abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:09:00 #1
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_62835744
Er was nog geen nieuwe dus bij deze, welkom in het 31e piercingtopic!
Lees voordat je een vraag gaat stellen aub goed de OP, deze is er niet voor niets!

Met piercen wordt bedoeld: een doorboring maken in de huid met de bedoeling er een sieraad in te hangen.

Ben je er van overtuigd dat een bepaalde piercing bij jou past wees er dan zeker van dat je je piercing laat zetten bij een betrouwbare zaak die hygienisch werkt.
Ga nooit alleen maar naar een goedkopere piercingshop omdat het 10 euro in de kosten scheelt.
Laat je van tevoren goed informeren over hoe ze te werk gaan met het steken en schat alvast in hoe jou omgeving op jouw nieuwe piercing gaat reageren (dit hoeft nl. lang niet altijd positief tezijn).
Als je piercing ontstoken is schroom dan niet terug te gaan naar de winkel waar je gepierced bent of ga naar je huisarts. Haal je piercing er niet uit. Laat het zitten totdat iemand die er meer verstand van heeft naar gekeken heeft.

De prijzen per piercingshop willen nog wel eens verschillen. De prijzen bedragen gemiddeld tussen de 25 euro (bijv. oorlel) en 70 euro (bijv. intiem). Deze prijzen kunnen dus best lager of hoger liggen in de zaak waar jij heen gaat.

Indien je je piercingsieraad wilt verwisselen dien je er zeker van te zijn dat de piercing geheeld is.
Hou er rekening mee dat als je op vakantie (bv. Turkije) een nieuw sieraad koop de metaalwaarden anders kunnen liggen (denk aan bv. Nederlands goud en Turks goud, totaal verschillende kwaliteit) en je piercing kan gaan irriteren indien het nog niet genezen is.

***Let op!***- Een piercingshop mag geen (plaatselijke) verdoving toedienen. Geen zalf en ook geen spuitje. Dit is bij de wet verboden.


Het dragen van piercings is een grondrecht volgens de vakcentrale FNV.

Voor een piercing ga je nooit naar een juwelier maar naar een piercingshop. Laat nooit een gaatje in je bovenoor schieten als je een misvormd oor wilt voorkomen. De kans op infecties is een stuk groter omdat deze apparaatjes niet gesteriliseerd kunnen worden. Tevens kan je gaatje nooit exact geplaatst worden en doet het meer pijn.

De tijd dat een piercing nodig heeft om te helen of om dicht te groeien is verschillend per persoon.

Gebruik nooit producten met alcohol om je piercing tijdens het helen schoon te maken (tenzij aanbevolen door de piercer of arts).

Maak je sieraden regelmatig schoon.

De meeste piercingshops hanteren een minimale leeftijd van 16 jaar voor een navel- of gezichts- of oorpiercing. Voor genitale piercings is dit meestal 18 jaar. In sommige gemeenten (zoals Amsterdam) is vastgesteld dat je minimaal 18 jaar moet zijn voor een tattoo of een piercing.

Links met informatie over piercing guns:
bmeworld.com
encyc.bmezine.com

Enkele links naar websites waar je piercingsieraden kunt bestellen:
alloverpiercings.nl
alpha art jewelry
coldsteel.co.uk
crazy-factory.com
jewelsoffantasy.nl
mariebelle.nl
mypiercing.nl (favoriet: niet duur, snelle levering, mooi en netjes verpakt)
piercingworld.nl
roxy-shop.be
wildcat.de (favoriet: professioneel)
bodyartforms

Voorgaande delen:
Piercings #1
Piercings #2
Piercings #3
Piercings #4
Piercings #5
Piercings #6
Piercings #7
Piercings #8
Piercings #9
Piercings #10
Piercings #11
Piercings #12
Piercings #13
Piercings #14
Piercings #15
Piercings #16
Piercings #17
Piercings #18
Piercings #19
Piercings #20
Piercings #21
Piercings #22
Piercings #23
Piercings #24 Bijna Jubileum
Piercings #25 Jubileum
Piercings #26
Piercings #27
Piercings #28
Piercings #29
Piercings #30
an urge to help mankind overcomes me
pi_62838316
Oeh daar is ie weer
pi_62840889
Ik twijfel nog steeds of dat ik een navelpiercing voor de 3e keer moet proberen
pi_62844957
Precies 1 jaar geleden dat ik mijn piercing liet zetten
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:55:45 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62847036
Sorry! Ik had vanochtend snel nog even gereageerd en toen snel naar het werk, had helemaal niet gezien dat ik 'm gesloten had .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_62850489
Godsamme wat een kutballetjes zeg, werd er net serieus chagerijnig van.
Wou ff kijken hoe die kersjes stonden die ik op BAF had gekocht, maar was niet zo mooi en toen kreeg ik balletje van me tepelpiercing er niet meer op. Na halfuur prutsen en dikke tepel later is het me toch gelukt
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2008 @ 14:41:56 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62861273
Piercen is verslavend!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_62863287
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik twijfel nog steeds of dat ik een navelpiercing voor de 3e keer moet proberen
Is het uitgegroeid dan? Ik heb het ook voor de zoveelste keer laten zetten vorig jaar Telkens groeide het ding uit Nu aan de onderkant laten zetten, en het zit er nog steeds
pi_62863375
Daar was hij wel mee bezig, en bulten en zweren, etc. Ik kreeg het gewoon niet goed. Ik wilde het nog 1 keer proberen en dan gewoon niets aan doen (werkte voor mijn conch, werkt voor mijn MD's behoorlijk goed). En anders geef ik het op en probeer ik de onderkant.

