abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 1999 @ 16:37:00 #1
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224390
Danny en mede Fokers, ik wil jullie het volgende voorleggen:
Er moet een hardcopy extract van FokForum komen.

Rustig laat me uitleggen waarom en vooral wat de betekenis ervan is.

Er is een programma wat het doen en laten van een kleine kunstmatige gemeenschap gadeslaat.
Wat gebeurd er er ontstaat een andere gemeenschap die vele malen zo boeiend en verslavend is die alles van die andere gemeenschap becommentaieerd.
Met een geheel eigen dynamiek, flame wars, sociale controle, inspiratie, kunst.
De enige eis voor lidmaatschap is het dagelijks kijken naar eigenlijk een vaak saai programma als BB.
Ik denk dat dit het meest unieke aspect is van het fenomeen BB. Dit moet voor de geschiedenis bewaart blijven want reken maar dat zo'n boek als ik voorstel over een paar jaar verplichte kost wordt bij media studies en sociologie etc.
Ook voor ons zelf is het leuk zoiets te hebben, wie haalt er bij een refresh nou meer dan twee dagen op.
Hoeveel boeiende topics zijn al in de vergetelheid geraakt.
De hoofdstukken voor zo'n boek liggen voor de hand: voer voor psychologen,astrologen, vooer voor BBwatchers (een aardig stukje zelfreflectie) , wie ben ik,de doordevils ( het zou wel beleefd zijn zijn toestemming te vragen voor het geval hij er ook plannen mee heeft maar de doordevils moeten ergens bewaard blijven).Er zijn nog meer mensen die een aantal topics geopend heeben met een collumn , ik denk oa aan Lady Mara met 'Nanoul don't eat that yellow snow'.
We hebben de vele aan een bewoner gewijde topics, het steeds gestroomlijndere proces van het verslaan van de streams, iedere uitzending die van commentaar voorzien wordt in een eigen topic.
Ik noemde al de twee flamewars die we overleefd hebben, verder is er nog de ongekende rush van creativiteit toen Danny met een nieuwe smiley kwam (moeten we bijvoegen op een CD tje)
kortom dat kan een boek worden waar je zo van kan genieten het moet er gewoon van komen.
Het enige wat er nodig is is een redactie, nou liefhebbers genoeg denk ik. Zelf heb ik eind december 3 weken vrij en ik wil daar best aan mee werken.
Ook als er geen uitgever gevonden kan worden (bestaat niet) kunnen we het in eigen beheer uitgeven. Er lopen hier behalve mij nog een heleboel IT-ers rond en ik weet wat IT-ers verdienen dus dat voorschot komt ook wel rond.

Laat horen wat men ervan vind en probeer op den duur ook practisch te worden.

GrtZ

The future is after you
pi_224391
Een BB-bescheurkalender lijkt me ook wel wat.
Voldoende leuke korte stukjes en quotes
zijn voorhanden om een heel jaar te vullen.

Om een selectie van het FFBB te bewaren is een goed idee. Een papieren versie hoeft niet echt van mij, maar een electronische versie lijkt me wel aardig (voor fl 7.50 bij het Kruidvat?).

  vrijdag 26 november 1999 @ 17:06:00 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_224392
Ook mee te nemen is het Zwart boek bijvoorbeeld.

persoonlijk lijkt dit initiatief heel leuk maar ik heb altjd zo'n gevoel dat ook dit verzand in de geschiedenis

ook ik heb dus te weinig tijd om mij vol op iets te gooien maar als er genoeg mensen met kleine bijdragen komen kunnen we verder gaan

maar zoals je weet zoveel mensen zoveel meningen

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_224393
testje... sorry voor de onderbreking
doet ie het nu?
nog een keer proberen
dag 10 zonder tv


  † In Memoriam † vrijdag 26 november 1999 @ 17:34:00 #5
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224394
quote:
op 11-26-1999 om 05:01 PM schreef wich het volgende:
Een BB-bescheurkalender lijkt me ook wel wat.
Voldoende leuke korte stukjes en quotes
zijn voorhanden om een heel jaar te vullen.

Om een selectie van het FFBB te bewaren is een goed idee. Een papieren versie hoeft niet echt van mij, maar een electronische versie lijkt me wel aardig (voor fl 7.50 bij het Kruidvat?).




