abonnement Unibet Coolblue
pi_61580699
Omdat we er graag een hondje bij willen (we hebben er al 2) en ik gek ben op kleine hondjes lijkt mee een chihuahua heel erg leuk.Ik vind het leuke hondjes om te zien maar over hun karakter weet ik niet zo veel en omdat er nog geen topic over is en het toch wel erg populaire hondjes zijn,bij deze

Dus mensen met Chihuahua-ervaring deel hier je mening over het ras,gezondheid en karakter.Ik wil trouwens asl we voor een chihuahua gaan een normale chihuahua,niet zo'n doorgefokt teacup-geval om mee in een tasje rond te gaan lopen!



01-08-2008
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:22:26 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61580865
Ik weet van Chihuahuas alleen dat ze erg hyper zijn en graag keffen. En mind you, ook kleine hondjes dienen opgevoed te worden. En ja, ik weet dat er heus mensen zijn die dat doen, maar je ziet vaak bij kleine hondjes dat men het niet nodig acht. Dus gewoon just in case, no offence, no pun intended en all that

Verder alvast veel plezier En tof dat je geen doorgefokt kreng neemt iig
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:22:45 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61580871
Wachten duurt lang trouwens vertel ik alvast
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:23:57 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61580902
Kort of lang haar trouwens? En hoe zijn de karakters van de andere honden? En ras?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:25:32 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61580936
Tvp, ik kom er vanavond even op terug!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 september 2008 @ 17:26:26 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61580957
Google zegt dit trouwens
quote:
Karakter en gedrag

Klein van stuk, groot in persoonlijkheid: dat is de Chihuahua. Het is een temperamentvolle, intelligente en zeer levenslustige hond, nieuwsgierig van aard en bovenal erg aanhankelijk. Waarschijnlijk is er geen hond die zich zo graag laat vertroetelen als de Chihuahua.



De Chihuahua mag dan het kleinste hondenras ter wereld zijn, maar daar gedraagt hij zich niet naar. Het is een echte durfal; hij zal het niet nalaten om zelfs de allergrootste hond uit te dagen. Een Chihuahua-eigenaar moet hierop altijd alert zijn, om te voorkomen dat het kleine uitdagertje in gevaarlijke situaties terechtkomt. Het waakvermogen van dit kleine, dappere beestje doet menigeen versteld staan. Geluiden die voor het menselijke oor nauwelijks waarneembaar zijn, halen een Chihuahua meteen uit zijn slaap. Als het voor hem een vreemd geluid is, slaat de kleine waker onmiddellijk aan.



Gezelschapsdier pur sang

De Chihuahua is een echte gezelschapshond. Hij heeft veel aandacht nodig en is niet graag alleen - zeker niet voor langere tijd. Waar naartoe dan ook, de trouwe viervoeter gaat het liefst altijd met zijn baasje mee. Zijn ´reisformaat´ werkt wat dat betreft in zijn voordeel. In combinatie met zijn aandoenlijke uiterlijk wordt een goed opgevoede Chihuahua, al dan niet in een draagtas, zelden de deur geweigerd.



Chihuahua´s worden vaak schoothondjes genoemd. Niet helemaal onterecht, want ze kunnen inderdaad intens genieten van een dutje op de warme schoot van hun baasje. Maar ze hebben ook zeker hun pittige kant! Laat je niet misleiden door zijn kleine formaat. Chihuahua´s zijn sterke hondjes met een groot uithoudingsvermogen. Hij zal het zeker waarderen als dat van tijd tot tijd op de proef wordt gesteld.



