abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:52:10 #251
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_62700164
En toch vraag ik me oprecht af of er inderdaad 'zoveel' mensen zijn die hun polyamoreuze relatie om zouden willen zetten naar een polygaam huwelijk (en waar je die wijsheid vandaan hebt dan)...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_62700909
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:52 schreef es70 het volgende:
En toch vraag ik me oprecht af of er inderdaad 'zoveel' mensen zijn die hun polyamoreuze relatie om zouden willen zetten naar een polygaam huwelijk (en waar je die wijsheid vandaan hebt dan)...
Ik zie een groot probleem in het verbod op polygamie. Dat is een belangrijke veroorzaker voor stigmatisatie en discriminatie. Je hoeft niet wijs te zijn om dat in te zien. Termen als 'veelwijveri'j e.d. zeggen al genoeg. Waar dat verbod op is gebaseerd heb ik boven al regelmatig uitgelegd. Als je polygamie legaliseert dan maak je een begin met acceptatie. De overheid geeft dan een signmaal af naar de samenleving dat het net zo gewoon is als monogamie. Het zal zeker nog een tijdje duren voordat de samenleving het over het algemeen geaccepteerd heeft als iets normaals. We leven namelijk nog steeds in een dominante monogame samenleving. We zijn van jongs af aan opgegroeid met het idee dat monogamie normaal is, de norm is. Dus behalve legalisatie moet je ook voorlichting geven over polygamie. Het zou mooi zijn als mensen de keuze krijgen of ze een monogaam of een polygaam huwelijk willen aangaan (net zoals in een land als Kameroen). Geleidelijk aan zullen steeds meer mensen van die optie gebruik maken. Ik vind je criterium 'aantallen' daarom wat beperkt. Het gaat niet uitsluitend om aantallen. Er is meer aan de hand. Nogmaals je hoeft niet wijs te zijn om dat in te zien.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:31:59 #253
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_62701722
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:43 schreef lovingmore het volgende:

[..]

Hahahahaha..... ik werd gelijdelijk aan menselijker, Hanoying, niet fundamentalistischer! Dat je me identificeerd met de Islam is jouw probleem. Ik ben niet op het spoor van polyamorie en polygamie gekomen door de Islam. Overigens ik hang geen enkele religie meer aan. Maar dat is niet van belang.
Ik denk van wel, maar dat is niet van belang

quote:
Mijn persoonlijke ontwikkeling is een proces geweest van binnenuit. Tot op het moment dat ik een forum ontdekte van mensen die hetzelfde ervoeren. Dat was voor mij de omslag naar een nieuwe levensfase. Ik ben daar heel gelukkig mee. Ik was daarvoor eigenlijk in de war op dit punt. Nu niet meer. Ik kan er eerlijk met mijn partner, familie en vrienden over praten.
Prima, ik ben blij voor je

quote:
De door jouw gebruikte term 'polderislamietjes' - die ik niet heb, hoe kom je daar bij - vind ik neerbuigend.
Ik respecteer Islamitische vrouwen net als andere vrouwen. Mensen zijn mensen, Hanoying. En elk mens maak in zijn leven een ontwikkeling door.
Islamitische vrouwen zijn wat anders dan Hollandse bekeerlingen, een Hollanse bekeerling duiden als polderislamiet is niet vriendelijk maar ook dekt wel de lading.

quote:
Ik vind je aanduidingen 'polderislamietjes' en 'veelwijverij' dan ook ronduit onsympathiek en onterecht. Laat een ieder in zijn waarde en stigmatiseer niet zo.
Voor polderislamiet zie bovenstaand, veelwijverij is een normaal Nederlands woord.


quote:
Polygamie of polyamorie is niet een uitvinding van de Islam. Het heeft altijd bestaan naast monogamie door de hele geschiedenis heen en in vele culturen. Niet iedereen is monogaam. Ik ook niet. Het is wel waar dat mijn pleidooi voor legalisatie van polygamie op basis van westerse normen en waarden mede ingegeven is door de negatieve verhalen over polygamie elders, maar niet uitsluitend! Anderen hebben mij beïnvloed op dit punt, zoals Helen Fisher, Ageeth Veenemans, etc. etc.

