abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:18:03 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59815970
Mijn vriend werd laatst uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest van iemand die hij kent van vroeger. Niet echt dikke vrienden, maar toch leuk natuurlijk. Het prijskaartje: bijna 200 euro. Of je even over wilt maken.
Nou zijn wij geen studenten meer en de meeste mensen om ons heen ook niet, maar ik hoor dit de laatste tijd wel vaker van mensen en iedereen lijkt zich erover te verbazen (behalve de ceremoniemeesters zelf, blijkbaar).

Eigenlijk gaat het mij (of in dit geval mijn vriend) helemaal niet om het geld an sich (al is het nog bizarder als je beseft dat je na het vrijgezellenfeest nog niet klaar bent: er moet nog een cadeau komen en met een beetje pech ook een pak of een jurk en met nog meer pech ben je net als wij begin 30 en heb je dit soort grappen 3-4 keer per jaar ). Meer dan iets anders vind ik het nogal onnadenkend (en bijna een beetje ongepast) om mensen voor zoiets op te zadelen met zo'n hoog prijskaartje: veel mensen om ons heen hoesten niet zo makkelijk iedere keer zoveel geld op en het punt is: zeg je dan nee?
Ik ben niet verlegen in het aankaarten van dingen en ben best in staat (subtiel) iets te zeggen als me iets niet zint, maar toch blijft dit een gevoelig ding: "Heb je dat niet eens over voor je vrienden?".

Volgens mij kun je best een leuke middag/avond hebben voor minder geld, of desnoods een luxe-extra verzinnen voor de echte intimi (zodat je in ieder geval niet voor iedere vage kennis weer de pineut bent).

Meer mensen met deze ervaring? Of (oud) ceremoniemeesters die het allemaal onzin vinden?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_59816085
Als je er geen goed gevoel erbij hebt, kom dan gewoon niet. Simpel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:27:57 #3
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59816181
Ja, vroeger gingen de vrijgezellen gezellig bieren en daarvoor lapten ze dan 50 gulden de man.
Tegenwoordig moet je minimaal 3 workshops in de middag doen, eten, bieren, dan nog wat exclusiefs en weet ik wat al nog meer.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 juli 2008 @ 12:29:22 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_59816206
Persoonlijk vind ik het een beetje teveel van het goede... Als het nu een goede vriend was, dan kan ik het me voorstellen. En zou ik het ook er voor over hebben Maar een vroegere vriend, waarmee ik nauwelijks mee contact heb en (heel belangrijk) niet in de toekomst graag weer meer contact mee zou hebben, dan gaat dit fesstje mooi aan mij voorbij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:29:22 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_59816208
mijn ervaring ligt meer rond de 50 euro give or take..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:34:53 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59816350
Ik heb als ceremoniemeester niet veel voor het vrijgezellenfeest gedaan, dat deden de getuigen. Wij hebben zo'n 50 euro betaald voor wat activiteiten in de middag en een euro of 50 voor eten en drinken. Komen er nog wat reiskosten bij, al met al dus iets meer dan 100 euro voor een hele dag.

Maar het is volgens mij sowieso een feest dat je met de beste vrienden van de bruid of bruidegom viert. Dus de vage bekenden hebben we helemaal niet uitgenodigd. Voor het feest van een vage bekende zou ik het zelf wellicht ook niet over hebben.

En je kunt inderdaad wel een leuke dag hebben voor minder, het hangt er ook een beetje van af wat de bruid of bruidegom voor persoon is, daar houd je toch wel rekening mee bij het plannen van de dag.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_59816519
Ja TS ben het met je eens. Ik ken ook iemand die een vrijgezellenfeest houd prijs 250 euro! Dat is toch niet normaal! Ik verdien goed maar voor dat geld zit ik in spanje bijwijze van spreken. Ik ben niet van het type dat iemand anders zijn drank probleem gaat betalen dus tja. Waarom moet het tegenwoordig allemaal zo over de top zijn?

Beetje Paintballen daarna bieren en misschien nog stappen is ook leuk wel striptent dan he hehe
pi_59816646
En die poolse neukhoer die iedereen afwerkt mot natuurlijk ook betaald worden!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:51:19 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_59816682
Tering, zijn hier alleen maar Zeeuwen aanwezig ofzo? GEEN CENT TEVEEL HE! Beetje zeuren om die paar euro, terwijl een maat van je gaat trouwen. Wat een trieste bedoening. Dat geld ben je eenmaal kwijt als je iets leuks wilt gaan doen, period.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_59816767
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:51 schreef LENUS het volgende:
Tering, zijn hier alleen maar Zeeuwen aanwezig ofzo? GEEN CENT TEVEEL HE! Beetje zeuren om die paar euro, terwijl een maat van je gaat trouwen. Wat een trieste bedoening. Dat geld ben je eenmaal kwijt als je iets leuks wilt gaan doen, period.
Amen

Kijk, als je de bruidegom in kwestie niet heel goed kent ok. Maar anders maakt de prijs toch niet zoveel uit? Jij hebt toch ook een toffe dag?