Er ligt hier genoeg materiaal om van alles mee te kunnen.
Op een CD zou een copie kunnen zetten, in een boek moet je structuur aanbrengen (waar nooit iedereen mee eens zal zijn) maar dat kan wel tot een leuk verhaal leiden. Het is net als het voor een televies programma editten van ruw materiaal. Volgnes mij hebben wij hier allemaal verstand (want commentaar op) van.

Dit forum is een deel van mijn leven geworden, ik wil dat er in welke vorm iets tastbaars over blijft.

The future is after you
pi_224395
Leuk idee. Ik bespeur hier in de topic wel de voorbode van een hele berg werk voor degene die het idee tot uitvoering zal willen brengen. Net zoals de smiley rage, geeft meer computer-uurtjes dan je bij conceptie van het idee zou verwachten.


De hand van een beetje bekwaam editor zou uit het gigantische FOK!aanbod vast een heel leuk boekwerkje kunnen samenstellen.


Ik zou het kopen als het werd uitgebracht (al was het maar op kleine schaal voor die-hard FOK!kers). Zelfs voor mensen die FOK! niet kennen maar wel BB kijken interessant.

Hoe zou dat dan zitten met de copyrights die Veronica juridisch uit den treure goed heeft voorbereid. We mogen het wel hebben over Big Brother, maar mogen we er dan wel iets over in een boekje zetten?

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  † In Memoriam † vrijdag 26 november 1999 @ 18:02:00 #7
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224396
Ik denk dat wat men hier publiceert openbaar materiaal is. Alleen voor hier gecopieerde kranten stukjes zou toestemming voor gevraagd moeten worden. Gezien de BB hype zal dat waarschijnlijk wel verkregen worden.
Touwens al die kranten en tijdschriften die over BB publiceren hebben echt niets te schaften met VOO. Het is vrije nieuwsgaring en VOO heeft ook niets te zeggen over wat wij hier schrijven, het is ahw ons product en ons eigendom. De enige die een claim zou kunnen leggen is misschien Danny.
Zijn hier ook juristen die hiet iets over willen opmerken?
The future is after you
pi_224397
Erg goed idee, doen dus!
Greetz Tina

pi_224398
Ik wil wel een steentje bijdragen, wat denk je van een boek + cd-rom
Besef wel dat er al een gigantische berg data ligt, alleen al ruim 2500 topics (inclusief het "onzin"-forum). Heb het html-bestand met alle topics pas geleden op m'n harddisk gezet (om sneller oude topics te vinden en openen), maar dit was al een bestand van 2,5 MB!!!
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 1999 @ 18:46:00 #10
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224399
Degenen die er aan willen meewerken zullen waarschijnlijk inderdaad zoiets moeten doen.
Hoe haal je alle topics met alle postings over ?
Pray do tell
The future is after you
pi_224400
Ik heb alle dagstreamverslagen al op mijn HD gezet omdat ik daarvan al een soort verzameling wil maken (meer voor mezelf en een enkele geinteresseerde....).
Ik ben nu bezig met editen, de niet relevante rommel eruit enzo, veel werk hoor maar dan heb ik dalijk wel een mooi verslag.
De dagstreams beginnen overigens zo'n beetje op 17/10 (dag 32), toen heeft Hunter er voor het eerst wat structuur in gebracht (voorzover ik dat nu kan zien dan). Vanaf 22 oktober is er dagelijks een verslag verschenen (Voyeur was de kracht daarachter).
Ik wil de streamverslagen aanvullen met extra onderwerpen uit het forum die slaan op gebeurtenissen in het huis dus: parachute aanval wel, voer voor... weer niet. Zoiets.
De informatie van veronica wil ik er ook bij zetten plus verslagen van de TV uitzendingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chafre (Datum 26 November 1999).]

Wie ben ik om anderen te beoordelen


pi_224401
quote:
op 11-26-1999 om 06:46 PM schreef otaku-san het volgende:
Hoe haal je alle topics met alle postings over ?

Aan Danny vragen of-ie het op een cd-tje wil branden...

Ik heb alleen de topiclijst gesaved; dus het FOK!Forum ingesteld op "Show topics from the last year", effe koffie gaan zetten terwijl de pagina inlaad , en dit dan "Opslaan als: Webpagina (volledig)". Als ik 'm online open kan ik makkelijk oude topics vinden en openen (hoewel nog niet echt snel), maar als je de topics ook nog wilt saven ben je wel effe bezig, ben ik bang...


