Auto was gewoon op slot. Had wel het gevarenlicht aangezet. Het vond plaats in het verlengde van West-Kruiskaden. Als je daar een beetje bekend bent weet je dat je je auto niet open moet laten staanquote:Op donderdag 25 september 2008 00:26 schreef PKfotografie het volgende:
stond de auto open of dicht?
op laad en los plekken ben je voor zo ver ik weet aan het laden/lossen zolang de auto open staat.
staat hij daar met de deuren gesloten, is het parkeren
FF snel gekeken. Zonder onderbord. van max. 5 min.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:27 schreef r_one het volgende:
Welk bord hangt er? En met/zonder onderbord dat je max. 5 minuten mag laden&lossen?
quote:Op donderdag 25 september 2008 00:31 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Auto was gewoon op slot. Had wel het gevarenlicht aangezet. Het vond plaats in het verlengde van West-Kruiskaden. Als je daar een beetje bekend bent weet je dat je je auto niet open moet laten staan
[..]
FF snel gekeken. Zonder onderbord. van max. 5 min.
Ook al was er zat plek, dat doet niet terzake. Je wilde immers laden/lossen, niet parkeren.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:23 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ik loop natuurlijk gauw naar beneden en volgens de agente in kwestie was er genoeg plek om mijn auto elders te parkeren. Klinkt natuurlijk ongeloofwaardig maar op dat moment was er echt geen plek.
Ook al was het 20 minuten, dat doet niet terzake. Je wilde immers laden/lossen, niet even vlug binnen plassen.quote:Bij de omschrijving/foutcode staat het volgende:
minimaal 5 minuten op een laad en los zone.
De auto stond daar zeker geen 5 minuten. Hoogstens 2 minuten.
Ze doen hier ook altijd het gevarenlicht aan. Ik heb dat hier nog nooit gezien. Het is toch ook niet realistisch om te doen naar mijn mening. Als ik de deuren openlaat en wegga wordt heel m'n auto leeggeroofd.In de kofferbak zaten ook waardevolle spullen dus die kon ik ook niet openlaten.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:33 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
deuren dicht is parkeren. dus terecht sorry.
als de deuren open staan geef je duidelijk aan bezig te zijn met laden/ lossen.
(zo laat ik onder werk ook wel eens bussen uren staan, wel op slot maar laadbak open)
is dan nog steeds laden, lossen
Was ik volgens de wet aan het laden en lossen?quote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook al was er zat plek, dat doet niet terzake. Je wilde immers laden/lossen, niet parkeren.
[..]
Ook al was het 20 minuten, dat doet niet terzake. Je wilde immers laden/lossen, niet even vlug binnen plassen.
Klopt het bovenstaande?quote:Nog wat voorbeelden uit de jurisprudentie wat wel onder het begrip onmiddellijk laden en lossen valt:
- het ophalen en in de auto zetten van een draagbaar tafeltje van 7 kilo;
- het bezorgen en afgeven van een verpakte magnetron oven;
- het op vier hoog via de trap ophalen van een zaak en weer naar beneden brengen, er kan moeilijk worden verwacht dat de zaak al van te voren op straat wordt gezet;
- het ophalen of afleveren van zaken in een straat waar niet kan of mag worden ingereden, het lopen van de los cq laad plaats naar de plaats van bestemming;
- het controleren en (laten) aftekenen van het vervoersbewijs of ontvangsbewijs van de geloste of geladen zaak.
De tijd die nodig is om de goederen van/naar de los/laad plaats naar/van de bestemming te brengen valt volgens de HR wel onder het begrip onmiddellijk laden en lossen. Evenals de tijd die nodig is om het aantal goederen te controleren en het vervoersbewijs af te tekenen.
das niet zo moeilijk toch?quote:Op donderdag 25 september 2008 00:58 schreef mcintosh het volgende:
En:
Niet onder onmiddellijk laden en lossen valt:
- het afgeven of ophalen van post of een (post) pakket van geringe omvang of gewicht = eenvoudig over enige afstand te dragen of te tillen;
- het legen van een postbus;
- het ophalen en betalen van een vooraf bestelde taart bij de bakker;
- het ophalen van een reeds betaalde jurk in een winkel;
- het kijken of een winkel open is;
- het stilstaan voor het kopen van bloemen in een stalletje langs de weg;
- het uitpakken van de zaken om de embalage weer me terug te nemen;
- voor, tijdens of na het laden of lossen nog koffie drinken of wat eten.