Ik heb binnenkort ook een bachlor party, maar dan wel 3 dagen in Precton Pallace . Dat dat dan ¤250,- kost okee (bruidegom moet ook schadeloos gesteld worden hè ), maar daar heb ik ook een tof weekend voor .

Één van je beste maten gaat trouwen (anders ben je neem ik aan niet uitgenodigd ), als het goed is gebeurt dat maar 1 keer, dus niet zeuren over die paar centen zeg. Denk eens aan de big picture...

Mijn 2 centen...
Have fun...
pi_59816844
Wij zijn met een vrijgezellen weekend een heel weekend wezen zeilen op de wadden , dat was in totaal ook 300 euro PP. Maar dat kwam ook een stuk door onszelf omdat we het te laat bedacht hadden wat we zouden gaan doen, dus hadden we een boot voor 24 personen terwijl we met zijn 10en waren.
pi_59816880
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:43 schreef Ultralaser het volgende:
Beetje Paintballen daarna bieren en misschien nog stappen is ook leuk wel striptent dan he hehe
Nee paintballen, zuipen en een striptent is goedkoop
Have fun...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:01:13 #13
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_59816921
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:54 schreef Handschoen het volgende:
Kijk, als je de bruidegom in kwestie niet heel goed kent ok. Maar anders maakt de prijs toch niet zoveel uit? Jij hebt toch ook een toffe dag?

Ik heb binnenkort ook een bachlor party, maar dan wel 3 dagen in Precton Pallace . Dat dat dan ¤250,- kost okee (bruidegom moet ook schadeloos gesteld worden hè :p ), maar daar heb ik ook een tof weekend voor
Iemand die het begrijpt
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_59817422
Jij bent er 3 dagen voor weg wij maar 1 dag dus als je even door reken wij zijn 750 euro PP kwijt voor 3 dagen! Ja dat kost het gewoon period
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:31:59 #15
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59817519
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:01 schreef LENUS het volgende:

[..]

Iemand die het begrijpt
Ja, tot je 4 van dat soort feesten hebt in een jaar
Er zijn ook mensen met meer dan één vriend hoor...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:32:23 #16
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_59817530
Ik vind het absolute onzin hoor. Als je zonodig een vrijgezellenfeest wilt moet je zelf ook maar voor de kosten opdraaien. Er vanuitgaande dat iedereen een keer trouwt in zo'n vriendengroep zal iedereen dan ook een keer moeten betalen, maar dan kan een ieder zelf beslissen hoeveel hij wil/kan uitgeven.

En er zijn zoveel manieren om een leuke dag te hebben zonder zoveel geld uit te geven. Althans, als je leuke vrienden hebt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_59817597
Bijna alle vrijgezellenfeest die ik heb gehad zijn die prijs of hoger.
Leuke dagen gehad
pi_59817625
Ik vind 250 euro belachelijk veel geld. Ik heb liever wat meer geld om in het envelopje voor het bruidspaar te stoppen, daar hebben ze meer aan dan dat ik me voor dat geld zit te ergeren cq vervelen bij zo'n over the top feestje.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:39:15 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59817657
Voor mij ligt de grens ook wel op 100 euro hoor.

250 voor iets van 3 dagen is idd mss niet duur, maar van mij hoeft het dan weer niet 3 dagen te duren.

Ga er vanuit dat zowel de man als de vrouw voor beide kanten uitgenodigd worden en dat het beide zoiets is, dan ben je al 500 eur kwijt en heb je idd nog geen kleding en kado (want je bent dan vast ook wel 'dag-gast' en dus wordt je geacht net even een tikkie meer eraan te besteden etc. etc.).

Kan je nog zo'n goede vriend of vriendin zijn...
***
pi_59817754
wij hebben dat ook eens gehad, of we even 180-200 euro wilden betalen ofzo voor een middagje en een bbq en t duurste was voor dingen die de bruid niet eens leuk zou vinden/ meerdere mensen niet zouden kunnen ivm allergie etc/ maar die de ceremoniemeesters énig leken...

"ja ze vindt dat vast leuk"

Nee kuthola, je drijft gewoon je zin door...

Dus toen hebben we maar even vriendelijk gebeld, ik dan en ook in naam van zusjes van de bruid die nog studeerden en t gewoon niet konden missen zo. die mij belden zo van: en nu? , en toen werd eea aangepast.