------------------
Klik hier voor mijn Big Brother Nieuws & Stripjes site

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 26 November 1999).]

pi_224402
ooooops..., 2 keer

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 26 November 1999).]

pi_224403
Chafre ik juich je even toe, want ik vind het een idee.

Ik neem aan dat we daar ooit eens (binnenkort of tegen het einde van BB of na het einde van BB) hier op FOK! nog meer van horen?

Succes, en laat je niet gek maken (als je namelijk een aankondiging hier op het forum hebt geplaatst dan is de druk om (snel) af te maken wat je begonnen bent groter) .

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  vrijdag 26 november 1999 @ 20:23:00 #15
1464 ART
FOK!member
pi_224404
Vind het een meesterlijk idee. Zou het in ieder geval ook in boekvorm doen. Is ook wel een aardige uitdaging: iets dat specifiek vor internet is ontwikkeld vertalen naar een papieren versie. Andersom is al te vaak gedaan...
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_224405
In boekvorm kun je uiteraard niet simpelweg alle topics overnemen. Je zult er een documentaire-achtig verhaal omheen moeten schrijven en daarin quoten uit de vele topics. Kent iemand misschien het boek "Surfen op het Internet" van JC Herz (speelt zich met name af in chatboxen en IRC). Lijkt me een leuk voorbeeld hoe zoiets op te zetten is...
  vrijdag 26 november 1999 @ 20:38:00 #17
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_224406
Inderdaad een geweldig initiatief, maar ook niet zomaar 1-2 te doen. de opzet, de medewerkers, alles vereist structuur, en een leider (willem? ).

but you've got my blessing, heel goed idee.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  vrijdag 26 november 1999 @ 22:20:00 #18
1932 Cubic
Wel goed maar ook gek.
pi_224407
Inderdaad een goed idee, zo'n verzameling. Nadeel: als je het in boekvorm wilt uitbrengen dan duurt dat allemaal weer zo lang. Het lijkt me (zowel voor de evt. maker als de lezers ervan) verstandiger om er gewoon een website van te maken. Dat gaat sneller, makkelijker en het is goedkoper (voor makers en lezers). Want wie zou dat boek nou gaan kopen als al het materiaal wat er in zou komen, gewoon op dit forum te lezen is?
Capslock motto: Shift happens!
  Admin vrijdag 26 november 1999 @ 22:50:00 #19
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_224408
Het plan is goed, wel ontzettend veel werk, en de vraag is of mensen 't zouden aanschaffen aangezien 't gewoon hier online allemaal te vinden is.
We moeten 't 's allemaal doorspreken. Misschien kan er iets gedaan worden met sommige dingen (ik denk bv aan Doordevil) op Phileine's site die binnenkort online gaat.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_224409
Ik vind het absoluut een fantastisch plan en zou het boek zeker kopen. Alleen al omdat ik toch ruim 100 dagen van mijn leven op dit forum heb doorgebracht. Nouja... grote delen ervan iig. Bovendien denk ik dat deze teksten over een x-aantal jaren niet meer (of in ieder geval erg moeilijk) op internet terug te vinden zijn, dus dat is voor mij geen argument om het niet te kopen.

Toevallig zat ik vanavond met een aantal mensen over de invloed van BB te praten. Allemaal waren we het er over eens dat er absoluut een bundel moet komen met de columns van Doordevil. Volgens mij zou dit boekje echter zo snel mogelijk uit moeten komen, omdat het een 'topper' zou zijn als sinterklaas- of kerstcadeautje. Er zijn nu zo ontzettend veel BB-verslaafden en veel mensen zullen er dus vanuit gaan dat deze bundel altijd leuk is voor hun verslaafde collega, kennis, partner, familielid, etc.
Nadeel is uiteraard dat bij het nu al uitgeven van de bundel deze een open eind zal hebben voor wat betreft de winnaar en andere toekomstige ontwikkelingen. Voordeel is echter dat de hype nu nog op zijn hoogtepunt is en iedereen de komende periode cadeaus moet gaan kopen. Bovendien denk ik dat een dergelijke bundel vanaf bijvoorbeeld februari minder zal verkopen, omdat het dan te lang geleden is. De hype is over, de verslaafden zijn afgekikt, het nieuwe is vervaagd.
Kortom, mijn bescheiden advies aan Doordevil: ga maandag een uitgever zoeken (als je dat niet al gedaan had).


pi_224410
Ok, wat heb ik over een weekje.....
In tekstvorm (html) per dag:

een beschrijving van de uitzending(en) (over de vorige dag, van Wouters media page),

de streamverslagen (hiervandaan),

de dagsamenvatting van veronica,

de losse verslagjes van veronica.

