abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_226627
Ondanks het feit dat hier al veel over geschreven is/wordt, moet ik het toch nog even kwijt: wat is die Willem een rat!

Niet dat ik een grote Bartfan ben, maar hoe Willem zich de laatste uitzendingen profileert als een ontzettend achterbakse rat ten opzichte van Bart. Wat een schijnheilig mannetje. En wat een groot ego;
'ik ben toch min of meer de leider hier in het huis' en '..in het begin was ik wat afwachtend, maar nu heb ik het toch allemaal naar me toegetrokken, dat doe ik in het dagelijks leven ook'. Tjongejonge, echt om kotsmisselijk van te worden! Alsmede zijn geslijm bij Ruud om zich in te dekken voor het geval hij de buit niet mocht binnenslepen. Wat een laagbijdegronds ventje!

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 december 1999 @ 12:02:00 #2
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_226628
Lees Goeroe Pavlov's post (02 december 1999; 9:16) eens in Voer voor Psychologen: Er was in dat gespek met Karin flink geknipt zodat Willem rat-achtiger overkomt. Willem wordt als rat afgebeeld door VOO om het spel spannender te maken.Hoe gelijkmatiger de populariteit verdeeld is over de vijf bewoners, hoe spannender de stemmingen, hoe meer mensen er bellen, hoe meer geld er verdient wordt...

Tip: Volg de streamverslaggevers voor een wat eerlijker beoordeling van de gebeurtenissen in het huis.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 2 december 1999 @ 12:51:00 #3
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_226629
quote:
op 12-02-1999 om 12:02 PM schreef Doc het volgende:
Lees Goeroe Pavlov's post (02 december 1999; 9:16) eens in Voer voor Psychologen: Er was in dat gespek met Karin flink geknipt zodat Willem rat-achtiger overkomt. Willem wordt als rat afgebeeld door VOO om het spel spannender te maken.Hoe gelijkmatiger de populariteit verdeeld is over de vijf bewoners, hoe spannender de stemmingen, hoe meer mensen er bellen, hoe meer geld er verdient wordt...

Hier kon je best eens gelijk in hebben. Ik denk niet dat Willem altijd zo is. En al is ie dat wel, hij moet toch ergens over praten?

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_226630
Nero,
met tevredenheid zal Hummie - of haar dienstdoend Fok-watcher redaktie-medewerker - jouw post-titel lezen, en hoeft zelfs niet de moeite te nemen om de thread te lezen.
Hij hoeft alleen aan Hummie te rapporteren:
"desinformatie traject "Willem" loopt gesmeerd - ze happen massaal!"
Glimlachend zal Hummie hem aankijken en zeggen: wist ik wel, jongen, wist ik wel...
  donderdag 2 december 1999 @ 13:26:00 #5
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_226631
Ja Moor om over de hier toegedane mening over Bart maar te zwijgen, past helemaal in Tommie van de Honnekreeks straatje.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_226632
Ten eerste, ratten kunnen heel aardige huisdiertjes zijn. Daarnaast vind ik het een beetje smakeloos om Willem (ik ben Bartfan) op deze manier te typeren. Hij levert V. misschien wel het materiaal om roddeltante Willem neer te zetten, maar V gaat daar zoals we allemaal wel weten nogal losjes mee om. Hou er effe rekening mee dat Willem wel net een scheiding achter de rug heeft na een relatie van 21 jaar met dezelfde vrouw. Dat ie onzeker is en dat uit door over 'sterke Bart' te praten is volgens mij nog best te vergeven. Tenslotte vind ik het onzin om speciaal een nieuw topic met als enig echt gevolg dat 'Willem is een Rat' in de topiclijst staat en de 'Willemdiscussie' versnipperd wordt over diverse topics.
  Moderator donderdag 2 december 1999 @ 14:05:00 #7
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_226633
Het is niet zo aardig om iemand een rat te noemen. De kritiek op Willem dat hij achterbaks zou zijn, speelt echter al vele weken, en is echt niet de laatste tijd in gang gezet door Hummie. Zoveel macht heeft ze nou ook weer niet.

En het heeft ook iets lafs: eerst durft Willem zich niet op de voorgrond te vertonen, bang om zich te profileren (want stel je voor dat zijn 'profiel' niet in de smaak valt). Maar als hij zorgvuldig de kat uit de boom heeft gekeken, dan durft onze 'symphatieke Fries' ineens wél. Hij weet ieders' smaak en voorkeur, en past daarop volledig zijn gedrag/strategie aan. En nou heeft hij het zowaar tot Leider geschopt. Gefeliciteerd Willem!