Vaak is er één persoon binnen het gezin waarmee de Chihuahua een extra hechte band aangaat. Hoewel de meeste Chihuahua´s zo´n ´voorkeursbaasje´ hebben, kunnen ze meestal ook prima opschieten met de andere gezinsleden - inclusief eventuele andere huisdieren. Als kinderen begrijpen dat een Chihuahua geen speelgoed is en dat ze hem in zijn waarde moeten laten, zal de kleine hond het jeugdige gezelschap op zijn beurt ook weten te waarderen. Chihuahua´s zijn tegenover onbekenden eerst vaak enigszins wantrouwend. Als ze de kat uit de boom hebben gekeken, komen de nieuwsgierige hondjes vaak uit zichzelf kennismaken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_61580983
chihuahua's staan op plaats 1 qua agressie. Volgens mij een soort compensatie voor hun grootte.
pi_61581232
We hebben al een teckel en een jack russelXmaltezer,beide pittige hondjes maar goed opgevoed en erg lief en een puppycursus en gevorderde cursus gehad.
01-08-2008
pi_61581254
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:27 schreef Brad het volgende:
chihuahua's staan op plaats 1 qua agressie. Volgens mij een soort compensatie voor hun grootte.
Waar heb je deze informatie vandaan?
01-08-2008
  vrijdag 12 september 2008 @ 20:33:15 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61585672
Nee joh, de teckel stond op 1, de chihuahua wel in de top 10 dacht ik
Ik heb er twee, de oudste ( Frits ) wordt bijna 9 , Karel wordt 9 in april volgend jaar. Toen ik indertijd een chihuahua wilde kopen moest ik echt goed zoeken, je zag ze bijna nooit, en als je ze al zag waren het typische oude dames hondjes. Ik wilde er al jaren een, en ben op shows gaan kijken om fokkers te ontmoeten ( internet was toen nog lang niet zoals nu ). Mijnes vond ik al snel, ik vond haar hondjes die ze mee had super, ze won ook toen, en ze was heel leuk en vertelde veel. Zij was toen zo blij dat es een jong meisje naar een chihuahua vroeg, dat is nu wel anders...
Het zijn echt pittige hondjes, dat is zeker waar. Ze hebben zelf niet door dat ze zo klein zijn, dus het beste voed je ze gewoon op als een grote hond. Ik heb een korthaar en een langhaar. Langharen hebben over het algemeen een milder karakter, dat komt omdat dat een relatief nieuw ras is, ontstaan door het kruisen van kortharen met vlinderhondjes en dwergkeesjes. Het zijn twee afzonderlijke rassen, op de stamboom staat langhaar of korthaar erbij. Het zijn dus niet twee variëteiten van hetzelfde ras. Ze mogen wel door elkaar gefokt worden en er kunnen in een nest samen langharen en kortharen geboren worden.
Zelfs uit twee korthaar ouders kunnen langharen komen, uit twee langharen komen geen kortharen.
Het is een klein ras, de honden kunnen heel oud worden. Een jaar of 17 is niet ongebruikelijk voor een chihuahua.
Helaas is het ras in een paar jaar tijd vreselijk populair geworden, kennels zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten, helaas ten koste van de gezondheid en de kwaliteit van het ras. Het type is ook heel erg veranderd, ik heb ouderwetse chihuahua's, Frits is meer het hertentype ( hoog op de poten, smal gebouwd ) , ook Karel staat lekker hoog op de pootjes. Tegenwoordig zie je hoofdzakelijk nog het cobbytype, dat zijn hondjes met een meer gedrongen lijf en korte pootjes.
Helaas wil iedereen zijn chihuahua tegenwoordig ook het liefst zo klein mogelijk.