Maar hoe kijk jij tegen monogamie en polygamie aan? Denk je dat iedereen monogaam is? Misschien ben jij wel in de war!
Niet iedereen is monogaam en niemand dwingt je tot monogamie.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_62702895
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:43 schreef lovingmore het volgende:

[..]

Hahahahaha..... ik werd gelijdelijk aan menselijker, Hanoying, niet fundamentalistischer! Dat je me identificeerd met de Islam is jouw probleem. Ik ben niet op het spoor van polyamorie en polygamie gekomen door de Islam. Overigens ik hang geen enkele religie meer aan. Maar dat is niet van belang.

Ik denk van wel, maar dat is niet van belang
Nee, dat zie je dan verkeerd. Ik ging meer vanuit mijn diepste gevoelens en verlangens leven, niet vanuit een bepaald dogma of zoiets.

quote:
Mijn persoonlijke ontwikkeling is een proces geweest van binnenuit. Tot op het moment dat ik een forum ontdekte van mensen die hetzelfde ervoeren. Dat was voor mij de omslag naar een nieuwe levensfase. Ik ben daar heel gelukkig mee. Ik was daarvoor eigenlijk in de war op dit punt. Nu niet meer. Ik kan er eerlijk met mijn partner, familie en vrienden over praten.

Prima, ik ben blij voor je
Ja, daar ben ik blij mee, klopt.

quote:
De door jouw gebruikte term 'polderislamietjes' - die ik niet heb, hoe kom je daar bij - vind ik neerbuigend.
Ik respecteer Islamitische vrouwen net als andere vrouwen. Mensen zijn mensen, Hanoying. En elk mens maak in zijn leven een ontwikkeling door.

Islamitische vrouwen zijn wat anders dan Hollandse bekeerlingen, een Hollanse bekeerling duiden als polderislamiet is niet vriendelijk maar ook dekt wel de lading.
Mensen zijn mensen. Je 'kapstokken' of 'labeltjes' zijn gewoonweg ongelukkig en onterecht. Als ik een Islamische vrouw ontmoet dan ontmoet ik een mens en respecteer haar als zodanig. Dat geldt ook voor een Oud Gereformeerde vrouw of een orthodoxe Joodse vrouw of een modern liberaal denkende vrouw of een zwerver. Ik zie een mens en daar communiceer ik mee, gelijkwaardig. Ik ben niet beter.

quote:
Ik vind je aanduidingen 'polderislamietjes' en 'veelwijverij' dan ook ronduit onsympathiek en onterecht. Laat een ieder in zijn waarde en stigmatiseer niet zo.

Voor polderislamiet zie bovenstaand, veelwijverij is een normaal Nederlands woord.
Ja, 'veelwijverij' is een gangbaar begrip. Dat weet ik. Maar ik vind het - en meerdere mensen met mij - uit de tijd. Een vrouw noem je tegenwoordig geen 'wijf' meer. De dikke Van Dale zou m.i. ook moderne varianten moeten opnemen, zoals bijvoorbeeld 'veelvrouwerij', 'veelmannerij' en 'veelpartnerij'. Van het laatste is sprake wanneer je een combi hebt van hetero- en homoseksuele relaties.

quote:
Polygamie of polyamorie is niet een uitvinding van de Islam. Het heeft altijd bestaan naast monogamie door de hele geschiedenis heen en in vele culturen. Niet iedereen is monogaam. Ik ook niet. Het is wel waar dat mijn pleidooi voor legalisatie van polygamie op basis van westerse normen en waarden mede ingegeven is door de negatieve verhalen over polygamie elders, maar niet uitsluitend! Anderen hebben mij beïnvloed op dit punt, zoals Helen Fisher, Ageeth Veenemans, etc. etc.

Maar hoe kijk jij tegen monogamie en polygamie aan? Denk je dat iedereen monogaam is? Misschien ben jij wel in de war!

