abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:19:33 #1
163650 Greys
pi_63083176
Vorige topics:
Hoe Boris bij ons thuis kwam: Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+
Tweede topic: Bengalen bengels! O+

EEN SPECIAAL TOPIC TER BEJUBELING VAN DE BENGAALSE KAT!

Alle andere blikopeners van Bengalen van harte welkom in dit topic, evenals geïnteresseerden en Bengalen-fans! Verhalen, tips, foto's... kom maar op!

Van Wikipedia:
De bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen.

Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn én een grote ren buiten is.

Van www.bengaal.com
De Bengaal stamt af van kruisingen tussen een gedomesticeerde kat en een Bengaalse tijgerkat (Felis bengalensis; in de VS: Asian leopard cat.
In de meeste Europese landen is het houden van wilde dieren verboden. Toch kan ook een Europeaan de kriebels krijgen om een wilde kat te willen. De Bengaal is dan een goede en legale keuze, die als bonus een betrouwbaar temperament heeft en zindelijk is. Maar door zijn speciale karakter en uiterlijk zal de Bengaal ook mensen aantrekken die niet specifiek op het 'wilde' vallen. Een Bengaal is gewoon een heel mooie kat die zich door enkele unieke eigenschappen van alle andere kattenrassen onderscheidt. Er bestaan natuurlijk al verscheidene gevlekte kattenrassen, namelijk de Brits korthaar en de Oosters korthaar gevlekt, de Egyptische Mau en de Ocicat. De Bengaal verschilt echter heel duidelijk van al deze rassen in type, patroon en grondkleur. De Bengaal is de enige niet-oosterse korthaarkat met een lang lichaam. Het lichaam van de Bengaal is nog het beste met de Maine Coon en de Noorse Boskat te vergelijken. Het belangrijkste verschil is, dat de Bengaal een hoger soortelijk gewicht lijkt te hebben: als je hem optilt, is hij veel zwaarder dan verwacht. De reden hiervoor is de zware bespiering.

Ook typisch voor de Bengaal is een vrij lang hoofd in combinatie met kleine oren. Meestal hebben rassen met lange koppen ook grote oren (denk aan de Noorse Boskat, Siamees). Maar het meest opvallend is de vacht: de vlekken van de Bengaal zijn gemiddeld veel groter dan die van de andere gevlekte rassen en zijn niet verticaal maar horizontaal of willekeurig gerangschikt. Ook is de grondkleur van de meeste Bengalen veel warmer dan die van de andere gevlekte rassen. Samen met enkele unieke speciale kenmerken, zoals een zachte pels, goudglitter en een relatief kleine, wilde kop, is de Bengaal een unieke verschijning in de kattenwereld, die je elke dag weer opnieuw ontdekt en waarvan je dan denkt: wat is-ie toch mooi!


Foto's van Boris, die we in september uit het asiel hebben gehaald













IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 november 2008 @ 20:21:29 #2
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_63083252
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:21:47 #3
163650 Greys
pi_63083259
Zometeen een update hoe het nu met Boris gaat (goed!!! ).
Ik ga eerst even wat foto's van Bengalen van mede-Fok!ers uit het vorige topic plukken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:22:21 #4
163650 Greys
pi_63083282
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoi Ing! Gezellig dat je er weer bij bent!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 november 2008 @ 20:27:51 #5
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_63083471
N vriendin van mij heeft niet een nieuw nestje Bengalen
Klap eens in je handjes.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:39:59 #6
163650 Greys
pi_63083875
Bengalen van Fok!-ers:

Mythos van Radyhyn


Troy van Radyhyn


Bengalen staan er om bekend dat ze van water houden, dus hier nog even het hilarische filmpje van de katten van Radyhyn die de keuken onder water zetten


Moshi van Webby en Buttercup


Moshi en Pulan van Webby en Buttercup


Bently van Lllaura



Mythos en Troy van Radyhyn nogmaals, in het bos aan een tuigje!


IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:40:56 #7
163650 Greys
pi_63083912
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:27 schreef Knoflook het volgende:
N vriendin van mij heeft niet een nieuw nestje Bengalen
Niet? Of net?
Fotooooooooooooooooooooos! Jaag haar naar dit topic!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 20:56:57 #8
163650 Greys
pi_63084475
Speciaal voor Harajuku, een paar nieuwe fotootjes (niet de mooiste kwaliteit, maar wel lief )

Mogguh Boris


Dol op zijn potje kattengras, als ik het water geef gaat hij er met zijn muil open onder hangen, onder de gieter


Na anderhalve maand bij elkaar al hele dikke vriendjes:


Kusje voor de Bink! Flitser vergeten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63084573
Te leuk om niet te volgen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63084682
mooi
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 22:12:53 #11
163650 Greys
pi_63087609
Boris wil nog wel even laten zien dat hij er heus niet altijd 'schattig' uit ziet, maar soms ook bruut en stoer

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 22:14:31 #12
163650 Greys
pi_63087679
Overigens hebben we hem nu dus sinds 20 september en al die tijd nog niet één keer een haal, blazen, hoge rug, dikke staart of zoiets. Helemaal niets! Als hij het ergens niet mee eens is blèrt hij Moehoewaaauuwwww en loopt weg. Maar er zit dus werkelijk geen greintje kwaad in
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 22:42:04 #13
163650 Greys
pi_63088875
Nog even de buitenren van de Boris.