De kopjes worden steeds boller , ze moeten wel een uitgesproken appelhoofdje hebben, maar tegenwoordig is het vaak echt extreem. Waterhoofden komen best vaak voor, dat is een van de dingen waar je echt op moet letten tegenwoordig. Patellaluxatie is eerder regel dan uitzondering. En de neusjes worden vaak zo kort dat ze zowat po bulldogjes lijken, en ook onderbeten zie je veel te vaak.
De chi is ook een van de weinige rassen waarbij een open fontanel voor komt. Frits had een fontanel zo groot als een vingertop. Deze is met de jaren steeds kleiner geworden, je voelt nu nog wel de richel waar hij zat maar gelukkig is hij helemaal dicht.
Qua karakter zijn het pittige hondjes, vaak hechten ze zich idd aan een persoon en blijven ze vrij eenkennig.
Ze zijn wel heel slim, maar gebruiken hun slimheid meestal om hun baasje in te palmen en hun zin door te drijven, het zijn niet echt pleasers meestal.
Frits was een helleveeg als pup. Hij at slecht, liep pas laat aan de riem, zindelijkheid duurde vrij lang, hij was heel bang aangelegd en kefte veel. Het heeft me jaren bloed zweet en tranen gekost om hem te maken tot het leuke eigenzinnige grappige knorrepotje dat hij nu is. Karel is een hele andere hond, heel onderdanig, wel een echte pleaser, heeft altijd overal los gelopen etc. Doe graag kunstjes, leert graag dingen en luistert goed.
De grote fout die de meeste mensen maken met een chihuahua is dat ze te beschermend willen zijn. Ze worden vaak veel gedragen, er zijn chihuahua;s die amper buiten komen, of alleen in een tas, en alleen maar op de kattenbak gaan. Dan worden het echt van die flauwe bange kefhondjes, echt vreselijk.
Ze moeten goed hun energie kwijt kunnen, die van mij wandelen met gemak 3 uur, en ze spelen ook erg veel binnen.
Groot nadeel van de korthaar vind ik dat ze echt veel haar verliezen. Bij de langhaar is dat veel minder.
Als je een chihuahua gewoon als elke andere hond opvoedt, mss nog wel iets strenger , dan heb je er hele leuke honden aan. Ik ken echt hele massa's chihuahua's, gelukkig ook goed opgevoede, het zijn eigenwijze draakjes met nukken en grillen maar ze zijn ook grappig en speels en actief.
Makkelijk zijn ze zeer zeker niet, maar als je ervaring hebt met honden en stevig in je schoenen staat kun je er echt hele leuke huisdieren aan hebben.
Ik roep altijd dat ik NOOOOOOOOOOOOIt meer een chihuahua wil, maar ergens weet ik dat ik het geklier en zo onwijs ga missen, dus ik denk dat ik altijd wel een chi'tje in mn roedel zal hebben hoor
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61589908
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 17:38 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Waar heb je deze informatie vandaan?
correctie, nr 2 blijkt na opzoeken.
Gevaarlijkste hond blijkt teckel
pi_61590490
Dank je Oh-Oh! Die teckel van ons is ook geen makkelijk ventje maar ik vind het juist wel leuk dat ze zo'n uigesproken karakter hebben.(al heeft dat natuurlijk ook een grens,ik heb Joost ook regelmatig achter het behang willen plakken!)Bij teckels zijn de langharige trouwens ook vaker wat milder,bij de chi heb ik ook wel de neiging om voor een langhaar te gaan ook ivm het verharen.Wij hebben altijd kortharige honden gehad maar sinds ik zelf 2 langharige heb en merk wat voor groot verschil dat maakt met verharen in huis!