Maar ja, het litteken is nu redelijk mooi en wit. Meh......
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 november 2008 @ 10:40:25 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62877560
Even een tvp'tje.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_62879340
Ik zit erover te denken om mijn oor te laten piercen, niet helemaal bovenaan maar zo halverwege. Is volgens mij leuk met een plat knopje ipv een ringetje.

Maar ik woon in BE en heb geen idee wat de regelgeving is en welke piercers hygienisch werken enzo
pi_62882986
Met gezond verstand kom je een heel eind hoor. Loop eens ergens binnen, kijk eens rond. Is het schoon, is het opgeruimd? Zit er een tattoėerder en hoe werkt hij/zij? Vraag naar de werkwijze, hoe moet je volgens hun je piercing verzorgen, etc. En zit je daar om iets te laten zetten, kijk of ze handschoenen wisselen, of ze de naalden en de klem uit een steriele verpakkingen halen, of het sieraad steriel is en ontsmet wordt. Zo niet; GA DAN WEG, NAAR HUIS. Je bent niemand niets verplicht, ook niet als je al besloten hebt om iets te laten zetten. Je gaat geen ziekte oplopen omdat het onbeleefd is weg te gaan.

Laat je gevoel spreken.

En of iemand goed is of niet, tsja, vaak is dat ook maar van horen zeggen, vaak op internet.
pi_62883132
Ik wil een surface in m'n onderbuik, maar het is zo zonde dat ze na 6 maanden uitgroeien.

pi_62883177
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wil een surface in m'n onderbuik, maar het is zo zonde dat ze na 6 maanden uitgroeien.

[ afbeelding ]
Bij iedereen??

Hoe lang duurt het, als het goed gaat, voordat zo'n gat boven in je oor netjes geneest? Ga over 7 weken op vakantie naar warme streken waar ik ook wil zwemmen, in een spa wil, etc. Dus dan zou het gat dicht moeten zijn.
pi_62883253
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bij iedereen??
I guess?
pi_62883316
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

I guess?
Maar waarom? Op andere plekken op je lijf blijft het toch wel prima zitten?
pi_62883335
Surface piercings zijn erg lastige dingen.

@Iset; waarom geen microdermals? Zelfde effect en de kans dat ze slagen is iets groter.
pi_62883349
Bij veel mensen zullen surfaces uitgroeien maar het kan ook voorkomen dat ie wel blijft zitten. Moet je maar net geluk mee hebben. Al geef ik zo'n surface op je buik weinig hoop, denk aan broekrand, zitten, shirt etc.
pi_62883418
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
Surface piercings zijn erg lastige dingen.

@Iset; waarom geen microdermals? Zelfde effect en de kans dat ze slagen is iets groter.
Ja, daar zat ik ook aan te denken .. - groeien die niet zo snel uit, dan?
pi_62883551
Niet zo snel als surface piercings, maar ze hebben toch een behoorlijk grote uitgroeikans. Maar het litteken is waarschijnlijk wel kleiner!
pi_62883822
Hmm, okay.
  zondag 2 november 2008 @ 20:25:50 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62891210


je kunt het natuurlijk ook overdrijven!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_62891580
Waarom zijn die BMEzine foto's altijd genomen met bloed er nog aan? Maak de foto dan 2 dagen later. Gatverdamme.

Verder wilde ik een tragus als ik 16 zou zijn. Ondertussen ben ik 16 en heb ik mijn doelstelling veranderd: ik wil een tragus als ik 555 euro bij elkaar heb. Maar waarschijnlijk zal ik dan zoiets hebben van "nee, zonde van mijn geld."
pi_62891835
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:25 schreef Debsterr het volgende:
[ afbeelding ]

je kunt het natuurlijk ook overdrijven!
Woah, ik vind dit niet overdreven, maar mooi.
  zondag 2 november 2008 @ 20:47:53 #25
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')