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_226634
HiZ, ik meen me te herinneren dat Willem gedurende deze 21 jaar niet genoeg had aan zijn vrouw.
En dat hij daarom ook volgens mij niet als een onzeker persoon door het dagelijkse leven is gegaan.
Dan zal hij dat in het BB huis ook wel niet zijn.
Dus zo zielig is hij dan ook weer niet.
Wie zijn .... verbrand, moet op de blaren zitten
Groetjes
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_226635
Ik prefereer Willem toch al Lijder.
Ik vond Willem een achtebaks mannetje, ik vind Willem een achterbaks mannetje en ik zal..........


we zien het.........

pi_226636
Ik prefereer Willem toch al Lijder.
Ik vond Willem een achterbaks mannetje, ik vind Willem een achterbaks mannetje en ik zal..........


we zien het.........

pi_226637
quote:
op 12-02-1999 om 02:05 PM schreef Gert het volgende:
Het is niet zo aardig om iemand een rat te noemen. De kritiek op Willem dat hij achterbaks zou zijn, speelt echter al vele weken, en is echt niet de laatste tijd in gang gezet door Hummie. Zoveel macht heeft ze nou ook weer niet.

En het heeft ook iets lafs: eerst durft Willem zich niet op de voorgrond te vertonen, bang om zich te profileren (want stel je voor dat zijn 'profiel' niet in de smaak valt). Maar als hij zorgvuldig de kat uit de boom heeft gekeken, dan durft onze 'symphatieke Fries' ineens wél. Hij weet ieders' smaak en voorkeur, en past daarop volledig zijn gedrag/strategie aan. En nou heeft hij het zowaar tot Leider geschopt. Gefeliciteerd Willem!


Als je, Gert, tussen alle manipulaties en beeld-editing van VOO door, wat nauwkeuriger naar de persoons-structuur van Willem zou kijken, valt het je dan niet op dat zijn lichaams-taal bij al die zgn. 'intriganten-opmerkingen' boekdelen spreekt over zijn zenuwachtigheid ? De ene keer zit hij zwaar weggedoken in z'n trui, en kijkt zijn gesprekspartner (Bart) nauwelijks aan. De andere keer (ook met Bart) gaat hij zo zwaar hijgend fluisteren dat het wel een klein jongetje in de klas lijkt, die smiespelt met een klasgenootje. Bij Ruud op het bankje buiten, hangt hij tegen Ruud aan, rekt zich uit, kortom doet van alles om zijn opmerkingen maar het karakter van 'tussen neus en lippen te geven'.
Herinner je je ook, dat juist Willem 'niet goed kan tegen alleen-zijn, eigenlijk nooit alleen is geweest (vlgs. eigen zeggen).
Wat je dus eigenlijk ziet is: paniek. Niet om een hoofdprijs, maar om 'niet aardig gevonden te worden' en daarvoor wringt Willem zich in de raarste bochten. Want hij heeft doorgekregen, dat dit spel hem wel eens tot 'MEGA-onaardig' zou kunnen maken, als hij ruzie met de bewoners krijgt, en dit overal wordt uitgezonden. Zijn 'naar voren treden' is dus helemaal geen 'winnaars-strategie', alleen een spastische reaktie op god-weet-wat-voor-onzin de psych. hem in de DBK heeft ingefluisterd, waardoor hij denkt, een betere manier dan 'gedeisd houden' te hebben gevonden, om 'aardig gevonden te blijven worden'.
Eigenlijk 'gaat ie weer vreemd': de psych heeft hem iets ego-strelends ingefluisterd, en nu merkt hij dat zijn 'huwelijk met de andere groepsleden' in gevaar komt, en probeert met man en macht de vrede zeker te stellen, ieder aansprekend op de manier die hij denkt dat die persoon nodig heeft. Bart heeft ie bv. tot een soort 'adoptief-zoon' aangesteld, alleen maar om aan Karin te laten weten, dat hij qua leeftijd 'bij haar en Ruud hoort'. Van de tijd voor zelf-reflektie heeft ie géén gebruik gemaakt: als K. met hem bespreekt, wat ze geleerd hebben, antwoordt hij: 'de tijd te doden'... Alles beter, dan denken aan 'naar huis gaan' en met zijn neus in conflicten en schuldgevoel vallen. Willem overleeft, van dag tot dag, en zo'n kat in nood maakt rare sprongen. Geen wonder dat Hummie genoeg van die 'sprongen' heeft, om nog ff extra sterk 'aan te dikken'. Maar dat geldt voor elke bewoner in handen van de BB-regie. Ook van Bart zou ieder van ons een bandje kunnen editen, waarna elke kijker niets meer van Bart moet hebben. Zelfs Jumparound die hier mee-post, kan dat alleen met lede ogen aanzien.

