abonnement Unibet Coolblue
pi_60337292
Hallo,

Ik moet de tegels in mijn toilet verwijderen en daarom dacht ik slim te zijn en bij de Boels een tegelvoegverwijderaar te huren (daarna moet het slopen veel makkelijker zijn, toch?).

Maar nu krijg ik dit apparaat mee:



Eigenlijk geloof ik er niets van dat dit goed werkt. Ik kan het blad niet eens fatsoenlijk vast zetten. Dit is een apparaat dat niet draait maar trilt. Maar het werkt dus niet goed omdat het blad niet vast komt te zitten (teveel speling).

Volgens de mannen bij Boels klopt dit allemaal, maar ik geloof het niet zo. Wat denken jullie?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:19:41 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_60337643
Gebruik gewoon een (lompe) hamer. Werkt veel beter.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_60337835
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gebruik gewoon een (lompe) hamer. Werkt veel beter.
Met een beitel bedoel je? Of met de puntkant van de hamer uithakken?
  FOK!fotograaf vrijdag 25 juli 2008 @ 11:32:20 #4
17893 Forno
pi_60337953
Een tegelvoegverwijderaar, verwijderd voegen. Geen tegels.

Met een hamer en beitel ram je de tegels (en voegen) veel sneller uit de wand. Lekker ordinair hakken.
pi_60338094
pi_60338114
pff! ik las tepels en zag toen dat apparaat.. ontopic: je kunt de tegels hiermee los trillen, als je er 1 tegen uithebt kun je de zijkant van een andere tegel pakken en het plaatje er onder schuiven. trillen en hij valt er af..
pi_60338197
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:05 schreef dennisdotcom het volgende:
Hallo,


Eigenlijk geloof ik er niets van dat dit goed werkt. Ik kan het blad niet eens fatsoenlijk vast zetten. Dit is een apparaat dat niet draait maar trilt. Maar het werkt dus niet goed omdat het blad niet vast komt te zitten (teveel speling).

Volgens de mannen bij Boels klopt dit allemaal, maar ik geloof het niet zo. Wat denken jullie?
Dat blad hoort niet los te zitten. Je hebt, als het goed is, twee bouten bij die machine. Dat blad is nu vast gezet met de verkeerde.

Als het goed vast zit, zou het kunnen werken. Anders gewoon even met een mokertje en een beiteltje met brede bek.
pi_60338452
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Dat blad hoort niet los te zitten. Je hebt, als het goed is, twee bouten bij die machine. Dat blad is nu vast gezet met de verkeerde.
Dat klopt, die twee bouten. Maar één heeft een ringetje erbij en de andere niet, dus die kan ik überhaupt niet eens gebruiken. Ik voel me genaaid door die gasten, zeker omdat ik een dag vrij neem en het voor geen meter werkt. Als ik daar huur, verwacht ik goede apparatuur en niet dit soort gezeik. Morgen maar even praten als ik hem terugbreng.

Dat apparaat die trilt onder een tegel zag ik op een youtube filmpje. Werkt dat écht zo gemakkelijk?
pi_60338485
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef Forno het volgende:
Een tegelvoegverwijderaar, verwijderd voegen. Geen tegels.
Ja, dat snap ik wel . Maar ik was van plan eerst met dit apparaat de voegen te verwijderen en daarna de tegels te beitelen. Als jullie zeggen dat ik het beter in één keer kan doen, ben ik uiteraard ook benieuwd.
pi_60338501
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:
[ afbeelding ]
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:54:21 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60338505
Dat ligt er aan waar de tegels op zitten. Mijn ervaring is dat tegels van een gipswand er erg makkelijk af gaan, maar bij de tegels op beton had ik de door Rekkie voorgestelde oplossing nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60338569
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:52 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dat klopt, die twee bouten. Maar één heeft een ringetje erbij en de andere niet, dus die kan ik überhaupt niet eens gebruiken. Ik voel me genaaid door die gasten, zeker omdat ik een dag vrij neem en het voor geen meter werkt. Als ik daar huur, verwacht ik goede apparatuur en niet dit soort gezeik. Morgen maar even praten als ik hem terugbreng.