Niet iedereen is monogaam en niemand dwingt je tot monogamie.
Waarom is er nog steeds een verbod op polygamie? Je mag nog steeds geen polygaam huwelijk aangaan in Nederland..... Je bent nog steeds in de war!

[ Bericht 0% gewijzigd door lovingmore op 27-10-2008 14:56:25 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:16:54 #255
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_62703527
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:00 schreef lovingmore het volgende:

Waarom is er nog steeds een verbod op polygamie? Je mag nog steeds geen polygaam huwelijk aangaan in Nederland..... Je bent nog steeds in de war!
Naast de juridische implicaties en de historische context (wat al voldoende zou moeten zijn) lijkt het me ook verstandig om het verbod te handhaven om zodoende vrouwen te beschermen. Jij weet net zo goed als ik dat het toestaan van Polygame huwelijken nog geen handvol huwelijken zal opleveren van één vrouw met meerdere mannelijke partners maar dat het omgekeerde explosief zal stijgen, en dan vrijwel uitsluitend in Islamitische kring. Ik acht dit niet wenselijk met betrekking tot de emancipatie van de Nederlandse moslim(vrouw).
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_62706785
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:16 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Naast de juridische implicaties en de historische context (wat al voldoende zou moeten zijn) lijkt het me ook verstandig om het verbod te handhaven om zodoende vrouwen te beschermen.
Op die historische context ben ik hierboven al ingegaan. Dat is een hele andere situatie dan nu. We leven nu in een global world. Maar we gaan in Nederland het oude verbod op polygamie uit de 19e eeuw inzetten bij een immigratie- en naturalisatievraagstuk. Het beeld dat we hebben over polygame huwelijken elders gesloten is ronduit negatief. Bigame en polygame huwelijken leiden uitsluitend tot vrouwenonderdrukking, misbruik en wat dies meer zij. Staatssecretaris van Justitie Albayrak maakt het helemaal bont door te beweren dat bigame en polygame huwelijk gebaseerd zouden zijn op basis van ongelijkwaardigheid. Dat zou niet stroken met de principes van het Nederlands familierecht. Ik ontken in het geheel niet dat er sprake is van ongelijkwaardigheid. Maar dat tref je ook aan bij monogame huwelijken. Dus ongelijkwaardigheid zit 'm niet zozeer in de huwelijksvorm monogamie of polygamie. Het heeft meer te maken met culturele factoren, zoals mensbeeld en omgangsregels. Je beschermt de vrouw door wetgeving. Dus als we hier polygamie legaliseren op basis van westerse normen en waarden dan beschermen we de polygame immigranten. We beschermen praktisch gezien de tweede en de derde vrouw niet door haar te weigeren. Ook niet door de man te weigeren. Dat is beslist geen oplossing. Het lijkt mij beter dat je polygamie in Nederland legaliseert op basis van onze eigen normen en waarden en dat je bepaalde voorwaarden stelt aan polygame immigranten (toelatingsbeleid). Ik denk hierbij aan het probleem van minderjarigen als partner. Dat is onacceptabel in ons land. Maar daar moet je oplossingen voor bedenken. Als polygame immigranten eenmaal hier in Nederland zijn, vallen ze gewoon onder de Nederlandse wetgeving. Polygame immigranten krijgen een inburgeringscursus en ondergaan de invloed van de Nederlandse cultuur. Als er sprake is van mistoestanden (huiselijk geweld, e.d.) dan moet je dat gewoon aanpakken, wat nu ook gebeurt bij monogame huwelijken.