pi_226638
Willem de Rat
Maurice de Hond
Karin Konijn
Ruud Rendier
Bart Baviaan

Volgens mij hebben ze andere achternamen (lees FAQ) m.u.v. Maurice!

Ik wou dat ik dichter was, dan kon ik altijd dichter bij jouw zijn (Stef Bos).


pi_226639
Dat er gemanipuleerd wordt bij de BB- uitzendingen van VOO, staat buiten kijf. Dit betekent dus dat je als kijker gedwongen wordt kritisch te blijven om zodoende een bepaalde mate van objectiviteit te behouden.
Dit geldt niet alleen voor BigBrother, maar voor alle televisie-uitzendingen. Met dit gegeven in het achterhoofd bekijk ik BigBrother vanaf dag 1 en natuurlijk is duidelijk te zien hoe VOO de boel manipuleert en dat is haar goed recht; wie maakt immers het programma? In plaats van je hier tegen te verzetten, kun je dit feit beter accepteren want hier ontkom je toch niet aan bij het kijken naar televisie.

Ik ben van mening dat het te makkelijk is om Willems achterbakse gedrag te typeren als 'gemanipuleer door VOO'. Hij gedraagt zich als een gluiperige wezel. Kritiek genoeg op zijn huisgenoten, maar het liefst achter hun rug om. Directe kritiek geeft hij alleen wanneer hij zich verzekerd weet van de steun van de anderen, zoals gister met zijn opmerking tegen Ruud 'je lijkt wel een zwerver'... Gebracht als grapje, maar ondertussen. Tja, ondertussen likt ie zich zoveel mogelijk bij Ruud naar binnen om een graantje van de buit mee te pikken, mocht ie zelf buiten het net vissen.

Wat betreft Bart is hij nog smeriger. Vrolijk babbelt hij met Bart mee, maar zodra Bart uit het zicht is dan schijt hij Bart volledig uit bij de overige bewoners. Natuurlijk manipuleert VOO hierin, dit neemt echter niet weg dat Willem daadwerkelijk dit gedrag laat zien! Misschien heeft VOO eerder vertoond schijnheilig en kruiperig gedrag van de Rat Willem simpelweg nog niet laten zien en manipuleert zij ons door ons nu hiermee wel te confronteren. Inderdaad een vorm van manipulatie. Wat echter geen manipulatie is, is dat Willem een achterbaks kereltje is want hij is toch echt ZELF degene die dit gedrag vertoont! Hij zelf en niemand anders is hier verantwoordelijk voor!

Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
pi_226640
In voorgaande stuk ben ik vergeten te melden, dat ik niet vind dat Willem de enige is die naar gedrag vertoont. Dit topic gaat over Willem vandaar..........................
Put On Your Shitkickers And Kick Some Shit....!
pi_226641
Gaat BB niet juist over gewone mensne zoals wij. Wat zou je van jezelf vindne als je gedurende zo'n lange tijd in zo'n kleine groep wordt gevolgd?
et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_226642
quote:
op 12-02-1999 om 02:29 PM schreef Moor het volgende:
Als je, Gert, tussen alle manipulaties en beeld-editing van VOO door, wat nauwkeuriger naar de persoons-structuur van Willem zou kijken, valt het je dan niet op dat zijn lichaams-taal bij al die zgn. 'intriganten-opmerkingen' boekdelen spreekt over zijn zenuwachtigheid ? De ene keer zit hij zwaar weggedoken in z'n trui, en kijkt zijn gesprekspartner (Bart) nauwelijks aan. De andere keer (ook met Bart) gaat hij zo zwaar hijgend fluisteren dat het wel een klein jongetje in de klas lijkt, die smiespelt met een klasgenootje. Bij Ruud op het bankje buiten, hangt hij tegen Ruud aan, rekt zich uit, kortom doet van alles om zijn opmerkingen maar het karakter van 'tussen neus en lippen te geven'.