Als aanvulling ga ik het hele forum afspeuren naar extra gebeurtenis-beschrijvingen.

Nu dit: ik wil dit best beschikbaar stellen maar het zou niet zo tof zijn als ik dat ineens ergens in boekvorm zie liggen. Ik heb best veel werk aan het verzamelen van alle info, bovendien rust op sommige informatie een copyright (veronica, wouter?).
Dus.... wat nu?

O,ja... ik schat nu dat het zo'n 300 à 400 A4'tjes zullen worden .

[Dit bericht is gewijzigd door Chafre (Datum 27 November 1999).]

Wie ben ik om anderen te beoordelen


  zaterdag 27 november 1999 @ 12:16:00 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_224411
ik denk dat alles van de V site copyrighted is dus daar zul je wat anders voor moeten verzinnen

mischien een idee om per bewoner een soort hoofdstuk te maken grvolgd door het hele project, de interacties, de media enz.

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_224412
Ik vind het een goed idee en ik juich het toe.
Toch heb ik een vraagje hierover:
Als je een bericht hebt gepost is het dan nog van jou of is het dan eigendom van fokzine?
Anders zou eerst aan iedere poster gevraagd moeten worden of hij toestemming geeft om de post wel óf niet te laten opnemen in het boek cq cd-rom of andere media.
  zaterdag 27 november 1999 @ 13:10:00 #24
995 PeteRp
What a decade!
pi_224413
Goed idee!!

Wisten jullie dat er sinds kort een online druk-service op internet is? Het werkt via printing on demand maar heeft de 'looks' van drukwerk. Het grote voordeel is dat je in elke oplage kunt uitgeven. Ideaal dus voor dit initiatief. Er zijn wat intiele kosten voor het maken van een omslag, etc. De rest wordt gewoon door de koper per kopie verrekend. De auteur(s) krijgen per verkocht exemplaar royalties uitbetaald. Beetje lastig voor FokForum, met zoveel auteurs. Misschien kunnen die opbrengsten worden aangewend om de opmaak en de layout te betalen.

Op deze website kun je meer lezen over de methode:
http://www.gopher.org

[Dit bericht is gewijzigd door PeteRp (Datum 27 November 1999).]

Tell the others!
pi_224414
Heel goed plan!!!...En als het in boek vorm verschijnt zal ik het zeker kopen!!
Ook leuk voor de BB bewoners!......
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zondag 28 november 1999 @ 14:26:00 #26
995 PeteRp
What a decade!
pi_224415
Ik ben best bereid uit te zoeken tegen welke condities een Fok!boek uitgegeven zou kunnen worden.
Van belang is echter wie zich wil opwerpen om orde in de chaos te scheppen. De stukjes van Doordevil zouden heel gemakkelijk gebundeld kunnen worden bijvoorbeeld (mits Nico daar iets voor voelt natuurlijk). Andere topics hebben behoorlijk wat redactie nodig om ze tot "consumable" leesvoer om te toveren.
Als het lukt denk ik dat we de kroon kunnen plaatsen op iets wat toch al redelijk uniek is. Het zal denk ik ook zeker de pers halen. Maar vergis je niet in de hoeveelheid werk dat er in gaat zitten...
Tell the others!
  † In Memoriam † zondag 28 november 1999 @ 14:31:00 #27
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224416
quote:
op 11-28-1999 om 01:57 PM schreef Letterman het volgende:
Heel goed plan!!!...En als het in boek vorm verschijnt zal ik het zeker kopen!!
Ook leuk voor de BB bewoners!......


Nog veel leuker voor de nieuwe BB bewoners om mee naar binnen te nemen. Die zitten na een uurtje lezen volkomen catatonisch in een hoek. Dat is een beetje de reden waarom bb niet echt te herhalen is.

Ik heb al twee aankondiggingen gezien van mensen die al het een en ander aan het verzamelen waren.
Danny is het mogelijk een ftp pagina te maken waarheen geup en down load kan worden.