Als alles in goed overleg gaat is er niets aan de hand vind ik maar 1 iemand (niet eens de bruid of bruidegom nota bene , die zijn of haar zin doordrijft is mij geen 180 euro waard ...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:08:39 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59818411
Ok, nog even voor de duidelijkheid, mijn vriend (of ik) kunnen best een keer 200 euro ophoesten, maar:
- Dat geldt niet voor iedereen; ik heb een aantal vrienden die net een huis hebben gekocht of een kindje hebben en die even niet heel makkelijk zulke bedragen uitgeven
- Als je van een bepaalde leeftijd bent is het niet meer "een keer", maar zijn het zo een stel bruiloften per jaar. En zoals gezegd: het begint pas bij het vrijgezellenfeest.
- Met mijn beste vrienden/vriendinnen wil ik best een weekend weg en dan maakt het geld ook helemaal niets uit. Punt is echter dat de meeste vrijgezellenfeesten wel iets ruimer zijn dan dat: niet de 4-5 beste vrienden, maar een man of 20, van dikke vrienden en familie, tot collega's, voormalige studiegenoten, aanhang en andere vage kennissen. En dat je daar niet 4-5 keer per jaar 200 euro voor uit trekt is wellicht wél logisch.

En draai het nu eens om: Wordt het per definitie leuker als het takkeveel geld kost? Een vriend van mij organiseerde vorig jaar een geweldige dag voor een vriend van hem. Niet allemaal van die standaard-workshop onzin, maar zelf dingen bedacht op basis van anekdotes van alle aanwezigen en veel mogelijkheden voor de verschillende aanwezigen om elkaar te leren kennen. Veel persoonlijker, veel goedkoper en veel gezelliger. Is het uiteindelijk niet het belangrijkste dat iedereen het gewoon naar zijn zin heeft, dus ook de mensen die minder geld te besteden hebben of die wellicht wat verder van het bruidspaar afstaan? Waarom moet het perse een wedstijd worden in "kijk eens wat ik (financieel!) allemaal over heb voor het bruidspaar?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:12:53 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59818540
Dat laatste zeker ja!
Het is met de vrijgezellenfeestjes net als met de bruiloften. Alles moet bigger en better en vooral duurder dan de andere feestjes die je al geweest zijn. Men weet van gekkigheid niet meer wat er gedaan moet worden.

Toppunt van belachelijk was wat ik van een vriend van mij hoorde.
Er was na de vrijgezellendag (die iets van 120 euro had gekost) nog wat geld over. En... als iedereen nu nog even 10 euro P.P. bij legt kunnen we namens de groep het bruidspaar nog een i-pod kado doen.
Dat wil zeggen, naast het kado wat je evt. zelf zou willen geven.
***
pi_59818608
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:08 schreef Hik het volgende:


En draai het nu eens om: Wordt het per definitie leuker als het takkeveel geld kost? Een vriend van mij organiseerde vorig jaar een geweldige dag voor een vriend van hem. Niet allemaal van die standaard-workshop onzin, maar zelf dingen bedacht op basis van anekdotes van alle aanwezigen en veel mogelijkheden voor de verschillende aanwezigen om elkaar te leren kennen. Veel persoonlijker, veel goedkoper en veel gezelliger. Is het uiteindelijk niet het belangrijkste dat iedereen het gewoon naar zijn zin heeft, dus ook de mensen die minder geld te besteden hebben of die wellicht wat verder van het bruidspaar afstaan? Waarom moet het perse een wedstijd worden in "kijk eens wat ik (financieel!) allemaal over heb voor het bruidspaar?
Het wordt per definitie niet leuker maar ook niet per definite minder leuk.
Smaken verschillen. Het voorbeeld wat je noemt was misschien erg leuk maar zoals ik het lees moet ik er niet aan denken.

En met de verschillende wensen heb je gelijk het probleem te pakken. Veel mensen bij elkaar geeft veel verschillende smaken. Ik vind persoonlijk kleine feestjes dan ook veel gezellig en relaxter.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:20:10 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59818715
Doet me denken aan de kinderfeestjes van vroeger. Dat werd ook steeds erger en erger. Dagje zwemmen, dagje discobowlen en pretpark, avondje bios plus overnachting op lokatie, 2 dagen naar de Efteling, etc etc.

Tot mijn ouders een spooktocht organiseerden voor de prijs van een oud brood en alle kinderen ook zo'n spooktocht wilden voor hun feestje. Toen hadden alle papa's en mama's pas door waar ze mee bezig waren .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:21:51 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59818760
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:15 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Het wordt per definitie niet leuker maar ook niet per definite minder leuk.
Smaken verschillen. Het voorbeeld wat je noemt was misschien erg leuk maar zoals ik het lees moet ik er niet aan denken.

En met de verschillende wensen heb je gelijk het probleem te pakken. Veel mensen bij elkaar geeft veel verschillende smaken. Ik vind persoonlijk kleine feestjes dan ook veel gezellig en relaxter.
Helemaal waar, smaken verschillen. Maar als je er een dure aangelegenheid van maakt dwing je mensen wel dat bedrag neer te leggen voor iets waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Andersom lijkt me minder een probleem .

En nee, natuurlijk "hoef" je niet persé mee. Maar als je iemand verder graag ziet, is het wel waardeloos om nee te (moeten) zegen puur om de financiën. Toch lullig om mensen in die situatie te brengen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')