abonnement Unibet Coolblue
pi_61372284
quote:
11. Content license from you
11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services. By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.

11.2 You agree that this license includes a right for Google to make such Content available to other companies, organizations or individuals with whom Google has relationships for the provision of syndicated services, and to use such Content in connection with the provision of those services.

11.3 You understand that Google, in performing the required technical steps to provide the Services to our users, may (a) transmit or distribute your Content over various public networks and in various media; and (b) make such changes to your Content as are necessary to conform and adapt that Content to the technical requirements of connecting networks, devices, services or media. You agree that this license shall permit Google to take these actions.

11.4 You confirm and warrant to Google that you have all the rights, power and authority necessary to grant the above license.
Hele bericht hier: http://gizmodo.com/504487(...)blog-posts-to-emails


Google Chrome, ik begin er maar niet aan !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_61372296
quote:
Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachten
Door Mick de Neeve, donderdag 4 september 2008 09:52
Submitter: Jellinek, views: 11.298

Niet alleen Chrome zelf, maar ook de bijbehorende gebruiksovereenkomst blijkt een fout te bevatten. De eula geeft alle met de browser gemaakte of bekeken content rechtenvrij aan Google in licentie. Het bedrijf heeft de misser erkend en hersteld.

Het lijkt te gaan om een fout van Googles juridische team, dat bestaande Google-eula's onjuist heeft aangepast aan Chrome, aldus Ars Technica. De eula zou Google het recht geven om alle via de browser verzonden of ontvangen content rechtenvrij te publiceren, eventueel in gewijzigde of vertaalde vorm:

11.1 You retain copyright and any other rights that you already hold in Content that you submit, post or display on or through the Services. By submitting, posting or displaying the content, you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free and non-exclusive licence to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content that you submit, post or display on or through the Services. This licence is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.
Volgens de definitie van Google omvat de term 'services' inderdaad Googles producten, software, services en websites, dus zou het gewraakte artikel op alle materiaal dat met Chrome gepubliceerd of bekeken wordt, van toepassing zijn. Dit leidde tot klachten aan het adres van de zoekgigant. Inmiddels heeft Google de overeenkomst aangepast.

Ars Technica kreeg van Google te horen dat eula's zo veel mogelijk worden hergebruikt 'om de boel eenvoudig te houden voor de gebruiker'. Het bedrijf erkent echter dat juridische terminologie die op het ene product gericht is, soms gebrekkig aansluit op een ander product. Google zegt dat de nieuwe versie van de gebruiksovereenkomst met terugwerkende kracht van toepassing is op iedereen die Chrome heeft gedownload en geïnstalleerd.
.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 4 september 2008 @ 12:11:18 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61372367
Prima dat ze het veranderd hebben. Het geeft wel aan hoe belangrijk het is dat er een vinger aan de pols wordt gehouden bij Google. Do No Evil, mn reet!
  donderdag 4 september 2008 @ 12:15:57 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61372469
Je loopt achter kerel.

En zoiets zou natuurlijk nooit stand houden tijdens een rechtzaak.
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:05:22 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_61373569
Okee, ze hebben het aangepast, maar het zegt inderdaad veel over hun intenties. Mensen kunnen klagen over Microsoft, maar Google is onderhand net zo'n log en te wantrouwen bedrijf geworden.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:09:50 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61373660
Mensen willen nog wel eens vergeten dat Google een schatrijk bedrijf is dat als doel heeft nog veel meer geld binnen te halen. Bij elk product dat ze gratis leveren moet je dus sowieso jezelf afvragen hoe dat product hun winst verhoogt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:21:52 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61373906
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:09 schreef Dagonet het volgende:
Mensen willen nog wel eens vergeten dat Google een schatrijk bedrijf is dat als doel heeft nog veel meer geld binnen te halen. Bij elk product dat ze gratis leveren moet je dus sowieso jezelf afvragen hoe dat product hun winst verhoogt.
joh

Google probeert "the next Microsoft" te worden
Huilen dan.
pi_61373939
Chrome is fucking snel,veel sneller dan andere browsers.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_61373996
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:09 schreef Dagonet het volgende:
Mensen willen nog wel eens vergeten dat Google een schatrijk bedrijf is dat als doel heeft nog veel meer geld binnen te halen. Bij elk product dat ze gratis leveren moet je dus sowieso jezelf afvragen hoe dat product hun winst verhoogt.
Inderdaad, er wordt echt niks verdiend aan die downloads of het gebruik van het programma, het is puur de verbintenis met google en gegevens die ze ongevraagd toch binnenkrijgen.
  Moderator donderdag 4 september 2008 @ 13:28:03 #11
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_61374044
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef Double-Helix het volgende:
Chrome is fucking snel,veel sneller dan andere browsers.
Maar heeft ook fucking lelijke non-smooth lettertypen, of heb ik de optie dit aan te passen gemist?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_61374196
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef Double-Helix het volgende:
Chrome is fucking snel,veel sneller dan andere browsers.
Omdat er ook geen hol op zit.

