abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60544450
quote:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1614190/__Wilders_klaagt_Hyvers_aan__.html?p=15,1
AMSTERDAM - Geert Wilders gaat aangifte doen tegen meerdere bezoekers van de populaire internetsite Hyves. De gebruikers van de site, de zogenaamde Hyvers, hebben de politcus op een 'anti-Wilders Hyve' met de dood bedreigd

Op de webpagina schreven tientallen bezoekers dat ze Wilders 'een kogel door zijn kop zullen schieten als ze hem tegenkomen op straat'. Daarnaast zouden er verwensingen op hebben gestaan over de ouders van de politicus.

"Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Ik doe aangifte tegen de mensen die de verschrikkelijke dingen over mij schrijven", meldt Wilders in het AD.

Ook tegen de beheerder van de webpagina wordt aangifte gedaan.

De berichten zijn maandagochtend niet meer na te lezen. Op de site staat de mededeling dat de functie om zogenoemde krabbels achter te laten is uitgeschakeld in verband met misbruik.
wat een sufkut die wilder, heeft die nou voor die 2 ton per jaar niks beters te doen dan krabbels lezen op hyves

Hier de link naar de hyves site
http://anti-wilders.hyves.nl/
pi_60544529
"Daarnaast zouden er verwensingen op hebben gestaan over de ouders van de politicus."

Vast een student met z'n "Je moeder is een..."
Geniet, maar drink met Maarten.
pi_60544594
Niet bepaald zachtzinnige verwensingen hoor, als je t zo leest vraag je je af of er wel tijdig wordt gemodereerd op Hyves..

http://www.geenstijl.nl/m(...)34578_hyvers_aa.html
Where facts are few, experts are many.
pi_60544597
Je zo 'stoer' gedragen op het internet moet verboden worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 04-08-2008 10:51:01 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:45:49 #5
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60544761
Terechte klacht van Wilders, staan nogal wat zieke verwensingen op die Hyve. Hier een foto van een paar reacties
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:47:12 #6
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60544783
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:37 schreef damian5700 het volgende:
Je zo 'stoer' dragen op het internet moet verboden worden.
Tussen stoer doen en een democratisch gekozen politicus dood wensen zit natuurlijk geen verschil.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60544884
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Tussen stoer doen en een democratisch gekozen politicus dood wensen zit natuurlijk geen verschil.
Ik had dit voor deze gelegenheid tot synoniem verheven.
pi_60544933
En dat van MIJN belastinggeld.

Die lul stelt ook al voor meer dan negen ton aan nutteloze kamervragen ieder jaar.

Wilders moet zichzelf maar eens wegbezuinigen.
pi_60544937
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Tussen een doodsverwensing op internet en een kogelbrief zit ook geen verschil?
Kom op, 99% van reacties op internet kun je afdoen als stoerdoenerij, ook doodsverwensingen. Het is zaak serieuze gevallen hier uit te halen, maar dit heeft wel weer veel weg van Wilders' gebruikelijke gehuil als iemand iets zegt dat hem tegenstaat...
pi_60545025
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:55 schreef DivineJester het volgende:

[..]

