abonnement Unibet Coolblue
pi_62595248
Voor velen is een kinderwens een droom van hen. Wat als de vader of moeder nou een aantal erfelijke ziekten heeft, of zwakbegaafd is. Is het dan nog verstandig om kinderen te nemen? Zijn die mensen die hoe dan ook kinderen nemen egoïstisch?

Zelf heb ik alleen autisme, en een aantal allergieën. M'n vader is trouwens ook autistisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door F04 op 22-10-2008 23:07:20 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:34:34 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_62595346
Heb je er problemen mee dat je vader er voor koos kinderen te nemen?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:35:08 #3
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62595369
Ik raad het iedereen af om kinderen te nemen.

De angsten die jij hebt, die zullen je kinderen ook oppikken. Anderzijds, autistische kinderen hebben wel een plus dat ze een zekere originaliteit bieden in een mensenmassa die steeds grijzer wordt. Misschien verklaart dat ook de autismehype die sinds enkele jaren lijkt te woeden.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_62595474
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:35 schreef Stephe het volgende:
Ik raad het iedereen af om kinderen te nemen.

De angsten die jij hebt, die zullen je kinderen ook oppikken. Anderzijds, autistische kinderen hebben wel een plus dat ze een zekere originaliteit bieden in een mensenmassa die steeds grijzer wordt. Misschien verklaart dat ook de autismehype die sinds enkele jaren lijkt te woeden.
Gelukkig luistert niemand naar jou, anders was over 30 jaar de mensheid uitgestorven.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:38:41 #5
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62595516
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Gelukkig luistert niemand naar jou, anders was over 30 jaar de mensheid uitgestorven.
Zou dat zo'n probleem zijn? Dat betekent namelijk dat je nooit echt oud wordt, want vroeger was alles beter gaat dan niet op
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_62595550
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Gelukkig luistert niemand naar jou, anders was over 30 jaar de mensheid uitgestorven.
Is dat erg?
pi_62595567
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:38 schreef Stephe het volgende:

[..]

Zou dat zo'n probleem zijn? Dat betekent namelijk dat je nooit echt oud wordt, want vroeger was alles beter gaat dan niet op
ouder wordt je wel snuggere... Je kan nog wel de jongste van het stel zijn, terwijl je ook oud bent
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62595592
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:39 schreef TheDenialTwist het volgende:

[..]

Is dat erg?
Ja, dat zou betekenen dat je over 60 jaar geen lekkere tieners meer hebt
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:42:14 #9
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62595655
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:40 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja, dat zou betekenen dat je over 60 jaar geen lekkere tieners meer hebt
Dat is wel zo, de moderne slavernij is wel de motor van de economie..
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_62595873
"kinderen nemen" is sowieso een vrij arrogante uitdrukking die ons rotsvaste en misplaatste vertrouwen in een volledig maakbare wereld onderstreept. "Proberen om kinderen te krijgen" zou van iets meer wijsheid getuigen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:19:28 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62597199
Nee, ik vind dat mensen met een zware handicap moeten afzien van het krijgen van kinderen. Waarom mensen ongevraagd opzadelen met handicaps?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_62597256
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:47 schreef Malebolgia het volgende:
"kinderen nemen" is sowieso een vrij arrogante uitdrukking die ons rotsvaste en misplaatste vertrouwen in een volledig maakbare wereld onderstreept. "Proberen om kinderen te krijgen" zou van iets meer wijsheid getuigen.
duurde nog lang voordat iemand daar over begon
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62597400
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:47 schreef Malebolgia het volgende:
"kinderen nemen" is sowieso een vrij arrogante uitdrukking die ons rotsvaste en misplaatste vertrouwen in een volledig maakbare wereld onderstreept. "Proberen om kinderen te krijgen" zou van iets meer wijsheid getuigen.
Als je 'kinderen krijgen' gebruikt is het net alsof het geen bewuste keuze was en je er niet eens zo blij mee was. Bij het woord 'krijgen' moet ik aan pakjesavond denken.
Tap tap tap
pi_62597544
Oja, ik heb een erfelijke aandoening, mijn 'type' is nog niet eens zo ernstig maar mijn kind heeft 50% kans het ook te krijgen en dan kan het ook een ernstiger type zijn. Ik vind 50% best veel, ook al kan m'n kind een mild type krijgen. Ik vind het te riskant en wil het zekere voor het onzekere nemen. Nou heb ik niet zo'n enorm moederinstinct dus een enorm probleem is het op zich niet, maar mocht ik de juiste man in m'n leven hebben en mochten de eierstokken gaan rammelen, dan ben ik wel voor adoptie.
Tap tap tap
pi_62597577
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:37 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Gelukkig luistert niemand naar jou, anders was over 30 jaar de mensheid uitgestorven.
En dat is een ramp omdat? Het zal mij werkelijk een worst zijn of de mens uitsterft of niet. Ik voel totaal niet een verlangen naar een voortzetting van de mensheid. Ik ben dan ook zeker niet van plan om daar zelf aan bij te dragen. Ik wil geen kinderen om de simpele reden dat ik het niemand wil aandoen om dit leven te moeten leven.

Ik heb mij voorgenomen om mij tijdens mijn leven zoveel mogelijk ten dienste te stellen van mijn eigen genoegens en daarbij parasiteer ik schaamteloos op de gemeenschap.
pi_62597684
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:29 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En dat is een ramp omdat? Het zal mij werkelijk een worst zijn of de mens uitsterft of niet. Ik voel totaal niet een verlangen naar een voortzetting van de mensheid. Ik ben dan ook zeker niet van plan om daar zelf aan bij te dragen. Ik wil geen kinderen om de simpele reden dat ik het niemand wil aandoen om dit leven te moeten leven.