Grappig dat ik zijn lichaamshouding toch telkens heel anders interpreteer.
Het valt mij altijd op dat mensen (en eigenlijk vooral mannen, sorry mannen ) die zich tevreden voelen over zichzelf en (meestal) ook een zekere machtspositie bekleden binnen een groep, zo vaak achterover leunend op een stoel/bank zitten met hun handen achter hun hoofd gevouwen. Zo maken ze zich extra groot. Het was zelfs zo opvallend dat ik eens aan iemand heb gevraagd waarom hij dat doet en het antwoord verbaaste me eigenlijk niet: "Ik ben de baas, ik heb het overwicht over dit stelletje, ik voel me zelfverzekerd. Deze meestal onbewuste houding toont dat". De oplettende lezer en kijker weet nu wel waar ik naar toe ga... Juist, weleens op Willem gelet?

Een gesprekspartner niet aankijken kan over het algemeen op twee manieren uitgelegd worden: Zenuwachtig (meestal veroorzaakt door een vorm van verlegenheid) of minachting. Deze minachting liet Bianca bijvoorbeeld heel duidelijk zien ten opzichte van Mona die net in het huis kwam.
In eerste instantie zou ik op Willem eerder minachting van toepassing vinden, maar misschien was hij inderdaad wel zenuwachtig. Hij weet immers zelf heel goed dat hij Bart te pas en te onpas neerhaalt en beseft vast ook dat het op de kijkers erg vreemd overkomt als hij nu zijn mond niet open doet. Hij heeft zichzelf in een erg moeilijke situatie gemanipuleerd en is terecht zenuwachtig. Bovendien 'verdenk' ik Bart ervan dat zijn zet niet per ongeluk was, maar dat is weer een andere discussie.


quote:
[/b]
Wat je dus eigenlijk ziet is: paniek. Niet om een hoofdprijs, maar om 'niet aardig gevonden te worden' en daarvoor wringt Willem zich in de raarste bochten.

Ook bij deze motivatie heb ik mijn twijfels. Ter illustratie: Ik herinner me nog het gesprek over te laat binnen komen in de kerk.
Ruud schaamde zich rot als hem dit gebeurde. Willem daarentegen vertelde (volgens mij met zijn handen achter zijn hoofd, maar ik heb de videobeelden helaas overspoeld) dat hij daar schijt aan zou hebben. Hij zou in dat geval juist op zijn gemak helemaal naar voren lopen en met een duidelijk 'goedemiddag allemaal' aantonen dat hij zich nergens druk over maakt.

Sorry Moor, maar ik vind dit gedrag niet stroken met het volgens jou 'aardig gevonden willen worden'. Dit strookt imo juist met de Willem die maling heeft aan iedereen (de kerk, zijn vrouw, Bart) en alleen - of in ieder geval voornamenlijk - gericht is op eigen gewin. In de vorm van respectievelijk macht, sex en leiderschap.

En ja, V manipuleert enorm, maar niemand dwingt Willem om bepaalde uitspraken te doen.


  Moderator donderdag 2 december 1999 @ 16:14:00 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_226643
quote:
op 12-02-1999 om 02:29 PM schreef Moor het volgende:
Herinner je je ook, dat juist Willem 'niet goed kan tegen alleen-zijn, eigenlijk nooit alleen is geweest (vlgs. eigen zeggen).
Wat je dus eigenlijk ziet is: paniek. Niet om een hoofdprijs, maar om 'niet aardig gevonden te worden' en daarvoor wringt Willem zich in de raarste bochten.

Ik quoot maar een klein citaat van deze (boeiende)posting. Want wat ik dan niet snap: als die Willem zo vreselijk graag aardig gevonden wil worden, waarom doet hij dan voortdurend iets dat helemaal niet als 'aardig' te boek staat, namelijk: roddelen en kwaadspreken.

Ik vind het, voor iemand die bang is alleen te zijn, of zich alleen te voelen, logischer dat hij 'allemansvriend-gedrag' vertoont, en niemand tegen zich in het harnas wil jagen. Precies: het gedrag dat Willem in het begin vertoonde!

Maar nu, na zo lang de kat uit de boom gekeken te hebben, is hij veel zekerder van zijn zaak. Hij weet wat voor vlees hij in de kuip heeft, hij is niet meer bang dat hij 'alleen gelaten' (=genomineerd) wordt. Waarom zou hij ook, hij is op de 1e keer na niet meer genomineerd. Wat hem de zekerheid geeft dat hij sowieso wel aardig gevonden wordt!