Verder kunnen Nederlanders ook een polygaam huwelijk aangaan als ze dat willen. De overheid zou dan opnieuw moeten kijken naar zaken als toeslagen e.d. Er moet dan m.i. gekeken worden naar de hele gezinssituatie en redelijke bedragen toegekend worden, opdat je geen excessen krijgt
quote:
Jij weet net zo goed als ik dat het toestaan van Polygame huwelijken nog geen handvol huwelijken zal opleveren van één vrouw met meerdere mannelijke partners maar dat het omgekeerde explosief zal stijgen, en dan vrijwel uitsluitend in Islamitische kring. Ik acht dit niet wenselijk met betrekking tot de emancipatie van de Nederlandse moslim(vrouw).
Ik weet zeker dat opheffing van het verbod op polygamie en legalisatie van polygamie impact zal hebben op alle nederlanders. Maar het kost wel tijd, want we zijn nog sterk beïnvloed door het monogame denken. Legalisatie van polygamie in Nederland zal geen belemmering vormen voor de emancipatie van de Nederlandse moslim(vrouw), omdat die legalisatie gebaseerd is op westerse normen en waarden. Daar heeft een ieder zich aan te houden. Misbruik binnen zo'n polygaam huwelijk moet gewoon aangepakt worden. Dat geldt ook voor mistoestanden binnen het monogaam huwelijk.

Dus ik zie in legalisatie van polygamie meer positiefs dan negatiefs. Belangrijk daarbij is dat je een vooroordeel wegneemt. Wat betreft immigratiebeleid / toelatingsbeleid zou je moeten kijken welke voorwaarden je stelt aan polygame immigranten. Het toelatingsbeleid van immigranten moet hanteerbaar blijven. Anders krijg je een probleem met de grote toestroom. Met legalisatie bied je uiteindelijk ook Nederlanders de mogelijkheid om zo'n huwelijk aan te gaan. Dat lijkt me geweldig!

[ Bericht 0% gewijzigd door lovingmore op 27-10-2008 13:15:16 ]
pi_62711544
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:26 schreef lovingmore het volgende:

[..]

Nog een kleine aanvulling op jaloezie / bezitterigheid. Kan jij als partner in alles voorzien? Ben jij superman of -vrouw? Indien wel dan is monogamie iets voor jou. Indien niet dan is polygamie misschien een goede optie. Het is dan geweldig om met meerdere personen een relatie of huwelijk mee aan te gaan. Wat een rijkdom!
Ik ben zeker geen superman, maar zelfs 10 personen samen zijn geen superman. Niemand is perfect, 10 personen samen zullen relatieproblemen echt niet doen verdwijnen.

Over strikte afspraken: een groep mensen kan je beschouwen als een kleine maatschappij, met een hierarchie, achterklap, strikte regels etc... Hoe meer mensen, hoe complexer de samenleving wordt. Met 2 is dat allemaal veel handiger, je hoeft maar 1 iemand te controleren, jullie zijn elkaars gelijken. Het evenwicht is niet makkelijk te verstoren.

Ik blijf bij mijn standpunt dat meerdere mensen in een relatie alleen maar meer problemen en complexiteit creeren. Het verminderd misschien de seksuele behoeften van sommigen, maar er komt een ander probleem in de plaats: hierarchie en macht. Om dat te doorbreken, moet je dus elk probleem, elk kleinigheidje in groep bespreken. Bij elke handeling dat je doet, moet je rekening houden met de anderen, enz enz... er is zeer veel vertrouwen nodig. Een band tussen meerdere personen kan nooit zo sterk zijn als een band met 2 personen.

Ik zou het nooit vertrouwen, en mens blijft een mens. Maar als jij en je partners dat kunnen, hoedje af.
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:31:49 #258
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_62713453
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:21 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen superman, maar zelfs 10 personen samen zijn geen superman. Niemand is perfect, 10 personen samen zullen relatieproblemen echt niet doen verdwijnen.