Dat apparaat die trilt onder een tegel zag ik op een youtube filmpje. Werkt dat écht zo gemakkelijk?
Ik heb het apparaat zelf in huis. Soms is hij handig, soms is het een kutding. Als die tegels bevestigd zijn op gips, met tegellijm, dan moeten ze als er zo af te krijgen zijn met die machine. Zitten ze op een muur, met cement, vergeet het dan maar.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:41:27 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60339541
Wat Rekkie zegt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:14:21 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60343244
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Rekkie het volgende:
[ afbeelding ]
Idd de oplossing als de tegels in het cement liggen. Op een gips muurtje zou ik gewoon met een hamer en beitel aan de gang gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 25 juli 2008 @ 16:44:13 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60345203
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd de oplossing als de tegels in het cement liggen. Op een gips muurtje zou ik gewoon met een hamer en beitel aan de gang gaan
Met zo'n boorhamer beuk je er in no-time een gat in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60345231
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met zo'n boorhamer beuk je er in no-time een gat in.
Meer ruimte wordt hier zwaar onderschat
pi_60345605
Waarom zou je eerst de voegen gaan verwijderen als ze er toch samen met de tegels uit moeten? Goeie beitel en een hamer en met 1 klap flikkert je tegel al van de muur, incl. voegsel

Een luchtbeitel lijkt me niet de eerste oplossing, meer als de rest niet werkt. Je kan je muur weer egaliseren. Zeker als dat kleine apparaatje al niet werkt voor jou. Maar mocht je met zo'n luchtbeitel gaan werken, maak vooral foto's en post ze hier.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:10:41 #18
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_60345641
Ik las tepels
Geef mij maar Amsterdam
pi_60345663
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:10 schreef Bullebak het volgende:
Ik las tepels
Ja ik ook

O/T: Ja inderdaad gewoon doen wat Rekkie zegt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_60345889
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:54 schreef Duvel het volgende:
Dat ligt er aan waar de tegels op zitten. Mijn ervaring is dat tegels van een gipswand er erg makkelijk af gaan, maar bij de tegels op beton had ik de door Rekkie voorgestelde oplossing nodig.
Eens.
Rekkies oplossing vooral niet op gipsplaten of gipsblokken toepassen.
Met een hamer en beiteltje vliegen de tegels daar vanaf.
pi_60347587
Dit is net zoiets als dat je zegt van "oh ik wil een nieuwe voordeur" en dat je dan eerst alle verf van de voordeur gaat krabben waarna je 'm er met grof geweld uit sloopt
  zaterdag 26 juli 2008 @ 14:43:29 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60360858
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 16:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met zo'n boorhamer beuk je er in no-time een gat in.
Daarom zeg ik ook dat je hem alleen moet gebruiken als ze in het cement liggen. Want op een gips wand zijn ze altijd gelijmd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60390124
Nou, het bleek inderdaad aan het apparaat te liggen, wat niet goed functioneert. Ik heb hem ook niet hoeven te betalen (was ook de enige juiste oplossing). Nu even wachten om te kijken of ze hem deze weg kunnen repareren en dan ga ik opnieuw de voegen verwijderen.

De muur is aan één kant een gipswandje, aan de andere kant beton, maar daar is ook op gelijmd. Ik ben er nog niet uit of de vloer cement is of beton, maar ik gok het eerste, gezien beton volgens mij altijd ietsje lichter is.
  maandag 28 juli 2008 @ 09:21:24 #24
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60390292
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Nou, het bleek inderdaad aan het apparaat te liggen, wat niet goed functioneert. Ik heb hem ook niet hoeven te betalen (was ook de enige juiste oplossing). Nu even wachten om te kijken of ze hem deze weg kunnen repareren en dan ga ik opnieuw de voegen verwijderen.

De muur is aan één kant een gipswandje, aan de andere kant beton, maar daar is ook op gelijmd. Ik ben er nog niet uit of de vloer cement is of beton, maar ik gok het eerste, gezien beton volgens mij altijd ietsje lichter is.

Beetje klok en klepel verhaal dit geloof ik. Beton bestaat voor een deel uit cement (dat is de lijm die het grond en zand bij elkaar houdt). Jij bedoelt denk ik een zand-cement dekvloer? Overigens kun je dat aan de kleur niet zien.
Wat heeft dat trouwens te maken met het verwijderen van de tegels op die vloer?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator maandag 28 juli 2008 @ 10:08:54 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_60391012
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Nou, het bleek inderdaad aan het apparaat te liggen, wat niet goed functioneert. Ik heb hem ook niet hoeven te betalen (was ook de enige juiste oplossing). Nu even wachten om te kijken of ze hem deze weg kunnen repareren en dan ga ik opnieuw de voegen verwijderen.

De muur is aan één kant een gipswandje, aan de andere kant beton, maar daar is ook op gelijmd. Ik ben er nog niet uit of de vloer cement is of beton, maar ik gok het eerste, gezien beton volgens mij altijd ietsje lichter is.
Waarom zou je eerst de voegen gaan verwijderen; om daarna met een kleine breekhamer of met een hamer en een steenbijtel de tegels van de muur te gaan slaan ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')