Het gaat volgens mij nog een hele klus worden om een goede fokker te vinden,ik vind het hondje van de 1e foto erg mooi kwa model(kleuren niet zo)en van de laatste foto de donkere,laats zag ik op een of andere website een chocolade kleur langhaar,erg mooi.

Dat ze heel oud worden vind ik alleen maar heel fijn,mijn vorige hondje is 18 geworen en hoop dat die ventjes van mij dat nu ook halen

Ik hoorde trouwens dat die hele kleine chi's vaak suikerwater enzo moeten drinken omdat ze zo klein ofzo.Da's toch ook niet normaal!?

Kijken of ik mijn man net zo enthousiast als mezelf kan maken haha!

Zijn hier nog meer mensen op Fok met zelf een chihuahua?
01-08-2008
pi_61590581
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:49 schreef Brad het volgende:

[..]

correctie, nr 2 blijkt na opzoeken.
Gevaarlijkste hond blijkt teckel
Oke dit onderzoek,tja heb zelf een erg lieve teckel.
Ligt gewoon aan de baasjes,maar da's weer een heel verhaal apart
01-08-2008
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:14:12 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61590736
Dat van dat suikerwater is een fabeltje.
Punt is dat veel chihuahua's extreem klein zijn, en dat ze vaak te vroeg het nest verlaten.
Dan bestaat er inderdaad kans op een hypo. Maar als je een gezonde pup koopt behoort dit geen enkel punt te zijn.
Een goede chihuahua fokker houdt de pups ook in huis tot 12 weken, ze hebben dat echt nodig qua ontwikkeling en ook qua formaat. Ze drinken vaak nog tot die tijd bij de moeder ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61591762
Heb je hier misschien wat aan?

http://chihuahua.startpagina.nl/
  zaterdag 13 september 2008 @ 01:32:20 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61593765
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:33 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, de teckel stond op 1, de chihuahua wel in de top 10 dacht ik
Ik heb er twee, de oudste ( Frits ) wordt bijna 9 , Karel wordt 9 in april volgend jaar. Toen ik indertijd een chihuahua wilde kopen moest ik echt goed zoeken, je zag ze bijna nooit, en als je ze al zag waren het typische oude dames hondjes. Ik wilde er al jaren een, en ben op shows gaan kijken om fokkers te ontmoeten ( internet was toen nog lang niet zoals nu ). Mijnes vond ik al snel, ik vond haar hondjes die ze mee had super, ze won ook toen, en ze was heel leuk en vertelde veel. Zij was toen zo blij dat es een jong meisje naar een chihuahua vroeg, dat is nu wel anders...
Het zijn echt pittige hondjes, dat is zeker waar. Ze hebben zelf niet door dat ze zo klein zijn, dus het beste voed je ze gewoon op als een grote hond. Ik heb een korthaar en een langhaar. Langharen hebben over het algemeen een milder karakter, dat komt omdat dat een relatief nieuw ras is, ontstaan door het kruisen van kortharen met vlinderhondjes en dwergkeesjes. Het zijn twee afzonderlijke rassen, op de stamboom staat langhaar of korthaar erbij. Het zijn dus niet twee variëteiten van hetzelfde ras. Ze mogen wel door elkaar gefokt worden en er kunnen in een nest samen langharen en kortharen geboren worden.
Zelfs uit twee korthaar ouders kunnen langharen komen, uit twee langharen komen geen kortharen.
Het is een klein ras, de honden kunnen heel oud worden. Een jaar of 17 is niet ongebruikelijk voor een chihuahua.