Over strikte afspraken: een groep mensen kan je beschouwen als een kleine maatschappij, met een hierarchie, achterklap, strikte regels etc... Hoe meer mensen, hoe complexer de samenleving wordt. Met 2 is dat allemaal veel handiger, je hoeft maar 1 iemand te controleren, jullie zijn elkaars gelijken. Het evenwicht is niet makkelijk te verstoren.
Hoe kun je 'elkaars gelijken' zijn als er de behoefte is te controleren .
quote:
Ik blijf bij mijn standpunt dat meerdere mensen in een relatie alleen maar meer problemen en complexiteit creeren. Het verminderd misschien de seksuele behoeften van sommigen, maar er komt een ander probleem in de plaats: hierarchie en macht. Om dat te doorbreken, moet je dus elk probleem, elk kleinigheidje in groep bespreken. Bij elke handeling dat je doet, moet je rekening houden met de anderen, enz enz... er is zeer veel vertrouwen nodig. Een band tussen meerdere personen kan nooit zo sterk zijn als een band met 2 personen.
Dat is een feit .
quote:
Ik zou het nooit vertrouwen, en mens blijft een mens. Maar als jij en je partners dat kunnen, hoedje af.
Wat zou je precies niet vertrouwen omdat een mens een mens blijft . Bang dat je relatie gevaar zou lopen door een ander persoon .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_62718800
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:26 schreef lovingmore het volgende:

[..]

Nog een kleine aanvulling op jaloezie / bezitterigheid. Kan jij als partner in alles voorzien? Ben jij superman of -vrouw? Indien wel dan is monogamie iets voor jou. Indien niet dan is polygamie misschien een goede optie. Het is dan geweldig om met meerdere personen een relatie of huwelijk mee aan te gaan. Wat een rijkdom!

Ik ben zeker geen superman, maar zelfs 10 personen samen zijn geen superman. Niemand is perfect, 10 personen samen zullen relatieproblemen echt niet doen verdwijnen.

Ook bij twee partners zullen relatieproblemen niet verdwijnen. Dat moet je altijd weer samen oplossen. Het gaat er om dat je je gelukkig weet in je huwelijk, of dat nou een monogaam huwelijk betreft of een polygaam huwelijk. Wie gelooft dat een huwelijksrelatie zonder problemen is, die gelooft in mooie sprookjes en is niet realistisch. Elke relatie of huwelijk kent problemen.
Wat betreft die superman of supervrouw, ik zeg dat met het oog op behoeften. Met de ene partner heb je hele goede gesprekken, met de ander doe je hele leuke dingen, etc.
quote:
Over strikte afspraken: een groep mensen kan je beschouwen als een kleine maatschappij, met een hierarchie, achterklap, strikte regels etc... Hoe meer mensen, hoe complexer de samenleving wordt. Met 2 is dat allemaal veel handiger, je hoeft maar 1 iemand te controleren, jullie zijn elkaars gelijken. Het evenwicht is niet makkelijk te verstoren.
Je kan het monogaam en polygaam huwelijk wel vergelijken met een kleine maatschappij, hoewel de basis doorgaans anders is. Je hebt met je partner toch een andere relatie dan met de buurman of buurvrouw. Het is inderdaad waar dat bij een polygaam huwelijk meerdere personen betrokken zijn. Maar wat zegt dat? Wat zeggen aantallen. Zowel bij een monogaam huwelijk als bij een polygaam huwelijk gaat het om geluk. Weet je je gelukkig in het huwelijk. Het gaat om gelijkwaardigheid binen die huwelijken. Dat betekent de wijze waarop je met elkaar omgaat en de wijze waarop je naar de ander kijkt. Dat gaat ook op voor een maatschappij. Maar jij wilt wel een kleine maatschappij zeg! Jij als heerser zeker die de scepter zwaait?
quote:
Ik blijf bij mijn standpunt dat meerdere mensen in een relatie alleen maar meer problemen en complexiteit creeren. Het verminderd misschien de seksuele behoeften van sommigen, maar er komt een ander probleem in de plaats: hierarchie en macht. Om dat te doorbreken, moet je dus elk probleem, elk kleinigheidje in groep bespreken. Bij elke handeling dat je doet, moet je rekening houden met de anderen, enz enz... er is zeer veel vertrouwen nodig. Een band tussen meerdere personen kan nooit zo sterk zijn als een band met 2 personen.
Je ziet het polygaam huwelijk uitsluitend als iets wat meer problemen geeft dan een monogaam huwelijk, een broedplaats voor hierarchie en macht. Ik geef toe dat de kans op problemen binnen een polygaam huwelijk groter zijn, want je hebt gewoon met meer partners te maken. Maar het monogame huwelijk is ook niet gevrijwaard van problemen. Hierarchie en macht kunnen ook een rol spelen binnen monogame huwelijken. Daarom is communicatie essentieel binnen het monogame huwelijk en binnen het polygame huwelijk. De band tussen de verschillende partners binnen een polygame relatie kan heel sterk en harmonieus zijn, net zoals bij een monogaam huwelijk. Nogmaals het gaat er om hoe je met elkaar omgaat en hoe je naar de ander kijkt. Liefde zou de basis moeten zijn van een huwelijksrelatie.
quote:
Ik zou het nooit vertrouwen, en mens blijft een mens. Maar als jij en je partners dat kunnen, hoedje af.
Het is belangrijk dat er vetrouwen is. Dat is de basis van een goede huwelijksrelatie. Jij voelt je prettig / gelukkig in een monogame relatie / huwelijk. Houden zo! De ander in een polgaam huwelijk. Laten we elkaar gewoon respecteren in die keuze.
pi_62909679
Beste mensen,

