abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 september 2008 @ 09:08:16 #1
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61869652
Hello,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, een station, bij voorkeur op G3. Nu heb ik laatst uitgebreid gekeken naar een ex-lease Laguna op LPG G3, uit 2004 met 130k op de teller. Proefrit gemaakt, leek allemaal prima, behalve dat hij moeilijk uit zijn 5 ging (erin ging wel). Volgens de handelaar is 'een kwestie van smeren', maar dat weet ik zo net niet.
De LPG installatie zit er vanaf het begin op, en volgens hem zijn leaserijders die voor LPG kiezen van het nette soort; ze betalen de benzine niet zelf, dus ze doen dit echt voor het milieu. Verder zei hij dat het voordeel van lease is dat die bakken bij elk piepje of lampje naar de garage zijn geweest...
De vraagprijs is 11k. Ik zit een beetje in dubio, want ik hoor wisselende verhalen over Renault. Daarentegen zijn Franse auto's schijnbaar de enigen die goed met LPG werken; Volkswagen nauwelijks, BMW en Audi ook nauwelijks...en dat zijn verder wel de merken waar ik een beetje naar kijk.
Iemand ervaring of advies?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61870361
Ben zelf geen fan van Renault enkel en alleen slechte ervaringen mee. Dat verhaal over lease rijders net is natuurlijk bulshit. Het kan ook zo zijn dat de lease rijder G3 van zijn werkgever MOEST nemen. En dat ze voor elk piepje en knakje naar de dealer gaan tja dat is ook niet zo een vriend van mij heeft een golf gehad als lease wagen maar zou die wagen voor geen goud willen kopen! Hij ragde dat ding echt helemaal af met de mening boeie toch mijn auto niet dus tja en mag hem over X KM weer inleveren.

Je moet echt gelijk hebben met ex lease auto's en wat voor berijder hem had. Je G3 vraag tja dat is lastig wat ik uit ervaring weet is dat G3 auto's wel meer onderhoud nodig hebben omdat de brandstof droger is. Is een Diesel niet iets voor je?
pi_61870550
Persoonlijk: Nooit meer een Franse auto! Ik heb ooit een Laguna gehad die er in Frankrijk mee ophield en die ze in het land van herkomst al niet meer aan de praat kregen!

Meer objectief:
quote:
en volgens hem zijn leaserijders die voor LPG kiezen van het nette soort; ze betalen de benzine niet zelf, dus ze doen dit echt voor het milieu.
Bullshit, kan namelijk een verplichting van de werkgever zijn geweest. Daar zijn er namelij ook zat van. Is-ie alsnog afgeragt.
Ik vind 11k voor een Laguna, waar er heel veel van zijn, zeker in het ex-lease-circuit, die 130k op gas gelopen heeft, best veel geld. Wat bedenk wel, de levensduur van je motor gaat iets achteruit als je op gas rijdt. Het scheelt normaliter niet overdreven veel, maar goed, het is wel een aandachtspuntje.
De reparatie van de vijfde versnelling kan idd wel heel simpel zijn, maar dat weet je pas als je het bekijkt en dan ligt alles al open en dat kost geld. Daar zal de verkoper niet op zitten wachten.

Als je iets meer dan ¤11.000,00 uitgeeft heb je een mooie Audi A3 van 2001 of 2002 en daar zul je meer schik van hebben, denk ik.
Wil je per sé een staion, dan moet je met dat budget naar een VW, Audi of BMW van 1998 / 1999.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_61870622
Ik vind het veel geld voor die auto, temeer omdat je bij een kilometerstand bent aangeland waarop de verdamper het, een-dezer-dagen wel eens zou kunnen gaan begeven (kosten +- 500 euro). Ook dat schakelen is natuurlijk een issue (kwestie van smeren = onzin)... nee.. ik zou even doorzoeken...