Helaas is het ras in een paar jaar tijd vreselijk populair geworden, kennels zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten, helaas ten koste van de gezondheid en de kwaliteit van het ras. Het type is ook heel erg veranderd, ik heb ouderwetse chihuahua's, Frits is meer het hertentype ( hoog op de poten, smal gebouwd ) , ook Karel staat lekker hoog op de pootjes. Tegenwoordig zie je hoofdzakelijk nog het cobbytype, dat zijn hondjes met een meer gedrongen lijf en korte pootjes.
Helaas wil iedereen zijn chihuahua tegenwoordig ook het liefst zo klein mogelijk.
De kopjes worden steeds boller , ze moeten wel een uitgesproken appelhoofdje hebben, maar tegenwoordig is het vaak echt extreem. Waterhoofden komen best vaak voor, dat is een van de dingen waar je echt op moet letten tegenwoordig. Patellaluxatie is eerder regel dan uitzondering. En de neusjes worden vaak zo kort dat ze zowat po bulldogjes lijken, en ook onderbeten zie je veel te vaak.
De chi is ook een van de weinige rassen waarbij een open fontanel voor komt. Frits had een fontanel zo groot als een vingertop. Deze is met de jaren steeds kleiner geworden, je voelt nu nog wel de richel waar hij zat maar gelukkig is hij helemaal dicht.
Qua karakter zijn het pittige hondjes, vaak hechten ze zich idd aan een persoon en blijven ze vrij eenkennig.
Ze zijn wel heel slim, maar gebruiken hun slimheid meestal om hun baasje in te palmen en hun zin door te drijven, het zijn niet echt pleasers meestal.
Frits was een helleveeg als pup. Hij at slecht, liep pas laat aan de riem, zindelijkheid duurde vrij lang, hij was heel bang aangelegd en kefte veel. Het heeft me jaren bloed zweet en tranen gekost om hem te maken tot het leuke eigenzinnige grappige knorrepotje dat hij nu is. Karel is een hele andere hond, heel onderdanig, wel een echte pleaser, heeft altijd overal los gelopen etc. Doe graag kunstjes, leert graag dingen en luistert goed.
De grote fout die de meeste mensen maken met een chihuahua is dat ze te beschermend willen zijn. Ze worden vaak veel gedragen, er zijn chihuahua;s die amper buiten komen, of alleen in een tas, en alleen maar op de kattenbak gaan. Dan worden het echt van die flauwe bange kefhondjes, echt vreselijk.
Ze moeten goed hun energie kwijt kunnen, die van mij wandelen met gemak 3 uur, en ze spelen ook erg veel binnen.
Groot nadeel van de korthaar vind ik dat ze echt veel haar verliezen. Bij de langhaar is dat veel minder.
Als je een chihuahua gewoon als elke andere hond opvoedt, mss nog wel iets strenger , dan heb je er hele leuke honden aan. Ik ken echt hele massa's chihuahua's, gelukkig ook goed opgevoede, het zijn eigenwijze draakjes met nukken en grillen maar ze zijn ook grappig en speels en actief.
Makkelijk zijn ze zeer zeker niet, maar als je ervaring hebt met honden en stevig in je schoenen staat kun je er echt hele leuke huisdieren aan hebben.
Ik roep altijd dat ik NOOOOOOOOOOOOIt meer een chihuahua wil, maar ergens weet ik dat ik het geklier en zo onwijs ga missen, dus ik denk dat ik altijd wel een chi'tje in mn roedel zal hebben hoor
Interpunctie/alinea's gaarne? Dit ga ik zo niet lezen maar ik ben hier wel graag up to date dus wat interpunctie ed zou fijn zijn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zaterdag 13 september 2008 @ 07:42:14 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_61594987
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Interpunctie/alinea's gaarne? Dit ga ik zo niet lezen maar ik ben hier wel graag up to date dus wat interpunctie ed zou fijn zijn
Interpunctie zijn komma's en punten enz, die zitten in de tekst. Evenals alinea's. Wat jij wilt zijn witregels

