abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:27:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677307
Ik luister nu naar hem bij de eerste kilometers van de wegwedstrijd.

Hij lult het goed vol. Herbert en Maarten kunnen er nog veel van leren. Nu weet ik weer wat we missen tijdens de Tour.

Hij blijft de beste.

"Met het bord op schoot" was een nieuwe uitdrukking in circa 1997. Doordat (met name) Smeets dit gebruikte als referentie aan Studio Sport op zondagavond 19.00 uur, werd het een bekend gezegde.
"Met de billen (samen-)geknepen" is nu een term die voor elk interessant sportmoment wordt gebruikt.
"In de boeken" als term voor een wereldrecord wordt vaak gebruikt. Maar Smeets gebruikt de term voor elke prestatie, voor elk sportfeit ("haar negende plaats staat in de boeken").
"Even boodschappen doen" als hij, meestal tijdens een verslag van een lang evenement als een schaatswedstrijd, een reclame moet aankondigen.
"We" wordt telkens met benadrukte ironie uitgesproken als Smeets te spreken komt over de Nederlandse sporters als vertegenwoordigers van "ons", het Nederlandse volk: "WE hebben het niet goed gedaan deze Tour de France, want WE hebben geen enkele etappe weten te winnen"
"De Tour wacht op niemand", bij elk incident waardoor een renner spreekwoordelijk uit de wedstrijd dreigt te vallen komt Smeets met de wijsheid dat dit incident het peloton niet zal brengen tot een algehele of tijdelijke stop van de etappe.
"Hij rijdt zich het snot voor de ogen"
"De huiskamervraag", wanneer er een vraag wordt gesteld (meestal over een feit) waar niet meteen antwoord op wordt gegeven.
Ten tijde van de 7-jarige hegemonie van Lance Armstrong in de Tour de France sprak Smeets steevast van de 'doei-ik-ga-vast-etappe' wanneer Armstrong aan de voet van de laatste col een splijtende demarrage plaatste.
Wanneer Armstrong demarreerde in zo'n bovengenoemde etappe: "Kijk, daar gaat 'ie, tik tik tik tik." Refererend aan het lichte verzet (het "koffiemolentje") waarmee de Amerikaan reed.
"Met twee vingers in de neus", met groot gemak, bijvoorbeeld wanneer iemand met overmacht wint.
"De achterkant van het gelijk", als de achterkant van het peloton in beeld wordt gebracht.
"Rechtdoor naar school en kantoor"
"Mevrouw Van Zetten uit Tiel"
"Hier zetten we (nu) een streep onder", als er door wordt gegaan met een volgende afstand"

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:28:28 #2
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60677310
Hij is gewoon de beste, simply the best!
pi_60677724
"roept u maar"

serieus, hij komt me de keel uit. Ben deze piemel met bril liever kwijt dan rijk
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:22:12 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677739
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:19 schreef TubewayDigital het volgende:
"roept u maar"

serieus, hij komt me de keel uit. Ben deze piemel met bril liever kwijt dan rijk
Serieus. Sinds wanneer draagt Smeets een bril ?

Of praatte je tegen de spiegel ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60677769
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:22 schreef tong80 het volgende:

[..]


Of praatte je tegen de spiegel ?

heet ik TubeLul? nee mart smeets natuurlijk

  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 08:30:08 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_60677790
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 08:26 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

heet ik TubeLul? nee mart smeets natuurlijk

[ afbeelding ]
Ok ik begreep je even niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:07:28 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60678096
Jasjestopic ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60678305
ondanks redelijk veel fouten, kan ik nog steeds goed naar hem luisteren tijdens een wielerwedstrijd
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60680863
Op dit moment zou ik niet iemand weten die de programma's die mart maakt beter zou kunnen doen.
pi_60681335
Mart
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_60681354
Zei hij nou tijdens de wegwedstrijd over iemand: "Hij is als een deur zo slim."
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60682499
Geweldig, wat was mart weer op dreef voor die wedstrijd, superb!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_60683514
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:40 schreef Bruce117 het volgende:
ondanks redelijk veel fouten, kan ik nog steeds goed naar hem luisteren tijdens een wielerwedstrijd
Ik vond hem als commentator echt dramatisch vandaag. Hij herkende continu renners niet of pas heel laat en sloeg ook nogal de plank mis toen hij in de finale de drie koplopers steeds verder van de achtervolgers zag wegfietsen terwijl in beeld en door tijdsindicaties duidelijk werd dat deze helemaal niet zo ver achter lagen en in ieder geval juist niet verder op achterstand kwamen.
pi_60683544
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:51 schreef koningdavid het volgende:
Zei hij nou tijdens de wegwedstrijd over iemand: "Hij is als een deur zo slim."
"Als wel tien deuren zo slim" of zoiets over Rebellin. Beetje pseudo-bloemrijk taalgebruik wat in feite nergens op slaat.
pi_60683628
Het wordt bijna iets nostalgisch als je Smeets tijdens een wielerwedstrijd commentaar hoort geven. Laat 'm maar fouten maken, het is nog altijd beter dan die Dijkstra en Ducrot. Die waren afgelopen Tour alleen aan te horen als Boogerd er bij zat om (ongezouten) commentaar te geven.

Nu Nelissen er nog naast zetten en het is weer compleet :-)
pi_60691567
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:33 schreef QBZZ het volgende:

[..]

"Als wel tien deuren zo slim" of zoiets over Rebellin. Beetje pseudo-bloemrijk taalgebruik wat in feite nergens op slaat.
Volgens mij zei die vossen...
pi_60691879
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:41 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Volgens mij zei die vossen...
10 x Oude geslepen Vos (hij bedoelde daar hw mee dat Rebelin 10x zo geslepen was als op dat moment Andy Schleck
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:56:04 #18
25682 2cv
Niet subtiel
pi_60691930
Ik heb een hekel aan sport, zowel op TV als om zelf te doen, maar Mart Smeets is in mijn ogen een levende legende
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_60691960
Met het kippenvel dwars op de armen hoorde ik hem vanochtend nog roepen
Maar in elk geval een stuk beter dan Dijkstra & Ducrot
pi_60692077
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:57 schreef Smirnov het volgende:
Met het kippenvel dwars op de armen hoorde ik hem vanochtend nog roepen
Maar in elk geval een stuk beter dan Dijkstra & Ducrot
We zitten hier met zn alle met centimeters dikke kippenvel was het, om precies te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door maril op 09-08-2008 23:16:54 ]
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:16:26 #21
862 Arcee
Look closer
  Trouwste user 2022 zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:18:38 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_60693951
'We ziten hier met z'n allen met dik kipkenvel dwars op de armen'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60700590
Ah dacht al er zal vast wel een topic zijn.
Zoals hij net weer "discjockey" uitsprak

En werken we deze even bij?
http://nl.wikiquote.org/wiki/Mart_Smeets
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_60700682
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:30 schreef Stansfield het volgende:
Op dit moment zou ik niet iemand weten die de programma's die mart maakt beter zou kunnen doen.
kun je nagaan
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60701453
"Een Acopalyptische wedstrijd"
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')