bedankt! eigenlijk is dat ook stom, niet? maar in dit gevalletje een voordeel.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:52 schreef Dober_Freak het volgende:
Nope belastingdienst staat niet gemeld in tiel......
Zo stom vind ik het niet. De belastingdienst is tenslotte geen kredietbedrijf en zal naar ik verwacht ook op geen enkele manier de indruk willen wekken dat wel te zijn.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:03 schreef mrfool het volgende:
[..]
bedankt! eigenlijk is dat ook stom, niet? maar in dit gevalletje een voordeel.
Alleen kredieten staan bekend bij bkr , belastingdienst is geen krediet registrerende organisatiequote:Op woensdag 3 september 2008 20:03 schreef mrfool het volgende:
[..]
Voor de belastingdienst zelf is het inderdaad onbelangrijk. Het kan natuurlijk voor de bedrijven die wel deelnemen en gebruik maken van BKR wel belangrijk zijn te weten of iemand schulden bij de Belastingdienst heeft.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:09 schreef Dober_Freak het volgende:
Nou op zich is dit niet zo stom. Je moet het zoeken in het idee achter de BKR. De banken hebben destijds om zichzelf meer zekerheid te bieden gezamenlijk besloten een organisatie op te richten om de betalingsgegevens en achterstanden centraal te registreren. De belastingdienst is daar geen partij in en is altijd preferente schuldeiser.
Hoe weet je dat ze een bkr aantekening heeft, bij 1x niet op tijd betalen krijg je eerst de gelegenheid wel te betalen/quote:Op donderdag 4 september 2008 10:08 schreef Blik het volgende:
Heb ik ook een vraagje, mijn vriendin heeft een BKR-registratie van het niet op tijd betalen van één telefoonrekening. Gaat dit ook meegenomen bij een hypotheek of is één rekening niet voldoende?
Gek genoeg worden hypotheken ook niet geregistreerd bij het BKR.quote:Op woensdag 3 september 2008 20:03 schreef mrfool het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf nou echt, ze staan er toch echtquote:Op donderdag 4 september 2008 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gek genoeg worden hypotheken ook niet geregistreerd bij het BKR.
Even gegoogledquote:Op donderdag 4 september 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf nou echt, ze staan er toch echt
iedere leenvorm wordt daar geregistreerd, dus ook hypotheekleningen.
Ow?quote:Op donderdag 4 september 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf nou echt, ze staan er toch echt
iedere leenvorm wordt daar geregistreerd, dus ook hypotheekleningen.
Kreeg een keer een telefoontje van lenen.nl, ze dachten dat ik wel een lening wilde hebben. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat mijn vriendin een BKR-notering heeft van een telefoonrekening. Verder wist de persoon aan de telefoon ook niks te vertellen.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze een bkr aantekening heeft, bij 1x niet op tijd betalen krijg je eerst de gelegenheid wel te betalen/
Tuurlijk niet, het is puur een registratie.. niet alle registraties bij het bkr zijn slechte registraties. Pas als je een betalingsachterstand oid daar geregistreerd krijgt, heb je problemen.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Kreeg een keer een telefoontje van lenen.nl, ze dachten dat ik wel een lening wilde hebben. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat mijn vriendin een BKR-notering heeft van een telefoonrekening. Verder wist de persoon aan de telefoon ook niks te vertellen.
Maar goed, waarschijnlijk heeft die ene rekening niet zoveel invloed op een evt. hypotheek
Het hebben van een doorlopend krediet (zonder daadwerkelijk rood te staan) en het hebben van een creditcard heeft toch ook geen invloed op een hypotheekquote:Op donderdag 4 september 2008 11:53 schreef avotar het volgende:
Als je het versneld afbetaald, denk er dan wel aan die lening op te zeggen en ze te verzoeken deze vermelding bij het BKR te verwijderen.
Als je daar een bevesting van de instantie van krijgt, kun je dat evt gebruiken bij je hypotheek-"onderhandelingen".
Hou er wel rekening mee dat als je het over een doorlopend krediet of credit card hebt, de vermelding bij het BKR het volledig mogelijke krediet bedrag is en niet het openstaande slado.
[..]
Dat heeft het wel (en logisch ook)quote:Op donderdag 4 september 2008 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Het hebben van een doorlopend krediet (zonder daadwerkelijk rood te staan) en het hebben van een creditcard heeft toch ook geen invloed op een hypotheek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |