abonnement Unibet Coolblue
pi_61558441
Inmiddels zijn er enkele dakdekkers langs geweest om ons platte dak te bekijken. Momenteel ligt er bitumen op, meer dan 15 jaar, geisoleerd met schuim. Op een plekje is het dak door, dwz dat er water doorheen gaat (nog geen lekkage te zien in het plafond).

Nu zeiden twee van de drie dat er gewoon een nieuwe laag over heen gedekt kan worden. En dat de slechte schoorstenen ingepakt kunnen worden.
De derde heeft een meting gedaan (stukje dak open maken), waarop hij meende dat het hele dak eraf gehaald moet worden en opnieuw met isolatie gelegd moet worden. Ook meende hij dat de schoorsteen helemaal weggehaald moet worden, of volledig gerestaureerd, vanwege erbarmelijke staat.
Alle drie gaven aan dat er geen nieuwe isolatie over de oude laag gelegd kan worden omdat de ruimte tot aan de rand te klein is.

Eerste vraag: wie moeten we geloven/wat kunnen we nou het beste doen?

De eerste offerte is binnen. Voorstel is totaal 60m2 nieuwe laag gemineraliseerde APP gemodificeerd gebitumeerde polyester-glascombinatie MEC (470 K 24) branden over de bestaande dakbedekking.

Randstrook 33 en 45 cm breed. Tevens aluminium dakrandprofielen afmeting 60x64mm. 1 loden plakplaat, 2 st ontluchtingen dubbelwandig aluminium rond 110-125 mm.

Tweede vraag: wat vinden jullie van dit voorstel en het materiaal?

Ik weet eigenlijk niet of ik de genoemde prijs ook op dit forum mag noemen...

Groet Ratpack
Voetbal?
  donderdag 11 september 2008 @ 19:47:40 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61558973
TVP

Hebben straks ook een plat dak wat zal moeten gebeuren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61559169
60 mtr2 a 30 euro d mtr2 das vrij normaal
en das dan all in inclusief daktrimmen, afvoertjes maar zonder boeidelen
tegenwoordig kunnen zo ook epdm leggen ( rubbermat die zonder naden op je bestaande dak gelijmt word )
of ze doen pvc matten op je dak fohnen
epdm kan over bitumen heen gelegt worden pvc niet
ook gaat epdm gewoon de rest van je leven mee
i
pies on joe toe
pi_61560175
Idd. boeidelen kunnen evt nog geschilderd worden door onszelf...
Voetbal?
pi_61565384
Wat je moet doen hangt helemaal van de situatie af natuurlijk. Dat is zonder foto's en tekeningen natuurlijk niet geheel te beoordelen.

Eerste punt is de lekkage: snel iets aan doen! Het feit dat je het nog niet ziet wil niet zeggen dat er geen schade is. Het dak kan al geruime tijd lek zijn zonder dat je het door hebt waardoor ondertussen wel je dak wegrot (ik ga uit van een houten balklaag :p).

Het verhaal van het niet kunnen verdikken van het isolatiepakket kan wel kloppen: om garantie op je dakbedekking te krijgen heb je een dakopstand van minimaal 120 mm nodig (volgens het GIW). Als je een hogere isolatiewaarde wil moet je inderdaad je hele dakpakket vervangen. Als je dan resolschuim als isolatie gebruikt kan je een hogere isolatiewaarde krijgen zonder een dikker dakpakket te krijgen. Qua dakbedekking zou ik het snelst kiezen voor een EPDM dakbedekking aangezien dit een lange levensduur heeft.

In het algemeen zou ik adviseren om een zo compleet mogelijke renovatie te doen. Je gaat nu de boel overhoop gooien en het is zonde als je over 10 jaar weer grote werkzaamheden uit moet voeren. Dan ben je namelijk uiteindelijk veel meer geld kwijt, om over de rotzooi nog maar te zwijgen.
pi_61570007
Dank! Ik ben benieuwd hoeveel de kosten zullen schelen tussen alleen bedekken en alles vernieuwen...
we denken ongeveer 7 jaar in dit huis te wonen.
Voetbal?
pi_61572043
Heb je een foto van de schoorsteen, en waar wordt ie voor gebruikt en wat voor materiaal is het?

Wat betreft het vervangen / overplakken van de oude dakbedekking. Als de isolatie eronder nog voldoet qua isolatie en drukvastheid, zou ik idd gewoon over de oude laag heen plakken.
Als de isolatie slecht of niet voldoende is, de oude dakbedekking los ligt, er water op je dak blijft staan bij regen of er veel lekkages in zitten, zou ik de oude zooi eraftrekken, de isolatie weg halen, kijken of je waterschade hebt en vervolgens alles nieuw aanbrengen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')