abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:03:24 #1
269 vats
Live life to the max!
pi_62090754
Ik ben sinds mijn trip door Korea en Japan helemaal in love met deze landen. En aangezien ik hier toch geen vastigheid heb en wel is op zoek ben naar iets anders als werken in NL (werk inmiddels meer dan 10 jaar voor zelfde werkgever) ben ik op zoek naar een Job in liefst Japan, Korea, Hong-Kong, Taiwan, Singapore of China.

Ik zoek iets in de verkoop, of export naar europa toe vanaf daar, wat ik moet verkopen maakt me niet zo veel uit. Of eventueel een job in de handel in bloemen/planten ergens aangezien ik dat nu ook doe!

Anyway heb jij conecties in die landen, werk je bij een bedrijf die daar een vestiging heeft, en heb je misschien iemand nodig daar? Stuur me een PM zodat ik mijn CV kan mailen!

mvg,

Niels
pi_62091373
Reizen door een land is toch heel wat anders dan er daadwerkelijk wonen & werken Maar goed wat voor opleiding heb je?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:19:11 #3
269 vats
Live life to the max!
pi_62091524
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:15 schreef Violina het volgende:
Reizen door een land is toch heel wat anders dan er daadwerkelijk wonen & werken Maar goed wat voor opleiding heb je?
Dat snap ik maar zou graag een keer zo'n ervaring op doen. Heb zelf MBO internationale handel.. maar aangezien ik meer dan 10 jaar internatonale handels ervaring heb met import en export van snijbloemen zit ik gewoon keurig op HBO niveau. Daarnaast is mijn Engels vloeiend en spreek ik redelijk Duits. Op computergebied ben ik razendsnel.
pi_62091821
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:15 schreef Violina het volgende:
Reizen door een land is toch heel wat anders dan er daadwerkelijk wonen & werken
Daar begint de liefde voor een ander vrijwillig gekozen land toch altijd mee?
TS is jong, ongebonden dus waarom niet? .

Als het uiteindelijk niets voor hem blijkt te zijn is hij iig een hele ervaring rijker. Daar wordt geen mens minder van.
TS, ik kan je niet helpen maar ik wens je veel succes in je zoektocht. Hoop dat het je lukt. .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 22:27:06 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62091882
De werkmoraal in Taiwan is wel een tikkie anders als hier.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:59:18 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62093137
Tja... ik zou als ik jou was gewoon online zoeken naar vacatures, en zelf contacten leggen met bedrijven die jou leuk lijken. Ik heb zelf geen contacten in die business ofzo, maar wens je zeer veel succes.

Azie is trouwens ook schitterend om te wonen (afhankelijk van waar en hoe etc natuurlijk, maar als je een baan hebt en onderdak, is het natuurlijk prima te doen)

Ik ben in 2001 in Japan geweest, veels te kort (echt maar 5 dagen ofzo) maar binnen een paar minuten dat ik mijn eerste stappen buiten het vliegveld zette, was ik al verliefd op dat land. Het hangt gewoon in de lucht ofzo, maar je voelt je 'veilig' en 'thuis' etc. Echt een prachtig land. Waarschijnlijk het mooiste land waar ik ooit ben geweest, vooral qua 'gevoel'.

In Hong Kong ben ik vaker en langer geweest. Fantastische stad, alles op een steenworp afstand, makkelijk te bereiken via een ideaal OV (of spotgoedkope taxi's, als je 'duur' wilt doen). Ook qua eten is Hong Kong natuurlijk ideaal. je vind er iedere keuken, en is hartstikke goed betaalbaar vanwege de gigantische concurrentie overal. Nadeel van Hong Kong is alleen dat de woningen er klein en duur zijn, maar eigenlijk ben je toch voornamelijk buiten. Ik denk wel dat je daar werk zou kunnen vinden en prima zou kunnen leven.

China is inmiddels ook wel open en vrij genoeg om als westerling leuk te leven lijkt me, met redelijk goedkope woningen etc.
Het is alleen al een hele tijd geleden dat ik er ben geweest (2001), en toen was het maar so-so. Inmiddels is het erg veranderd en gemoderniseerd etc.