The future is after you
  zondag 28 november 1999 @ 17:24:00 #28
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_224417
Ik raad iedereen aan nog niks te gaan verzamelen. (urls etc.) Straks gaat het hele forum de database in (ipv al die 1000'en losse files nou) en heb je niks meer aan die url's. Het hele forum blijft iig gewoon behouden. Als alles in een database zit kan je ook makkelijker zoeken. Je kan de info op elke manier eruit halen. (versie voor cd-rom bv. zodat plaatje ook kloppen en zonder mogelijkheid te reply'en enzo. Maar dit is toch wel een werkje voor mensen achter FOK!. Als het zover is openen we een topic waarin mensen kunnen posten wat ze erop willen hebben.
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zondag 28 november 1999 @ 17:25:00 #29
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_224418
Oja en die FTP pagina gaat niet lukken. Het kan in principe wel maar het wordt gegarandeerd een rotzooitje.
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
pi_224419
Van Jesper - 27 November 1999 @ 12:58. (317)

Ik vind het een goed idee en ik juich het toe.
Toch heb ik een vraagje hierover:
Als je een bericht hebt gepost is het dan nog van jou of is het dan eigendom van fokzine?
Anders zou eerst aan iedere poster gevraagd moeten worden of hij toestemming geeft om de post wel óf niet te laten opnemen in het boek cq cd-rom of andere media.
--------------------
zoals ik al eerder postte dus....

heeft hier niemand een antwoord op???

  zondag 28 november 1999 @ 20:10:00 #31
995 PeteRp
What a decade!
pi_224420
Zoals ik al zei, Jesper: Ik denk dat we de royalties moeten gebruiken om de voorbereidingskosten te betalen. Er moeten natuurlijk wel afspraken komen voor het geval het een kassucces wordt.

Laten we eerst eens maar bezien of we uberhaupt in staat zijn de content van het forum om te batterijen naar een leesbaar boekje.

Tell the others!
pi_224421
Als er een boek uitkomt waarin Doordevil en de talloze gave topics in voorkomen dan zal het zeker voor opschudding zorgen in medialand...Wees snel anders is VOO je voor.
Het is niet voor niets dat ze nu al met en videoband uitkomen!!
Begin bij het begin en eindig nooit!
  † In Memoriam † woensdag 29 december 1999 @ 11:28:00 #33
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_224422
quote:
op 12-29-1999 om 07:24 AM schreef Hunter het volgende:
Ik heb geen tijd om deze lijst te updeeten. En daarbij heb ik nog steeds hardware problemen.

Maar misschien is het een leuk idee als iedereen hier de links plaatst naar zijn favoriete topics uit de latere periode van BB die absoluut voor het nageslacht bewaard zouden moeten blijven.

Was er niet iemand die dat allemaal op een cd wilde plaatsen?


Deze quote komt uit de alle 13 goed topic.

Op cd zetten zal wat lastig zijn, ik heb pas de totale topic lijst geladen, dat is bijna 3 Mb en dat krijg je gewoon niet in je browser.
Hoe het wel kan ik weet het niet , misschien schiften.

Maar toch het was erg leuk de topic "I'v got uppers,I'v got downer..."te lezen/ontdekken.

Dank Hunter.

The future is after you
pi_224423
quote:
op 11-26-1999 om 04:37 PM schreef otaku-san het volgende:
Danny en mede Fokers, ik wil jullie het volgende voorleggen:
Er moet een hardcopy extract van FokForum komen.

Rustig laat me uitleggen waarom en vooral wat de betekenis ervan is.

Er is een programma wat het doen en laten van een kleine kunstmatige gemeenschap gadeslaat.
Wat gebeurd er er ontstaat een andere gemeenschap die vele malen zo boeiend en verslavend is die alles van die andere gemeenschap becommentaieerd.
Met een geheel eigen dynamiek, flame wars, sociale controle, inspiratie, kunst.
De enige eis voor lidmaatschap is het dagelijks kijken naar eigenlijk een vaak saai programma als BB.
Ik denk dat dit het meest unieke aspect is van het fenomeen BB. Dit moet voor de geschiedenis bewaart blijven want reken maar dat zo'n boek als ik voorstel over een paar jaar verplichte kost wordt bij media studies en sociologie etc.


Goed idee!


Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 29 december 1999 @ 12:03:00 #35
2274 CURIO
...vreemd maar vrolijk
pi_224424
Lijkt mij ook een goed idee om er OF een boek van te maken, OF het in geordende vorm op een website te zetten. Maar als je toch al het werk verzet zou ik er liever gelijk een boek van maken, daar bereik je toch een hoop meer mensen mee.