En nu durft hij dus wel de intrigantenrol te spelen. Toch 'kille' tactiek dus, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 02 December 1999).]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 2 december 1999 @ 16:21:00 #18
242 Pinball
Electric Monk
pi_226644
Moor, je eerste post hier zegt eigenlijk alles al

Hoewel ik het in grote lijnen met je eens ben, weet ik niet zeker of willems houding voortkomt uit paniek. Zijn glunderende hoofd toen hij zijn "ontrouw" met de psych aan de groep bekendmaakte deed me (om jouw huwelijk-metafoor te gebruiken) meer denken aan de overspelige die *eindelijk* een begrijpende minnares heeft gevonden. Hij schroomde idd een beetje, maar de drang om het te vertellen was veel sterker.
Zijn gedrag met ruud bij het vuurtje (over bart) heeft imho niets relativerends. Als hij echt onbewust bevestiging aan het zoeken was bij ruud had hij (denk ik) meer aandacht besteed aan diens reactie. Nu kwam het op mij over alsof willem de eerste, neutrale, reactie van ruud volkomen verkeerd interpreteerde, en vervolgens (idd als een schooljongen) doordraafde.


------------------
Elvis has left the building!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 2 december 1999 @ 16:28:00 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_226645
Bart, Karin en Maurice zijn net als Willem ook niet te beroerd om te roddelen (mede-ratten?), al zou ik dat eerder het bespreken van medebewoners willen noemen. Alleen brengt Veronica dat niet naar voren, Karin en Maurice zie je nooit meer samen, terwijl dat eerder toch ook een favoriet shot was. manipulatie dus!
Is het nu zo vreemd, dat in een keet waar je niks anders te doen hebt en je zo aangewezen bent op mekaar, je meningen vormt over de anderen en die ventileert om te kijken of je raaskalt, of wellicht toch een beetje gelijk hebt met je bevindingen?

De reden waarom Willem veel over Bart praat, is, omdat deze zich in alles posteert als ietwat verheven leidersfiguur die constant kat en stekende opmerkingen maakt om de anderen uit de tent te lokken, want dit is zijn opvatting van aandacht vragen/kameraadschap tonen, typisch iets dat je doet als je je als macho gedraagt -- dan kom je tenminste niet gevoelig over en laat je niks van jezelf zien, terwijl je wel het haantje blijft.
Nu, Willem is wel een gevoelsmens en is geen haantje en ervaart het gedrag van Bart als stuitend en bedreigend, maar tegelijkertijd kan hij gewoon redelijk met hem overweg en heeft hij ontzag voor hoe Bart zo standvastig en zelfverzekerd overkomt. Alleen prikt Willem daar nu, i.t.t. in het begin, doorheen. En dat bespreekt ie, omdat hij Bart enerzijds markant voor zijn leeftijd, maar anderzijds toch ook een baasje met misplaatste suprematische trekjes vindt die hem irriteren...

pi_226646
Tja, Perico, vind ik ook. Het blijft wel moeilijk, om er eenduidig iets over te zeggen.

Athena, die opname heb ik nog wel, en heb al eens ergens gepost dat W. tijdens dat voordoen, hoe hij in de kerk als ie te laat was 'gewoon naar voren zou lopen', deed hij nou juist met een tot masker vertrokken gezicht. Dat masker is voor mij zijn 'stoere buitenkant', waarmee hij ook heel sarcastisch, leraar-achtig (naar Anouk met golfen) en neerbuigend naar 'Bartje' kan doen. Mijn punt is dus, dat dit niet 'Willem op z'n gemak' is, het drukke baasje (zoals ze hem thuis noemen) is voor mij een geforceerde "vlotte Willem", die zijn onzekerheid moet verbergen. Dit doet dus niets af aan de onaangenaamheid van dat 'masker'. Het stelt alleen dat hij niet berekenend is uit vrije keus, maar instinctief.

  donderdag 2 december 1999 @ 17:41:00 #21
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_226647
Bigbrother is alleen leuk als je er samen naar kijkt. Je moet gewoon lekker kunnen schelden op alles wat er gezegd wordt, wie er irri is en wie juist tof. Daar is dit forum dus ook uitermate geschikt voor. Om nu een diepgravend psychologisch analyse te maken van Willem vind ik wat ver gaan Moor ook jij kent hem niet persoonlijk en zegt naar mijn mening jouw observatie meer over jezelf (je kent vast wel de term projectie)
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
  donderdag 2 december 1999 @ 17:53:00 #22
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_226648
De hetze over Willem gaat nu echt veel TE ver. Okee hij kan roddelen(net als iedereen trouwens!) dat geef ik toe maar nu ga ik hier toch echt even tegenin.