De discussie is denk ik gevoerd. Ik heb er veel van opgestoken! Bedankt voor jullie interessante bijdragen. Wie verder is geïnteresseerd in het thema polygamie, vandaag is mijn startpagina over polygamie online gegaan.

Succes verder!

Groetjes, lovingmore
pi_63038078
Beste mensen,

Geweldig hè dat Barack Obama nu president van de VS is! Black proud!!! Pikant gegeven is dat de vader van Obama...... polygaam was!!! Waarom legelaiseren we gewoon niet polygamie in Nederland? Lijkt me toch een goed idee, toch?

Groetjes, lovingmore
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:59:11 #262
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63038536
De Bijbel zegt dat het niet mag.

Slotje.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63038799
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:59 schreef Scaurus het volgende:
De Bijbel zegt dat het niet mag.

Slotje.
Staat nergens in de Bijbel dat het niet mag. De vader van de nieuwe president van de VS Barack Obama was polygaam. Of de Bijbel het toestaat of afwijst is dus terzijde. Obama is een exponent van polygamie. Geen probleem mee. Ik pleit voor legalisatie er van.
pi_63052087
Pleiten voor legalisatie in Nederland en je argument is dat de Keniaanse vader van een Amerikaan polygaam is???? Kenia is Nederland niet, de US is Nederland niet.

Ken jij polygame Nederlandse ministers of burgemeesters? Dat zou je argumentatie al een beetje relevanter maken.
pi_63055872
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:27 schreef katerwater het volgende:
Pleiten voor legalisatie in Nederland en je argument is dat de Keniaanse vader van een Amerikaan polygaam is???? Kenia is Nederland niet, de US is Nederland niet.

Ken jij polygame Nederlandse ministers of burgemeesters? Dat zou je argumentatie al een beetje relevanter maken.
Nee, zo kort ga ik niet door de bocht. Maar ik vrees dat je niet de hele discussie hebt gelezen. Ik geloof wel dat er 'polyamoreuze' ministers zijn. Polygamie is verboden, niet? Dus je vraag is niet relevant.
pi_63056569
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:40 schreef lovingmore het volgende:
Beste mensen,

Geweldig hè dat Barack Obama nu president van de VS is! Black proud!!! Pikant gegeven is dat de vader van Obama...... polygaam was!!! Waarom legelaiseren we gewoon niet polygamie in Nederland? Lijkt me toch een goed idee, toch?