Dat alles hier al op het fokforum in de archieven te vinden is zou voor mij geen reden zijn om zo'n boek niet te kopen: als je nieuw bent op het forum (zoals ik) dan kun je in het begin door de bomen het bos niet zien. Ordening is dus nodig.

Diegene(n) die dit gaat/n trekken: mijn zegen heb je, hell of a job, maar écht de moeite waard en absoluut NIEUW! Good luck!

Oh ja: wat dat proofreaden betreft: ik heb een soort afwijking dat ik in alle teksten die ik lees, de spelfouten eruit MOET halen (ook al gaat het alleen om de inhoud), dus misschien wat voor mij? Bied me hierbij dus aan...

[Dit bericht is gewijzigd door CURIO (Datum 29 December 1999).]

  woensdag 29 december 1999 @ 13:07:00 #36
1234 HiZ
Istanbullu
pi_224425
Otaku-san,

Ik vind het een absurd en waanzinnig idee dat gedoemd is te mislukken. Daarom wil ik me bij deze graag opgeven om eraan mee te werken. Als ik m'n koffieprut bekijk zal het ultieme BBFF boek echter meer over het FF gaan dan over BB. Lijkt me geen bezwaar, het zal wel een enorme klus worden om essenties uit de topics te halen, samen te vatten zonder de unieke boodschappen van de posters kwijt te raken.

Naast de actieve deelnemers aan dit project (als het inderdaad wordt gestart) hebben we ook absoluut proofreaders nodig.

quote:
op 11-26-1999 om 04:37 PM schreef otaku-san het volgende:
Danny en mede Fokers, ik wil jullie het volgende voorleggen:
Er moet een hardcopy extract van FokForum komen.

Rustig laat me uitleggen waarom en vooral wat de betekenis ervan is.

Er is een programma wat het doen en laten van een kleine kunstmatige gemeenschap gadeslaat.
Wat gebeurd er er ontstaat een andere gemeenschap die vele malen zo boeiend en verslavend is die alles van die andere gemeenschap becommentaieerd.
Met een geheel eigen dynamiek, flame wars, sociale controle, inspiratie, kunst.
De enige eis voor lidmaatschap is het dagelijks kijken naar eigenlijk een vaak saai programma als BB.
Ik denk dat dit het meest unieke aspect is van het fenomeen BB. Dit moet voor de geschiedenis bewaart blijven want reken maar dat zo'n boek als ik voorstel over een paar jaar verplichte kost wordt bij media studies en sociologie etc.
Ook voor ons zelf is het leuk zoiets te hebben, wie haalt er bij een refresh nou meer dan twee dagen op.
Hoeveel boeiende topics zijn al in de vergetelheid geraakt.
De hoofdstukken voor zo'n boek liggen voor de hand: voer voor psychologen,astrologen, vooer voor BBwatchers (een aardig stukje zelfreflectie) , wie ben ik,de doordevils ( het zou wel beleefd zijn zijn toestemming te vragen voor het geval hij er ook plannen mee heeft maar de doordevils moeten ergens bewaard blijven).Er zijn nog meer mensen die een aantal topics geopend heeben met een collumn , ik denk oa aan Lady Mara met 'Nanoul don't eat that yellow snow'.
We hebben de vele aan een bewoner gewijde topics, het steeds gestroomlijndere proces van het verslaan van de streams, iedere uitzending die van commentaar voorzien wordt in een eigen topic.
Ik noemde al de twee flamewars die we overleefd hebben, verder is er nog de ongekende rush van creativiteit toen Danny met een nieuwe smiley kwam (moeten we bijvoegen op een CD tje)
kortom dat kan een boek worden waar je zo van kan genieten het moet er gewoon van komen.
Het enige wat er nodig is is een redactie, nou liefhebbers genoeg denk ik. Zelf heb ik eind december 3 weken vrij en ik wil daar best aan mee werken.
Ook als er geen uitgever gevonden kan worden (bestaat niet) kunnen we het in eigen beheer uitgeven. Er lopen hier behalve mij nog een heleboel IT-ers rond en ik weet wat IT-ers verdienen dus dat voorschot komt ook wel rond.

Laat horen wat men ervan vind en probeer op den duur ook practisch te worden.