De conclusie die ik gisteren trok, over dat gesprek met Karin over Bart was dat het meer weg had van een vader-moeder gesprek over hun lastige zoon.
En dat zou veel beter kloppen in het plaatje want Karin is al echt een beetje het moedertje van Bart en Willem is degene die telkens weer tracht Bart op te voeden.

En laten we eerlijk zijn: Bart heeft gewoon steun nodig al zegt ie van niet. Hij zocht steun bij Sabine (iets ouder, dominant etc) en doet dat nu bij Karin en Willem.

En ja, over je kind ben je denk ik ook niet altijd alleen maar vol lof!

Volgens mij wil Bart ook het liefste hen allebei wegstemmen, als een kind wat op zichzelf wil, het huis uit wil.

Hij, Willem dus, zei niets gemeens over Bart wat ie nog niet tegen Bart zelf had gezegd.
Dus.

Ohja, dat wil niet zeggen dat ik nu ineens pro-willem ben maar dit sloeg gewoon nergens op, is een speld in een hooiberg zoeken.


------------------
.....zou de goede sint wel komen nu hij het weer zo lelijk vindt?

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 02 December 1999).]

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_226649
quote:
op 12-02-1999 om 05:13 PM schreef Moor het volgende:
Athena, die opname heb ik nog wel, en heb al eens ergens gepost dat W. tijdens dat voordoen, hoe hij in de kerk als ie te laat was 'gewoon naar voren zou lopen', deed hij nou juist met een tot masker vertrokken gezicht.

Ik heb al je 627 posts doorgelopen, maar ik kon het zo snel niet vinden

quote:
[b][/b]
<snip>
Dit doet dus niets af aan de onaangenaamheid van dat 'masker'. Het stelt alleen dat hij niet berekenend is uit vrije keus, maar instinctief.

Dan zijn we het in de grote lijnen dus eens.
Ik vind Willem onaangenaam, jij ook, maar jij bent van mening dat het slechts een masker is. Misschien zou ik hem ook het voordeel van de twijfel gunnen als het 'kip' verhaal (topic Willem moet blijven 1) niet had plaatsgevonden.

Hoe kijk jij overigens aan tegen de typisch manlijke gewoonte om onderuit te zakken en de handen achter het hoofd te plaatsen?


pi_226650
Athena, op gevaar af hier volledig weg-geflamed te worden omdat het als 'hetze' of iig 'off-topic' ervaren wordt,
wilde ik je toch nog antwoorden. Die houding die jij beschrijft wordt in mijn visie door mensen aangenomen als afweer-houding, vergelijkbaar met 'de armen over elkaar geslagen houden'. Een andere beschrijving is: het tegengestelde van openheid. Dat legt een iets andere nuance dan jouw interpretatie. Als zodanig paste hij in mijn beeld van Willem, omdat ik Willem, net als Maurice, niet echt opgewassen vind tegen de BB-setting sowieso:
het dicht op elkaar zitten met mensen die je zelf niet hebt uitgekozen. Dat Willem van strategie veranderd is sinds het DBK-gesprek over zijn 'natuurlijk leiderschap', heeft hem m.i. zeker niet meer relaxed gemaakt.
Ik heb persoonlijk geen sympathie of antipathie voor hem, (ken bovendien aardig wat Friezen), mij interesseert hij vooral in zijn reactie op het wonen in het BB-huis en op zijn medebewoners.
  vrijdag 3 december 1999 @ 04:39:00 #25
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_226651
quote:
op 12-03-1999 om 04:30 AM schreef Moor het volgende:
'de armen over elkaar geslagen houden'. Een andere beschrijving is: het tegengestelde van openheid.

Ja. Ja! Ja! JA!! Die zocht ik nu net! Zat al een hele tijd te peinzen over een reactie, toen ik deze zag. Hoe treffend. Misschien is de aanvulling 'mondhoeken iets naar beneden getrokken' hier op zijn plaats, maar dat weet ik niet zeker. Maar jouw reactie dekt mijns inziens wel mijn lading. Dank hiervoor Moor.
Ben te zaai voor een signature
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')