Anyway, ik denk dat iemand met Teckel-ervaring ook prima een Chihuahua aankan. Dus daar zal ik me geen zorgen over maken als ik jou was.


Hierzo, omdat het een goede post is, en ik het als ontwerper toch niet kan laten
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:33 schreef oh-oh het volgende:
Nee joh, de teckel stond op 1, de chihuahua wel in de top 10 dacht ik

Ik heb er twee, de oudste ( Frits ) wordt bijna 9 , Karel wordt 9 in april volgend jaar. Toen ik indertijd een chihuahua wilde kopen moest ik echt goed zoeken, je zag ze bijna nooit, en als je ze al zag waren het typische oude dames hondjes. Ik wilde er al jaren een, en ben op shows gaan kijken om fokkers te ontmoeten ( internet was toen nog lang niet zoals nu ). Mijnes vond ik al snel, ik vond haar hondjes die ze mee had super, ze won ook toen, en ze was heel leuk en vertelde veel. Zij was toen zo blij dat es een jong meisje naar een chihuahua vroeg, dat is nu wel anders...

Het zijn echt pittige hondjes, dat is zeker waar. Ze hebben zelf niet door dat ze zo klein zijn, dus het beste voed je ze gewoon op als een grote hond. Ik heb een korthaar en een langhaar. Langharen hebben over het algemeen een milder karakter, dat komt omdat dat een relatief nieuw ras is, ontstaan door het kruisen van kortharen met vlinderhondjes en dwergkeesjes. Het zijn twee afzonderlijke rassen, op de stamboom staat langhaar of korthaar erbij. Het zijn dus niet twee variëteiten van hetzelfde ras. Ze mogen wel door elkaar gefokt worden en er kunnen in een nest samen langharen en kortharen geboren worden.
Zelfs uit twee korthaar ouders kunnen langharen komen, uit twee langharen komen geen kortharen.
Het is een klein ras, de honden kunnen heel oud worden. Een jaar of 17 is niet ongebruikelijk voor een chihuahua.

Helaas is het ras in een paar jaar tijd vreselijk populair geworden, kennels zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten, helaas ten koste van de gezondheid en de kwaliteit van het ras. Het type is ook heel erg veranderd, ik heb ouderwetse chihuahua's, Frits is meer het hertentype ( hoog op de poten, smal gebouwd ) , ook Karel staat lekker hoog op de pootjes. Tegenwoordig zie je hoofdzakelijk nog het cobbytype, dat zijn hondjes met een meer gedrongen lijf en korte pootjes.

Helaas wil iedereen zijn chihuahua tegenwoordig ook het liefst zo klein mogelijk.
De kopjes worden steeds boller , ze moeten wel een uitgesproken appelhoofdje hebben, maar tegenwoordig is het vaak echt extreem. Waterhoofden komen best vaak voor, dat is een van de dingen waar je echt op moet letten tegenwoordig. Patellaluxatie is eerder regel dan uitzondering. En de neusjes worden vaak zo kort dat ze zowat po bulldogjes lijken, en ook onderbeten zie je veel te vaak.
De chi is ook een van de weinige rassen waarbij een open fontanel voor komt. Frits had een fontanel zo groot als een vingertop. Deze is met de jaren steeds kleiner geworden, je voelt nu nog wel de richel waar hij zat maar gelukkig is hij helemaal dicht.

Qua karakter zijn het pittige hondjes, vaak hechten ze zich idd aan een persoon en blijven ze vrij eenkennig.
Ze zijn wel heel slim, maar gebruiken hun slimheid meestal om hun baasje in te palmen en hun zin door te drijven, het zijn niet echt pleasers meestal.

Frits was een helleveeg als pup. Hij at slecht, liep pas laat aan de riem, zindelijkheid duurde vrij lang, hij was heel bang aangelegd en kefte veel. Het heeft me jaren bloed zweet en tranen gekost om hem te maken tot het leuke eigenzinnige grappige knorrepotje dat hij nu is. Karel is een hele andere hond, heel onderdanig, wel een echte pleaser, heeft altijd overal los gelopen etc. Doe graag kunstjes, leert graag dingen en luistert goed.

De grote fout die de meeste mensen maken met een chihuahua is dat ze te beschermend willen zijn. Ze worden vaak veel gedragen, er zijn chihuahua;s die amper buiten komen, of alleen in een tas, en alleen maar op de kattenbak gaan. Dan worden het echt van die flauwe bange kefhondjes, echt vreselijk.
Ze moeten goed hun energie kwijt kunnen, die van mij wandelen met gemak 3 uur, en ze spelen ook erg veel binnen.

Groot nadeel van de korthaar vind ik dat ze echt veel haar verliezen. Bij de langhaar is dat veel minder.
Als je een chihuahua gewoon als elke andere hond opvoedt, mss nog wel iets strenger , dan heb je er hele leuke honden aan. Ik ken echt hele massa's chihuahua's, gelukkig ook goed opgevoede, het zijn eigenwijze draakjes met nukken en grillen maar ze zijn ook grappig en speels en actief.
Makkelijk zijn ze zeer zeker niet, maar als je ervaring hebt met honden en stevig in je schoenen staat kun je er echt hele leuke huisdieren aan hebben.