GrtZ


pi_224426
Goed idee,

ik heb zelf eens zoiets gedaan.
Wat je nodig hebt is een programma als 'AutoPlay Menu Studio' of 'MultiMediaBuilder'.

Je kunt dan een Cd-Rom branden met alles wat je maar wilt zoals bv.Mp3s, RealPlayer filmjes,foto's etc. etc.

Er is een probleem,als je web pagina's gaat branden zal het programma wat je daarvoor gebruikt de te lange bestands namen veranderen (maximaal 31 tekens weet je wel)
en de links zullen dan niet meer kloppen!

De manier om hierom heen te werken is om deze hele site (of delen hiervan) naar je HD te "zuigen" met een proggie als 'WebZip' oid.

Dan moet je alle paginas herbenoemen in een naam die als je onder DOS bij properties kijkt geen tekens bevat die een cd speler niet kan lezen .Dit is ERG belangrijk anders gaat het alsnog fout!!

Je kunt zolang als je aan je project werkt steeds controleren of alles naar je zin is en of alles werkt zoals het moet,maar nogmaals bij branden veranderen die bestandsnamen als ze te lang zijn. OPLETTEN DUS!!

Je hebt 700MB tot je beschiking,en geloof me,
daar kun je heel veel op kwijt!
Je kunt het zo gek en mooi maken als je zelf wil.Je kunt zelfs een intro filmpje maken met muziek als de cd opgestart wordt(Big Brother LA La La, Big Big Brother...)enfin je snapt het wel.

O ja, een trial versie van 'AutoPlay Menu Studio' vindt je hier :http://www.indigorose.com

Die andere moet ik opzoeken.
Geen tijd nu.
Gotta run!Good luck!

Later...


------------------
'everything went from bad to worse , money never changed a thing...'

Bob Dylan

[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 31 December 1999).]

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_224427

Als we maar wel annoniem blijven...

Jusqu'ici tout va bien...
pi_224428
quote:
op 12-29-1999 om 02:38 PM schreef Manono het volgende:

Als we maar wel annoniem blijven...


Manono, lieverd voor jou hoef ik niet anoniem te blijven hoor.

Je lijkt me een slimmertje dus waarschijnlijk weet al langer dat ik de oma van Ruudje ben!

Ik ben 93 en woon in bejaarden tehuis 'In Oude Gekske' te Breda.
Mijn hobby's zijn bingo'en en klaverjassen. 't Liefst om veel geld.

Verder moet je de groetjes hebben van Mona & Bianca die vanmiddag op bezoek zijn.
Mona heeft zojuist Rasta vlechtjes bij me gedaan en Bianc heeft m'n tenen gelezen.
Ze zegt dat ik nog 5 kindertjes krijg van een knappe donkere man (ben jij knap en donker Manono ?) en dat ik minstens 156 jaar oud wordt.
Ze wilde ook nog een baby fotootje van Ruudje op m'n bil tatoeeren maar daar moet oma niks van hebben, van andere vrouwen aan m'n lijf!
Ik ben op sexueel gebied net zo normaal als Ruud!!

Je moet de groetjes hebben van Bianca en van Mona ook geloof ik, oma weet het niet zeker want ik kan haar niet zo best verstaan.

Stem je vanmiddag nog een keertje op Ruud lieverd?
Ruud heeft beloofd dat ik een nieuwe racefiets krijg en dat ie al m'n gokschulden afbetaald.

Nou dag lieverd,oma gaat weer naar haar bezoek toe.

Stuur je me 'ns een emailtje?


oma.van.ruud@icu.nl

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  woensdag 29 december 1999 @ 17:13:00 #40
910 Barbie
Graduated Fool
pi_224429
quote:
op 12-29-1999 om 01:07 PM schreef HiZ het volgende:
Otaku-san,

Ik vind het een absurd en waanzinnig idee dat gedoemd is te mislukken. Daarom wil ik me bij deze graag opgeven om eraan mee te werken. Als ik m'n koffieprut bekijk zal het ultieme BBFF boek echter meer over het FF gaan dan over BB. Lijkt me geen bezwaar, het zal wel een enorme klus worden om essenties uit de topics te halen, samen te vatten zonder de unieke boodschappen van de posters kwijt te raken.

Naast de actieve deelnemers aan dit project (als het inderdaad wordt gestart) hebben we ook absoluut proofreaders nodig.


IK READ WEL PROOF!!!! Graag zelfs.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')