Groetjes, lovingmore
Ik snap de link niet echt. Omdat er in Amerika iemand is die toevallig een vader heeft die iets heeft gedaan moet het in Nederland maar legaal worden? Dan moeten we maar eens gaan kijken of een van de presidenten geen vader heeft gehad die ooit iemand in elkaar heeft geslagen of vermoord, dan kunnen we dat ook gelijk legaliseren in Nederland.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_63056847
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:32 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik snap de link niet echt. Omdat er in Amerika iemand is die toevallig een vader heeft die iets heeft gedaan moet het in Nederland maar legaal worden? Dan moeten we maar eens gaan kijken of een van de presidenten geen vader heeft gehad die ooit iemand in elkaar heeft geslagen of vermoord, dan kunnen we dat ook gelijk legaliseren in Nederland.
Ik ben bang dat je geen kennis hebt genomen van de hele discussie. Reageer dus voordat je wat zegt. Onzin dat je geweld op een lijn stelt met een huwelijksvorm als polygamie die volgens mij net zo goed is als monogamie. Nogmaals lees en reageer dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door lovingmore op 08-11-2008 17:55:00 ]
pi_63092515
Volgens mij draagt het Nederlands verbod op polygamie er toe bij dat immigranten zwijgen over hun polygaam-zijn. Dat is hoogstwaarschijnlijk ook gebeurd met de vader van onze nieuwe president van de VS Barack Obama. Zie het recente artikel in The Times.
De voordelen van het legaliseren van polygamie in Nederland zijn groter dan wanneer je het blijft verbieden. Polygamie is net zo goed als monogamie! Niet iedereen is monogaam, toch? Vroeger niet en tegenwoordig ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door lovingmore op 10-11-2008 18:04:49 ]
pi_63092534


[ Bericht 100% gewijzigd door lovingmore op 10-11-2008 00:37:20 ]
pi_63097733
Je mag wel met meerdere mensen een samenlevingscontract hebben.
............................
  maandag 10 november 2008 @ 17:24:23 #271
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_63106609
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:26 schreef sander89 het volgende:
Je mag wel met meerdere mensen een samenlevingscontract hebben.
Dat is eerder ook al gezegd maar onze Don Quichotte doet het (om vooralsnog onduidelijke redenen) niet voor minder dan een huwelijk.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_63107886
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:26 schreef sander89 het volgende:
Je mag wel met meerdere mensen een samenlevingscontract hebben.
Ja dit punt is hierboven al aan de orde geweest. Er zijn Nederlanders die een polygaam huwelijk willen angaan. Wat ik kwalijk vind is dat er nog steeds een verbod op polygamie is. Polygamisten worden daarmee gedisrimineerd ten opzichte van monogamisten. Impliciet wordt met dat verbod een negatief oordeel uitgesproken over polygamie als zodanig. Dat vind ik zonder meer verwerpelijk. Polygamie is niet barbaars, pervers, verdorven of tegennatuurlijk. Het is net zo goed of natuurlijk als monogamie. De overheid treedt hierin op als zedenmeester. Dat lijkt me geen goede zaak. We maken daarom een stap voorwaarts als we polygamie legaliseren.
pi_63108157
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:24 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat is eerder ook al gezegd maar onze Don Quichotte doet het (om vooralsnog onduidelijke redenen) niet voor minder dan een huwelijk.
Hahahahaha! Ik wordt al vergeleken met Don Quichotte. Dank je, hahahaha. Nee hoor, ik snij alleen maar een discussiepunt aan. Daar is een forum voor. 'Minder dan een huwelijk'..... Waarom hebben mensen die de voorkeur hebben voor zo'n polygaam huwelijk dat recht niet? Monogamisten hebben wel het recht om te huwen... Je blijft toch zitten met dat discriminerende verbod op polygamie. Het beste lijkt me om dat verbod op polygamie te decriminaliseren en polygamie te legaliseren. Dan kunnen mensen kiezen of voor monogamie of voor polygamie of een relatie via een samenlevingscontract. Dat lijkt me idealer dan de situatie thans is.
pi_63118004
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:24 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat is eerder ook al gezegd maar onze Don Quichotte doet het (om vooralsnog onduidelijke redenen) niet voor minder dan een huwelijk.
Maar misschien zou je de overheid op het punt van het verbod op polygamie heel aardig kunnen vergelijken met een moraalridder! De volgende definitie kwam ik tegen op internet: fatsoenmakers van adel.

Loesje heeft ook een leuke spreuk over moraalridders:

GEZOCHT

MORAALRIDDER OP WIT PAARD

OM DE EERSTE STEEN TE WERPEN


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')