Zaak is dus: aantonen dat je die zakken vuile was (kom op, hoe zwaar kunnen die zijn, ook al heb je gevoelige polsen?) echt enorm te zwaar waren...
Toen ik thuis kwam heb ik het ook gelijk gewogen. Beide zakken wogen allebei 5 kilo per stuk.quote:Op donderdag 25 september 2008 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
das niet zo moeilijk toch?
een zak die ongeveer even groot is op weegschaal zetten?
ow en een zak was kan bijzonder zwaar zijn, zeker als je iets met je polsen hebt (spreek qua zwaarte uit eigen ervaring)
Zoals jij het vertelt in je OP, lijkt me toch wel. Maar ik heb er geen waterdichte argumentatie voor, noch een wetsartikel.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:41 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Was ik volgens de wet aan het laden en lossen?
Lijkt me wel logisch ja. Er zitten geen expliciete grenzen aan, je kunt geen anderhalf uur claimen voor 2 balen was maar dat je binnen 5 minuten weg moet wezen (omdat het anders 'parkeren' zou zijn) is geheel willekeurig nattevingerwerk en ook maar uit een politieduim gezogen.quote:Het maakt dus niet uit hoe lang je er staat als je maar aan het laden en lossen bent?
Het is lang niet altijd handig om een auto open te laten als je wegloopt. Dus dat lijkt me geen geldig argument. Er lopen genoeg mensen rond die iets zien liggen en dan denken "dat past mij ook wel" en die maak je het wel heel makkelijk als je alles open laat.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:33 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
deuren dicht is parkeren. dus terecht sorry.
als de deuren open staan geef je duidelijk aan bezig te zijn met laden/ lossen.
Als je uren later terugkomt dan is het echt geen laden/lossen. Ik geloof dat de richtlijn is dat je iedere 10 minuten bij de auto moet komen. En dan ook steeds iets meeslepen van of naar de auto natuurlijk.quote:(zo laat ik onder werk ook wel eens bussen uren staan, wel op slot maar laadbak open)
is dan nog steeds laden, lossen
Als de Hoge Raad iets zegt over laden en lossen is het altijd relevant.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:44 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Van een ander forum:
[..]
Klopt het bovenstaande?
Het komt wel uit 2005 dus weet niet of het relevant is.
Nou aan het gewicht kan je je normaal gesproken niet vertillen.quote:Op donderdag 25 september 2008 01:07 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Toen ik thuis kwam heb ik het ook gelijk gewogen. Beide zakken wogen allebei 5 kilo per stuk.
Aan een draagbaar tafeltje van 7 kg kun je je wel vertillen, maar aan twee zakken van 5 kg niet?quote:Op donderdag 25 september 2008 08:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Nou aan het gewicht kan je je normaal gesproken niet vertillen.
quote:Nog wat voorbeelden uit de jurisprudentie wat wel onder het begrip onmiddellijk laden en lossen valt:
- het ophalen en in de auto zetten van een draagbaar tafeltje van 7 kilo;
De twee zakken zijn twee verschillende goederen, ofwel je kan ze per stuk naar de auto brengen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:02 schreef Light het volgende:
[..]
Aan een draagbaar tafeltje van 7 kg kun je je wel vertillen, maar aan twee zakken van 5 kg niet?
Of hoe moet ik dit anders uitleggen?
[..]
Ja, TS had idd meerdere keren kunnen gaan lopen, iedere keer 1 paar sokken meenemen ofzo. Maar ergens lijkt me dat ook niet logisch.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef klipper het volgende:
[..]
De twee zakken zijn twee verschillende goederen, ofwel je kan ze per stuk naar de auto brengen.
Een draagbaar tafeltje van 7kg kan alsnog door de omvang erg onpraktisch zijn met vervoeren.
Als er minder in zo'n zak wordt gedaan dan moet TS in ieder geval vaker lopen om te zorgen dat hij alles bij de auto krijgt. Twee zakken kun je in 1 keer vervoeren, in iedere hand 1 zak.quote:Daarbij kan je de zakken natuurlijk ook net zo licht of zwaar maken als je zelf wilt, het tafeltje is 1 goed, de zak bevat meerdere goederen, welke niet samen vervoerd behoeven te worden.
