abonnement Unibet Coolblue
pi_60978445
Ik vroeg me af wat de gemene deler was onder het geėngageerde deel van FOK!

Poll: Wat vind je de beste krant?
  • De Telegraaf
  • Algemeen Dagblad
  • Trouw
  • de Volkskrant
  • NRC Handelsblad
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  •   woensdag 20 augustus 2008 @ 12:45:03 #2
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60978506
    Hmm lastig. De Telegraaf is bagger, dat lijkt me duidelijk. Dan komt de subtop met VK en AD ( en wat andere niet genoemde kranten ). Trouw vind ik erg prettig lezen - mede door het tabloid formaat - , maar de levensbeschouwelijke inslag gaat af en toe wel vervelen.
    M'n nummer 1 van dit lijstje is dus NRC.
    pi_60978508
    Ik mis de optie anders
    pi_60978511
    Van deze de Volkskrant, leest wat prettiger dan het NRC Handelsbald.
    In het AD en de Telegraaf staat wat mij betreft te veel non nieuws en andere artikelen met een hoof Hart van Nedeerland gehalte.

    Trouw het ik nog nooit gelezen trouwens.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_60978531
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:45 schreef ollie994 het volgende:
    Ik mis de optie anders
    BN/De Stem?
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:47:22 #6
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60978681
    Ik ga toch voor het AD. De sportkrant die er bij zit is toch wel iets dat punten scoort. Ook zit ik niet te wachten op zware kost, maar wil ik gewoon weten wat er gebeurt op de wereld. Als ik er meer van wil weten lees ik het op internet nog wel even na. Het AD leest gewoon heel prettig. Sowieso kan ik tegenwoordig al niet meer omgaan met kranten die niet op tabloid formaat zijn gedrukt.
    "In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
      woensdag 20 augustus 2008 @ 12:56:10 #8
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_60978752
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:52 schreef Karammel het volgende:
    Ik ga toch voor het AD. De sportkrant die er bij zit is toch wel iets dat punten scoort. Ook zit ik niet te wachten op zware kost, maar wil ik gewoon weten wat er gebeurt op de wereld. Als ik er meer van wil weten lees ik het op internet nog wel even na. Het AD leest gewoon heel prettig. Sowieso kan ik tegenwoordig al niet meer omgaan met kranten die niet op tabloid formaat zijn gedrukt.
    Grappig, dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zoek in een krant. Nieuws krijg ik tegenwoordig op duizenden manieren wel binnen, een krant lees ik dan ook eigenlijk alleen voor de achtergrondartikelen, columns, opinies et cetera. Hence mijn keuze voor NRC, NRC Next en De Pers.
    pi_60980966
    Trouw
      woensdag 20 augustus 2008 @ 14:33:32 #10
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_60981236
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:56 schreef pfaf het volgende:

    [..]

    Grappig, dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zoek in een krant. Nieuws krijg ik tegenwoordig op duizenden manieren wel binnen, een krant lees ik dan ook eigenlijk alleen voor de achtergrondartikelen, columns, opinies et cetera. Hence mijn keuze voor NRC, NRC Next en De Pers.
    en de volkskrant op zaterdag.


    De ellende van het NRC is dat -ie 's middags komt.... Ik wil een krant 's morgens
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
      woensdag 20 augustus 2008 @ 14:38:51 #11
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_60981403
    doe eens een optie 'anders' erbij.....

    mijn favo krant: NRC Next. Maar is toch echt wat anders dan de normale NRC (die ik niet heel prettig vind)
    pi_60981447
    ik mis een optie: "kranten? wat zijn dat?"
    No Guts, No Glory
    pi_60981501
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 12:56 schreef pfaf het volgende:

    [..]

    Grappig, dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zoek in een krant. Nieuws krijg ik tegenwoordig op duizenden manieren wel binnen, een krant lees ik dan ook eigenlijk alleen voor de achtergrondartikelen, columns, opinies et cetera. Hence mijn keuze voor NRC, NRC Next en De Pers.
    In eerste instantie begon ik ook de krant te lezen voor de achtergrondinformatie. Om wat dieper op alles in te gaan. Toch werkt het NRC voor mij absoluut niet, omdat ik 's ochtends de krant altijd lees. En om nou de krant van een dag ervoor te lezen lukt me niet. Dan heb ik het overgrote gedeelte via andere media al te horen gekregen.
    De Volkrant heb ik ook een paar maanden geprobeerd, maar dat is niet echt een krant die voor mij bestemd is. Ik weet het niet waar het aan ligt, maar die krant bevalt me niet.

    Nu is het dus het AD geworden wat wel iets van diepgang mist. Dat verwacht ik er tegenwoordig dus ook niet meer van. Het gaat me nu vooral om de grote lijnen en om de sportkrant. Echt veel tijd neem ik tegenwoordig ook niet meer voor de krant.
    "In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
      woensdag 20 augustus 2008 @ 15:44:12 #14
    117234 petertjeprik
    A witty saying proves nothing
    pi_60983375
    Ik lees het NRC next. Fantastische ochtendkrant op tabloid formaat en ook nog eens lekker goedkoop voor studenten.
    Voor mij geld hetzelfde als bij Pfaf, Ik lees de krant om de achtergrondartikelen.
    Met de snelle nieuwsvergaring van tegenwoordig heb je een krant naar mijn smaakuj
    meer nodig.
    A creation of importance can only be produced when its author isolates himself, it is a child of solitude - J.W. von Goethe
    pi_60983482
    Volkskrant (leuke achtergronden e.d.) en NRC.

    Van de Telegraaf weet ik dat ze niet alleen ooggetuigen verslagen e.d. uit hun duim zuigen, maar ook dat hun reporters zich wenden tot intimidatiepogingen e.d. wanneer ze hun zin niet krijgen.

    Een krant waar op gespuugd mag worden dus.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60986452
    Als krant neem ik alleen Trouw, de Volkskrant en NRC Handelsblad serieus. Daarbij vind ik dat Trouw te veel op de vlakte zit. Kiezen tussen het Handelsblad en de Volkskrant is moeilijk: de Volkskrant heeft Gummbah, het NRC een knappe hoofdredactrice...De boekenbijlages zijn aan elkaar gewaagd, qua buitenlands nieuws is er nauwelijks verschil, Bert Westendorp is uitstekend, maar de opiniepagina in het NRC is over het algemeen beter. Je ziet altijd weer dezelfde zeurpieten in de Volkskrant, zoals Nausicaa Marbe en Marcel van Dam. Beide kranten besteden veel aandacht aan cinema, helaas blijft het zeer oppervlakkig. De wil is er wel, de deskundigheid niet. Met cinema.nl is de Volkskrant net iets professioneler. Hun cultureel supplement is dan weer vaak blader, blader, maar daar kan het NRC ook wat van. Uiteindelijk ga ik toch voor NRC Handelsblad, want de Volkskrant heeft onlangs een nieuwe bijlage gelanceerd: 'Hart & Ziel'. Iets wat het NRC nooit zou doen.
      woensdag 20 augustus 2008 @ 18:05:33 #17
    179735 UnderTheWingsOfLove
    Imperio. Crucio. Avada Kedavra
    pi_60987279
    Wij hebben de gelderlander
    Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
    5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
    pi_60993515
    Door de weeks nrc.next, op zaterdag de 'grote' nrc. Goede opiniepagina's, veel achtergrond en veel buitenlands nieuws. Volkskrant vind ik een stuk slordiger. Telegraaf is om op te kotsen idd. Het AD vind ik een nietszeggende krant. Een collage van ANP-berichtjes zonder samenhang. Op die manier voegt een krant niets toe aan het nieuwsaanbod op internet, een krant moet juist het nieuws toelichten en in een breder kader plaatsen.
    "I can accept failure. I can not accept not trying."
    pi_60994387
    NRC Handelsblad is alleen een beetje leesbaar als je de nergens op gebaseerde arrogantie een beetje kunt ontwijken. Volkskrant is te voorspelbaar, bijna een karikatuur van zichzelf. Trouw is na Jaffe Vink niet veel meer en het AD lijkt helemaal nergens op. Eigenlijk lees ik eigenlijk alleen maar De Pers in de trein als er geen boek voor handen is. De rest van de ANP kopieermachines kunnen me gestolen worden.
    pi_60994546
    Haha, daar zit wel wat in DrWolffenstein. Maar waarom je dan De Pers leest?
    pi_60994904
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 22:30 schreef Mainport het volgende:
    Haha, daar zit wel wat in DrWolffenstein. Maar waarom je dan De Pers leest?
    Dat staat er:
    quote:
    Eigenlijk lees ik eigenlijk alleen maar De Pers in de trein als er geen boek voor handen is.
    De reden is simpel, het is geen ANP / novum kopie met artikelen die ergens op lijken. Het is niet Opinio-achtig, maar wel leesbaar en vrij van pretenties die ze niet kunnen waarmaken.
    pi_60994905
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 22:30 schreef Mainport het volgende:
    Haha, daar zit wel wat in DrWolffenstein. Maar waarom je dan De Pers leest?
    Die hebben tenminste nog enigszins eigen artikelen. De rest van de gratis krantjes zijn gewoon praktisch rechtstreekse ANP dumps.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_60995810
    Voor mij NRC Handelsblad en in de trein De Pers. De Telegraaf , AD en Trouw vindt ik niks. Volkskrant is goed maar het NRC Handelsblad is beter.
    lollig
    pi_60995830
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 22:43 schreef Monolith het volgende:

    [..]

    Die hebben tenminste nog enigszins eigen artikelen. De rest van de gratis krantjes zijn gewoon praktisch rechtstreekse ANP dumps.
    En de artikelen die wel zelf zijn geschreven zitten vol met fouten.
    lollig
    pi_60995913
    Het Parool !
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')