Verder leeft google van jouw privacy. Da's een bekend gegeven. Ze maken echt geen software omdat ze dat nou eenmaal graag doen. Het gaat gewoon om geld.
pi_61374448
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:35 schreef X. het volgende:

[..]

Omdat er ook geen hol op zit.

Verder leeft google van jouw privacy. Da's een bekend gegeven. Ze maken echt geen software omdat ze dat nou eenmaal graag doen. Het gaat gewoon om geld.
zoals elk bedrijf.

Mensen schreeuwen moord en brand over chrome, terwijl ze bij mozilla ook gewoon door google betaald worden....
  donderdag 4 september 2008 @ 13:47:22 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61374494
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

joh

Google probeert "the next Microsoft" te worden
Maar Microsoft doet dat veel duidelijker en zichtbaarder met marktdominantie en producten waar je geld voor neerlegt.
Google's inkomsten zijn veel schimmiger van origine.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:48:22 #15
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_61374516
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:05 schreef Lkw het volgende:
Okee, ze hebben het aangepast, maar het zegt inderdaad veel over hun intenties.
Ja, Google zit achter de 9-11 aanslagen, wist je dat nog niet!
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 4 september 2008 @ 13:56:03 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61374676
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar Microsoft doet dat veel duidelijker en zichtbaarder met marktdominantie en producten waar je geld voor neerlegt.
Google's inkomsten zijn veel schimmiger van origine.
Klopt ja..

Dat is dan ook één van de redenen om chrome sowieso níet te gaan gebruiken inderdaad.
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2008 @ 13:59:22 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_61374757
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:48 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, Google zit achter de 9-11 aanslagen, wist je dat nog niet!
Thnx, en ik maar denken dat Bush daar rechtstreeks achter zat.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 4 september 2008 @ 14:25:49 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61375407
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

.
Nou, inderdaad, alsof er ook maar één enkel bedrijf is dat de EULA ‘gemakkelijk’ wil houden voor de gebruiker. Het is altijd een lange lap tekst met een minimum aan opmaak in een klein schermpje gepropt, wat totaal niet uitnodigt tot lezen.

Er zou best, net als in Adobe Reader, een boom-structuur bij kunnen worden gemaakt zodat je naar secties en hoofdstukken kunt springen, en een paar punten als: ‘wat kunnen we met je data doen’ uitgelicht worden, en een kleine samenvatting met de hoofdpunten voor leken (die weliswaar niet rechtsgeldig is, maar je een idee geeft). Nee, niets van dit alles is in de tijd van web 2.0 nog tot EULA's doorgedrongen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61375461
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar Microsoft doet dat veel duidelijker en zichtbaarder met marktdominantie en producten waar je geld voor neerlegt.
Google's inkomsten zijn veel schimmiger van origine.
Jep, dat is het punt. Google heeft van zoveel mogelijk info over je verzamelen z'n belangrijkste werkgebied gemaakt. En dat maakt het gevaarlijker.
pi_61375501
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Klopt ja..

Dat is dan ook één van de redenen om chrome sowieso níet te gaan gebruiken inderdaad.
Voor mij is de belangrijkste reden dat het op IE6 lijkt. Het kan bijna helemaal niks. Geen exta opties.
  donderdag 4 september 2008 @ 14:32:22 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61375569
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, inderdaad, alsof er ook maar één enkel bedrijf is dat de EULA ‘gemakkelijk’ wil houden voor de gebruiker. Het is altijd een lange lap tekst met een minimum aan opmaak in een klein schermpje gepropt, wat totaal niet uitnodigt tot lezen.

Er zou best, net als in Adobe Reader, een boom-structuur bij kunnen worden gemaakt zodat je naar secties en hoofdstukken kunt springen, en een paar punten als: ‘wat kunnen we met je data doen’ uitgelicht worden, en een kleine samenvatting met de hoofdpunten voor leken (die weliswaar niet rechtsgeldig is, maar je een idee geeft). Nee, niets van dit alles is in de tijd van web 2.0 nog tot EULA's doorgedrongen.
Maar waarom zouden ze dat doen? Het staat er, dus ze voldoen aan de gestelde eisen, dat het in legalese stapt wil alleen maar zorgen dat 99% van de mensen die dingen meteen doorklikken op akkoord zonder ze te lezen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 4 september 2008 @ 14:37:37 #22
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_61375690
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:05 schreef Lkw het volgende:
Okee, ze hebben het aangepast, maar het zegt inderdaad veel over hun intenties.
= geblaat, dit foutje zegt niks over hun intenties.

Zoals gezegd, een dergelijke bepaling zou het bij een eventuele rechtzaak nog geen minuut volhouden. Google heeft een leger juristen van hier tot tokyo, dus als ze jouw gegevens willen hebben (en dat willen ze) doen ze dat wel op een juridisch rotsvaste ondergrond
  donderdag 4 september 2008 @ 15:03:24 #23
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_61376252
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:37 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

= geblaat, dit foutje zegt niks over hun intenties.

