abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2008 @ 19:35:15 #1
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61355425
Fok!ers

ben bezig voor een huisje te kopen, hypotheek heb ik nog niet, alleen heb ik begrepen als je bij de bkr te tiel wat heb staan dat je dan geen hypotheek krijgt? het bedrag wat bekend bij hun staat is voor 76 procent afbetaald, restand is 775 euries, kan ik nu wel een hypotheek krijgen van a 167.000? dus moet ik hun even snel betalen zodat ik van ze geen last meer heb?

alvast bedankt voor jullie lieve reacties!
  woensdag 3 september 2008 @ 19:38:47 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_61355540
Het ligt eraan waar je voor geregistreerd staat. Als het een gewone lening is, of een creditcard dan is er geen probleem. Misschien moet je versneld afbetalen maar thats it.
Als dit voortkomt uit slecht betaalgedrag heb je wel een probleem. Dan heb je kans dat je inderdaad geen hypo krijgt, en dat je na afbetaling van je schulden nog eens 3 jaar (geloof ik) geregistreerd blijft staan als wanbetaler, en tot die tijd dus nergens een hypotheek krijgt.
pi_61355636
(bijna) alle leningen worden in Tiel geregistreerd.
Daarnaast worden betalingsachterstanden daar geregistreerd. Een registratie is dus niet peer se slecht, maar een achterstandsregistratie is dat dus wel.

Heb je dus normaal betaald/afgelost, dan zul je ws geen probleem hebben.
Wel komt het wel eens voor, dat een hypotheekverstrekker jou vraagt eerst je oude lening af te lossen voordat de hypotheek gaat passeren.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_61355639
Normaal gesproken mag er geen lening meer open staan bij het passeren van de hyp. akte. De hyp. aanbieder lost deze leningen/rekeningen vaak in met de hyp. Daarnaast hoeft een negatieve melding nog niet te betekenen dat je geen lening krijgt. Alleen zul je dan vaak kunnen lenen tot aan de executie waarde en deze licht meestal een stuk onder de vraagprijs. DIt heeft te maken met de zekerheid die een bank wil hebben.
  woensdag 3 september 2008 @ 19:43:36 #5
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61355682
nee heb altijd netjes op tijd betaald, soms zelfs te snel en teveel overgemaakt, even aan kijken bij de aanvraag van hypotheek, en anders stort ik het geld direct en dan krijg het nog altijd wel neem ik aan.
het gaat hier om een krediet lening vanuit mijn arme brood jaren
  woensdag 3 september 2008 @ 19:48:05 #6
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61355833
owja: heb ook nog een klein bedrag openstaan bij de belastingdienst, wat ik maandelijks terug betaal, kunnen ze daar nog over vallen?
pi_61355969
Nope belastingdienst staat niet gemeld in tiel......
  woensdag 3 september 2008 @ 20:03:44 #8
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61356298
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:52 schreef Dober_Freak het volgende:
Nope belastingdienst staat niet gemeld in tiel......
bedankt! eigenlijk is dat ook stom, niet? maar in dit gevalletje een voordeel.
pi_61356486
Nou op zich is dit niet zo stom. Je moet het zoeken in het idee achter de BKR. De banken hebben destijds om zichzelf meer zekerheid te bieden gezamenlijk besloten een organisatie op te richten om de betalingsgegevens en achterstanden centraal te registreren. De belastingdienst is daar geen partij in en is altijd preferente schuldeiser.
pi_61356493
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:03 schreef mrfool het volgende:

[..]

Zo stom vind ik het niet. De belastingdienst is tenslotte geen kredietbedrijf en zal naar ik verwacht ook op geen enkele manier de indruk willen wekken dat wel te zijn.
pi_61356513
Nog even een stukje info van hun site:
Bureau Krediet Registratie, kortweg BKR, informeert aangesloten organisaties (deelnemers) over kredieten en gsm-abonnementen die consumenten hebben afgesloten. Deze informatie helpt deelnemers bij hun afweging of het verantwoord is een nieuw krediet of gsm-abonnement te verstrekken. Zo helpt BKR krediet- en betalingsrisico's te beperken en overkreditering en andere problematische schuldsituaties te voorkomen. Op deze manier dragen wij bij aan een maatschappelijk verantwoorde financiele dienstverlening in Nederland.
pi_61356541
quote:

[..]

Alleen kredieten staan bekend bij bkr , belastingdienst is geen krediet registrerende organisatie
  woensdag 3 september 2008 @ 20:13:10 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61356633
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:09 schreef Dober_Freak het volgende:
Nou op zich is dit niet zo stom. Je moet het zoeken in het idee achter de BKR. De banken hebben destijds om zichzelf meer zekerheid te bieden gezamenlijk besloten een organisatie op te richten om de betalingsgegevens en achterstanden centraal te registreren. De belastingdienst is daar geen partij in en is altijd preferente schuldeiser.
Voor de belastingdienst zelf is het inderdaad onbelangrijk. Het kan natuurlijk voor de bedrijven die wel deelnemen en gebruik maken van BKR wel belangrijk zijn te weten of iemand schulden bij de Belastingdienst heeft.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 4 september 2008 @ 10:08:48 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_61369526
Heb ik ook een vraagje, mijn vriendin heeft een BKR-registratie van het niet op tijd betalen van één telefoonrekening. Gaat dit ook meegenomen bij een hypotheek of is één rekening niet voldoende?
pi_61369579
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:08 schreef Blik het volgende:
Heb ik ook een vraagje, mijn vriendin heeft een BKR-registratie van het niet op tijd betalen van één telefoonrekening. Gaat dit ook meegenomen bij een hypotheek of is één rekening niet voldoende?
Hoe weet je dat ze een bkr aantekening heeft, bij 1x niet op tijd betalen krijg je eerst de gelegenheid wel te betalen/
pi_61369594
Ik denk niet dat je na 1 te laat betaalde rekening al als "wanbetaler" wordt aangemerkt
Maar je kunt altijd je registratie opvragen bij het BKR (tegen betaling), dan weet je precies hoe je ervoor staat...
pi_61369655
quote:

[..]