maar dit heeft wel weer veel weg van Wilders' gebruikelijke gehuil als iemand iets zegt dat hem tegenstaat...
Het begint natuurlijk met dat trieste gedrag van die Hyves bezoeker -en door Hyves wordt vervolgens niet opgetreden.
pi_60545074
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 10:45 schreef LENUS het volgende:
Terechte klacht van Wilders, staan nogal wat zieke verwensingen op die Hyve. Hier een foto van een paar reacties
niet erg volwassen die reacties daar .. maar bedreigingen zie ik niet
pleased to meet you
pi_60545194
Het is terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan tegen deze lieden. En dat die beheerder deze doodverwensingen heeft toegestaan is onbegrijpelijk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60545257
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:09 schreef JohnDope het volgende:
Het is terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan tegen deze lieden. En dat die beheerder deze doodverwensingen heeft toegestaan is onbegrijpelijk.
Tegen wie heeft wilders nog geen aanklacht gedaan...
pi_60545272
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het begint natuurlijk met dat trieste gedrag van die Hyves bezoeker -en door Hyves wordt vervolgens niet opgetreden.
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid voor de uitspraken/verwensingen bij degene die ze opschrijft en daarna bij Hyves, maar het is in mijn ogen te triest voor woorden dat een politicus zich hiermee bezig houdt. Volgens mij voedt dat zulke uitspraken alleen maar, als je tegen je "matties" kan zeggen dat je krabbel gequote wordt op verschillende sites. Wilders zou er beter aan doen de kinderachtige uitingen te negeren en de serieuze aan te apkken buiten de media om, of te laten aanpakken door een jurist. Dan kan hij zich misschien weer gaan bezig houden met datgeen waar hij zijn salaris voor krijgt: Het vertegenwoordigen van de belangen van zijn kiezers in Den Haag.
pi_60545273
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:12 schreef rednajt het volgende:

[..]

Tegen jou.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:13:44 #16
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60545281
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:03 schreef moussie het volgende:

[..]

niet erg volwassen die reacties daar .. maar bedreigingen zie ik niet
Zal ik je helpen?

1. Citaat: " %u0131n turk%u0131yem (286)
21 jul, 13:36
DIE KK MOGOOL WORD TOG EEN KEER DOOD GESCHOTEN DOOR MY OF ANDEREE WAT DENKT HY DAT DIE WAT IS HY IS NIKS NIET EENS MENS GEAK!!!!!!!!!!!!! "

2. Anouar (78)
Wednesday, 18:15
die kk sukkel heeft gwn klappe nodig hoop dat iemand een bom op z'n hooft plakt die lelijke gozer

3. Maurits (148)
today, 09:18
Geert kan van mij de KK achter zijn linker hartklep krijgen. Achterlijk stripfiguurtje.

4. Daan (94)
20 Jul, 16:19
ik zeg maar zo: zoals wilders zijn haar heeft had hitler zijn snor

DOOD AAN WILDERS

5. Turkiye Love (166)
16 Jul, 18:55
als ik jou zie vermoord ik je wilders vieze hoeren zoon neuk je moeder vader en je zus in je graf vieze moeder neukertje neuk je familie in je graf jij speelt met vuur Je word gestraft als je in de hel zit je loop daarom met 1000 man overstraat om dat je bang bent voor de turken en de mocro`s en de andere moslimen wij gaan jou net als Theo van gogh afmaken vieze hoer
pi_60545331
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid voor de uitspraken/verwensingen bij degene die ze opschrijft en daarna bij Hyves.
De verantwoordelijkheid ligt netzo erg bij de beheerders. Want als bijvoorbeeld een bekende webog een reactie van een reaguurder 1 minuut te laat modereert, schreeuwt politiek-correct Nederland meteen moord en brand.

En bij Hyves laat men dagen/weken lang deze doodsbedreigingen staan en wordt er in eens gematigd op gereageerd, dat is natuurlijk met 2 maten meten.
pi_60545501
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:15 schreef JohnDope het volgende:

De verantwoordelijkheid ligt netzo erg bij de beheerders. Want als bijvoorbeeld een bekende webog een reactie van een reaguurder 1 minuut te laat modereert, schreeuwt politiek-correct Nederland meteen moord en brand.
Met die bekende weblog bedoel je vast en zeker geen stijl. En daar staat me toch ook vaak een partij ongefundeerde uitspraken, veel van die oneliners waarbij "leuk bedoelde termen" die ooit door van gogh bedacht zijn tot in den treure worden herhaald.