Mogelijk. Maar het kan ook zo zijn dat de auto eerst drie straten verderop stond, en dat TS die toch even voor de deur wilde hebben bij het inladen van de zakken.quote:En als je de openingspost leest, lijkt het er eerder op dat de ts zijn auto daar tijdelijk wilde stallen, er was immers geen plaats in de straat op dat moment.
Lijkt me sterk dat de ts eerst naar huis rijd om de zakken op te halen, i.p.v. de zakken gelijk me te nemen als je weggaat, wat dat betreft zou ik als agent ook zo gereageerd hebben.
Er wordt altijd geklaagd dat de politie bij veel zaken te weinig optreedt, maar doen ze dat een keertje is het weer niet goed.
Wat dat betreft zijn we voorstander van een strenger optreden zolang het jezelf maar niet betreft.
Alles leuk en aardig maar er ligt hier een bewijslast bij het OM. En als de politie TS bekeurt op basis van (dezelfde) aannames, is dat niet sterk.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:21 schreef klipper het volgende:
De twee zakken zijn twee verschillende goederen, ofwel je kan ze per stuk naar de auto brengen.
Een draagbaar tafeltje van 7kg kan alsnog door de omvang erg onpraktisch zijn met vervoeren.
Daarbij kan je de zakken natuurlijk ook net zo licht of zwaar maken als je zelf wilt, het tafeltje is 1 goed, de zak bevat meerdere goederen, welke niet samen vervoerd behoeven te worden.
En als je de openingspost leest, lijkt het er eerder op dat de ts zijn auto daar tijdelijk wilde stallen, er was immers geen plaats in de straat op dat moment.
Lijkt me sterk dat de ts eerst naar huis rijd om de zakken op te halen, i.p.v. de zakken gelijk me te nemen als je weggaat, wat dat betreft zou ik als agent ook zo gereageerd hebben.
Hoe cliché, waarvandaan heb je dit gecopypaste?quote:Er wordt altijd geklaagd dat de politie bij veel zaken te weinig optreedt, maar doen ze dat een keertje is het weer niet goed.
Wat dat betreft zijn we voorstander van een strenger optreden zolang het jezelf maar niet betreft.
Als TS bij een wasserette wast, 7 of 14 KG droog, nat snel het 3voudige daarvanquote:Op donderdag 25 september 2008 00:58 schreef mcintosh het volgende:
En:
Niet onder onmiddellijk laden en lossen valt:
- het afgeven of ophalen van post of een (post) pakket van geringe omvang of gewicht = eenvoudig over enige afstand te dragen of te tillen;
- het legen van een postbus;
- het ophalen en betalen van een vooraf bestelde taart bij de bakker;
- het ophalen van een reeds betaalde jurk in een winkel;
- het kijken of een winkel open is;
- het stilstaan voor het kopen van bloemen in een stalletje langs de weg;
- het uitpakken van de zaken om de embalage weer me terug te nemen;
- voor, tijdens of na het laden of lossen nog koffie drinken of wat eten.
Zaak is dus: aantonen dat je die zakken vuile was (kom op, hoe zwaar kunnen die zijn, ook al heb je gevoelige polsen?) echt enorm te zwaar waren...
Of iets makkelijk "tilbaar" is, is natuurlijk altijd subjectief. Ik draag 4 zakken was in iedere hand, en TS heeft moeite met 1 per hand. Het lijkt me bij het bezwaar dus zeker wel relevant of het voor TS een zware last was.quote:Op donderdag 25 september 2008 08:16 schreef klipper het volgende:
Nou aan het gewicht kan je je normaal gesproken niet vertillen.
Dat je je beide polsen gebroken hebt, is sneu voor je, maar daar heeft de wetshandhaver natuurlijk niets aan.
Dat kan de politie niet eisen.quote:Op donderdag 25 september 2008 00:33 schreef PKfotografie het volgende:
deuren dicht is parkeren. dus terecht sorry.
als de deuren open staan geef je duidelijk aan bezig te zijn met laden/ lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |