abonnement Unibet Coolblue
pi_60100370
Enige tijd geleden bracht een user op FOK! mij op het idee om de ruimte tussen de treden van de benedentrap te benutten door er laden in te creëren.

Zoals het altijd bij mij gaat (als ik een idee krijg of op een idee gebracht word) ben ik dezelfde dag nog gaan rekenen en meten. Het zouden laden worden van 75cm diep, 78cm breed en 14cm hoog.
Als eerste ben ik de openingen in de schopborden gaan uitzetten:



Daarna ben ik begonnen met boren en zagen (wilde in eerste instantie met de decoupeerzaag te werk gaan, maar dat kwam qua ruimte tussen de treden niet uit dus heb ik eerst wat gaten geboord en toen met een schrobzaag de gaten gezaagd).



Op het restant van het schopbord zat een bekleding die door het zagen was gaan loslaten dus die heb ik even opnieuw bevestigd.



Terwijl de lijm van bekleding aan het drogen was ben ik begonnen om de laden te maken. Eerst alle zij en voorkanten op maat gezaagd en er gleuven in gefreesd voor de bodemplaat.



Ik ben daarna de bodemplaten op maat gaan zagen en ben gaten gaan boren in de zij en voorkanten om de boel met deuvels en lijm te bevestigen.
Toen dat gebeurd was heb ik de laden gelijmd en in elkaar gezet.



Terwijl de lijm van de laden aan het drogen was ben ik het geleidingsmechanisme gaan maken voor de laden. Aangezien de laden langer waren dan de ladegeleiders die ik in de bouwmarkt kon kopen, heb ik van twee geleiders 1 gemaakt en die op maat gemaakt voor de lengte van de lade.



Na het geleidingsmechanisme gemaakt te hebben ben ik de laden twee maal in de grondverf gaan zetten, en daarna twee maal in zijdeglans verf.
En zie hier het resultaat:





Misschien ook een idee voor de klussers onder ons

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 16-07-2008 10:01:04 (Typefouten) ]
pi_60100525
Geweldig idee!!!
In mijn kleine huisje kan ik elke ruimte gebruiken
Not all chemicals are bad. Without chemicals such as hydrogen and oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in alcoholic drinks
  maandag 14 juli 2008 @ 17:02:13 #3
64781 bonke
pipo koeie
pi_60100600
leuk idee
maar ik heb een open trap
pies on joe toe
pi_60100606
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:59 schreef Maraatje het volgende:
Geweldig idee!!!
In mijn kleine huisje kan ik elke ruimte gebruiken
De ruimte achter de treden was nutteloos, er lagen alleen wat schoenen en plastic zakken dus de keuze om er laden te maken was snel gemaakt
pi_60100737
Haha supervet
pi_60100752
Met dank aan Amaranta
#geen
  maandag 14 juli 2008 @ 17:10:26 #7
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_60100790
Respect!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 14 juli 2008 @ 17:14:47 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_60100896
Juup de klusheld

Nu je trap nog in een andere kleur verven
disclaimer
pi_60101055
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
Juup de klusheld

Nu je trap nog in een andere kleur verven
Nope
#geen
pi_60101128
Leuk idee!

Ik zou alleen in de ruimte onder de trap boven de laden nog wel een plank maken, dan kun je die ruimte nog weer benutten. Maar misschien was je dat al van plan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 14 juli 2008 @ 17:26:41 #11
221513 Alfred_Jodokulus
Spetter, Spatter, Spater
pi_60101155
Hmm, goed idee.
Heb geen eigen trap, maar goed idee
Heb ook geen eigen huis, maar goed idee
Heb alleen een eigen kamer, zonder trap, maar goed idee
pi_60101535
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Leuk idee!

Ik zou alleen in de ruimte onder de trap boven de laden nog wel een plank maken, dan kun je die ruimte nog weer benutten. Maar misschien was je dat al van plan.
Is al gebeurd maar heb ik geen foto's van gemaakt Nu liggen er bovenop die plank de kussen voor de tuinstoelen en een opgevouwen hangmat, dus de ruimte wordt goed benut
pi_60104815
vind het creatief en mooi opgelost, zou het zelf niet aangedurft hebben
pi_60107307
Juup !!! wat heb je dat mooi en handig gedaan joh.
pi_60108431
Ik heb zo af en toe weleens een helder ingeving, en gelukkig ben ik handig
pi_60108786
Ohja,

De kosten:
(Prijzen bij benadering omdat ik die niet juist meer weet.)

¤16,- MDF 18mm plaat (aanbieding bij GAMMA) voor zij en achterkanten
¤5,- Vurenhouten plank 18mm t.b.v. voorplaat laden
¤15,- Hardboard plaat tbv bodem
¤56,- Aan geleiders (4 sets)
¤15,- Verf
¤4,- Deuvels
¤10,- Handgrepen
¤12,- Ruw vurenhout (pakket 6 planken, aanbieding GAMMA)
Klein materiaal wat ik nog had zoals schuurpapier, thinner, houtlijm e.d. heb ik niet meegerekend.

Eigenlijk heb ik alleen de geleiders en handgrepen gekocht, want de rest had ik nog liggen of staan
pi_60108884
Leuk en netjes gedaan!

Wij hebben halverwege de trap (op ooghoogte ongeveer) aan de trapkastzijde kleine plankjes gemaakt waar (véééél) cd's op staan.
Een grote plank - zoals hierboven genoemd - neemt bij ons teveel bruikbare ruimte weg uit de trapkast.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 14 juli 2008 @ 22:52:24 #18
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_60108925
wat een fucking goed idee
maarre, blijft de trap wel even stevig en solide zo?
het doet niks af aan stevigheid en betrouwbaarheid?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_60109325
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat een fucking goed idee
maarre, blijft de trap wel even stevig en solide zo?
het doet niks af aan stevigheid en betrouwbaarheid?
Trap is nog net zo sterk als hij was. Ik heb eerst na het maken van het eerste gat de trap getest door er flink op te springen e.d. en de trap kraakte nog niet eens. De trap verkrijgt zijn stevigheid niet door de schopborden, die zijn er alleen maar voor om de trap dicht te maken voor het zicht (en om tegen te schoppen blijkbaar gezien de naam er van ).

Afgelopen week kwam er een bouwkundig ingenieur van de woningstichting op bezoek mbt een aantal klachten die ik heb, en stootte tijdens het naar beneden lopen op de trap tegen een van de handgrepen en keek om en wist niet wat hij zag. Hij vroeg mij "wat is dat nou" ik vertelde hem het verhaal en hij vond het een schitterend idee en heeft verder niets gezegd of het wel of niet mocht maar ik heb hem toch maar even laten zien hoe degelijk het in elkaar zit.
pi_60109541
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:16 schreef morpheus_at_work het volgende:
vind het creatief en mooi opgelost, zou het zelf niet aangedurft hebben
Ik heb een grote "gave" noem ik het maar, wat ik zie kan ik maken. Als ik ergens in b.v. IKEA een kast zie die ik wil hebben maar die niet helemaal is zoals ik het zou willen, dan bekijk ik de kast bij IKEA en in mijn hoofd visualiseer ik dan hoe het moet gaan worden. Dan zet ik de maten op papier en bereken ik wat ik er voor nodig heb en ga ik dat halen en maak ik de kast. Ik ben niet altijd per definitie goedkoper uit dan in de winkel, maar het is dan wel precies zoals wij het willen hebben.
pi_60109896
was het niet mooier geweest met greeploze greepjes
pi_60109964
Briljant idee!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60110511
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
was het niet mooier geweest met greeploze greepjes
Waarschijnlijk wel en dat was ook mijn eerste idee. Alleen mijn vrouw dacht er anders over
pi_60110592
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:46 schreef Juup© het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel en dat was ook mijn eerste idee. Alleen mijn vrouw dacht er anders over
Weer zo jammer
pi_60110652
Wat een goed idee!
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')