En wat gebeurd er als maroc.nl slecht gemoddereerd wordt, dan staat fok weer op zijn kop met een selectieve verontwaardiging.
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:28:09 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60545578
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:24 schreef Basp1 het volgende:

En wat gebeurd er als maroc.nl slecht gemoddereerd wordt, dan staat fok weer op zijn kop met een selectieve verontwaardiging.
Dat is nu toch ookal.. moet je eens zien hoeveel topics er worden geopend over bedreigde progressieve Marokkaanse of Turkse politici die hier in de gemeente/rijk zitten
pi_60545593
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zal ik je helpen?

1. Citaat: " %u0131n turk%u0131yem (286)
21 jul, 13:36
DIE KK MOGOOL WORD TOG EEN KEER DOOD GESCHOTEN DOOR MY OF ANDEREE WAT DENKT HY DAT DIE WAT IS HY IS NIKS NIET EENS MENS GEAK!!!!!!!!!!!!! "

2. Anouar (78)
Wednesday, 18:15
die kk sukkel heeft gwn klappe nodig hoop dat iemand een bom op z'n hooft plakt die lelijke gozer

3. Maurits (148)
today, 09:18
Geert kan van mij de KK achter zijn linker hartklep krijgen. Achterlijk stripfiguurtje.

4. Daan (94)
20 Jul, 16:19
ik zeg maar zo: zoals wilders zijn haar heeft had hitler zijn snor

DOOD AAN WILDERS

5. Turkiye Love (166)
als ik jou zie vermoord ik je wilders vieze hoeren zoon neuk je moeder vader en je zus in je graf vieze moeder neukertje neuk je familie in je graf jij speelt met vuur Je word gestraft als je in de hel zit je loop daarom met 1000 man overstraat om dat je bang bent voor de turken en de mocro`s en de andere moslimen wij gaan jou net als Theo van gogh afmaken vieze hoer
nou dat staat toch echt niet op die foto waar je naar linkt
pleased to meet you
pi_60545616
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met die bekende weblog bedoel je vast en zeker geen stijl. En daar staat me toch ook vaak een partij ongefundeerde uitspraken, veel van die oneliners waarbij "leuk bedoelde termen" die ooit door van gogh bedacht zijn tot in den treure worden herhaald.

Bij geenstijl wordt er heel streng gemodereerd.

En verder kan je het draaien zoals je het wilt, maar wanneer een beheerder van een website die bedreigingen wekenlang laat staan is die ook strafbaar.
pi_60545649
quote:
5. Turkiye Love (166)

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 04-08-2008 11:50:27 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60545701
Doet me denken aan de tijd dat ik nog een account had bij 'Partyflock' en daar op het forum regelmatig de discussie aanging met anderen.

Nou, de keren dat ik daar met de dood bedreigd ben zijn niet te tellen. En precies op zo'n manier als Lenus in z'n post laat zien. Het is nu eenmaal zo dat domme lui ook internetten en het net iets makkelijker is via internet je ongenuanceerde mening rond te spuien.

Maar ik heb nooit aangifte gedaan hoor. En ik leef nog steeds.

Wed dat er over bv Jan Peter Balkenende ook wel dit soort dingen zijn terug te vinden.
Vind dat een politicus hier boven moet staan. Maar het is wel de taak van Hyves om op dit soort opmerkingen te letten en zonodig te verwijderen, en de leden die dit doen er ook op aan te spreken.
pi_60545720
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:12 schreef rednajt het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook altijd af bij die linkse anti-discriminatie jankerds.
X
X
X
pi_60545754
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:30 schreef JohnDope het volgende:

Bij geenstijl wordt er heel streng gemodereerd.
Gewoon een willekeurige reactie van vandaag
quote:
Het wordt toch eens hoog tijd om alles wat religieus is met wortel en tak uit te roeien, te beginnen met Christenen met Moslims...
Je vraagt je toch af als Hitler een hekel had gehad aan gelovigen ipv Joden.. Had ik graag Duits gesproken...
*zet weer een leuk plaatje van Opa op...
Nee dat is heel normaal om te roepen om alle religie met wortel en tak uit te roeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')