Succes ermee in ieder geval

Singapore zou trouwens ook een mooie optie zijn voor je. Moderne metropool, veel engels-sprekende mensen, etc.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:08:07 #7
166212 UrAnus
FlipperdeFlip
pi_62099245
TVP,
Zit hier ook aan te denken. ben hierom namelijk ook van plan om Trade Management gericht op Azie te studeren volgend jaar op HBO-niveau. Daardoor zal hoop ik al enige connecties gelegd gaan worden.
This ain't Chingy nigga, this is Chino
This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:13:29 #8
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_62099335
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
De werkmoraal in Taiwan is wel een tikkie anders als hier.
De werkmoraal misschien, de produktiviteit is zeker niet hoger.
Aanwezigheid is daar belangrijker dan daadwerkelijk iets uitvoeren.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:47:29 #9
269 vats
Live life to the max!
pi_62109093
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
De werkmoraal in Taiwan is wel een tikkie anders als hier.
dat is geen probleem, werk hier altijd tussen de 50 en 60 uur per week.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:48:36 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62109120
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:47 schreef vats het volgende:

[..]

dat is geen probleem, werk hier altijd tussen de 50 en 60 uur per week.
Het gaat niet alleen om uren.....
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:13 schreef kasper het volgende:

[..]

De werkmoraal misschien, de produktiviteit is zeker niet hoger.
Aanwezigheid is daar belangrijker dan daadwerkelijk iets uitvoeren.
Dan kom je bij andere Taiwanese bedrijven over de vloer dan ik.
pi_62113056
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat niet alleen om uren.....
Heb toch ook iets anders gezien. Aanwezigheid van vele uren was belangrijker dan het werk goed doen.
quote:
Dan kom je bij andere Taiwanese bedrijven over de vloer dan ik.
Bedrijf dat Industrieele IT producten produceerde in Taiwain en China. Verkoop kantoren over de gehele wereld.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:03:12 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_62113131
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:08 schreef UrAnus het volgende:
TVP,
Zit hier ook aan te denken. ben hierom namelijk ook van plan om Trade Management gericht op Azie te studeren volgend jaar op HBO-niveau. Daardoor zal hoop ik al enige connecties gelegd gaan worden.
Wat ik je wel kan zeggen is dat dat echt een slechte opleiding is. Het niveau van Japans (de andere talen weet ik niet) is daar zo ermbarmelijk laag... met een LOI-cursus leer ongeveer hetzelfde waar ze daar vier jaar voor nodig hebben.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:18:52 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62113505
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:00 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Heb toch ook iets anders gezien. Aanwezigheid van vele uren was belangrijker dan het werk goed doen.
[..]
Dat zeg ik toch. Het gaat niet alleen om de uren. Het gaat ook om absoluut je mond houden tegen een meerdere, werkplekken waar een gemiddelde europese medewerker op zou spugen, etc.
quote:
Bedrijf dat Industrieele IT producten produceerde in Taiwain en China. Verkoop kantoren over de gehele wereld.
Ik kom bij verschillende IT gerelateerde producenten in Taiwan en daar zie ik toch wat anders.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:50:30 #14
166212 UrAnus
FlipperdeFlip
pi_62117690
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:03 schreef JAM het volgende:

[..]

Wat ik je wel kan zeggen is dat dat echt een slechte opleiding is. Het niveau van Japans (de andere talen weet ik niet) is daar zo erbarmelijk laag... met een LOI-cursus leer ongeveer hetzelfde waar ze daar vier jaar voor nodig hebben.
hmmmm..... dat is dan wel jammer. Doe jij deze opleiding dan zelf ook?
Op de open dag kreeg ik toch wel een positief beeld van deze opleiding, onder andere door ervaringen aan te horen van studenten die deze opleiding volgen.
Verder ligt de nadruk ook op de economische aspecten en die scheen, wat ik te horen heb gekregen op hetzelfde niveau te zijn als commerciële economie op HBO-niveau.

Maar mij leek dit dus interessant, omdat je met deze opleiding nauwer betrokken bent met Azië en daardoor de overstap om eventueel in de toekomst in Azië te werken, een stuk kleiner zal zijn.
This ain't Chingy nigga, this is Chino
This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
pi_62118338
TS, het zou best aardig zijn wanneer je wat meer zou schrijven over wat je graag wilt en waarom.
Ik ben serieus benieuwd naar je motivatie. Mijn ervaring met bv. China is slechts het inkopen van pigmenten.

