abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:26:32 #1
76340 3rno
you can call me daddy
pi_60184881
Hello,

Ik heb het in m'n hoofd gehaald dat ik poollicht, noorderlicht, aurora borealis of hoe je het ook wilt noemend wil zien. Ik heb daar wel een "vakantie voor over" (lees: groepsreisje ofzo, mag best wat kosten).

Maarrrr... hoe kom ik daar? Welk land? Finland? Groenland? Lapland doorcrossen? Hoeveel "kans" heb je om echt wat te zien? En wat is de beste periode.

Zijn hier noorderlicht-experts?

Thanks!
pi_60184906
Denk dat je even op internet moet zoeken, vul eens wat steekwoorden in op google ofzo!
Wij willen er ook nog steeds keer heen

Maar alaska moet je geloof ik voor het poollicht zijn (noorderlicht)
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:42:05 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_60185293
Een weekje Lapland is zo geboekt en ook een stuk goedkoper dan Alaska. Maar je moet wel geluk hebben om het te kunnen zien. Allereerst moet het onbewolkt zijn zodat je het kan zien en de er moeten zonnevlekken zijn waardoor het Noorderlicht kan ontstaan. En natuurlijk, hoe noorderlijker hoe beter
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:48:22 #4
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60185467
Boek een ticket naar Helsinki en neem daar de VR (Finse NS) nachttrein naar Rovaniemi en ga vanuit daar verder. Heb ik ook gedaan, is heel vaak Noorderlicht te zien. Ook vaak heel helder, je moet wel zorgen dat je in het goede seizoen zit (dus dat het wel donker is). Vaak rond solstice is de activiteit wat sterker....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60186520
Voor de onbekenden:







Maar ook in Nederland te zien, zij het erg, erg zeldzaam:
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:41:37 #6
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_60186791
Ik heb het in Alaska gezien.

Grootste kans heb je op een koude, heldere nacht in de winter..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')