Zoals gezegd, een dergelijke bepaling zou het bij een eventuele rechtzaak nog geen minuut volhouden. Google heeft een leger juristen van hier tot tokyo, dus als ze jouw gegevens willen hebben (en dat willen ze) doen ze dat wel op een juridisch rotsvaste ondergrond
Foutje? De oorspronkelijke voorwaarden zijn juist de standaardvoorwaarden die gelden voor de overige Google-producten (zie Frontpage-bericht). Dat ze het veranderd hebben, lijkt me meer op marketingtechnische gronden dan op juridische gronden.

Ik begrijp die kritiekloze omarming van Google nooit zo goed, het is een gevaarlijk bedrijf als je houdt van je privacy. Maar wie doet dat nog tegenwoordig. We willen allemaal hebben hebben hebben en verkopen en passant onze ziel en zaligheid aan de commercie.
Stop the world, I want to get out.
pi_61376556
Google zou dus surfgedrag verzamelen en doorverkopen aan derden en/of er zelf gebruik van maken voor commerciële doeleinden. Waar blijkt dit uit, heeft iemand bronnen?
pi_61376784
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:18 schreef Sloggi het volgende:
Google zou dus surfgedrag verzamelen en doorverkopen aan derden en/of er zelf gebruik van maken voor commerciële doeleinden. Waar blijkt dit uit, heeft iemand bronnen?
http://weblogs3.nrc.nl/kl(...)cht-voor-je-privacy/
pi_61380302
Ze geven het zelf gewoon toe . No chrome for me.
pi_61380709
Fuck it man wat is google chrome snel. Wel 2x zo snel als FF
  donderdag 4 september 2008 @ 18:19:30 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61380949
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:18 schreef Sloggi het volgende:
Google zou dus surfgedrag verzamelen en doorverkopen aan derden en/of er zelf gebruik van maken voor commerciële doeleinden. Waar blijkt dit uit, heeft iemand bronnen?
Onder welke steen heb jij geleefd?
Huilen dan.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:20:38 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_61380962
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:09 schreef Wouser het volgende:
Fuck it man wat is google chrome snel. Wel 2x zo snel als FF
Ik heb het vergeleken met opera (9.51), en naar mijn gevoel is chrome íets sneller. Voor mijn gevoel dan; ik betwijfel of je het verschil merkt tijdens het surfen.
Huilen dan.
pi_61381207
Binnenkort krijg je een berichtje in je g-mailbox met:

Google wenst uw een gelukkige verjaardag! U kan een gratis cola afhalen aan de coca-cola®-automaat op het marktplein van je gemeente! (klik hier voor wegaanwijzing vanaf uw huis).

Let op: Fortis bank meldt dat u achter staat op de betaling van uw mediamarkt-flatscreen!

In uw agenda staat vanavond een intieme date met GeiL_WiChTje. Wenst u dit te annuleren: wij sms-en voor u! Klik hier!


Op 3 september hebt u een nieuwe Ipod gekocht Wil u een hoes voor uw nieuwe Ipod? koop hem via amazon.com!


Groetjes,
het Google-team
  donderdag 4 september 2008 @ 18:36:06 #31
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_61381288
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb het vergeleken met opera (9.51), en naar mijn gevoel is chrome íets sneller. Voor mijn gevoel dan; ik betwijfel of je het verschil merkt tijdens het surfen.
Even offtopic:

Ik wou dat Opera eens een keertje zoveel aandacht kreeg als die Google Chrome nu, de browser verdient het. Opera is snel én veelzijdig, de beste browser ooit wat mij betreft. Maar goed, om een of andere reden is FF - en nu Chrome - geiler. Helaas komt kwaliteit meestal niet bovendrijven, omdat de goegemeente het niet herkent.
Stop the world, I want to get out.
pi_61382020
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij geleefd?
Dat iedereen het al 2 jaar roept maakt het niet waar .
pi_61382051
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:36 schreef Lkw het volgende:

[..]

Even offtopic:

Ik wou dat Opera eens een keertje zoveel aandacht kreeg als die Google Chrome nu, de browser verdient het. Opera is snel én veelzijdig, de beste browser ooit wat mij betreft. Maar goed, om een of andere reden is FF - en nu Chrome - geiler. Helaas komt kwaliteit meestal niet bovendrijven, omdat de goegemeente het niet herkent.
Ik gebruik Opera ook en ik ben ook hartstikke tevreden. Hij doet wel af en toe raar met standaard-fonts die niet helemaal goed zijn, maar daar is mee te leven.
pi_61394541
Google maakt geen geheim van hun bedoelingen met chrome. Ze willen internet sneller maken, zodat er meer reclame gekeken wordt en ze meer inkomsten krijgen. Dit doen ze door te laten zien dat browsers veel sneller kunnen.
Ze hopen dat anderen hun browsers nu ook sneller maken.

Vind het wel slim van ze en iedereen profiteert ervan. Wij sneller internet, zij meer inkomsten. Mooi toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')