Ik zal van de week even een nieuwe foto maken, want inmiddels zitten er naast de plankjes, het touw en de klimboom ook een krabpaal, een omgekeerde rieten wasmand en nog een andere klimboom in. Hij is nu vol genoeg. En nog steeds vindt Boris er niet zoveel aan, hij is liever binnen heb ik het idee


IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63088953
Ik heb ze gezien via een kennis, prachtige dieren!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63089147
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Greys het volgende:
Nog even de buitenren van de Boris.


Ik zal van de week even een nieuwe foto maken, want inmiddels zitten er naast de plankjes, het touw en de klimboom ook een krabpaal, een omgekeerde rieten wasmand en nog een andere klimboom in. Hij is nu vol genoeg. En nog steeds vindt Boris er niet zoveel aan, hij is liever binnen heb ik het idee


Maar in de zomertijd, als jullie ook buiten zijn en het lekker in het zonnetje liggen is, zal hij er wss wel heel erg blij mee zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 22:50:40 #16
163650 Greys
pi_63089229
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Maar in de zomertijd, als jullie ook buiten zijn en het lekker in het zonnetje liggen is, zal hij er wss wel heel erg blij mee zijn.
Dat houden wij onszelf ook maar voor
Als het mooi weer is en wij zijn ook buiten, dan is hij er vast graag bij!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63092236
Wowsers, wat prachtig! Hele bijzondere katten
pi_63092266
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Greys het volgende:
Nog even de buitenren van de Boris.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zal van de week even een nieuwe foto maken, want inmiddels zitten er naast de plankjes, het touw en de klimboom ook een krabpaal, een omgekeerde rieten wasmand en nog een andere klimboom in. Hij is nu vol genoeg. En nog steeds vindt Boris er niet zoveel aan, hij is liever binnen heb ik het idee

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een beest ! En samen met de hond , ging het vanaf het begin al zo goed?
pi_63092287
wat een mooie beesten zijn het toch

en leuk die ren, lijkt een beetje op ons idee... en daar is die ene dol op...
(de pers niet maar die kan niet teveel doen op een dag anders komt hij niet aan zijn benodigde 20 uur slaap natuurlijk )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 10 november 2008 @ 01:01:11 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_63093041
Blijf het hele mooie katten vinden en denk nog steeds na over aanschaf over een bengaal als vriendje voor onze huidige draak brit
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63093565
Boris

en Bink

Prachtige ren ook, die wil ik wel eens met eigen ogen komen bewonderen!
Ik zit nog in dubio over Spider: naar binnen / naar buiten / een soort ren op het balkon...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_63093604
Ik moet dit topic niet volgen eigenlijk, wat een ongelofelijk mooie beesten zijn het. Zou er alleen om het uiterlijk al een willen hebben, maar natuurlijk ook vanwege het karakter.
  maandag 10 november 2008 @ 05:19:32 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63094333
Jaaaaaa, tvp

Boris
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 10 november 2008 @ 10:25:59 #24
163650 Greys
pi_63096501
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:24 schreef Carmella het volgende:

[..]

Wat een beest ! En samen met de hond , ging het vanaf het begin al zo goed?
Eigenlijk wel! Niet dat ze op de eerste dag al naast elkaar lagen, maar ze hebben niet lelijk tegen elkaar gedaan of bang voor elkaar geweest ofzo. De kat kwam bij ons thuis, heeft nog geen kwartier onder de bank gezeten en daarna was het eigenlijk al goed. Heel bijzonder Maar we wisten wel dat de kat al aan een hondje gewend was in het verleden, dat is dus heel goed te merken!
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:38 schreef MissBliss het volgende:
Boris

en Bink

Prachtige ren ook, die wil ik wel eens met eigen ogen komen bewonderen!
Ik zit nog in dubio over Spider: naar binnen / naar buiten / een soort ren op het balkon...
Je bent altijd van harte welkom hoor! Gezellig!
(Is het nog gelukt met het schilderij trouwens?) Wij hebben onze ren hier vandaan, dan hoef je hem alleen nog maar in elkaar te zetten. De panelen aan elkaar dus, het gaas zit er dan al in enzo. Geen spam hoop ik, ik ken die mensen niet verder

http://www.luxus-houtproducten.nl/?nav=dierenverblijven
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63100719
Dank je voor de link!

Ja, is gelukt, Maes heeft nu een Bobje en ik een Ziggy voor aan de muur
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')