Is gitaar dan een goede keus (los van iemand zijn voorkeur)? Drummen bijvoorbeeld zou een drama zijn denk ik

Ik zou heel graag banjo leren spelen, omdat ik een folk een tof genre vind, maar misschien is het goed dat ik eerst maar akoestisch gitaar leer spelen?
  maandag 26 januari 2009 @ 21:47:26 #209
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_65435883
Gitaar is wel een van de moeilijkere instrumenten. Maar als je het eenmaal goed kan en doorzet dan is het priceless!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_65436134
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef GoodGawd het volgende:
Gitaar is wel een van de moeilijkere instrumenten. Maar als je het eenmaal goed kan en doorzet dan is het priceless!
Wat vind jij dan een makkelijker instrument dan een gitaar?

Ik heb een beetje het probleem dat ik elk instrument wel fantastisch zou kunnen vinden. Dit maakt het niet bepaald gemakkelijker.. Heeft iemand daar misschien nog tips over?
  maandag 26 januari 2009 @ 23:09:42 #211
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_65439525
Als je een tijdje bezig bent en een beetje snel (power)akkoorden kan spelen is dit echt een aanrader:



Supersimpel opgebouwd, en klinkt vet
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:09:36 #212
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_65443054
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:47 schreef GoodGawd het volgende:
Gitaar is wel een van de moeilijkere instrumenten. Maar als je het eenmaal goed kan en doorzet dan is het priceless!
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef Boevenbende het volgende:

[..]

Wat vind jij dan een makkelijker instrument dan een gitaar? Keyboard/Piano

Ik heb een beetje het probleem dat ik elk instrument wel fantastisch zou kunnen vinden. Dit maakt het niet bepaald gemakkelijker.. Heeft iemand daar misschien nog tips over?

Wacht dit moet ik even bijstellen, naar aanleiding van een paar opmerkingen in het Gitaristen topic. over Power akkoorden. Ja als je dat wilt spelen, dan is er niks aan. Dan leer je even waar de grondtonen liggen, en dan kan je binnen een niet al te lange tijd al die rag nummers spelen.
Maar als jij meer houdt van wat complexere muziek, jazz bijvoorbeeld dan is het meestal wel wat lastiger dan een random instrument.



Als je zoiets bijvoorbeeld wilt spelen dan gaat er meer tijd inzitten. Maar ik weet niet wat je nou precies voor muziek wilt spelen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door GoodGawd op 27-01-2009 01:16:43 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_65443090
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef Boevenbende het volgende:

[..]

Wat vind jij dan een makkelijker instrument dan een gitaar?

Ik heb een beetje het probleem dat ik elk instrument wel fantastisch zou kunnen vinden. Dit maakt het niet bepaald gemakkelijker.. Heeft iemand daar misschien nog tips over?
Bij een piano bijvoorbeeld liggen alle noten voor je neus, bij een gitaar is t toch ff meer zoeken
pi_65445264
Je kan het natuurlijk altijd zo moeilijk maken als je zelf wil. Een gitaar is wel ontzettend veelzijdig, en ik kan niet voor andere instrumenten spreken, maar ik denk dat je op een gitaar eerder 'leuke dingen' op kan spelen dan op pakweg een accordeon. En jazz is denk ik lastig bij elk muziekinstrument haha, maar op gitaar wordt het wel heel technisch inderdaad met al die vingerzettingen.
pi_65445274
dubbelpost
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:34:00 #216
140318 Thy...
Met puntjes
pi_65453119
Momenteel bezig met het leren van Wonderwall. Eerste nummer wat ik leer na wat akkoorden oefeningen.
Onderstaande les geeft het strumming patroon goed weer.

I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_65462847
misschien een domme vraag maar bij de snaren welke vinger moet je bij welke snaar neerzetten ( dus op eadgbe ) ?

mvg.
pi_65462941
aangezien ik die guitartabs begin te begrijpen wil ik mijzelf het goede aanleren
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:02:10 #219
20720 brother52
Dus..........
pi_65463113
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:09 schreef GoodGawd het volgende:

Wacht dit moet ik even bijstellen, naar aanleiding van een paar opmerkingen in het Gitaristen topic. over Power akkoorden. Ja als je dat wilt spelen, dan is er niks aan. Dan leer je even waar de grondtonen liggen, en dan kan je binnen een niet al te lange tijd al die rag nummers spelen.
Do not underestimate a powerchord
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_65463125
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:53 schreef denkjedat het volgende:
misschien een domme vraag maar bij de snaren welke vinger moet je bij welke snaar neerzetten ( dus op eadgbe ) ?

mvg.
Volgens mij ligt dat aan de akkoorden. Je moet zelf denk ik een beetje uitvogelen wat het beste werkt.
pi_65463208
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:02 schreef robbolo het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan de akkoorden. Je moet zelf denk ik een beetje uitvogelen wat het beste werkt.
o
oke want ik weet nog niet zo veel en dacht misschien leer ik mijzelf dan wel iets verkeerds aan ofzo
pi_65463306
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:05 schreef denkjedat het volgende:

[..]

o
oke want ik weet nog niet zo veel en dacht misschien leer ik mijzelf dan wel iets verkeerds aan ofzo
Dat zal ook waarschijnlijk nog gebeuren Maar als je niet zeker weet of je t goed doet, kan je t hier altijd vragen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:28:16 #223
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_65463866
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:02 schreef brother52 het volgende:

[..]

Do not underestimate a powerchord
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_65465272
en dan bedoel ik met het nummer kryptonite
ik moet de 2e hebben bij snaar a en dan snel naar de snaren dgb hoe kan ik dat zsm doen?
pi_65465945
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef denkjedat het volgende:
en dan bedoel ik met het nummer kryptonite
ik moet de 2e hebben bij snaar a en dan snel naar de snaren dgb hoe kan ik dat zsm doen?
Je pickt gewoon een akkoord, dus je moet het akkoord pakken en dan pas de snaren aanslaan.
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')