Ps. Ik zelf heb een citroen xsara coupe uit '98 op LPG G3 met 250k op de teller. Deze heeft al dat onderhoud al gehad (t.w.v. 1500 euro!) Staat te koop voor 2900
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:12:56 #5
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61870980
Okay, bedankt voor alle reacties!
Diesel is inderdaad ook wel een optie; ik rijd nu met veel plezier in een Golf IV TDI, maar het is een driedeurs, en er komt gezinsuitbreiding aan. Daarnaast speel ik in een band en word ik helemaal gek van het bank platgooien als ik een beetje spul wil vervoeren. Dat zal met een station ook wel moeten, maar dan heb je in ieder geval een deur waardoor je er beter bij kan.
Ik was al ernstig aan het twijfelen over deze Laguna, maar ik weet nu wel even genoeg.
Mijn budget is nog wel rekbaar naar 15, dus ik zit ook wel te kijken naar een A4 Avant of een oudere A6. BMW 3 touring schijnt erg krap te zijn op de achterbank, bovendien is daar nu zoveel vraag naar dat de prijzen vrij hoog liggen.
Ik rij ongeveer 25k per jaar, dus dat zou met diesel net wel of net niet te doen zijn; voor gas zou ik ook kiezen vanwege het milieu... Moeilijk moeiljk. Mijn pa is bv heel enthousiast over Toyota, dus een Avensis zou ook nog wel een optie zijn...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61871286
Goed idee van je pa, zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/195429694
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
pi_61871337
Een ex lease G3 Renault met 130.000 op de teller.

Tel er maar 100.000 bij op.
***** Kraak.....
pi_61871469
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:26 schreef kraaksandaal het volgende:
Een ex lease G3 Renault met 130.000 op de teller.

Tel er maar 100.000 bij op.
Dat lijkt me wat overdreven, stel dat de auto uit medio 2004 is heeft hij gemiddeld per jaar 40 000 gelopen. Met jouw gegevens zou dat 77 000 zijn.
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:33:21 #9
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61871521
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef MrDirk het volgende:
Goed idee van je pa, zoiets dus: http://link.marktplaats.nl/195429694
Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61871612
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik ben hier in de buurt ook wel bij de Toyotadealer geweest, maar daar staan ze niet voor deze prijs met deze km stand.
Nee inderdaad, ik ging even verder 'marktplaatsen' en dit is volgens mij echt een nette prijs voor die auto! (:
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  woensdag 24 september 2008 @ 10:45:50 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61871818
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 24 september 2008 @ 11:20:33 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61872661
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Ja, Mondeo heb ik ook naar gekeken, maar in mijn familie zijn er niet zulke goede ervaringen met Ford..
Qua ruimte wel de beste in zijn klasse denk ik, volgens mij is alleen een V70 groter.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61872663
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Schakelproblemen zitten vrijwel zeker in de bak zelf, aan het stangenstelsel van een laguna valt weinig aan te smeren. Het kan best een leuke auto zijn alleen bevallen de praatjes van de handelaar me niet zoals je het omschrijft, deze zijn veel en veel te glad, alles wat je opmerkt is een kleinigheidje, en verder is dat het beste produkt.

Indien je serieus overweegt om tot aankoop over te gaan, spreek dan met die man af dat hij eerst z'n zaakje smeert en dat je dan nog een keertje terug komt voor een 2e proefrit, maar zlef denk ik dat ie daar niet aan begint! Als de man bij de stelling blijft dat dit echte goede auto's zijn, verlang dan gewoon extra volledige garantie voor een half jaar oid, en dit op papier met stempel en handtekening, scheelt later een hoop geld!



wil je een zee van ruimte aan de binnenkant? kijk dan eens naar een mondeo
Of een Skoda Octavia Combi.

Maar een Renault Laguna uit 2004 op lpg G3 willen aanschaffen is in ieder geval lef hebben. Je moet maar durven.

Lees voor de grap eens de myreviews op Autoweek.nl, een grotere ellendebak dan de Renault Laguna bestaat er niet.

Daarnaast heb ik persoonlijk tot in den treure toe ervaring met storingsgevoelige lpg-installaties, waardoor ik heb besloten op diesel over te stappen, en ik ben echt niet de enige die continu - veelal onvindbare - storingen had aan de gasinstallatie of aan het motormanagement. Zie oa de sites askanowner.com en problemcar.nl.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 24 september 2008 @ 11:22:25 #14
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61872705
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of een Skoda Octavia Combi.

Maar een Renault Laguna uit 2004 op lpg G3 willen aanschaffen is in ieder geval lef hebben. Je moet maar durven.

Lees voor de grap eens de myreviews op Autoweek.nl, een grotere ellendebak dan de Renault Laguna bestaat er niet.
Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 24 september 2008 @ 11:27:21 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61872834
de avensis rijdt ook nog eens als een zonnetje
pi_61873154
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens de Consumentenbond staat Skoda onderaan qua betrouwbaarheid. BMW, Toyota en Honda bovenaan (maar BMW is op basis van één type, zeggen ze erbij...)
Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.

