abonnement Unibet Coolblue
pi_62063001
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.

De resultaten zijn er; barslecht en buizen alom. Vorig jaar ook es gedubbeld en dat zit er dit jaar vast en zeker wéér aan te komen. Ben het gewoon moe en ik wil werken en een eigen leven leiden. School nu opgeven is echter gelijk aan de deur uitgaan zonder diploma of iets dergelijks.

Veel jobs kan ik dan ook niet uitoefenen. Althans, dat is wat de leerkrachten en vrienden "die het goed met me voor hebben" me proberen te doen geloven en mij dus proberen te houden tot ik afgestudeerd ben.

Maar ik denk er anders over; Er is toch altijd wel iets dat je kunt doen? Bv. pallets sorteren (saampies met Kees Kankerkachel), allerlei zaken helpen inpakken (en dit in nachtshift, verdient heel goed, ken een maat die het doet), postbode (heb je hier geen diploma voor nodig?), kaartjesknipper op de trein?

Vraag 1: Echt een ramp om aan de bak te komen zonder diploma?
Vraag 2: Ken je nog goeie jobs welke geen diploma vereisen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 oktober 2008 @ 22:09:56 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62063072
Ja.
Ja, putjesschepper, op de vuilniswagen werken, perkjes schoffelen, toiletjuf spelen
Made my point?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62063122
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:09 schreef Netsplitter het volgende:
JaNee.
Ja, putjesschepper, op de vuilniswagen werken, perkjes schoffelen, toiletjuf spelen en meer dan dat
Made my point? Keus zat dus!
Ehm... ok
pi_62063177
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:14:33 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62063220
Mensen als jij hebben we nodig, dus die keuze is helemaal aan jou!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_62063249
eigenlijk..... wil ik je wel een pak voor je broek geven! :) :P stoppen met school? is het middelbare school? dan zou ik echt niet stoppen en in ieder geval die afmaken...kom op! beetje discipline...zonder dat papiertje kom je vrijwel nergens aan de bak...
is het na middelbare school? hmm ja dan kan ik me voorstellen dat je het later wilt proberen... ik zie mensen eerder een mbo/hbo/wo opleiding opnieuw doen dan een 40 jarig iemand op de middelbare school
denk er goed over na!

pak voor je broek was natuurlijk een grapje he............
pi_62063276
Ja, is middelbare school.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:18:35 #8
197 Iggy
serial killer
pi_62063379
Ik zou in elk geval zorgen dat je tenminste 1 diploma hebt!

Anders kun je in de vleesfabriek werken en dat wil je echt niet tot je 65ste.
Je kunt nu wel denken ik ga ergens in de nachtshift lekker geld verdienen maar hoe doe je het dan als je een vrouw en kinderen hebt? Wil je dat echt voor de rest van je leven doen?

Bovendien betaald het nog altijd minder als wanneer je een MBO of HBO diploma hebt.
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
pi_62063406
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
je kunt zeker groeien maar van niet afgemaakte mavo naar iets meer als hoofd schoffelaar zal toch niet mee vallen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_62063458
hoe lang moet je nog op de middelbare school?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:47 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_62063490
Ze hebben tegenwoordig zo'n ervaringscertificaat uitgevonden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62063493
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:16 schreef secoh het volgende:
Ja, is middelbare school.
Niet zeiken, gewoon afmaken. Daarna kun je een opleiding doen die wel leuk is.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat 's nachts inpakken een goed betaalde baan is maar wellicht liggen onze definities van een goed betaalde baan iets uit elkaar.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:49 #13
223955 secoh
Hell yeah!
pi_62063497
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:20 schreef dutchgal het volgende:
hoe lang moet je nog op de middelbare school?
Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
  Boks-Chick woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:50 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_62063501
probleem is een groot woord.

Tis alleen wel een gegeven dat zodra je boven de (ik geloof) 24 jaar komt, je steeds moeilijker een baan zal krijgen zonder enige opleidingen, simpelweg omdat je dan te duur wordt vwb het minimumloon. Werkgevers hebben voor die simpele banen veel liever en makkelijker goedkopere krachten.
lolwut
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:21:56 #15
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_62063512
Tien jaar geleden, toen ik 17 was, had ik ook bijna m'n school opgegeven. M'n mentor heeft me er toen doorheen gesleept en ik kreeg dus alsnog een diploma. Achteraf ben ik daar enorm blij om. Waarom?

1. Het gaat aan je knagen als je geen diploma hebt. Niet goed voor je zelfvertrouwen
2. Je weet niet of je in de toekomst nog eens wat wilt bijleren. Het hebben van een middelbare-school diploma is dan erg handig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_62063553
idd eerst middelbare school afmaken. Daarna kun je gewoon gaan werken, als het je niet bevalt kun je altijd nog een (deeltijd) vervolgopleiding doen.
kaasboer
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:24:48 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_62063599
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:

[..]

Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
Waarom ben je het moe?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:25:22 #18
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_62063615
Secoh, welk niveau school is het?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_62063626
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:13 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb mijn HBO niet afgemaakt, en heb nu evengoed een baan op hbo niveau. Je kan altijd groeien met de juiste inzet.
geen vervolgopleiding hebben afgemaakt is wat anders dan geen middelbare schooldiploma hebben...

ik raad TS aan om even door te bikkelen of eventueel te kijken naar een gecombineerde vak/leer opleiding voor een vak waarbij je bezig bent. Zoals in de bouw bijvoorbeeld.

Je moet niet verwachten dat je 'zomaar' ergens op een beetje niveau terecht komt zonder middelbare school diploma.

Tuurlijk kun je groeien, maar de weg is lang, en als TS dit nu al niet uithoudt en wil 'verdienen en werken', dan kan hij het misschien ook niet opbrengen om eerst een paar jaar de allerlaagste functie in een bedrijf te moeten vervullen tot hij zich heeft bewezen en een trede hoger mag.

Het is moeilijk (ik zeg niet onmogelijk, maar moeilijk) om zonder diploma hogerop te komen.
Dus doe het uiterste wat je op kunt brengen want later zul je spijt wrsch spijt krijgen dat je niet 'even' hebt doorgebikkeld als je voor de zoveelste baan die je leuk lijkt wordt afgewezen...
Ja doei.
pi_62063641
Ik zat vandaag toevallig wat vacatures te bekijken, vuilnisman kun je in ieder geval niet worden.
http://www.uitzendbureau.nl/vacature/3151899-huisvuilbelader
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:27:01 #21
197 Iggy
serial killer
pi_62063669
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef Adelante het volgende:
Ze hebben tegenwoordig zo'n ervaringscertificaat uitgevonden
Daarvoor heb je wel een basis nodig anders krijg je dat echt niet.
I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:27:45 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_62063695
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:14 schreef LasTeR het volgende:
Mensen als jij hebben we nodig, dus die keuze is helemaal aan jou!
Inderdaad, vakmensen, die nog ouderwets het vak van meubel- of kleermaker in de praktijk leren van een leermeester worden schaars en daardoor onbetaalbaar.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62063713
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:08 schreef secoh het volgende:
Ben momenteel 17 jaar oud en volgend jaar dus niet meer schoolplichtig. Ik begin school echt moe te worden, nee, correctie, ik ben school al moe en kan het echt niet meer opbrengen te studeren als een gek.


Vraag 1: Echt een ramp om aan de bak te komen zonder diploma?
Vraag 2: Ken je nog goeie jobs welke geen diploma vereisen?
wees een vent, haal je diploma. je zult er geen spijt van krijgen.
pi_62063815
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:21 schreef secoh het volgende:

[..]

Nog 2 jaar, maar zit er weer aan te komen dat ik zal moeten dubbelen dit jaar. Kan echt niet meer studeren, doe er ook niets meer voor, alle moed is verdwenen, ik ben school gewoon moe.
Waarom ben je de school gewoon moe?
de lesstof, de leraren?

(serieuze vraag hoor , ik ben ook geen student en nooit geweest ook )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:37:33 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62064070
Ja, dat is echt een ramp, tenzij je je wil beperken tot de meest simpele baantjes en je slechts heel langzaam omhoog wil werken waarbij je je bij elke stap met hard werken moet bewijzen.

Als je nou met de hogeschool of universiteit wil kappen, alla, dat kan je later nog eens oppakken en je hebt dan nog steeds toegang tot een hele hoop andere opleidingen. Middelbare school niet afmaken is toch een beetje een dead end.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')