Ik heb mij voorgenomen om mij tijdens mijn leven zoveel mogelijk ten dienste te stellen van mijn eigen genoegens en daarbij parasiteer ik schaamteloos op de gemeenschap.
Pleeg zelfmoord dan ... (geen doodswens, slechts een oplossing op je probleem)...

Dat laatste ben ik het met je eens, maar het is toch altijd zo dat je jezelf het belangrijkste vindt in je leven.. Immers zonder dat ben je niets...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62597702
Voor mensen die niet of nauwelijks voor hunzelf kunnen zorgen, zoals bijvoorbeeld mensen met het syndroom van down of andere zware handicaps, lijkt het me zeer onverstandig om kinderen te nemen.

Bij kleinere afwijkingen waarbij de kans reëel is dat je kind het ook kan krijgen, moet je jezelf afvragen of jij en het kind ondanks dat een gelukkig leven kunnen hebben. Als jezelf bijvoorbeeld een erfelijke afwijking hebt waarover je erg ongelukkig bent, dan mag je jezelf wel afvragen of je zoiets je kind wel aan wil doen. Als je een afwijking hebt waar je geen probleem mee hebt en waarvan je denkt dat het kind ook een gelukkig leven kan hebben, dan is het geen probleem lijkt me.
pi_62597864
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Pleeg zelfmoord dan ... (geen doodswens, slechts een oplossing op je probleem)...
Waarom zou ik zelfmoord plegen? Ik ben er nu toch? Ik had het slechter kunnen treffen, objectief gezien. Ik leef mijn leven gewoon en ik ga dood wanneer het mijn tijd is om dood te gaan. Bovendien zou ik mijn naasten het niet aan kunnen en willen doen.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:32 schreef DutchErrorist het volgende:
Dat laatste ben ik het met je eens, maar het is toch altijd zo dat je jezelf het belangrijkste vindt in je leven.. Immers zonder dat ben je niets...
Natuurlijk, maar er zijn mensen die vinden dat je ook iets terug moet doen. Ik doe dat niet, tenzij het mij zelf verder helpt.
pi_62598027
Moet je trouwens ook eens kijken hoeveel het je oplevert om zonder kinderen door het leven te gaan. Het bespaart een hele hoop geld, het bespaart je enorme kopzorgen, voortdurende angst dat er iets mis gaat (verkeerde vrienden, ongeluk, slechte prestaties op school). Wat krijg je er voor terug? Je hoopt op gezelligheid, vooral voor op de oude dag. Maar kijk naar hoe het tegenwoordig gaat. Ouderen worden weggestopt in tehuizen en kinderen komen af en toe op bezoek. Nou, voor zulke ondankbare honden wil ik mijn leven niet verkwanselen.
pi_62599036
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom zou ik zelfmoord plegen? Ik ben er nu toch? Ik had het slechter kunnen treffen, objectief gezien. Ik leef mijn leven gewoon en ik ga dood wanneer het mijn tijd is om dood te gaan. Bovendien zou ik mijn naasten het niet aan kunnen en willen doen.
[..]

Natuurlijk, maar er zijn mensen die vinden dat je ook iets terug moet doen. Ik doe dat niet, tenzij het mij zelf verder helpt.
Je zegt " Ik wil geen kinderen om de simpele reden dat ik het niemand wil aandoen om dit leven te moeten leven." Niemand is inclusief jezelf. Oplossing is dus zelfmoord maar goed

Alles wat je overigens terugdoet is om jezelf in goed daglicht te zetten
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62599169
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:10 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je zegt " Ik wil geen kinderen om de simpele reden dat ik het niemand wil aandoen om dit leven te moeten leven." Niemand is inclusief jezelf. Oplossing is dus zelfmoord maar goed
Ik snap wel wat je bedoelt , maar zelfmoord gaat mij veel te ver. Zo'n slecht leven heb ik niet naar mondiale maatstaven, dus ik maak er het beste van. Maar ik was liever nooit geboren als ik de keuze had gehad en die keuze wil ik niet maken voor de ongeborenen.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Alles wat je overigens terugdoet is om jezelf in goed daglicht te zetten
Dat zal voor velen gelden, maar er zijn ook zeker wel mensen die heel oprecht iets voor een ander of de wereld in het algemeen doen. Die echt oprecht begaan zijn met het lot van anderen.
pi_62599209
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:12 schreef zquing het volgende:
En de mens is per definitie egoistisch
Veel te kort door de bocht. Ik geloof daar niet in. Het is het hedendaagse mensbeeld inderdaad, maar het is zeer naief om een gegeven mensbeeld als een absoluut feit te verheffen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:15:25 #23
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_62599227
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als je 'kinderen krijgen' gebruikt is het net alsof het geen bewuste keuze was en je er niet eens zo blij mee was. Bij het woord 'krijgen' moet ik aan pakjesavond denken.
Om kinderen te krijgen moet je een vrouw nemen..
pi_62599251
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt , maar zelfmoord gaat mij veel te ver. Zo'n slecht leven heb ik niet naar mondiale maatstaven, dus ik maak er het beste van. Maar ik was liever nooit geboren als ik de keuze had gehad en die keuze wil ik niet maken voor de ongeborenen.
[..]

Dat zal voor velen gelden, maar er zijn ook zeker wel mensen die heel oprecht iets voor een ander of de wereld in het algemeen doen. Die echt oprecht begaan zijn met het lot van anderen.
Die zullen dat doen om hun zelf blij te maken (om zich goed te voelen) dus dan doe je het ook voor jezelf
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62599415
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:15 schreef ursel het volgende:

[..]

Om kinderen te krijgen moet je een vrouw nemen..
En daarvoor moet je eerst een vrouw krijgen .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')