Skoda maakt ook gewoon gebruik van Volkswagen techniek (net als Audi en Seat) dus dat zou wel goed moeten zitten, beproefde motoren zonder al te veel poespas.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 24 september 2008 @ 11:45:14 #17
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61873361
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vreemd, want in veel andere onderzoeken zoals TopGear Survey, reliabilityindex, Adac, en de Autoweek tevredenheidstroffee, komt Skoda er veelal als betrouwbaarste merk van Europese bodem naar voren.

Skoda maakt ook gewoon gebruik van Volkswagen techniek (net als Audi en Seat) dus dat zou wel goed moeten zitten, beproefde motoren zonder al te veel poespas.
Ja, dat was mijn indruk van het merk ook altijd, dus ik was best verbaasd over die consumentengids-rating. Dat doen ze op basis van gebruikerservaringen. Nouja, geeft alleen maar weer aan hoe onduidelijk die wereld eigenlijk is. Ik neig nu wel erg naar die Avensis, ik zie bijna overal goede reviews.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61885916
Avensis is een goede keus
pi_61886135
Een versnellingspook die niet uit z'n 5 komt, is zelden een klein probleempje.
Als hij zegt dat het zo is, dan zou hij het kleine probleempje in iedergeval nog moeten verhelpen voor je hem koopt; maak ook een testrit in dat geval en vraag zwart-op-wit garantie met het punt van de 5e versnelling als extra regel in het contract.

Overigens zou ik nooit geld uitgeven aan een Renault Laguna op LPG.
Mocht de motor eventueel nog een Volvo exemplaar zijn, dan haalt de motor overigens de 500.000 wel op LPG. De rest meestal niet
quote:
De Renault Laguna was de eerste auto die de maximale score van 5 sterren behaalde in de EuroNCAP-crashtest. Opmerkelijk is dat de Laguna II geen gebruik meer maakt van een sleutel om de portieren te ontgrendelen en de motor te starten, maar van een elektronische kaart met het formaat van een credit card. Bij sommige modellen functioneert de kaart volledig automatisch; bij het benaderen van de auto ontgrendelt de auto zonder dat de gebruiker daar iets voor hoeft te doen, en bij weglopen gaat de Laguna uit zichzelf weer op slot. Helaas staat de kaart niet bekend om zijn betrouwbaarheid, evenals de rest van het elektronische systeem, dat nogal door kinderziekten werd geplaagd. De Laguna II kwam onderaan de betrouwbaarheids- en tevredenheidsstatistieken te staan.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_Laguna
Er zijn zoveel kwalitatief goede auto's te koop, waarom zou je dan een Laguna kopen?
Een Volvo V70 zou dan eerder mijn voorkeur hebben, desnoods 3 jaar ouder. Volvo's zijn overigens ook niet vrij van electronische problemen.

Maar het blijft jouw beslissing uiteraard.
pi_61897814
Avensis is een leuke auto maar een beetje saai. qua betrouwbaarheid zit het wel redelijk goed, uiteraard zijn er rampverhalen bekent van Toyota. Neem geen gas versie van Toyota, de kleppen kunnen de temperatuur niet aan en verbranden. Renault heeft hele leuke auto's maar helaas blijft de kwaliteit wat achter. voor 11k zijn er leuke auto's te koop, octavia, 406/407, wat oudere types A4 en A6, V70, enz keuze genoeg.