Om tussen alle kindly this and kindly that tussen de regels lezen wat er werkelijk gezegd werd. De communicatie met Chinezen vond ik al zo heel anders dan hier in het westen. China alleen al lijkt mij een ander universum maar jij noemt Azie als eventuele plek van bestemming. Dat vind ik best apart. Wat meer toelichting zou leuk zijn. .
pi_62118673
Ps. ik bedoel eigenlijk een beetje dat het klinkt alsof iemand zich in Europa zou willen vestigen.
Is Azie dan een brij? Of net als Europa barstens vol verschillen? Zo zie ik Azie toch ook wel en dus niet simpelweg als een grote pot nat. Volgens mij kun je niet willen om je ergens zomaar te vestigen in Azie.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:56:09 #17
269 vats
Live life to the max!
pi_62119434
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 23:24 schreef Stali het volgende:
Ps. ik bedoel eigenlijk een beetje dat het klinkt alsof iemand zich in Europa zou willen vestigen.
Is Azie dan een brij? Of net als Europa barstens vol verschillen? Zo zie ik Azie toch ook wel en dus niet simpelweg als een grote pot nat. Volgens mij kun je niet willen om je ergens zomaar te vestigen in Azie.
Niet zomaar Azië voor mij... maar graag een grote stad aldaar. Ik woon hier in een dorp met 25.000 mensen, heb zelf ook anderhalf jaar in london gewoont en gewerkt en vond dat top! Next step is een grote stad in Azië, het is niet alleen voor carriere maar ook beetje avontuur, nieuwe mensen leren kennen... ik geniet gewoon van Azië, elke keer dat ik er geweest ben, vind de cultueren intressant, het eten fantastisch en de metaliteit van de mensen ook veel beter als hier... zou het nu graag wat langer mee willen maken als vakantie.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 01:51:37 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_62121376
Laten we de kutjes niet vergeten. Alles goed en wel, dat heerlijke eten en die interessante cultuur en die mentaliteit en de geschiedenis en de schone kunsten en dit en dat en zus en zo,- maar uiteindelijk is mijn interesse in het Verre-Oosten niet meer dan wat er zich afspeelt in de binnenkant van fris gewassen, iets te strakke, designerslipjes met felgekleurd streepjespatroon waar zo hier en dan een plukje gitzwart, stug schaamhaar uitsteekt. Alle andere mannelijke, heteroseksuele japano- en sinologen die ik tot dusver in mijn leven heb mogen spreken denken er, zeker als je even doorvraagt, precies hetzelfde over. Hoe het bij vrouwelijke studenten zit weet ik niet. Een theorie van me is dat ze massaal aan vaginisme lijden,- hoewel er ook best aantrekkelijke Japanners zijn. Waarom iemand Chinees zou willen studeren is me nog steeds een raadsel.
Hier houd ik het even bij, voor ik mijzelf te belachelijk ga maken.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2008 @ 08:53:40 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62122556
Ik denk dat je een ietwat geromantiseerd beeld hebt van het dagelijks leven TS.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:35:51 #20
269 vats
Live life to the max!
pi_62124046
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 01:51 schreef JAM het volgende:

Hier houd ik het even bij, voor ik mijzelf te belachelijk ga maken.

.
Je was idd aardig op weg
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:36:39 #21
269 vats
Live life to the max!
pi_62124060
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 08:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat je een ietwat geromantiseerd beeld hebt van het dagelijks leven TS.
Valt best mee, ben gewoon toe aan wat anders, iets nieuws, iets wat ver van hier is... Ben gelukkig niet gek en heb genoeg gezien en gehoord in mijn leven om het niet te veel te romantiseren.
pi_62124064
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 08:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat je een ietwat geromantiseerd beeld hebt van het dagelijks leven TS.
Ik denk dat jij je nog zacht uitdrukt .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:47:25 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62124216
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:36 schreef vats het volgende:

[..]

Valt best mee, ben gewoon toe aan wat anders, iets nieuws, iets wat ver van hier is... Ben gelukkig niet gek en heb genoeg gezien en gehoord in mijn leven om het niet te veel te romantiseren.
Nou succes dan
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:11:33 #24
269 vats
Live life to the max!
pi_62125713
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou succes dan
gaat lukken... Heb niet veel nodig om het naar mijn zin te hebben in mijn leven.. maar zo af en toe is wat anders maakt het leven heel aangenaam.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:24:27 #25
227946 SallySellsSalt
...for the wounds
pi_62125945
Niels, ik ga met je mee! ;-) Ik wil ook wonen in Azië, en dat gaat ook ooit gebeuren.

Werk:
1)mijn idee (ervaring) is dat je sneller een baan vindt als je al in het desbetreffende land woont.
2) gedacht aan online verkoop van spullen? Oriënteer je eens daarop!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')