Ik roep altijd dat ik NOOOOOOOOOOOOIt meer een chihuahua wil, maar ergens weet ik dat ik het geklier en zo onwijs ga missen, dus ik denk dat ik altijd wel een chi'tje in mn roedel zal hebben hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61597030
Ik ga eens op zoek naar een goede fokker,ga ik daar eens kijken/meer informatie vragen.Mijn man wil graag nog een teckel,wat ik ook erg leuk vind hoor maar buiten het feit dat ik helemaal verliefd ben op chi's vind ik het ook leuk ook verschillende rassen te hebben.

Oh-Oh jij hebt ook alleen maar reutjes he? Niet gecastreerd? Hoe gaat dat onderling? Hier gaat het met zijn 2-tjes heel goed,Gijs moet af en toe heel even laten zien dat hij toch echt de baas is maar dat mag natuurlijk ook!
01-08-2008
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:16:00 #19
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61598574
Hara als het je teveel tekst is dan lees je het toch niet, jeetjemina.
PP, ik heb 4 open reuen en dat gaat perfect, beter dan 4 open teven die zo kort op elkaar zitten qua leeftijd
Ze hebben heel soms wel es ff mot, maar reuen lossen dat netjes op, ff knokken en ze weten het wel weer, ik grijp nooit in, dat zijn hun zaken.
Hoe oud zijn Gijs en Joost nu?
Volgens mij oud genoeg om al fijn stabiel te zijn en een fijne rangorde bepaald te hebben toch?
Dan kan er makkelijk weer een ventje bij hoor.
Frits en Karel kwamen 8 maanden na elkaar, Chico kwam daar als oudere reu bij na 1.5 jaar en werd meteen zonder morren de baas in huis en is dat nu nog.
Billy bungelt ver onderaan de rangorde als eeuwige baby, terwijl hij de grootste en sterkste van het stel is ( ook de onnozelste dus dat scheelt ).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61598599
Ik vind die langharige wel leuk. Maar dan vind ik een vlinderhondje eigenlijk een verbeterde versie daarvan:

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:22:57 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61598678
Maar dat zijn pas echt ontieglijke keffertjes!
Daar is de gemiddelde chihuahua echt niks bij
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61598745
Ik heb met geen van beide echt ervaring, maar ik vind vlinderhondjes altijd zo mooi. De kortharige chihuahua's vind ik er doorgaans echt misvormd uitzien, bij die langharige valt dat wel mee.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:35:43 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61598885
Mijn langhaar wordt vaak voor vlinderhondje aangezien . Het verschil is toch wel heel groot vind ik hoor.

Mijn korthaar vind ik zelf ook alleen maar mooi van lelijkheid

Als pup was het helemaal een gnoompje
Maar goed, de meeste mensen vinden bij mij de chinezen ook mooi van lelijkheid, terwijl ik dat nou echt qua bouw en kop echt supermooie elegante honden vind.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_61598923
De Chinese naakthonden vind ik ook mooi.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_61601099
Ik ken iemand met een vlinderhondje en vind dat zo'n zeikhondje,die piept echt overal om,nou is dat maar een hondje natuurlijk met meer heb ik geen ervaring.Ik vind chi's hele grappige en schattige hondjes om te zien,volgens mijn moeder ben ik wat dieren/honden betreft altijd al gek geweest op misbaksels zoals zei ze noemt (dat vond ze van Gijs&Joost ook hoor als pup).

Gijs is 2.5jaar en Joost bijna 10mnd dus ik denk wel een goede leeftijd om er een bij te nemen,Joost doed het nu ook heel goed kwa zindelijkheid,luisteren etc,hij doed graag Gijs na.

Het word alleen volgens mij een hele toestand om een mooie,gezonde chihuahua te vinden,bij veel fokkers wachtlijsten dus dat word geduld hebben.... MP enzo lijkt me niet zo verstandig.
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')