Heb zelf een 2004 focus station TDDi, is ook erg ruim en niet zo duur. (7000e)
misschien een optie, voor 11k heb je een 2006 auto.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:13:19 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61898135
V70 vind ik ook erg mooi, maar ook heel zwaar. Vader van mijn vriendin heeft er een op diesel, en die loopt 1 op12 ofzo als ' ie echt rustig rijdt, plus dikke wegenbelasting. Een Avensis is volgens mij lichter en zuiniger.
V40 heb ik ook naar gekeken, maar ik ben vrij groot (1m97), en ik zit niet lekker voorin, ik vind de voorruit te laag.
Die Laguna wordt het in ieder geval niet, dat weet ik nu wel. Ik overweeg ook nog een Touran, hoewel dat wel een saaie bak is, lijkt het me ideaal dat je die stoelen eruit kan halen e.d. Ik ben er een zomer mee op vakantie geweest, en dat beviel heel goed. Ik moet alleen nog even wennen aan het idee dat ik een gezinsauto zou kopen, een station voelt dan tenminste nog iets normaler.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 25 september 2008 @ 10:37:57 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61898693
Een V70 heeft nauwelijks meer ruimte dan een astraatje, die Volvo's zijn aan de binnenkant echt klein!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_61898771
een V70 is inderdaad niet zo groot. maar ik denk wel groot genoeg voor jou met een band en kind(eren). Is er een auto die jouw voorkeur heeft?
  donderdag 25 september 2008 @ 11:02:51 #24
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61899222
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:42 schreef Kleiduif het volgende:
een V70 is inderdaad niet zo groot. maar ik denk wel groot genoeg voor jou met een band en kind(eren). Is er een auto die jouw voorkeur heeft?
Nouja, ik neig dus nu naar een Avensis, ook omdat ik lees dat ' ie heel erg stil en comfortabel is. Anders qua ruimte een Mondeo, en qua coole bakken een A4 of oude A6. Kortom, ik weet het nog niet helemaal.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61902951
tijd voor een proefrit, ik ben zelf niet echt een Toyota man, vindt ze wat saai en ik heb een lichte franse voorkeur vanwege het comfort. Vanwege financiële redenen toch maar een Ford.

Was je ook van plan om een Avensis op gas te nemen? Een oud collega had een lease avensis en daar kon na 50000km een nieuwe motor in omdat de kleppen waren verbrand. was geen afzonderlijk geval. Begreep ook dat Toyota geen gasinstallaties meer ondersteunt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
  donderdag 25 september 2008 @ 15:54:13 #26
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_61907088
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:37 schreef Kleiduif het volgende:
tijd voor een proefrit, ik ben zelf niet echt een Toyota man, vindt ze wat saai en ik heb een lichte franse voorkeur vanwege het comfort. Vanwege financiële redenen toch maar een Ford.

Was je ook van plan om een Avensis op gas te nemen? Een oud collega had een lease avensis en daar kon na 50000km een nieuwe motor in omdat de kleppen waren verbrand. was geen afzonderlijk geval. Begreep ook dat Toyota geen gasinstallaties meer ondersteunt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Nee, dat heb ik ook gehoord. Er zijn ook vrijwel geen Toyota's op gas te krijgen. Als ik de afschrijving van de auto niet al te zwaar laat meerekenen is diesel nog wel te doen (25k kilometers per jaar). Zolang de dieselprijs niet alteveel gaat stijgen.. De laatste tijd ziet het er wel goed uit.
Was vandaag naar een mooie Avensis wezen kijken, was ' ie net gisteren verkocht. Hij had nog wel een paar mooie alternatieven staan; Passat, een hele dikke A6 , Mondeo..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_61907896
Inderdaad erg jammer dat enkel de franse merken goed op LPG lopen. Met een Kia schijnt het ook geen probleem te zijn.
Zelf rij ik een Megane uit 2006 op LPG. Ondertussen 105.000 probleemloze kilometers.
Het is dus niet altijd ellende.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_61925360
quote:
Op donderdag 25 september 2008 16:25 schreef Bloemkool het volgende:
Inderdaad erg jammer dat enkel de franse merken goed op LPG lopen. Met een Kia schijnt het ook geen probleem te zijn.
Zelf rij ik een Megane uit 2006 op LPG. Ondertussen 105.000 probleemloze kilometers.
Het is dus niet altijd ellende.
Onzin natuurlijk.
Volvo loopt ook prima op LPG, en dan heb ik het ook over de échte Volvo motoren.
pi_61928583
Dus de huidige S50 en V50 loopt zonder problemen op LPG? Dat is wel handige info.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:25:21 #30
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_61930166
Enkel Franse merken goed op LPG? Dat heb ik nog nooit gehoord. Misschien omdat ze het op benzine helemaal belabberd doen?

Volvo's staan bekend als erg ok op LPG, net als veel japanners overigens.