Gek genoeg worden hypotheken ook niet geregistreerd bij het BKR.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61369703
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gek genoeg worden hypotheken ook niet geregistreerd bij het BKR.
Geloof je dat zelf nou echt, ze staan er toch echt

iedere leenvorm wordt daar geregistreerd, dus ook hypotheekleningen.
pi_61370219
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Even gegoogled

Over welke informatie beschikt BKR?

Uw persoonsgegevens en kredietgegevens staan dan bij BKR vermeld. BKR heeft informatie over vrijwel alle consumptieve kredieten die in Nederland zijn afgesloten zoals bijvoorbeeld een persoonlijke lening, een ‘koop nu, betaal later’ arrangement etc. Als algemene regel geldt dat iemands krediet bij BKR bekend is als diegene tenminste drie maanden over het krediet kan beschikken en het bedrag tussen ¤ 500,00 en ¤ 125.000,00 ligt. Het gaat dus om alle kredieten en niet alleen om kredieten waarbij betalingsproblemen zijn of zijn geweest. Het BKR beschikt niet over informatie over andere betalingsverplichtingen zoals bijvoorbeeld de huur die iemand betaalt. Een hypotheek wordt pas geregistreerd als iemand langer dan 120 dagen een termijnbedrag niet heeft betaald. Een andere betalingsachterstand wordt pas enige tijd nadat iemand had moeten betalen gemeld bij BKR. Bij bijvoorbeeld een aflopend krediet gebeurt dit na twee maanden.

Vreemd maar waar...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_61370312
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ow?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_61370352
Ga naar je eigen bank of de Postbank op het postkantoor, betaal ¤ 4,50 per persoon, kopietje van je paspoort en ID zelf meenemen en aanvraagformulier invullen. Je kunt niet voor je vrouw/man/partner invullen, moet die persoon zelf doen. Dan krijg je meestal binnen een week een overzicht thuis van de BKR, waar precies op staat met welke registratie je in Tiel staat.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 4 september 2008 @ 11:13:37 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_61371097
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ze een bkr aantekening heeft, bij 1x niet op tijd betalen krijg je eerst de gelegenheid wel te betalen/
Kreeg een keer een telefoontje van lenen.nl, ze dachten dat ik wel een lening wilde hebben. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat mijn vriendin een BKR-notering heeft van een telefoonrekening. Verder wist de persoon aan de telefoon ook niks te vertellen.

Maar goed, waarschijnlijk heeft die ene rekening niet zoveel invloed op een evt. hypotheek
  donderdag 4 september 2008 @ 11:53:58 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61372024
Als je het versneld afbetaald, denk er dan wel aan die lening op te zeggen en ze te verzoeken deze vermelding bij het BKR te verwijderen.

Als je daar een bevesting van de instantie van krijgt, kun je dat evt gebruiken bij je hypotheek-"onderhandelingen".
Hou er wel rekening mee dat als je het over een doorlopend krediet of credit card hebt, de vermelding bij het BKR het volledig mogelijke krediet bedrag is en niet het openstaande slado.
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Kreeg een keer een telefoontje van lenen.nl, ze dachten dat ik wel een lening wilde hebben. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat mijn vriendin een BKR-notering heeft van een telefoonrekening. Verder wist de persoon aan de telefoon ook niks te vertellen.

Maar goed, waarschijnlijk heeft die ene rekening niet zoveel invloed op een evt. hypotheek
Tuurlijk niet, het is puur een registratie.. niet alle registraties bij het bkr zijn slechte registraties. Pas als je een betalingsachterstand oid daar geregistreerd krijgt, heb je problemen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 4 september 2008 @ 12:03:48 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_61372244
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:53 schreef avotar het volgende:
Als je het versneld afbetaald, denk er dan wel aan die lening op te zeggen en ze te verzoeken deze vermelding bij het BKR te verwijderen.

Als je daar een bevesting van de instantie van krijgt, kun je dat evt gebruiken bij je hypotheek-"onderhandelingen".
Hou er wel rekening mee dat als je het over een doorlopend krediet of credit card hebt, de vermelding bij het BKR het volledig mogelijke krediet bedrag is en niet het openstaande slado.
[..]

Het hebben van een doorlopend krediet (zonder daadwerkelijk rood te staan) en het hebben van een creditcard heeft toch ook geen invloed op een hypotheek
pi_61372324
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Het hebben van een doorlopend krediet (zonder daadwerkelijk rood te staan) en het hebben van een creditcard heeft toch ook geen invloed op een hypotheek
Dat heeft het wel (en logisch ook)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')