abonnement Unibet Coolblue
pi_60845594
Hallo, ik heb iets raars (of misschien is het niet raar, maar ik vind het raar )

Ik heb onlangs een tuindeur geplaatst, waarin een nieuw slot is gezet. Wat voor slot het precies is weet ik niet, maar het ziet eruit als een standaard slot.
Probleem is: ik kan de deur via een geïnstalleerde cilinder op slot draaien, op een dag- of nachtslot (1x of 2x sleutel omdraaien). Als ik vervolgens echter de klink naar beneden druk, dan gaat de slotschoot gewoon weer OPEN.

Heb ik iets verkeerd geïnstalleerd of is het gewoon een raar slot?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_60845648
Ofwel: je kan de cilinder draaien wat je wil, het slot gaat niet op slot? Bij de meeste gewone sloten komt er een extra schoot naar buiten maar wordt de schoot die met de klink bedient wordt niet geblokkeerd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60845692
zulke toepassingen worden vaak bij nooddeuren gebruikt. de deur is van buitenaf op slot, maar zodra de klink aan de binnenzijde naar beneden geduwd wordt gaat de deur van het slot en is dus open. De voorwaarde is wel dat aan de buitenkant geen klint zit maar alleen een knop. Anders kan de deur van buitenaf opengedaan worden.
pi_60845710
zal wel een paniekslot zijn...

wordt gebruikt voor nooduitgangen enzo, echter moet je deze wel voorzien van een knop aan de buitenkant... maar ja, dat zal jij niet willen dus ben ik bang dat je een ander slot moet gaan halen...
pi_60845728
Staat er ook iets van een merk en typenummer ophet slot? Dan kan je op internet misschien wel achterhalen wat het is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_60846113
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 08:32 schreef Allan24 het volgende:
Hallo, ik heb iets raars (of misschien is het niet raar, maar ik vind het raar )

Ik heb onlangs een tuindeur geplaatst, waarin een nieuw slot is gezet. Wat voor slot het precies is weet ik niet, maar het ziet eruit als een standaard slot.
Probleem is: ik kan de deur via een geïnstalleerde cilinder op slot draaien, op een dag- of nachtslot (1x of 2x sleutel omdraaien). Als ik vervolgens echter de klink naar beneden druk, dan gaat de slotschoot gewoon weer OPEN.

Heb ik iets verkeerd geïnstalleerd of is het gewoon een raar slot?
Wat vaker in een ***** hotel snurken en je had deze vraag niet gesteld!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:26:43 #7
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_60859780
draai de cilinder eens op slot en druk de klink dan omhoog. Omhoog ? Ja, omhoog !!
it's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_60908222
Ik had zelf ook het idee dat het een paniekslot of iets dergelijks was, alleen ik wist niet of dat inderdaad bestond (en er hetzelfde uitzag als een 'gewoon' slot.

Oh, en die opmerking over slapen in een ***** hotel, die slaat echt helemaal nergens op. Ik slaap vaak zat in een hotel en die hebben wel vaker aparte sloten/deurbedieningen.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_60930998
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 17:26 schreef roykejanssen het volgende:
draai de cilinder eens op slot en druk de klink dan omhoog. Omhoog ? Ja, omhoog !!
Even geprobeerd, en helaas, dat werkt niet. De klink gaat niet omhoog.
Het lijkt er inderdaad op dat het een paniekslot is. Thanks all.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')