Ik rijd zelf een Astra station (2007) op LPG. Vectra's en Signum's (geen echte station natuurlijk, maar ik noem 'm toch) zijn er ook met een op dag 1 (met fabrieksgarantie) ingebouwde G3 gasinstallatie. Opeltje zou dus ook een optie kunnen zijn? Wel vrij veel ruimte en evt extra's voor hetzelfde geld). Naar mijn info gaat dat prima (ik heb pas 50K (overigens probleemloos) gereden met deze auto, dus ik kan niet echt iets zeggen over onderhoud, buiten de eerste 30000km beurt).

Als je de verhalen moet geloven zijn de franse auto's -zeker op lpg- niet altijd even betrouwbaar.. Maar in hoeverre je de verhalen moet geloven is natuurlijk maar de vraag.

Mondeo station moet je iig niet doen heb ik weleens begrepen, geloof dat Ford zelfs onderhoud weigert op aftermarket-lpg fordjes.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_61933601
Als je laguna dan toch een leuke auto vindt, kun je ook gewoon een benzine model nemen met bv minder km en er voor 500 euro gas in laten zetten.
Is een speciale actie bij renault die ze verlengd hebben. Weet niet tot wanneer die actie loopt maar wellicht heb je er iets aan.

hhmm even voor je gezocht maar geldt alleen voor megane en scenic:

http://web.renault.nl/acties/actiesvp/

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2008 16:00:26 ]
pi_61934980
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:57 schreef Elvander het volgende:
Als je laguna dan toch een leuke auto vindt, kun je ook gewoon een benzine model nemen met bv minder km en er voor 500 euro gas in laten zetten.
Is een speciale actie bij renault die ze verlengd hebben. Weet niet tot wanneer die actie loopt maar wellicht heb je er iets aan.

hhmm even voor je gezocht maar geldt alleen voor megane en scenic:

http://web.renault.nl/acties/actiesvp/
Die actie geldt natuurlijk alleen voor nieuwe auto's, en is derhalve een beetje boven het budget van TS mag ik aannemen.

Ik zou persoonlijk voor een diesel kiezen. Het is niet voor niks dat de meeste fabrikanten lpg afraden, en dat is echt niet alléén omdat ze liever een nieuwe (en duurdere) diesel verkopen.

Auto's zijn niet gemaakt om er allemaal externe aftermarket apparatuur aan te hangen die bovendien het hele motormanagement in de war schopt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_61935186
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:25 schreef ToMaSZ het volgende:
Enkel Franse merken goed op LPG? Dat heb ik nog nooit gehoord. Misschien omdat ze het op benzine helemaal belabberd doen?

Volvo's staan bekend als erg ok op LPG, net als veel japanners overigens.

Volgens mij krijg je toch geen garante meer van Toyota en/of Mazdag als je er LPG in laat bouwen.
Toch niet op de nieuwere modellen.

Nieuwe Opels met LPG zie ik zelden. Wel handig om te weten dat het werkt bij Opel. De Astra is een mooie auto.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_61935275
Die actie geldt ook voor 2e hands renaults.
Vriend van me heeft een 2e hands megane gekocht met 40k op de teller en gas in laten bouwen, daarom wist ik ook van het bestaan van e actie.

Buiten het feit om dat ts niet naar een megane op zoek is, is het voor anderen wellicht toch handig om te weten.

De rest van je posting is jouw persoonlijke mening en is wat mij betreft volslagen onzin en dat zeg ik zelfs als dieselrijder pur-sang.
pi_61935674
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:59 schreef Elvander het volgende:
Die actie geldt ook voor 2e hands renaults.
Vriend van me heeft een 2e hands megane gekocht met 40k op de teller en gas in laten bouwen, daarom wist ik ook van het bestaan van e actie.

Buiten het feit om dat ts niet naar een megane op zoek is, is het voor anderen wellicht toch handig om te weten.

De rest van je posting is jouw persoonlijke mening en is wat mij betreft volslagen onzin en dat zeg ik zelfs als dieselrijder pur-sang.
Okee, dat wist ik niet, dat deze actie ook geldt voor (jong) gebruikte Renaults.

Wat betreft mijn standpunt over lpg is dat inderdaad mijn persoonlijke mening, maar daarnaast ook mijn - helaas - persoonlijke ervaring met 2 auto's op lpg, en auto's van kennissen op lpg.

Dat de kans op storingen toeneemt bij dergelijke gevoelige en externe apparatuur is overigens ook gewoon een feit.

Tegenwoordig ben ik mede daarom ook overtuigd dieselrijder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tomatenboer op 26-09-2008 17:25:28 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_61936116
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
Volvo loopt ook prima op LPG, en dan heb ik het ook over de échte Volvo motoren.
En van de andere kant: de Volvo's van een jaartje of 6 à 10 oud hebben vaak motoren van Renault, die het op gas dus ook goed zouden moeten doen. De motoren van Renault zijn over het algemeen wel prima volgens mij, het zijn de randzaken die altijd flippen.

En @ TS: ik vind het verhaal van die handelaar veel te gladjes, het rammelt mijns inziens aan alle kanten. Goed dat je die kar niet koopt .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:00:44 #37
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61942074
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 17:36 schreef Mikkie het volgende:

[..]

En van de andere kant: de Volvo's van een jaartje of 6 à 10 oud hebben vaak motoren van Renault, die het op gas dus ook goed zouden moeten doen. De motoren van Renault zijn over het algemeen wel prima volgens mij, het zijn de randzaken die altijd flippen.

En @ TS: ik vind het verhaal van die handelaar veel te gladjes, het rammelt mijns inziens aan alle kanten. Goed dat je die kar niet koopt .
Bij de 8 kleppers verbranden standaart de kleppen als ze op gas lopen, je kunt het al vrij snel merken als een motor niet voor de volle 100% op 4 cilinders loopt bij stationair draaien.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_61944190
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Bij de 8 kleppers verbranden standaart de kleppen als ze op gas lopen, je kunt het al vrij snel merken als een motor niet voor de volle 100% op 4 cilinders loopt bij stationair draaien.
Bij de B230 blokken met 8 kleppen (het standaard RedBlock van Volvo 740 en 940) zijn deze juist ijzersterk op LPG.

Met de eerste kop, mits op tijd kleppen gesteld, is 450.000 vrijwel altijd haalbaar.
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:41:45 #39
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_61948069
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:55 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je toch geen garante meer van Toyota en/of Mazdag als je er LPG in laat bouwen.
Toch niet op de nieuwere modellen.

Nieuwe Opels met LPG zie ik zelden. Wel handig om te weten dat het werkt bij Opel. De Astra is een mooie auto.
Toyota en mazda heb ik geen ervaring mee. De oudere modelletjes Nissan en Mitsubishi (in dit geval primera en de colt) doen het uitstekend op LPG, maar dat is wellicht omdat de blokjes vrij degelijk zijn.

De lpg-installatie kun je bij opel gewoon bij de dealer bestellen, ze hebben er blijkbaar zelf ook voldoende vertrouwen in.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:26:15 #40
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_61948330
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij de B230 blokken met 8 kleppen (het standaard RedBlock van Volvo 740 en 940) zijn deze juist ijzersterk op LPG.

Met de eerste kop, mits op tijd kleppen gesteld, is 450.000 vrijwel altijd haalbaar.
renault motoren, daar hadden we het over...

waarom moet altijd alles 300x voorgekauwt worden, die quote stond er toch niet voor niets!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_62045872
Weet je al iets meer Svyatagor?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:00:57 #42
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_62048100
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:15 schreef Kleiduif het volgende:
Weet je al iets meer Svyatagor?
Nee, nog niet. Ik heb het de afgelopen dagen debiel druk gehad op mijn werk, dus nog weinig gelegenheid gehad om te gaan kijken proefrijden. En ik moet het ook afstemmen met mijn vriendin, want ook al gaat ze niet meebetalen, ze gaat er wel in rijden, en het is wel fijn om dit soort beslissingen met zijn tweeen te nemen. Deze week is het hopelijk wat rustiger allemaal.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:14:10 #43
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_62109660
Nou, vandaag de hele dag op stap geweest, keuze gevallen op een Avensis diesel met 160k op de teller voor ruim 13k , kwamen we 's middags terug, was ' ie alweer verkocht. Ik heb er al bijna geen zin meer in.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:22:26 #44
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_62127008
Toch geslaagd! Een Avensis 2.0 4D diesel, met 134k op de teller voor 15k. Plus trekhaak en imperiaal, nieuwe apk, grote beurt. Distr. snaar is bij 117k vervangen, we hebben met de vorige dealer gebeld en er was nooit iets geks mee aan de hand. Het blijft natuurlijk altijd een gok, maar volgens mij hebben we nu een fijne auto gekocht!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')